Gå til innhold

8 mars - Kvinnedagen eller Ytre Venstre dagen ?


NatNat

Anbefalte innlegg

Ichiko skrev (6 timer siden):

Nei, det "må" man aldeles ikke. Man kan velge å stole mer på Israel.

Det var jeg som delte de linkene, og jeg anbefaler å lese hele artiklene. Det er flotte og kloke damer som ytrer seg, og som virkelig bryr seg om kvinnesak.

Ja det er noen venstrevridde som mener at terrorister som Taliban, IS, Hamas, Fatah og Putin kommer med troverdige nyheter om seg selv og andre. 

  • Liker 6
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

20 minutter siden, Tror og ser det said:

Ja det er noen venstrevridde som mener at terrorister som Taliban, IS, Hamas, Fatah og Putin kommer med troverdige nyheter om seg selv og andre. 

Dét, eller at demokratier er minst like lite troverdige som ovennevnte: "Kan ikke stole på noen av partene, de lyver like mye".

Har sett den bli mye brukt om informasjon om krigen i Ukraina, og snedig nok viser det seg alltid å være pro-Putin folk som hevder slikt; tydeligvis for å så tvil om alt som kommer fra ukrainsk side slik at de mister støtte, for da kan Putinregimet "få rett" likevel.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ichiko skrev (47 minutter siden):

Dét, eller at demokratier er minst like lite troverdige som ovennevnte: "Kan ikke stole på noen av partene, de lyver like mye".

Har sett den bli mye brukt om informasjon om krigen i Ukraina, og snedig nok viser det seg alltid å være pro-Putin folk som hevder slikt; tydeligvis for å så tvil om alt som kommer fra ukrainsk side slik at de mister støtte, for da kan Putinregimet "få rett" likevel.

Så du mener at nyhetene i Norge er like lite troverdige som Taliban og Putin sin skildring av vesten ? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Just now, Tror og ser det said:

Så du mener at nyhetene i Norge er like lite troverdige som Taliban og Putin sin skildring av vesten ? 

Nei, jeg sa jo ikke det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ichiko skrev (1 minutt siden):

Nei, jeg sa jo ikke det.

Godt ! Nyhetene i demokratier er ofte ganske nyanserte alle veier. Nyheter fra regimer som Russland er rent oppspinn for å styre en historie inen eller annen retning. Det er masse negative nyheter om Israel fra Israel. Det er ingen nyheter fra Fatah, Hamas som er nyanserte i retning konflikten. Der bygger nyhetene opp en ide om at det ikke har vært noe terrorangrep.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, Tror og ser det said:

Godt ! Nyhetene i demokratier er ofte ganske nyanserte alle veier. Nyheter fra regimer som Russland er rent oppspinn for å styre en historie inen eller annen retning. Det er masse negative nyheter om Israel fra Israel. Det er ingen nyheter fra Fatah, Hamas som er nyanserte i retning konflikten. Der bygger nyhetene opp en ide om at det ikke har vært noe terrorangrep.

Det forrige innlegget mitt var en kommentar til ditt innlegg om at "noen mener Taliban, IS etc. kommer med troverdige nyheter om seg selv"; det jeg ville si var "ja, noen mener dét, eller så mener de at ingen er troverdige, for alle lyver". Jeg tenker slike påstander som en del kommer med er for å gjøre andre usikre på hva de skal tro på, for "alle er like ille", liksom.

Da er det viktig at folk er klar over det du beskriver her: at nyheter i demokratier er nyanserte og forteller både om negative og positive ting, i motsetning til hva man ser i totalitære regimer. En grei pekepinn er å se hvordan makthavere og myndigheter presenterer seg selv og hvordan kritikk av dem takles, og der er israelske forhold og palestinske forhold ikke sammenlignbare i det hele tatt.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Majer skrev (På 17.3.2024 den 16.22):

Det er nettopp det.Vi kan hverken stole på Israel eller Hamas. Begge har ulike motiver.Det som skiller dem er at palestinere vil ha internasjonale journalister til å bevise at ting har skjedd mens Israel ikke ønsker det. Da er det umulig å stole mer på de som vil hindre fri presse enn motparten. Enten må man stole likt på dem eller så må man velge å stole på hamas. Jeg velger det førstnevnte. Jeg mener som sagt at flagg og 8 mars ikke passer sammen uansett bakgrunn. Fint å se at du ikke er dobbeltmoralsk. Jeg vil tro mange vil hevde at russiske kvinner ikke skulle fått vært med

Jeg håper jeg tolker dette feil? At man kan velge å stole på Hamas?! Det er en islamistisk terroristorganisasjon! Har vi fått det så jævla godt her i vesten at vi allerede har glemt ISIS?? Angrepet på Bataclan? Halshuggingene som random rammet oss. Lastebiler som kjørte ned mennesker på markedsplasser. Det er samme gjengen folkens! Nå må det våknes.

Vet ikke hvordan det er med den jevne nordmann der ute, men jeg velger å tenke at absolutt alt som kommer fra den kanten er ren løgn, ondskap og piss! Hamas vil ikke ha tostatsløsning, de vil slippe å dele kloden med først og fremst jøder. Når jødene er borte, står demokratiene for tur. Dette har de åpenlyst forkynt ut til hele verden! Og fortsatt sitter det folk i vesten og fordømmer Israel?!

Palestinerne vil ikke ha journalister inn for å avdekke sannhet, de vil ha internasjonal presse og helsehjelp inn slik at de kan manipulere pressen som allerede er hjernevasket til å tro at Israel bedriver Apartheid og folkemord. Og vesten biter på! Nå er det blitt nærsagt en standard for vestlige politikere å offentlig hevde at Israel er en apartheidstat og at de bedriver folkemord. Det er hårreisende fordi det er forbasket enkelt å rive de argumentene fra hverandre.

For her er greia, hvordan kan Israel være en apartheidstat når kristne, arabere, jøder og hvem som helst andre folkeslag kan studere, bo, stemme og bli politiker i Israel?? Israel er midtøstens eneste fungerende demokrati. Det er isåfall hva jeg kaller en ræva gjennomført apartheidstat. Det blir for enkelt og for dumt! Debunked.

Så folkemord.....når vi mest sansynlig må forholde oss til at dødstallene som rapporteres ut av Hamas, er radikalt overdrevet, ja faktisk ren løgn, må vi justere holdningen vår til folkemord allerede der. For det andre kunne Israel enkelt begått folkemord dersom det var målet. De kunne brukt kjemiske våpen og utryddet Gaza på to dager. De kunne brukt atomvåpen. De kunne også mønstret hele hæren og gått manngard gjennom Gaza og skutt alt som puster. HVORFOR GJØR IKKE Israel dette? For ifølge svært mange av oss i vesten, er det jo dette Israel prøver på? Er de inkompetente i krigføring? Klarer de ikke å drepe flest mulig raskt nok? Hva er det som feiler Israel?? De er faktisk så elendige på folkemordet sitt at populasjonen til de dem tilsynelatende forsøker å utslette, har vokst enormt de siste årene. Snakk om epic fail. Bare via disse to argumentene burde alle med IQ over skonummeret sitt forstå, at Israel i det minste forsøker å bli kvitt terroren så humant som mulig og de hverken bedriver folkemord eller er en apartheidstat.

Velger man å stole på Hamas, har man så godt som valgt nazisme/Islamisme/terror og ondskap. Det er hårreisende at samfunnet vårt har rast så raskt sammen. Vi står praktisk talt med armene åpne og ønsker ekstremismen velkommen inn!

  • Liker 8
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Thanos skrev (2 timer siden):

Jeg håper jeg tolker dette feil? At man kan velge å stole på Hamas?! Det er en islamistisk terroristorganisasjon! Har vi fått det så jævla godt her i vesten at vi allerede har glemt ISIS?? Angrepet på Bataclan? Halshuggingene som random rammet oss. Lastebiler som kjørte ned mennesker på markedsplasser. Det er samme gjengen folkens! Nå må det våknes.

Vet ikke hvordan det er med den jevne nordmann der ute, men jeg velger å tenke at absolutt alt som kommer fra den kanten er ren løgn, ondskap og piss! Hamas vil ikke ha tostatsløsning, de vil slippe å dele kloden med først og fremst jøder. Når jødene er borte, står demokratiene for tur. Dette har de åpenlyst forkynt ut til hele verden! Og fortsatt sitter det folk i vesten og fordømmer Israel?!

Palestinerne vil ikke ha journalister inn for å avdekke sannhet, de vil ha internasjonal presse og helsehjelp inn slik at de kan manipulere pressen som allerede er hjernevasket til å tro at Israel bedriver Apartheid og folkemord. Og vesten biter på! Nå er det blitt nærsagt en standard for vestlige politikere å offentlig hevde at Israel er en apartheidstat og at de bedriver folkemord. Det er hårreisende fordi det er forbasket enkelt å rive de argumentene fra hverandre.

For her er greia, hvordan kan Israel være en apartheidstat når kristne, arabere, jøder og hvem som helst andre folkeslag kan studere, bo, stemme og bli politiker i Israel?? Israel er midtøstens eneste fungerende demokrati. Det er isåfall hva jeg kaller en ræva gjennomført apartheidstat. Det blir for enkelt og for dumt! Debunked.

Så folkemord.....når vi mest sansynlig må forholde oss til at dødstallene som rapporteres ut av Hamas, er radikalt overdrevet, ja faktisk ren løgn, må vi justere holdningen vår til folkemord allerede der. For det andre kunne Israel enkelt begått folkemord dersom det var målet. De kunne brukt kjemiske våpen og utryddet Gaza på to dager. De kunne brukt atomvåpen. De kunne også mønstret hele hæren og gått manngard gjennom Gaza og skutt alt som puster. HVORFOR GJØR IKKE Israel dette? For ifølge svært mange av oss i vesten, er det jo dette Israel prøver på? Er de inkompetente i krigføring? Klarer de ikke å drepe flest mulig raskt nok? Hva er det som feiler Israel?? De er faktisk så elendige på folkemordet sitt at populasjonen til de dem tilsynelatende forsøker å utslette, har vokst enormt de siste årene. Snakk om epic fail. Bare via disse to argumentene burde alle med IQ over skonummeret sitt forstå, at Israel i det minste forsøker å bli kvitt terroren så humant som mulig og de hverken bedriver folkemord eller er en apartheidstat.

Velger man å stole på Hamas, har man så godt som valgt nazisme/Islamisme/terror og ondskap. Det er hårreisende at samfunnet vårt har rast så raskt sammen. Vi står praktisk talt med armene åpne og ønsker ekstremismen velkommen inn!

Underskriver dette. 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 3/16/2024 at 5:14 PM, Ichiko said:

Hvorfor skiver du på hebraisk når kun nordiske språk og engelsk tillates på forumet?

Hvilke beviser vil du egentlig ha? Det finnes videoopptak og bilder publisert på nett, men KG tillater ikke at det legges ut link til nettsiden

Åh, wow!
Got me! Føøøl seieren.

Du skjønner veldig godt hva jeg mener! Jeg vil ha et eneste, eneste lille bevis, som liksom finnes. Det hadde du fint fikset gi meg uten å skylde på kg reglementer,

Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 3/20/2024 at 10:49 AM, Thanos said:

Velger man å stole på Hamas, har man så godt som valgt nazisme/Islamisme/terror og ondskap. Det er hårreisende at samfunnet vårt har rast så raskt sammen. Vi står praktisk talt med armene åpne og ønsker ekstremismen velkommen

Enkle løsninger for enkle folk.
Utover dette, som du har lite peiling på, støtter jeg flesteparten av dine synspunkter.

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 3/28/2024 at 8:04 AM, Gowen Getim said:

Åh, wow!
Got me! Føøøl seieren.

Du skjønner veldig godt hva jeg mener! Jeg vil ha et eneste, eneste lille bevis, som liksom finnes. Det hadde du fint fikset gi meg uten å skylde på kg reglementer,

Det er overveldende bevis for terrorangrepet med 1200 døde i Israel. Terroristene var til og med utstyrt med kamera og filmet angrepet. Det er grusomme detaljer med mennesker som ble bundet og brent levende, mennesker som manglet kroppsdeler, mennesker som ble utsatt for grove overgrep. Det er strengt tatt du som burde stå for bevisbyrden når du hevder det ikke har skjedd. 

https://www.haaretz.com/israel-news/2023-12-04/ty-article-magazine/.premium/hamas-committed-documented-atrocities-but-a-few-false-stories-feed-the-deniers/0000018c-34f3-da74-afce-b5fbe24f0000 Det er derimot et fåtall av nyhetene etter 7. oktober som har vist seg å ikke stemme. Noe av det er feil vitnesbyrd, mens noe er misforståelser. Det var blant annet en som ble intervjuet på engelsk og han fortalte om drepte babyer. Han har derimot ikke engelsk som morsmål, og det han mente å si var barn. Flere av de frivillige som håndterte likene var heller ikke patologer. Det gjorde at de kunne mistolke alder og dødsårsak gitt tilstanden på likene. 

  • Liker 2
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

NatNat skrev (På 12.3.2024 den 22.35):

Har akkurat sett på Debatten. Er det bare meg eller er noe kvinner mer verdt enn andre ? Alt jeg så var pro-Palestina militanter i toget.

Hvor var de andre ? hvem organiser kvinnedagen i Norge ?  og hva er deres tanke om Debatten i kveld ?
(Personlig,  forelsket jeg meg litt i den tøffe jødiske dame med lang krøllete hår. Tøff, rolig og smart-)

Jeg mener ihvertfall at høyresiden ikke  har noe med kvinnedagen å gjøre.
Ingen partier på høyresiden har gjort for å hindre vold og overgrep.
Erna Solberg sa i en tale for noen år siden at "Vi må snakke om det". Selv om vi alle vet at å snakke om problemet ikke løser det slik Erna tror, men andre partier har i det minste ikke uttalt seg så dumt.
Vi har Kommunehelseloven § 3-3-a som sier at kommunene er pålagt å lege til rette for å hindre vold og og overgrep.
For noen år siden gikk vår daværende justisminister fra Høyre ut og sa at den paragrafen bare var et forslag.

Nå har ikke venstresiden heller gjort noe positivt for å hindre vold og overgrep, men de har i det minste FORELØPIG ikke motarbeidet det like kraftig som Høyre.
 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, Proaktiv said:

Jeg mener ihvertfall at høyresiden ikke  har noe med kvinnedagen å gjøre.
Ingen partier på høyresiden har gjort for å hindre vold og overgrep.
Erna Solberg sa i en tale for noen år siden at "Vi må snakke om det". Selv om vi alle vet at å snakke om problemet ikke løser det slik Erna tror, men andre partier har i det minste ikke uttalt seg så dumt.
Vi har Kommunehelseloven § 3-3-a som sier at kommunene er pålagt å lege til rette for å hindre vold og og overgrep.
For noen år siden gikk vår daværende justisminister fra Høyre ut og sa at den paragrafen bare var et forslag.

Nå har ikke venstresiden heller gjort noe positivt for å hindre vold og overgrep, men de har i det minste FORELØPIG ikke motarbeidet det like kraftig som Høyre.
 

ok... so kansje vi skulle kalle det : "venstre orientert kvinnedagen" ?? 🙃

  • Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

11 hours ago, Proaktiv said:

Jeg mener ihvertfall at høyresiden ikke  har noe med kvinnedagen å gjøre.

Jeg mener vel at kvinnedagen er for kvinner, uavhengig av politisk tilhørighet.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Proaktiv skrev (20 timer siden):

Jeg mener ihvertfall at høyresiden ikke  har noe med kvinnedagen å gjøre.
Ingen partier på høyresiden har gjort for å hindre vold og overgrep.
Erna Solberg sa i en tale for noen år siden at "Vi må snakke om det". Selv om vi alle vet at å snakke om problemet ikke løser det slik Erna tror, men andre partier har i det minste ikke uttalt seg så dumt.
Vi har Kommunehelseloven § 3-3-a som sier at kommunene er pålagt å lege til rette for å hindre vold og og overgrep.
For noen år siden gikk vår daværende justisminister fra Høyre ut og sa at den paragrafen bare var et forslag.

Nå har ikke venstresiden heller gjort noe positivt for å hindre vold og overgrep, men de har i det minste FORELØPIG ikke motarbeidet det like kraftig som Høyre.
 

Det spiller da ikke så stor rolle hva du måtte mene.

Kvinnedagen er for alle kvinner. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

NatNat skrev (21 timer siden):

ok... so kansje vi skulle kalle det : "venstre orientert kvinnedagen" ?? 🙃

Som sagt har ikke venstresiden heller gjort noe for å hindre vold og overgrep.
Du måæ gjerne kalle det hva du vil men hele debatten er tullete. Til og med for de som ikke har noe å gjøre.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...