Gå til innhold

Hva svare denne moren? Angående gaming


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Vi hadde Nintendo da jeg vokste opp, og vi barna klarte helt fint å balansere utetid og spilling selv. Nettopp fordi det var et valg. Å bli påtvunget utetid hadde nok bare virket mot sin hensikt hos oss, i hvert fall.

Anonymkode: a0d64...3a2

I alle dager, mitt barn blir ikke påtvunget. Mitt barn gleder seg. 
 

 

Anonymkode: 3fd2b...dfd

  • Liker 1
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Det blir en fantastisk sommer når barnet ditt aldri får besøk når sola skinner.

Anonymkode: 0a461...f3a

Ts her

Det er forskjell på en sommer med mye sol, og slutten av mars når solen endelig er tilbake. Og ja, på sommeren er vi mye ute når solen skinner, men noe gaming blir det også

 

 

Anonymkode: 3fd2b...dfd

  • Liker 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

For en merkelig tråd. Kan ikke huske at foreldre på noe som helst tidspunkt blandet seg inn i hvilke aktiviteter jeg og vennene mine skulle drive med når vi var på besøk hos hverandre.

Anonymkode: a0d64...3a2

  • Liker 5
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (28 minutter siden):

Jeg er helt satt ut av at så mange er uenig med TS… er det rart dagens barn er som de er………. 
 

TS jeg heier på deg! Dette er barneoppdragelse og riktig prioritering. Sjokkerende å se hvor mange som mener så små barn skal få bestemme at de skal være inne å spille…. 😳😳 

Anonymkode: 757ea...0b3

Ts her

Jo mer jeg leser av hva de andre skriver, jo mer trygg blir jeg på at min måte å gjøre dette på er den riktige måten for mine barn. Jeg er overbevist om at både mitt barn og vennen hans kommer til å huske mandagen som en fin dag når de slipper det jaget etter spilling, og det skjer mye moro i hagen. 
 

Jeg hadde aldri trodd at det er så mange voksne som mener at det er trist at barna ikke kan spille litt sammen inne, når jeg har planlagt en veldig fin dag ute. Jeg hadde ihvertfall satt pris på en slik dag hvis mitt barn skulle på besøk til noen. Og jeg er glad mitt barn setter pris på å være ute og ikke har gaming som jager etter hans oppmerksomhet hele tiden 

Anonymkode: 3fd2b...dfd

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (16 minutter siden):

For en merkelig tråd. Kan ikke huske at foreldre på noe som helst tidspunkt blandet seg inn i hvilke aktiviteter jeg og vennene mine skulle drive med når vi var på besøk hos hverandre.

Anonymkode: a0d64...3a2

Virkelig? Vi fikk ikke lov til å sitte inne hele dagen hvis vi ville, vi måtte alltid ut å leke også i løpet av besøket. Og det gjaldt uansett hvem vi var hos. Og jeg husker også at ofte så ville vi ikke ut, men når vi først kom oss ut så fant vi på mye moro lek. Husk, vi snakker barn på 6-7 år, ikke 16- 17. 

 

Så dine barn kan gjøre akkurat hva de vil når dere har besøk/ de er på besøk? Ingen voksne setter noen form for føringer? Så merkelig. 

Anonymkode: 3fd2b...dfd

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Ts her

Jo mer jeg leser av hva de andre skriver, jo mer trygg blir jeg på at min måte å gjøre dette på er den riktige måten for mine barn. Jeg er overbevist om at både mitt barn og vennen hans kommer til å huske mandagen som en fin dag når de slipper det jaget etter spilling, og det skjer mye moro i hagen. 
 

Jeg hadde aldri trodd at det er så mange voksne som mener at det er trist at barna ikke kan spille litt sammen inne, når jeg har planlagt en veldig fin dag ute. Jeg hadde ihvertfall satt pris på en slik dag hvis mitt barn skulle på besøk til noen. Og jeg er glad mitt barn setter pris på å være ute og ikke har gaming som jager etter hans oppmerksomhet hele tiden 

Anonymkode: 3fd2b...dfd

Det er tilgangen som gjør det så attraktivt. Har man mulighet til å spille "hele tiden" er det ikke like interessant lengre. Det blir litt som med julaften, det hadde ikke vært like stor stas hvis det var julaften hver helg.

Anonymkode: a0d64...3a2

  • Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (15 timer siden):

Vi hadde avtalt at barnet hennes skulle komme og leke hos oss i på mandag. Jeg sendte melding nå og sa at hun bør sende med litt varmt tøy, for barna skal være ute. Fikk melding tilbake om ikke de kunne spille, siden gutten hadde gledet seg så til det fordi mine barn har PlayStation, mens det har ikke de. Det er helt uaktuelt når det først er opphold og litt sol på mandag, men hvordan formulerer setningen uten å virke for ufin

Anonymkode: 3fd2b...dfd

Kjedelig du er da, kan ikke ungene bestemte det selv.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (15 timer siden):

De kan jo kanskje runde av dagen med en halvtimes spilling? Si til moren at de kan jo spille litt, men at de også har godt av en god tur ut i sola, så hun må fortsatt sende med varme klær. 

Anonymkode: 9d56f...7dc

Halvtime ? 🤣🤣🤣 så snille dere er 🤣

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Virkelig? Vi fikk ikke lov til å sitte inne hele dagen hvis vi ville, vi måtte alltid ut å leke også i løpet av besøket. Og det gjaldt uansett hvem vi var hos. Og jeg husker også at ofte så ville vi ikke ut, men når vi først kom oss ut så fant vi på mye moro lek. Husk, vi snakker barn på 6-7 år, ikke 16- 17. 

 

Så dine barn kan gjøre akkurat hva de vil når dere har besøk/ de er på besøk? Ingen voksne setter noen form for føringer? Så merkelig. 

Anonymkode: 3fd2b...dfd

Jeg har ikke barn, men jeg har jo lang erfaring med å være et. Nå er jeg født på starten av -80 tallet så det er klart at ting har forandret seg, men nei, det var ingen føringer fra foreldre angående aktiviteter. Det sagt, så valgte vi nok å være ute 80% av tiden, også etter at TV-spill ble en stor greie. Men vi var jo aldri ute sammen med foreldre, vi var sammen med andre barn. Gjerne alle barna i nabolaget samlet.

Og ingen av oss har blitt skjermavhengige som voksne, selv om vi i praksis kunne spille så mye vi ville. Er det fint vær drar jeg til skogs/på fjellet, helt frivillig. 

Anonymkode: a0d64...3a2

  • Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er jeg fra bygda så vi gikk hjem fra sfo, ble ikke hentet. Om Guttene går hjem så kan de vel fint spise litt å spille 3-4 time? Får luft på sfo og turen hjem🫡

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke vær moren til han ingen vil besøke 😅!

Anonymkode: c8d0d...9cf

  • Liker 4
  • Hjerte 1
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

Ts her

Jo mer jeg leser av hva de andre skriver, jo mer trygg blir jeg på at min måte å gjøre dette på er den riktige måten for mine barn. Jeg er overbevist om at både mitt barn og vennen hans kommer til å huske mandagen som en fin dag når de slipper det jaget etter spilling, og det skjer mye moro i hagen. 
 

Jeg hadde aldri trodd at det er så mange voksne som mener at det er trist at barna ikke kan spille litt sammen inne, når jeg har planlagt en veldig fin dag ute. Jeg hadde ihvertfall satt pris på en slik dag hvis mitt barn skulle på besøk til noen. Og jeg er glad mitt barn setter pris på å være ute og ikke har gaming som jager etter hans oppmerksomhet hele tiden 

Anonymkode: 3fd2b...dfd

Men over tid kan du bli mora til han som ingen vil besøke. 

 

  • Liker 1
  • Hjerte 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Ikke vær moren til han ingen vil besøke 😅!

Anonymkode: c8d0d...9cf

Jeg er ikke redd for det, jeg har også eldre barn. Jeg har alltid engasjert meg mye i barna, både mine og de som er på besøk. De har ikke fått lov til å kun sitte inne og spille hos oss, slik de har gjort hos andre. Vi har fortsatt mye besøk. Og dette er barn som nærmer seg ungdomsskolen nå

Anonymkode: 3fd2b...dfd

  • Liker 3
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (31 minutter siden):

For en merkelig tråd. Kan ikke huske at foreldre på noe som helst tidspunkt blandet seg inn i hvilke aktiviteter jeg og vennene mine skulle drive med når vi var på besøk hos hverandre.

Anonymkode: a0d64...3a2

Ny tid med skrullete rett ut av boka , pedagogisk korrekt , aldri gjøre noe uten å rådføre seg godt med de andre først type kvinner.

Anonymkode: c8d0d...9cf

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Ny tid med skrullete rett ut av boka , pedagogisk korrekt , aldri gjøre noe uten å rådføre seg godt med de andre først type kvinner.

Anonymkode: c8d0d...9cf

Jeg tviler på at foreldre før prøvde å sette føringer for hva barna skulle gjøre når de var på besøk hos andre. Slik denne moren prøvde på. Jeg blir helt matt

Anonymkode: 3fd2b...dfd

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

cafflatte skrev (6 minutter siden):

Men over tid kan du bli mora til han som ingen vil besøke. 

 

Helt greit at denne typen barn som har denne typen foreldre ikke vil komme hit lengre. Men, vi er heldigvis flere foreldre i denne vennegjengen som setter føringer for hva så små barn skal gjøre. Det setter jeg pris på

Anonymkode: 3fd2b...dfd

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Oppvokst på 90 tallet, vi gjorde det vi ville så samt vi oppførte oss bra, unger blir jo lei om man får spille fra seg,  periodevis med mye spilling, perioder hvor man trakk ut å lekte og lagde hytter. Han ene med skrullete mor fikk sjelden besøk.

  • Liker 2
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blåmonster skrev (26 minutter siden):

Oppvokst på 90 tallet, vi gjorde det vi ville så samt vi oppførte oss bra, unger blir jo lei om man får spille fra seg,  periodevis med mye spilling, perioder hvor man trakk ut å lekte og lagde hytter. Han ene med skrullete mor fikk sjelden besøk.

Hun som ordnet til i hagen med bålpanne og var den første i gata til å sette opp trampolinen på våren? Ja, hun høres skrullete ut. 

Anonymkode: 3fd2b...dfd

  • Liker 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Hun som ordnet til i hagen med bålpanne og var den første i gata til å sette opp trampolinen på våren? Ja, hun høres skrullete ut. 

Anonymkode: 3fd2b...dfd

Det finnes garantert ikke en unge i verden som er interessert i bålpanne 😅 Tenk å være på besøk hos en kompis, så drar foreldrene frem bålpanna og forventer at vi skal leke Villmarksbarna :fnise:

Anonymkode: a0d64...3a2

  • Liker 5
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Det finnes garantert ikke en unge i verden som er interessert i bålpanne 😅 Tenk å være på besøk hos en kompis, så drar foreldrene frem bålpanna og forventer at vi skal leke Villmarksbarna :fnise:

Anonymkode: a0d64...3a2

Ja ikke sant🤣🤣🤣

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...