Gå til innhold

Hva svare denne moren? Angående gaming


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (33 minutter siden):

Ts her

De skal på sfo først, så er her kun 2-3 timer. Jeg har ikke ferie, så overnatting er uaktuelt i denne omgang 

Anonymkode: 3fd2b...dfd

Må de være ute i 2-3 timer da? De er jo ute på SFO også, særlig om været er så fint som du sier. Men for all del, du får bare skrive at de må være ute hele tiden. Du kan jo bare ta med klærne som barnet allerede har på SFO.  
 

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Det er mye lettere for meg å la de bare spille. Da slipper jeg å styre noe mer med de. Det er mye mer jobb å aktivisere de ute. Men, den jobben er jeg villig til å ta. De kommer til å takke meg senere. 

Anonymkode: 3fd2b...dfd

Det er bare noe du innbiller deg😅

Anonymkode: 97346...7ac

  • Liker 28
  • Nyttig 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hvis dere ikke har playstation er det vel ikke så mye mer å diskutere da? 

Anonymkode: fdd6c...fcc

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Må de være ute i 2-3 timer da? De er jo ute på SFO også, særlig om været er så fint som du sier. Men for all del, du får bare skrive at de må være ute hele tiden. Du kan jo bare ta med klærne som barnet allerede har på SFO.  
 

Det er bare noe du innbiller deg😅

Anonymkode: 97346...7ac

Den sjansen tar jeg. Jeg er den voksne PG vet faktisk best. Skulle været snu og det blir regn og sitt ute, da kan de spille. Jeg er absolutt ikke rigid på spilling, eller hadde ikke mine barn fått PS, men mår det endelig er pent bær, da skal vi faktisk være ute. Og ja, også middagen er planlagt å tas ute denne dagen 

Anonymkode: 3fd2b...dfd

  • Liker 4
  • Hjerte 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Hvis dere ikke har playstation er det vel ikke så mye mer å diskutere da? 

Anonymkode: fdd6c...fcc

Ts her

Vi har, men dette barnet har ikke det hjemme hos seg selv

Anonymkode: 3fd2b...dfd

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Det er mye lettere for meg å la de bare spille. Da slipper jeg å styre noe mer med de. Det er mye mer jobb å aktivisere de ute. Men, den jobben er jeg villig til å ta. De kommer til å takke meg senere

Anonymkode: 3fd2b...dfd

😂Nei, det kommer de neppe til å gjøre!

  • Liker 21
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Den sjansen tar jeg. Jeg er den voksne PG vet faktisk best. Skulle været snu og det blir regn og sitt ute, da kan de spille. Jeg er absolutt ikke rigid på spilling, eller hadde ikke mine barn fått PS, men mår det endelig er pent bær, da skal vi faktisk være ute. Og ja, også middagen er planlagt å tas ute denne dagen 

Anonymkode: 3fd2b...dfd

Du er voksen og vet best? Hva med moren til kameraten? Hun er også voksen. Hvorfor vet du bedre enn henne?

  • Liker 10
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Som barn tilbrakte jeg omtrent all min våkne fritid ute. Har nesten ikke minner fra rommet mitt i mine to første hjem. Som voksen hater jeg å være ute, hater å gå tur og det er ikke noe som heter "det finnes ikke dårlig vær, bare dårlig klær"....dårlig vær er og blir dritt.

Anonymkode: 0a461...f3a

  • Liker 17
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Som barn tilbrakte jeg omtrent all min våkne fritid ute. Har nesten ikke minner fra rommet mitt i mine to første hjem. Som voksen hater jeg å være ute, hater å gå tur og det er ikke noe som heter "det finnes ikke dårlig vær, bare dårlig klær"....dårlig vær er og blir dritt.

Anonymkode: 0a461...f3a

Ts her

Som sagt, er det dårlig vær, da stiller saken seg annerledes 

Anonymkode: 3fd2b...dfd

  • Liker 3
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hulderen skrev (2 minutter siden):

Du er voksen og vet best? Hva med moren til kameraten? Hun er også voksen. Hvorfor vet du bedre enn henne?

Ts her

Jeg blander meg ikke inn i hva de gjør når de er hos de. Da kan de spille hele dagen om det er greit for foreldrene der

Anonymkode: 3fd2b...dfd

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du er skikkelig kjip TS. Å ha besøk av andre barn kan du bare glemme om et par år, med den innstillingen du har. De har mer enn nok utetid på SFO, der de får aktivisert seg. Å la de få spille litt når det er påskeferie, skulle bare mangle. 

Sønnen din risikerer både å miste kamerater, og få et dårlig forhold til uteaktiviteter som ungdom og voksen når du tvinger de ut.

Anonymkode: 2371d...f1a

  • Liker 22
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På linje med nesten alle andre starttråder på KG, så er også denne slik at man spør om råd og kort tid etter at de første rådene kommer inn argumenterer hardt for det man har bestemt seg for på forhånd.

Hvorfor i alle dager stiller du spørsmål når du skal rett i forsvarsposisjon for det du har bestemt deg for på forhånd?

Anonymkode: 52ed4...a94

  • Liker 15
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke ofte jeg er enig med røkla, men jo mer TS svarer folk, jo kjipere fremstår hun. Kanskje høre med ditt eget barn hva det er DE har planlagt før du saboterer det? Virker jo som at de kanskje har avtalt noe seg i mellom, og det må da være lov. Er liksom mars i Norge, begrensa hvor mange timer man MÅ ha barna ute rett før en påskeferie 😅😅

Anonymkode: 9a624...611

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

På linje med nesten alle andre starttråder på KG, så er også denne slik at man spør om råd og kort tid etter at de første rådene kommer inn argumenterer hardt for det man har bestemt seg for på forhånd.

Hvorfor i alle dager stiller du spørsmål når du skal rett i forsvarsposisjon for det du har bestemt deg for på forhånd?

Anonymkode: 52ed4...a94

Jeg spør ikke om jeg skal endre mening, men hvordan jeg skal formulere meldingen uten å bli for krass. Alle svarer på noe jeg ikke spør om. Vet ikke om det er typisk KG, men i denne tråden så virker det som at de som svarer ikke leser hva jeg spør om. 

Anonymkode: 3fd2b...dfd

  • Liker 7
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Ikke ofte jeg er enig med røkla, men jo mer TS svarer folk, jo kjipere fremstår hun. Kanskje høre med ditt eget barn hva det er DE har planlagt før du saboterer det? Virker jo som at de kanskje har avtalt noe seg i mellom, og det må da være lov. Er liksom mars i Norge, begrensa hvor mange timer man MÅ ha barna ute rett før en påskeferie 😅😅

Anonymkode: 9a624...611

Jeg har allerede snakket med mitt barn om at deg blir utedag på mandag, vi fyrer i bålpannen, griller pølser og leker i hagen. Vi skal få ut trampolinen i løpet av dagen i dag. Det var helt greit det. Han nevnte ingenting på at de hadde planer om spilling

Anonymkode: 3fd2b...dfd

  • Liker 3
  • Hjerte 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du er ufin, så hvordan du formulerer deg har liten betydning.

Det er jo snakk om å spille etter at de har vært ute på SFO. Gratulerer som påskens kjipeste mamma.

Anonymkode: 643ac...351

  • Liker 8
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Jeg spør ikke om jeg skal endre mening, men hvordan jeg skal formulere meldingen uten å bli for krass. Alle svarer på noe jeg ikke spør om. Vet ikke om det er typisk KG, men i denne tråden så virker det som at de som svarer ikke leser hva jeg spør om. 

Anonymkode: 3fd2b...dfd

Joda, vi leste. Vi var bare uenig i konklusjonen din og det er et fritt land. Du må gjerne fortsette å bo i et ekkokammer om du vil, men det er jo lurt å møte litt motstand. Så veit man om man er ute å kjøre. Og siden bortimot 100% her syns du er litt kjip, så er det kanskje du som er problemet. 🥶

Anonymkode: 9a624...611

  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Jeg spør ikke om jeg skal endre mening, men hvordan jeg skal formulere meldingen uten å bli for krass. Alle svarer på noe jeg ikke spør om. Vet ikke om det er typisk KG, men i denne tråden så virker det som at de som svarer ikke leser hva jeg spør om. 

Anonymkode: 3fd2b...dfd

Du kan ikke diktere hva folk skal svare, mene og tenke om ditt innlegg, selv om du gjerne er ute etter svar som støtter din mening. 
 

Men hvis jeg absolutt skal svare på spørsmålet ditt: Svarer du gjestens mor like arrogant som du svarer folk her inne, så er du kanskje riktig heldig og slipper unna hele besøket ☺️

Anonymkode: 3583b...e5c

  • Liker 13
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg må si jeg er overrasket over svarene her! Er ikke rart ungdom er bortskjemte og får styre på på skolen, når foreldre er redd for "å blir den kjipe ingen vil komme på besøk til" bare fordi de sier nei til spilling en dag. Hallo, dette var da helt vanlig da jeg var mindre ihvertfall? Glad er jeg for det også! 

Anonymkode: da47b...713

  • Liker 13
  • Hjerte 1
  • Nyttig 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (20 minutter siden):

Jeg må si jeg er overrasket over svarene her! Er ikke rart ungdom er bortskjemte og får styre på på skolen, når foreldre er redd for "å blir den kjipe ingen vil komme på besøk til" bare fordi de sier nei til spilling en dag. Hallo, dette var da helt vanlig da jeg var mindre ihvertfall? Glad er jeg for det også! 

Anonymkode: da47b...713

Ts her

Nei, vi må ikke våge oss å ikke møte barnas ønsker hele tiden, da er vi dårlige foreldre tydeligvis 

 

Her i huset er det jeg som bestemmer, både og egne barn og de som er på besøk. Fint vær, da er vi ute, kjipt vær, da kan vi fint være inne

Anonymkode: 3fd2b...dfd

  • Liker 4
  • Hjerte 1
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Leste gjennom tråden på nytt. Bruker denne:

 

 koslig å høre at X gleder seg til å spille med Y. Vi kan ikke bruke bort denne finværsdagen på spill, så fint om du sender med tøy til å være ute, så skal vi alltids finne en ny spilledag for guttene :)

 

 

Anonymkode: 3fd2b...dfd

  • Liker 2
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...