Gå til innhold

8 mars - Kvinnedagen eller Ytre Venstre dagen ?


NatNat

Anbefalte innlegg

Bacteria skrev (11 timer siden):


 

Så kom protester med palestinske flagg på kvelden, og øredøvende stillhet rundt det som faktisk skjedde og som blir bedre og bedre dokumentert for hver dag som går. 
 

 

Jeg ble faktisk ganske satt ut da jeg hørte NRK intervjue lederen for Palestinskomiteen samme dag som nærmest hørtes beundrende ut når hun omtalte denne ‘spektakulære motstandsaksjonen’. Da jeg samme helg, før de en gang hadde rukket å vaske bort blodet etter terrorangret, så det arrangeres store støttemarkeringer i Norge til palestinerne tenkte jeg mitt om de som deltok. 
 

Palestinaaktivistene er antagelig noen av det palestinske folkets verste fiender.

  • Liker 9
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Israelsaken ble nedstemt av 8 mars-komiteen. Da betyr det at disse kunne ha en demonstrasjon, men ikke i 8 marstoget. Så valgte de altså å forsøke å trenge seg forbi vaktene som var der for å forhindre sånne ting. Damen som sto i midten under debatten ble også anklaget for å ha slått flere vakter. Hvorfor tok ikke Solvang tak i det under debatten? Og hvorfor spurte han ikke disse jødene om de tar avstand fra Israel sine drap på kvinner og barn? 

Endret av Majer
Lenke til kommentar
Del på andre sider

herzeleid skrev (8 minutter siden):

Jeg ble faktisk ganske satt ut da jeg hørte NRK intervjue lederen for Palestinskomiteen samme dag som nærmest hørtes beundrende ut når hun omtalte denne ‘spektakulære motstandsaksjonen’. Da jeg samme helg, før de en gang hadde rukket å vaske bort blodet etter terrorangret, så det arrangeres store støttemarkeringer i Norge til palestinerne tenkte jeg mitt om de som deltok. 
 

Palestinaaktivistene er antagelig noen av det palestinske folkets verste fiender.

Enig. Der var kvalmende.
 På samme måte som de klin gærne, kristenkonservative folka i USA som tror på Harmageddon er det israelske folkets verste fiender (ref. dokumentaren som kom ut denne uka på NRK).

Du hadde også disse sovende kontoene på sosiale medier som tydelig var laget som en del av forberedelser til angrepet og som umiddelbart begynte å spy ut propaganda mot Israel. 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Majer skrev (28 minutter siden):

Israelsaken ble nedstemt av 8 mars-komiteen. Da betyr det at disse kunne ha en demonstrasjon, men ikke i 8 marstoget. Så valgte de altså å forsøke å trenge seg forbi vaktene som var der for å forhindre sånne ting. Damen som sto i midten under debatten ble også anklaget for å ha slått flere vakter. Hvorfor tok ikke Solvang tak i det under debatten? Og hvorfor spurte han ikke disse jødene om de tar avstand fra Israel sine drap på kvinner og barn? 

Du bør lese linken i innlegget nederst på forrige side. 

  • Liker 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gowen Getim skrev (9 timer siden):

Pfft!
Her i huset har vi alle prviliges. Fargede, jødiske, adopterte, handicap.. Litt av en gjeng.
Hvilken skade kan shame-metoden din gjøre som ikke allerede har blitt gjort?  Copy-Paste på repeat, er du ikke akkurat alene om utføre 100% bevisst.

Jeg beklager at jeg ikke forsto som mye av disse innleggene dine, det gikk litt over hodet på meg. 
Men benytter anledningen til å dele dette innlegget av Torkil Brekke. 
Tror alle her kan ha utbytte av det. 
 

https://www.aftenposten.no/meninger/kronikk/i/zEWggO/da-sionisme-ble-nazisme

 

  • Liker 4
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

22 minutter siden, Majer said:

Israelsaken ble nedstemt av 8 mars-komiteen. Da betyr det at disse kunne ha en demonstrasjon, men ikke i 8 marstoget. Så valgte de altså å forsøke å trenge seg forbi vaktene som var der for å forhindre sånne ting. Damen som sto i midten under debatten ble også anklaget for å ha slått flere vakter. Hvorfor tok ikke Solvang tak i det under debatten? Og hvorfor spurte han ikke disse jødene om de tar avstand fra Israel sine drap på kvinner og barn? 

Du ignorerer fakta atter en gang. 

Kvinnene hadde fått tillatelse på forhånd av komitéen til å delta, og det var avklart at de fikk bruke jødiske symboler. Det finnes e-postkorrespondanse som beviser dette. 

Ja, de jødiske kvinnene ble anklaget både for å juble over palestinske sivile som var drept og de ble anklaget for å være voldelige. Som du må ha sett på Debatten, så var de jødiske kvinnene sjokkerte over beskyldningene og avviste det som blank løgn. Det finnes flere videoklipp fra hendelsene og det er ingen holdepunkter for de graverende anklagene. 

Hvorfor mener du det er relevant hva de jødiske kvinnene mener om resultatet av krigen? Hvorfor krever du kun at jødiske kvinner skal ta avstand og ikke alle kvinner i toget? 

  • Liker 4
  • Hjerte 1
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

3 hours ago, Majer said:

Israelsaken ble nedstemt av 8 mars-komiteen. Da betyr det at disse kunne ha en demonstrasjon, men ikke i 8 marstoget.

De forteller jo på «Debatten» at de fikk lov av arrangøren til å demonstrere bak voldtekt i krig banneret, og snakket om innholdet i e-post korrespondanse.

Om 8. Mars komiteen stemt vekk å støtte de israelske kvinnene i fangenskap er det jo helt horribelt. Om man skal ha en slik parole, men ikke kan gi støtte til de som faktisk sitter i fangenskap, må man virkelig stille spørsmål om hvorfor.

 

Jeg ser ingen konflikt. Det må da kunne gå an å ha solidaritet med kvinner som lider under krigen samme hvilken side de tilhører. 

  • Liker 4
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er overhodet ikke greit å rope ingen sionister i våre gater, og enda mer galt er det når man roper det til jøder. Langt verre var det at de jødiske kvinnene fikk ropt barnemordere etter seg dette er ikke akseptabelt og de venstreorienterte antisemittene som var i toget burde straffes.

Endret av Sommer2464
  • Liker 5
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Madame Butterfly skrev (14 timer siden):

Problemet med historiske urettferdigheter begått ikke unikt for Palestina.

Nei, men de fleste uavklarte historiske urettferdigheter er eldre enn problemstillingen i Palestina. 150 år er ikke så veldig lang tid alt i alt. Omtrent litt kortere enn problemstillingen med land i Sør Afrika. Er det riktig og uten videre bare la alle urettferdigheter "gå ut på dato"? Forøvrig er problemstillingen med halvadelig landeiere noe som fortsatt er den bakenforliggende årsak til mange av konfliktene i Sør og Mellom Amerika. 

Madame Butterfly skrev (14 timer siden):

Problemet er å være helt opphengt i retten til å returnere, UNRWA og det å nekte å gå videre.

Hvordan skal man så gå videre da? Svært mange land er svært lite villige til å ta imog ot integrere Palestinere. 

Madame Butterfly skrev (14 timer siden):

Fortsette konflikten og fortsette konflikten. Kan du nevne mange fredelige bevegelser og representanter for dette i Vestbredden eller Gaza? 
Jeg kan nevne mange jøder

Det er veldig lett å være tilhenger av å slutte en konflikt når du er på den siden som har fått alt som de ville. Det hatet Palestinerne har mot jøder er jødene selv skyld i. Ved å kaste Palestinerne ute fra landet de bodde i. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

PeeWee skrev (2 timer siden):

 

Det hatet Palestinerne har mot jøder er jødene selv skyld i. Ved å kaste Palestinerne ute fra landet de bodde i. 

Dette er ren antisemittisme her gir du alle jødene skylden for det noen jøder har gjort.

Endret av Sommer2464
  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Madame Butterfly skrev (4 timer siden):

De forteller jo på «Debatten» at de fikk lov av arrangøren til å demonstrere bak voldtekt i krig banneret, og snakket om innholdet i e-post korrespondanse.

Om 8. Mars komiteen stemt vekk å støtte de israelske kvinnene i fangenskap er det jo helt horribelt. Om man skal ha en slik parole, men ikke kan gi støtte til de som faktisk sitter i fangenskap, må man virkelig stille spørsmål om hvorfor.

 

Jeg ser ingen konflikt. Det må da kunne gå an å ha solidaritet med kvinner som lider under krigen samme hvilken side de tilhører. 

De brøt bevisst reglene. Sånn er det. Jeg kunne heller ikke gått inn med en parole som ikke ble godkjent. Det hadde vært diskriminerende å ikke behandle de som alle oss andre

Endret av Majer
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kvinner organiserer arrangementer på 8. mars - i Norge - og alle andre land som markerer dagen.
Å framstille det som ekstremt å kjempe for at alle mennesker skal være likt stilt uavhengig av kjønn; det er en veldig dårlig stråmannsbygging. Å føre debatt på falsum leder ingen steder.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 hours ago, PeeWee said:

Historien startet ikke der. Historien startet rundt 1880, når Sionister med vestlige penger kjøpte opp eiendommer fra landere som ofte ikke engang bodde i området, og kastet ut de som bodde og jobbet der for å bosette jøder der istedet. 

Hva har dette med utestenging av jødiske kvinner på 8. mars 2024 å gjøre?

16 hours ago, Gowen Getim said:

אני כבר מואשם בכך שאני גוי ואנטישמי. מכיוון שאני לא מאבד את החברה שלי, אין לי מה להפסיד

Kvinnedagen og radikale "venstre" har ingenting med hverandre å gjøre, manipulister!
Selvsagt er alt som ikke støtter utnyttelse og kamufleringen fra en elite i Israel, såkalt jødehat og anti-høyre.
Stakkars innbyggere på hver side av grensene. Typisk at noen få skal ødelegge for så mange.
Lite umotivert pardong der i gården. Og jeg trenger fremdeles bevisene for הוצאת ילדים להורג.  
Ellers har det ikke funnet sted.

Hvorfor skiver du på hebraisk når kun nordiske språk og engelsk tillates på forumet?

Hvilke beviser vil du egentlig ha? Det finnes videoopptak og bilder publisert på nett, men KG tillater ikke at det legges ut link til nettsiden.

7 minutter siden, Majer said:

De brøt bevisst reglene. Sånn er det. Jeg kunne heller ikke gått inn med en parole som ikke ble godkjent. Det hadde vært diskriminerende å ikke behandle de som alle oss andre

Igjen dine påstander om hva demonstranter "egentlig" ville.

Hvilke beviser på begåtte voldtekter er etter din mening bra nok til at noen kan bli trodd på dem?

Endret av Ichiko
  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ichiko skrev (1 minutt siden):

Hva har dette med utestenging av jødiske kvinner på 8. mars 2024 å gjøre?

Hvorfor skiver du på hebraisk når kun nordiske språk og engelsk tillates på forumet?

Hilke beviser vil du egentlig ha? Det finnes videoopptak og bilder publisert på nett, men KG tillater ikke at det legges ut link til nettsiden.

Igjen dine påstander om hva demonstranter "egentlig" ville.

Hvilke beviser på begåtte voldtekter er etter din mening bra nok til at noen kan bli trodd på dem?

Nå skrev jeg om at de ikke fikk gå i demonstradjonstoget. Når man først får beskjed om at parolen ikke skulle få gå kunne de forholdt seg til det. De brøt altså reglene og prøvde attpåtil å komme seg forbi vaktene. Hadde det vært på et utested så hadde vaktene lagt de i bakken

Lenke til kommentar
Del på andre sider

35 minutter siden, Majer said:

Nå skrev jeg om at de ikke fikk gå i demonstradjonstoget. Når man først får beskjed om at parolen ikke skulle få gå kunne de forholdt seg til det. De brøt altså reglene og prøvde attpåtil å komme seg forbi vaktene. Hadde det vært på et utested så hadde vaktene lagt de i bakken

Du hevder de ikke hadde fått lov å være med, noe som ikke stemmer. Parolen deres handlet om protest mot seksualforbrytelser begått som våpen i krigføring - hvilket også var hovedparolen de skulle gå under.

Hvorfor var det plutselig ikke lov likevel?

Hvorfor hevdet Rødt-medlemmer tilknyttet 8. mars-komiteen at de jødiske kvinnene ikke hadde fått lov å være med, når de faktisk hadde fått lov?

On 3/14/2024 at 10:42 AM, Majer said:

hverken israelvenner eller gazavenner hadde noe å gjøre i toget. Krigen på Gaza skyldes ikke kvinner

Men kvinner rammes av krig, og at voldtekt av kvinner brukes som våpen i krig er som sagt en realitet.

On 3/14/2024 at 12:49 PM, Majer said:

Tror du virkelig det var derfor de selverklærte sionistene gikk der? Jeg vet ikke hvor godt du kjenner til CIA som organisasjon, men (...)

Du prøver å insinuere at de jødiske kvinnene er CIA-agenter.

On 3/14/2024 at 11:59 PM, Majer said:

Gjøre seg selv til ofre, virke uvitende osv. Det gjøres fordi det fungerer

Du prøver å insinuere at de jødiske kvinnene spiller spill, at de ikke er ærlige.

On 3/15/2024 at 10:14 AM, Majer said:

Hverken de israelske eller palestinske demonstrantene var der for å støtte kvinner. De var der for å støtte sak.(...)

Igjen påstander fra deg om hva demonstranter "egentlig" ville.

21 hours ago, Majer said:

de gikk i tog av flere grunner. De ville vise sin støtte til Israel generelt, visste de kom til å provosere osv. Akkurat som de som gikk med palestinaflagg 

Men de lar fremdeles ikke uavhengige journalister få bevis. Da blir det bare ord mot ord. Og Israel velger dette bevisst 

Flere påstander og insinuasjoner. Hvilke beviser er gode nok for deg?

8 hours ago, Majer said:

Israelsaken ble nedstemt av 8 mars-komiteen. Da betyr det at disse kunne ha en demonstrasjon, men ikke i 8 marstoget. Så valgte de altså å forsøke å trenge seg forbi vaktene som var der for å forhindre sånne ting. Damen som sto i midten under debatten ble også anklaget for å ha slått flere vakter.(...)

Enda flere påstander, det går på repeat der du prøver å legitimere utestenging av jødiske kvinner i 8. mars-toget.

Jeg tar disse anklagene med en klype salt, når vi har sånne som Rødts Stig Berntsen, som var med i Debatten og som "vakt" 8. mars. Hans bruk av trakassering og vold mot meningsmotstandere har tidligere påført ham bortvisning, arrestasjoner og bøter, eller "angrep på demokratiet" som han kaller disse reaksjonene fra politiet.

42 minutter siden, Majer said:

De brøt bevisst reglene. Sånn er det.

Nei. De var der for å markere støtte til israelske ofre for seksualforbrytelser begått av Hamas og deres gjenger.

Du bestreber deg på å avvise dette, og begrunner det bl.a. med at det ikke finnes bevis for de forbrytelsene.

Igjen spør jeg: Hvilke beviser på begåtte voldtekter er etter din mening bra nok til at noen kan bli trodd på dem?

 

Endret av Ichiko
  • Liker 3
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er en ufattelig dobbeltmoral ute og går. Folk på venstresida pleier å være i front mot vold mot kvinner, veldig bra og nyttig!

Derfor blir det så overtydelig når seksuell mishandling av jøder overses, og at man da krever helt spesielle bevis man aldri ville funnet på å kreve når det kommer til hvem som helst andre. 
Det er vanskelig å få rettsmedisinske bevis når ofrene ble brent til aske etter voldtektene. Det var det som stort sett skjedde. Ble riktignok funnet ei som var skutt opp i vagina.

Når man på morgenen 7/10 ser det israelske gislet Naama, med blodig buksebak, bakbundet og med avkuttede akilleser LAGT UT AV HAMAS SELV, hvilke ytterligere beviser trenger du @Majer? Lurer oppriktig. 

Det ryktes at NRK skal sende dokumentaren fra NOVA-festivalen i påska. Ikke at jeg tror det har noen effekt på de som har bestemt seg for at det ikke skjedde.

 

  • Liker 5
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Callisto83 skrev (På 13.3.2024 den 16.55):

Ytre venstre (og islamister) har tydeligvis kapret kvinnedagen. Så står de og kritiserer symboler, når de dukker opp med Palestina skjerf i debatten? Hun fra Rødt kunne ikke en gang svare konkret på enkle spørsmål.

Jeg er redd disse er på vei til å bli de nye nazistene, uten at de helt forstår det selv. Håper oppegående folk som ser på Debatten, tar kloke valg i politikken, og skviser ut den slags.

Ekstremister på ytterfløyene er ikke i motsatt ende av skalaen. Politikken er som en hestesko. Ytterpunktene og de militante ekstreme er nærme hverandre. At venstreradikale blir islamister har vi sett flere ganger. Og motsatt. Enkle svar, absolutte sannheter og sterke rammer klare regler tiltrekker mange på ytterkantene.

  • Liker 2
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Andro skrev (1 time siden):

Kvinner organiserer arrangementer på 8. mars - i Norge - og alle andre land som markerer dagen.
Å framstille det som ekstremt å kjempe for at alle mennesker skal være likt stilt uavhengig av kjønn; det er en veldig dårlig stråmannsbygging. Å føre debatt på falsum leder ingen steder.

Du fremsetter en stråmann om hva andre mener og anklager så andre for stråmenn i ett og samme innlegg? For ingen her har vel sagt at det er ekstremt å kjempe for at alle skal være likt stilt/ha like rettigheter uavhengig av kjønn? 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

For de som mener man ikke kan stole på israelere eller jøder når det gjelder seksualforbrytelsene begått av Hamas den 7. oktober:

Quote

We as Muslim women have condemned the Oct. 7 Hamas attacks, including the brutal and systematic rape and sexual violence against dozens of women and girls in southern Israel—and we have all faced criticism and threats for doing so, even as we now all live in democratic societies in North America.(...) Many of the women who suffered the most horrific of rapes and mutilation that day are dead. They can't speak.(...) We are determined to pierce through the silence on this subject. If we do not, the global women's rights movement will continue to be compromised, at risk of losing its legitimacy to politics, bias and antisemitism. And women everywhere will be at greater risk of violence and dehumanization, backed up by the legitimacy of global institutions that simply stand by silently.

https://www.newsweek.com/muslim-women-we-must-keep-talking-about-hamas-sex-crimes-oct-7-opinion-1864044

Fra en kvinnelig ikke-jødisk lege:

Quote

Days after the attacks, as a Muslim woman committed to combating Islamism and a physician, I traveled at my own expense to the Gaza envelope to view the aftermath of Hamas' butchery. I examined the cadavers of the murdered and defiled; the corpses of the decapitated and immolated. I spoke with the victims of Hamas, including a former hostage—a Muslim physician—and numerous witnesses to Hamas' express barbarity against women, children, girls, and infants, brutally violated in life, in utero and in death.

https://www.newsweek.com/i-saw-children-hamas-beheaded-my-own-eyes-shame-queen-rania-opinion-1855472

Endret av Ichiko
  • Liker 4
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 hours ago, Majer said:

De brøt bevisst reglene.

Har du sett debatten? 
Det var ingen regelbrudd, men vaktene hadde ikke fått med seg at de skulle komme, og ville ikke ha dem der, og så nektet de å etterkomme pålegg fra vaktene, som de oppfattet som negativt innstilt. De sa jo at parolene var greie nok, bare ikke de blå og hvite fargene. 
Tror ikke jeg har misforstått. 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...