Gå til innhold

Spise og dusje, rekker dere det?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Skjønner at familier, mammaer og babyer er ulike, men jeg kjøper likevel ikke at man ikke rekker spise frokost f.eks? Skjer dette virkelig? Eller er det bare i min krets? Får meldinger om at de er så slitne for de har ikke "rukket å spise frokost" og er på tur ute med baby.. Hva med mellombar osv.. Folk vet at det finnes? Og at man kan legge vann i vogna en eller flere dager før om det er så travelt og slitsomt? Men saken er at de glemmer det også da eller? Skjønner ikke helt problemstillingen... 

Dusjing kan jeg skjønne at folk ikke prioriterer, men at de ikke rekker, den kjøper jeg ikke.. Det tar maks 2 minutter om man er effektiv. 

 

Jaja. Nå får jeg vel masse mot meg, kjør på. 😂 

 

Ja, har mange barn selv... Så ser litt av problemet, men lurer på hvorfor det ikke ses på løsninger som å alltid ha en mellombar osv. i vogna?? Fordi da har man plutselig ingenting å klage på, eller?? 

Anonymkode: b6cfc...3b9

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hvis du mener mellombar er mat, så... 🫣

Anonymkode: 81cf4...fb9

  • Liker 24
  • Nyttig 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kona klager på det ofte. "Rakk ikke å spise frokost, så er så sulten nå!" Den skjønner jeg ikke. Kunne jo bare stått opp litt tidligere?

(Vi har ingen barn, og hun er helt alene om morgenen.)

Anonymkode: aa54b...814

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mellombar og andre slike barer, er da rett og slett som godteri å regne.

Jeg hadde en baby som måtte være på meg hele tiden. Å spise var ikke prioritert til tider. Jeg sov når baby sov!

Anonymkode: fb2ae...55b

  • Liker 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du barn selv, TS?

Anonymkode: 71e7c...f99

  • Liker 8
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har gitt faen i frokost hele mitt liv. Ser faktisk ned på folk som sutrer over mangel på frokost. 

Anonymkode: f3bec...c64

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Om man har barn eller ikke, så elsker absolutt alle råd som starter med "kan du ikke bare..." Særlig hvis de akkurat har fortalt at de synes noe er vanskelig! Så kjør på, det er skikkelig hjelpsomt for den andre. 

Anonymkode: c9566...294

  • Liker 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Kona klager på det ofte. "Rakk ikke å spise frokost, så er så sulten nå!" Den skjønner jeg ikke. Kunne jo bare stått opp litt tidligere?

(Vi har ingen barn, og hun er helt alene om morgenen.)

Anonymkode: aa54b...814

Hun er useless. Hold dere barnløse.

Anonymkode: f3bec...c64

  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Om man har barn eller ikke, så elsker absolutt alle råd som starter med "kan du ikke bare..." Særlig hvis de akkurat har fortalt at de synes noe er vanskelig! Så kjør på, det er skikkelig hjelpsomt for den andre. 

Anonymkode: c9566...294

Jeg sier ikke noe til de og jeg sier ikke at de "kan bare". Jeg spør her hva årsaken er.. Hvis det er noen andre som sliter me å ikke få til å spise selv/ta med noe mat... Høres så tafatt ut. 

 

Ts

Anonymkode: b6cfc...3b9

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Har du barn selv, TS?

Anonymkode: 71e7c...f99

Yes

 

Ts

Anonymkode: b6cfc...3b9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Mellombar og andre slike barer, er da rett og slett som godteri å regne.

Jeg hadde en baby som måtte være på meg hele tiden. Å spise var ikke prioritert til tider. Jeg sov når baby sov!

Anonymkode: fb2ae...55b

Ok, men godteri er bedre enn null mat og så bli så sliten at man må klage pga. mangel på mat eller?? Banan da? Uansett, mellombar var ikke poenget. 😂 Poenget er at det GÅR an å legge til rette for det om man er avhengig av regelmessig næring. 

 

Ja, men da prioriterte du jo bort maten, og det gikk fint, regner jeg med.. Hvis du ville ha mat, så hadde du vel fått det i deg?? Spiste med baby i sjal, jeg. Og sov med baby. 

 

Ts 

Anonymkode: b6cfc...3b9

  • Liker 9
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Just now, AnonymBruker said:

Yes

 

Ts

Anonymkode: b6cfc...3b9

Og likevel kan du ikke forstå at folk blir så opptatt med baby at de ikke rekker å spise? Jeg spiste så lite at jeg sto i fare for å miste melken, da baby kun sov på meg eller i vogn. Spiste knekkebrød med en hånd og hadde matpakke på nattbordet. 

Du må ha hatt sovebabyer

Anonymkode: 71e7c...f99

  • Liker 5
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Og likevel kan du ikke forstå at folk blir så opptatt med baby at de ikke rekker å spise? Jeg spiste så lite at jeg sto i fare for å miste melken, da baby kun sov på meg eller i vogn. Spiste knekkebrød med en hånd og hadde matpakke på nattbordet. 

Du må ha hatt sovebabyer

Anonymkode: 71e7c...f99

Man kan fint skaffe mat selv om ungen gråter og du har fremdeles en hånd ledig med mindre du bærer på en 5-åring. Du gjør deg selv til offer med den mentaliteten der. Du ser problemer, ikke løsninger.

Anonymkode: f3bec...c64

  • Liker 23
  • Nyttig 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Enig med deg. Jeg reagerer litt på alle som bruker uttrykk som "rakk ikke", "har ikke tid", uansett hva det gjelder.

Synes det er mer riktig å si: "jeg prioriterte ikke...."

Men altså, det er bare en uttrykksform. De prioriterte ikke, det er jo greit nok for meg. De velger selv hva de vil prioritere.

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Og likevel kan du ikke forstå at folk blir så opptatt med baby at de ikke rekker å spise? Jeg spiste så lite at jeg sto i fare for å miste melken, da baby kun sov på meg eller i vogn. Spiste knekkebrød med en hånd og hadde matpakke på nattbordet. 

Du må ha hatt sovebabyer

Anonymkode: 71e7c...f99

Du må være alenemor da.

Anonymkode: 24d1f...29d

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Og likevel kan du ikke forstå at folk blir så opptatt med baby at de ikke rekker å spise? Jeg spiste så lite at jeg sto i fare for å miste melken, da baby kun sov på meg eller i vogn. Spiste knekkebrød med en hånd og hadde matpakke på nattbordet. 

Du må ha hatt sovebabyer

Anonymkode: 71e7c...f99

 

Nei, jeg forstår ikke det. Ikke hvis det er viktig for de. 

Haha, har absolutt ikke hatt sovebabyer. Har hatt baby i sjal osv. Og om de ikke ville være der, så har de faktisk måtte vente noen minutter.. 

 

Så du hadde en baby som nektet sele/sjal? Og derfor måtte du "spise med en hånd", hva er problemet med å spise med en hånd? 😆

 

Ts

 

Anonymkode: b6cfc...3b9

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

3 minutter siden, AnonymBruker said:

Jeg sier ikke noe til de og jeg sier ikke at de "kan bare". Jeg spør her hva årsaken er.. Hvis det er noen andre som sliter me å ikke få til å spise selv/ta med noe mat... Høres så tafatt ut. 

 

Ts

Anonymkode: b6cfc...3b9

Du virker ikke særlig åpen for innspill. Så er det noe vits å skrive noe kjenner jeg...

Du synes de er tafatte. Og argumenterer med at siden du fikk det til, så bør alle andre også få det til. 

 

Anonymkode: c9566...294

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har to barn på 6 og 4. Hadde ikke problemer med å få dusje,enkel husarbeid og å spise. Når jeg hadde mulighet så fylte jeg opp fryser og kjøleskap med enkel mat, som enten var spiseklar eller som jeg bare kunne varme i mikroen litt fort. Det var ikke akkurat sånn att man dekket fullt bord. Men igår leste jeg at noen ikke kunne lage varmmat til barnet sitt til matpakke fordi de hadde matkasse, så skjønner at fleksibiliteten til noen er svært liten når det gjelder matvaner. Så kan fint forstå at "de ikke rekker å spise". 

Anonymkode: f02bb...535

  • Liker 4
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker said:

Du må være alenemor da.

Anonymkode: 24d1f...29d

Mann i Nordsjøen.

 

2 minutter siden, AnonymBruker said:

 

Nei, jeg forstår ikke det. Ikke hvis det er viktig for de. 

Haha, har absolutt ikke hatt sovebabyer. Har hatt baby i sjal osv. Og om de ikke ville være der, så har de faktisk måtte vente noen minutter.. 

 

Så du hadde en baby som nektet sele/sjal? Og derfor måtte du "spise med en hånd", hva er problemet med å spise med en hånd? 😆

 

Ts

 

Anonymkode: b6cfc...3b9

Ja, jeg hadde baby som nektet sjal. Det er ikke noe problem å spise med en hånd, men man får ikke i seg nok mat til å bli mett hver dag. 

Anonymkode: 71e7c...f99

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Mann i Nordsjøen.

 

Ja, jeg hadde baby som nektet sjal. Det er ikke noe problem å spise med en hånd, men man får ikke i seg nok mat til å bli mett hver dag. 

Anonymkode: 71e7c...f99

Svært få nordmenn sulter ihjel. Så lenge metthetsfølelsen er en bekymring for deg så er ikke babyen så veldig stress.

Anonymkode: f3bec...c64

  • Liker 5
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...