Gå til innhold

Spise og dusje, rekker dere det?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Mann i Nordsjøen.

 

Ja, jeg hadde baby som nektet sjal. Det er ikke noe problem å spise med en hånd, men man får ikke i seg nok mat til å bli mett hver dag. 

Anonymkode: 71e7c...f99

Nordsjøen? Luksus. 2 eller 3 uker borte og så hjemme 4 uker? Her er han borte 4-6 uker, så hjemme 3-4 uker. 

 

Hjelpes, var nå bra du fikk til å spise med den ene hånden, så du ikke sultet i hel. 

 

Ts 

Anonymkode: b6cfc...3b9

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hadde aldri problemer med å spise og dusje. Hørte aldri om venninner som hadde det heller. Jeg gjorde alt husarbeid, og hadde middag klar når mannen kom fra jobb også. For meg var permisjonen som en lang ferie. Dette var på den tiden mannen bare hadde en mnd permisjon. MEN, jeg skjønner at noen få har krevende babyer/barn, og sliter. Bare at her på KG virker det som om det er så mange. Jeg hadde en lettvindt baby, så det var lett å ha faste rutiner på dagene.

Anonymkode: 7d7ae...687

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

TS - mange klarer det ikke fordi de er stresset! Sånn er det. Vi har 4 barn. De første gikk det greit med. Nr. 4 var jeg stå stresset med pga søvnmangel og kolikk og en baby som hylskrek med en gang han ble lagt ned, og det endte med enorm vektnedgang, søvnmangel, vitaminmangel og stress. Er verken tafatt eller dum...

At DU ikke forstår hvorfor ikke andre klarer noe DU klarte/klarer, så tenker jeg du må gå litt i deg selv :) 

Anonymkode: 1fa80...96f

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde endel baby PG hadde null problemer å spise, dusje osv. 

svigerinne fikk baby som måtte følges med på 24/7, hun fikk ikke til å spise allti Neo og dusje kunne hun ikke når hun var alene hjemmr med barnet 

Anonymkode: e1cfa...684

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Hadde aldri problemer med å spise og dusje. Hørte aldri om venninner som hadde det heller. Jeg gjorde alt husarbeid, og hadde middag klar når mannen kom fra jobb også. For meg var permisjonen som en lang ferie. Dette var på den tiden mannen bare hadde en mnd permisjon. MEN, jeg skjønner at noen få har krevende babyer/barn, og sliter. Bare at her på KG virker det som om det er så mange. Jeg hadde en lettvindt baby, så det var lett å ha faste rutiner på dagene.

Anonymkode: 7d7ae...687

Jeg har alltid sagt at hvis jeg fikk barn som var "enkel" og som sov, så kunne jeg hatt 100 barn. Men når du har barn som kun vil ha pupp ellers så er det skriking pga kolikk, så får man ikke gjort så mye - hvertfall ikke når man har andre barn og hund og mann som ikke er så mye hjemme. Jeg har hørt om mange venninner som klager over at de f.eks. ikke får tid til å dusje, så at du "aldri" har hørt om det, vitner om at du ikke forteller hele sannheten, eller at du ikke har snakket med noen om det, eller at du ikke kjenner så mange. Synes det virker som endel besserwissere her inne på KG også som ønsker å sette på plass de som ikke får til det samme som dem. 

Anonymkode: 1fa80...96f

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, jeg må bytte bleier, mate barna, levere i barnehagen, passe på at jeg har med mat, flasker og klær de trenger der borte. Passe på at babyen ammes i tide, og da er klokka fort blitt 12 før jeg selv rekker å spise noe.

Endret av katties
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

3 minutter siden, AnonymBruker said:

Svært få nordmenn sulter ihjel. Så lenge metthetsfølelsen er en bekymring for deg så er ikke babyen så veldig stress.

Anonymkode: f3bec...c64

Det var ikke metthetsfølelsen som bekymret meg, men det å miste morsmelken. Som jeg faktisk sto i fare for. 

Anonymkode: 71e7c...f99

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sånn som jeg leser dette så går det vel mer under "jeg valgte å ikke spise frokost / dusje" enn "jeg rakk det ikke..." For man rekker det om man VIL, hvertfall froksten! Man kan stå opp 10 min tidligere, man kan smøre og spise underveis, gjøre klart dagen før... Dog bør det være opptil den enkelte å velge det de selv vil. Men å da få medlidenhet om noen klager på at "stakkars meg jeg rakk ikke å spise...." DET må de gå ett annet sted med enn til meg.

Dette blir i mine øyne det elementære som vi forsøker å lære ungene, at det er forskjell på at jeg rekker ikke / vil ikke, liker ikke / har ikke lyst på etc ;) 

  • Liker 8
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

katties skrev (2 minutter siden):

Ja, jeg må bytte bleier, mate barna, levere i barnehagen, passe på at jeg har med mat, fladker og klær de trenger der borte. Passr på at babyen ammes i tide, og da er klokka fort blitt 12 før jeg selv rekker å spise noe.

Men det velger du jo selv?? Du kunne hatt ferdismurt brødskive eller smoothie i kjøleskapet? Banan? Mellombar? Hvor lang tid tar det deg å drikke en smoothie? Du velger jo selv at du "ikke rekker å spise noe" før kl. 12? Du hadde vel fått det til om du ville? Regner med du ikke vil, og det er jo greit. 

 

Ts

Anonymkode: b6cfc...3b9

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har spist mange doble brødskiver med lite barn. Ting med enkelt pålegg som ikke er klinete. Når man er i konstant søvnunderskudd pga kolikk baby med refluks, så prioriterte jeg noe mat i munnen på meg selv. Mistet hode nok med en baby som skrek store deler av døgnet. Lavt blodsukker på meg selv var det siste jeg trengte. Når det gjaldt dusj, så tok jeg enten med meg barnet inn i dusjen eller puttet den i vippestolen utenfor dusjen. Greide å dusje effektivt på 5-10min. 

Anonymkode: 4315e...024

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Nordsjøen? Luksus. 2 eller 3 uker borte og så hjemme 4 uker? Her er han borte 4-6 uker, så hjemme 3-4 uker. 

 

Hjelpes, var nå bra du fikk til å spise med den ene hånden, så du ikke sultet i hel. 

 

Ts 

Anonymkode: b6cfc...3b9

Gud hjelpe meg for noen svar du kommer med! Tydelig at du er ute etter "å ta" de som ikke er så OO-perfekt som deg.

Jeg kjenner en som var gravid med nummer 1 som hadde en kollega som var gravid med nummer 3. Hun som var førstegangsgravid hadde et enkelt svangerskap og skrøt sånn over hvor flink hun var som aldri var borte fra jobb, siden svangerskap ikke var noen sykdom. Hun elsket å gjøre et poeng av det ovenfor kollega som var 3.gangsgravid og 50 prosent sykmeldt når mannen var i Nordsjøen, med lang reisevei til jobb osv. Hun førstegangsfødende bodde rett ved jobben og mannen jobbet også rett ved siden av, 8-16-jobb. Tonen ble en annen da hun skulle ha nummer 2 og 3.... Var borte 100 prosent i største delene av begge svangerskapene.... Lett å le av andre fordi du ser på deg som som perfekt her, ikke sant? :) 

Anonymkode: 1fa80...96f

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

klarer spise frokost med tre barn jeg. Null stress. Dusjer gjør jeg om kvelden. 

Anonymkode: 91c3f...9d9

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

TS - mange klarer det ikke fordi de er stresset! Sånn er det. Vi har 4 barn. De første gikk det greit med. Nr. 4 var jeg stå stresset med pga søvnmangel og kolikk og en baby som hylskrek med en gang han ble lagt ned, og det endte med enorm vektnedgang, søvnmangel, vitaminmangel og stress. Er verken tafatt eller dum...

At DU ikke forstår hvorfor ikke andre klarer noe DU klarte/klarer, så tenker jeg du må gå litt i deg selv :) 

Anonymkode: 1fa80...96f

At du var så stresset at du glemte å spise, mener du? Det er jo absolutt mulig. Det har jeg også gjort, men da klager jeg ikke til noen om det. Prøver å legge til rette for det i stedet. Har også glemt å dusje, men det er ikke det samme som å ikke rekke det... Ts. 

Anonymkode: b6cfc...3b9

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Jeg har spist mange doble brødskiver med lite barn. Ting med enkelt pålegg som ikke er klinete. Når man er i konstant søvnunderskudd pga kolikk baby med refluks, så prioriterte jeg noe mat i munnen på meg selv. Mistet hode nok med en baby som skrek store deler av døgnet. Lavt blodsukker på meg selv var det siste jeg trengte. Når det gjaldt dusj, så tok jeg enten med meg barnet inn i dusjen eller puttet den i vippestolen utenfor dusjen. Greide å dusje effektivt på 5-10min. 

Anonymkode: 4315e...024

Ikke sant. Lurt. Jeg dusjer på 1 minutt.. 

Anonymkode: b6cfc...3b9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Gud hjelpe meg for noen svar du kommer med! Tydelig at du er ute etter "å ta" de som ikke er så OO-perfekt som deg.

Jeg kjenner en som var gravid med nummer 1 som hadde en kollega som var gravid med nummer 3. Hun som var førstegangsgravid hadde et enkelt svangerskap og skrøt sånn over hvor flink hun var som aldri var borte fra jobb, siden svangerskap ikke var noen sykdom. Hun elsket å gjøre et poeng av det ovenfor kollega som var 3.gangsgravid og 50 prosent sykmeldt når mannen var i Nordsjøen, med lang reisevei til jobb osv. Hun førstegangsfødende bodde rett ved jobben og mannen jobbet også rett ved siden av, 8-16-jobb. Tonen ble en annen da hun skulle ha nummer 2 og 3.... Var borte 100 prosent i største delene av begge svangerskapene.... Lett å le av andre fordi du ser på deg som som perfekt her, ikke sant? :) 

Anonymkode: 1fa80...96f

Handler ikke om meg. Men ja, jeg får alltid til å få i meg NOE om jeg husker det, og om ikke, så er det min egen feil. Er også mange andre enn meg som får til det. 

Jeg ler ikke av andre, jeg spøker litt.. Og så lurer jeg på om folk seriøst mener at de ikke rekker å spise noe.. Jeg ser ikke på meg selv som perfekt. Det her handler ikke om meg... Men om dere som ikke rekker å spise 😆

 

Ts

Anonymkode: b6cfc...3b9

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har inntrykk av at de som somlet, surret og var lite konsentrerte før barn, også er de som er det med barn, og stadig "fikk ikke tid til.."

Mens de som kom til tide til avtaler, dusjet og spist, før barn. Også klarer det etter barn. 

Anonymkode: 43b16...068

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Gud hjelpe meg for noen svar du kommer med! Tydelig at du er ute etter "å ta" de som ikke er så OO-perfekt som deg.

Jeg kjenner en som var gravid med nummer 1 som hadde en kollega som var gravid med nummer 3. Hun som var førstegangsgravid hadde et enkelt svangerskap og skrøt sånn over hvor flink hun var som aldri var borte fra jobb, siden svangerskap ikke var noen sykdom. Hun elsket å gjøre et poeng av det ovenfor kollega som var 3.gangsgravid og 50 prosent sykmeldt når mannen var i Nordsjøen, med lang reisevei til jobb osv. Hun førstegangsfødende bodde rett ved jobben og mannen jobbet også rett ved siden av, 8-16-jobb. Tonen ble en annen da hun skulle ha nummer 2 og 3.... Var borte 100 prosent i største delene av begge svangerskapene.... Lett å le av andre fordi du ser på deg som som perfekt her, ikke sant? :) 

Anonymkode: 1fa80...96f

Alltid digg når folk møter seg selv i døra og innser at de har vært litt vel dømmende overfor andre tidligere. Littegranne ydmykhet og innsikt i at folk og situasjoner er forskjellige, det er fint.

Anonymkode: 8b081...dab

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Alltid digg når folk møter seg selv i døra og innser at de har vært litt vel dømmende overfor andre tidligere. Littegranne ydmykhet og innsikt i at folk og situasjoner er forskjellige, det er fint.

Anonymkode: 8b081...dab

Har ydmykhet for mye, men ikke for "stakkars meg, nå har det gått mange timer og jeg har ikke rukket å spist noe".. Det rekker man om man vil og må. 

 

Ts

Anonymkode: b6cfc...3b9

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Før barn; visste jeg trengte akkurat 30 minutter fra beina var på gulvet til jeg satt i bilen. Dusjet alltid rett før jeg skulle noe. Kunne lage meg lunsj og middag fra bunnen.

Etter barn; regner inn 30 minutter sikkerhetsmargin, trenger man den ikke likevel brukes tiden til noe fornuftig. Passer på å dusje når det er en åpning, mannen er der, eller baby er rolig, i stedet for å plutselig komme på at jeg burde tatt en dusj. Bruker en del tid søndager til å lage opp enkle retter for kjøleskap og fryser, bare å ha noen kokte egg tilgjengelig gjør det mye enklere å spise sunt. 

Anonymkode: 43b16...068

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er nor med at selv om man ikke forstår situasjonen til andre så kan man allikevel respektere det. 

Anonymkode: 996e4...05f

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...