Gå til innhold

Syntes damer må ta seg litt sammen, mtp. misnøye med mannen, jobb, hjemme-tid osv.


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (14 minutter siden):

Norske kvinner er jo et eksempel på kvinners urimelige natur. Det er aldri bra nok for dem, og de vil alltid kreve mer og mer. Til tross for at de er verdens mest priviligerte kvinner, så vil de alltid kreve mer. Det er liksom aldri bra nok for dem. Så jeg er helt enig med deg, TS. De bør roe ned og realitetsorientere seg mer. Sette mer pris på mannen sin.

Anonymkode: e301e...05d

LoL - setter pris på de som fortjener å settes pris på. Ganske mange menn som ikke når opp, gitt... 😵

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Rosalilje84 skrev (På 25.3.2024 den 9.10):

Altså, bare fordi man diskuterer med noen, betyr det ikke at man BRYR seg eller blir emosjonelt berørt av det den andre sier. 

Den aktuelle brukeren er nok en som er her for sporten med å krangle men ikke har noe å fare med.

Anonymkode: 012f5...f12

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 21.3.2024 den 10.34):

Rart du får så mange tomler for dette innlegget, når 2/3 innlegg på KG omhandler at mann i forhold finner seg en annen er verdens største svik og fører til PTSD.

Antar derfor at du vil protestere kraftig hver gang det skrives fra nå av.

 

Anonymkode: 74ec3...9cc

Har aldri kommet over slike innlegg på KG jeg. Må være din algoritme… 


Det er veldig sjelden man møter på jenter i tidlig 20-åra som foretrekker eldre menn (for dem anses 30 som gammelt). Spesielt hvis de har unger og annen bagasje. Isåfall er det noen få desperate jenter som ikke kan konkurrere i sin aldersgruppe (altså lav kvalitet). Eller noen sol er golddigger og det er ikke et kompliment til mannen.

Anonymkode: 7cb23...011

  • Liker 2
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 25.3.2024 den 19.46):

Norske kvinner er jo et eksempel på kvinners urimelige natur. Det er aldri bra nok for dem, og de vil alltid kreve mer og mer. Til tross for at de er verdens mest priviligerte kvinner, så vil de alltid kreve mer. Det er liksom aldri bra nok for dem. Så jeg er helt enig med deg, TS. De bør roe ned og realitetsorientere seg mer. Sette mer pris på mannen sin.

Anonymkode: e301e...05d

Det er helt riktig egentlig. Før var det vanlig å ta til takke med ganske mye, fordi de var avhengig av en mann både økonomisk og sosialt. Nå som kvinner tjener godt selv, har tilnærmet like rettigheter og det ikke er ansett som skam å være ugift og alenemor - så er det ikke like viktig å ha en mann, de er ikke avhengige av det. Da har de muligheten til å høyne standarden. 
 

Men selv om det ikke lenger er en nødvendighet med en mann, er det jo allikevel en fordel å være to på mange måter; økonomisk og som foreldre, og det å ha en sjelevenn og partner i livet. Og det sier mye om kvaliteten på norske menn, når flere og flere damer nå heller VELGER å være singel, velger bort det å ha en partner i livet og muligheten for barn. Og trangere økonomi. Så lenge de overlever greit, så er det en nedre grense for hva de gidder å finne seg i.

Anonymkode: 7cb23...011

  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Dynamis5000

Denne tråden er nok spissformulert for å nettopp provosere. Men det er vel ikke vanskelig å forstå at man her snakker om et utvalg av damer, ikke om alle damer i hele universet. Man kan stille seg undrende til at noen så lett kjenner seg truffet av ting og er hårsåre når det snakkes om ting som angår deres eget kjønn. Folk blir lett krenket og går til motangrep i stedet for å reelt sett diskutere problemene slike familier møter. Bortskjemte og krevende personer finnes overalt i samfunnet, uansett kjønn. Skal vel mye til at det i Norge ikke finnes et lite knippe av noen bortskjemte, krevende personer som utnytter sine omgivelser og sin egen familie. Og at de tilfeldigvis er damer (eller menn for den saks skyld). Så er det også mange damer som er fantastiske og dyktige. Og alle menn er absolutt ikke engler! Men så var det ikke det som var temaet akkurat her. 

Endret av Dynamis5000
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 10.3.2024 den 10.41):

Nå logger jeg ut, skal ut og gå på ski med barna :)

Men, jeg vil avslutte med: Jeg forstår at dette ikke gjelder for alle kvinner (eller alle menn, der kvinnen er den som jobber og tjener mest),

men, for dem det gjelder: Tenk dere godt om før dere begynner kjefte på mannen (eller kvinnen) fordi han er sliten etter å ha jobbet et 12-timers «skift». :) 

Anonymkode: a2357...d15

Fornuftig. Jeg tar også med ungene ut så kona kan slappe av hjemme ifred med vask og rydding. Hun har selv sagt at det er enklere da enn når vi andre sitter i sofaen eller i veien så hun blir sur.

Anonymkode: 69d3c...600

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Skulle bare ønske vi kunne byttet litt på det. At han kunne jobbet redusert og tok seg mer av det ulønnede arbeidet med hus og barn. Slik at jeg kunne jobbet fullt, gjerne litt overtid her og der.

Hvorfor er det alltid kvinner som får hovedansvaret for det ulønnede arbeidet i hjemmet? Kanskje vi også kunne ha hatt behov for ‘å rømme litt bort fra hjem og skrikerunger av og til? Vi får sjeldent den muligheten.

Anonymkode: 92a69...b1b

  • Liker 4
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (11 timer siden):

Skulle bare ønske vi kunne byttet litt på det. At han kunne jobbet redusert og tok seg mer av det ulønnede arbeidet med hus og barn. Slik at jeg kunne jobbet fullt, gjerne litt overtid her og der.

Hvorfor er det alltid kvinner som får hovedansvaret for det ulønnede arbeidet i hjemmet? Kanskje vi også kunne ha hatt behov for ‘å rømme litt bort fra hjem og skrikerunger av og til? Vi får sjeldent den muligheten.

Anonymkode: 92a69...b1b

Har man en  fungerende mann, så er ikke dette noe problem.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 hours ago, AnonymBruker said:

Skulle bare ønske vi kunne byttet litt på det. At han kunne jobbet redusert og tok seg mer av det ulønnede arbeidet med hus og barn. Slik at jeg kunne jobbet fullt, gjerne litt overtid her og der.

Anonymkode: 92a69...b1b

Har du foreslått det for ham?

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dynamis5000 skrev (På 27.3.2024 den 13.22):

Denne tråden er nok spissformulert for å nettopp provosere. Men det er vel ikke vanskelig å forstå at man her snakker om et utvalg av damer, ikke om alle damer i hele universet. Man kan stille seg undrende til at noen så lett kjenner seg truffet av ting og er hårsåre når det snakkes om ting som angår deres eget kjønn. Folk blir lett krenket og går til motangrep i stedet for å reelt sett diskutere problemene slike familier møter. Bortskjemte og krevende personer finnes overalt i samfunnet, uansett kjønn. Skal vel mye til at det i Norge ikke finnes et lite knippe av noen bortskjemte, krevende personer som utnytter sine omgivelser og sin egen familie. Og at de tilfeldigvis er damer (eller menn for den saks skyld). Så er det også mange damer som er fantastiske og dyktige. Og alle menn er absolutt ikke engler! Men så var det ikke det som var temaet akkurat her. 

Jeg mener at utgangspunktet for en god diskusjon er basert på fakta. Og når TS starter med ALLE kvinner - må man regne med at debatten i stor grad blir brukt på å diskutere det i stedet for faktum er at TS mener: «hvorfor mener noen få kvinner jeg kjenner dette?» da ingen andre enn vennene hans kan svare på dette. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 28.3.2024 den 6.58):

Hvorfor er det alltid kvinner som får hovedansvaret for det ulønnede arbeidet i hjemmet?

Anonymkode: 92a69...b1b

Den som synes at gardiner er viktig og at doen må vaskes hver 3. dag vil naturlig måtte ta et større ansvar for nettopp det enn en som synes at gardiner er noe tull og at doen kan vaskes hver 7. dag. På samme måte som at dama gir pokker i lakken på bilen og aldri har polert en bil.

I en god relasjon så gir og tar man litt. Det kan innebære at en mann vasker sisterna på doen etter 5 dager selv om han ikke helt ser behovet. Og at dama spyler av bilen iblant. Eller at hun takker mannen for at han tar vare på bilen som han også takker henne for at doen er rengjort. Eller motsatt.

Sitat

Kanskje vi også kunne ha hatt behov for ‘å rømme litt bort fra hjem og skrikerunger av og til? Vi får sjeldent den muligheten.

Dama er på ukelange jobbturer langt oftere enn meg. Når hun kommer hjem later hun til å være sliten av jobbing og drikking.

Hun driver med trening og ymse kurs på kveldstid.

Anonymkode: 012f5...f12

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 10.3.2024 den 10.14):

Begynner å se det nå, 

absolutt ALLE forhold rundt meg, både familie og venner. Kvinnfolk som maser, sutrer og klager på mannen sin fordi han ikke er mer til stede hjemme, hjelper til mer hjemme, samtidig som han nesten går til grunne pga. arbeidspress på jobb osv.

Samtidig glemmer kvinnen at mannen står for kanskje 70% av inntektene til hjemmet. Mens dama kommer hjem tidlig hver dag (pga jobber bare halv stilling), og labber rundt. Støvsuger litt her og der, henter unger i barnehage osv. Egentlig bare kose-arbeid.

Lurer på hva dere kvinner egentlig ønsker dere? Ville dere akseptert om mannen gikk ned 2-300.000kr i lønn, mot at han var hjemme en time eller to tidligere hver dag?

Ser dere ikke at dere knekker mannen helt når dere holder på sånn? Pratet med en kamerat om dette i helgen, han er på nippet til å forlate hele familie-livet nå. Pga en hendelse på jobb ble han en time forsinket hjem på fredag (han har mye ansvar), og fikk den kjeften og surmulinga av kona da han endelig kom hjem, helt utslitt. Hun snakket ikke med ham resten av kvelden.

Er det rart at mennene forlater dere for ei ung, frisk og positiv jente i tidlig 20-åra?

Kjenner skremmende mange damer på samme alder som meg (40-ish) som nylig er blitt forlatt av mannen, til fordel for yngre damer. Fordi de ikke lengre orker det kjærring-hegemoniet de har hjemme. Og jeg skjønner dem så innmari godt.

Så tenk dere om damer, før dere kjefter mannen deres huden full fordi han blir litt forsinket hjem fra jobb, eller legger seg nedpå en times tid etter jobb fordi han har jobbet og slitt i 12 timer uten pause fordi i dag var nok en sånn dag på jobb.

Anonymkode: a2357...d15

Du mener med andre ord at en kvinne skal være en dikkende og dullende mor for mannen? Og han en storebror i tenårene som slipper alt ansvar for innkjøp, matlaging, renhold, legging, påkledning av barn, klesvask, henting/ bringing, sosiale ting, matpakkesmøring, oppdragelse, leksehjelp, bursdager, oppgølhing og møter skole og barnehage, planlegging, pakking og logistikk utenom egen jobb?

De fleste kvinner i dag forventer at mannen er moden og ansvarlig nok til å forstå at man er to om oppgavene hjemme i et forhold. Som oftest er det mannen som ønsker å stige i gradene og realisere seg selv, og presser kvinnene til å jobbe deltid fordi de blir utslitt av å komme hjem fra en krevende 8 timersdag til 6- 7 timers arbeidsdag på hjemmebane.

Anonymkode: a8852...e0e

  • Liker 2
  • Hjerte 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 10.3.2024 den 10.19):

Tok det som en selvfølge at kvinner der lever i familier med mer familie-harmoni forstod at dette ikke gjelder for dem :) 

Anonymkode: a2357...d15

Kvinner som lever i hjem med familieharmoni har garantert partnere som også tar stort ansvar for oppgavene på hjemmebane. 

Er det kritikk å få, så bør man først og fremst stoppe opp og spørre seg selv om det faktisk kan være noe i kritikken man får.

Anonymkode: a8852...e0e

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Den som synes at gardiner er viktig og at doen må vaskes hver 3. dag vil naturlig måtte ta et større ansvar for nettopp det enn en som synes at gardiner er noe tull og at doen kan vaskes hver 7. dag. På samme måte som at dama gir pokker i lakken på bilen og aldri har polert en bil.

I en god relasjon så gir og tar man litt. Det kan innebære at en mann vasker sisterna på doen etter 5 dager selv om han ikke helt ser behovet. Og at dama spyler av bilen iblant. Eller at hun takker mannen for at han tar vare på bilen som han også takker henne for at doen er rengjort. Eller motsatt.

Dama er på ukelange jobbturer langt oftere enn meg. Når hun kommer hjem later hun til å være sliten av jobbing og drikking.

Hun driver med trening og ymse kurs på kveldstid.

Anonymkode: 012f5...f12

Jeg tenker at valg og pleie av gardiner og valg og pleie av bil er sammenlignbart. Noen bruker mye tid og penger på dette, mens andre tenker at det er solskjerming og fremkomstmiddel. Å vaske toalettet er noe annet, i likhet med å lage mat, oppvask, vaske klær eller handle mat. Dette må man gjøre hver uke (man kan strekke seg til annenhver om man ikke er så opptatt av renhold). Jeg er enig i at man bør takke hverandre, men ikke behandle hverandre hverandre som barn. 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helene1982 skrev (9 minutter siden):

Å vaske toalettet er noe annet, i likhet med å lage mat, oppvask, vaske klær eller handle mat. Dette må man gjøre hver uke (man kan strekke seg til annenhver om man ikke er så opptatt av renhold).

Men hvor man legger lista er individuelt.

Jeg bruker mye tid på å lese oppskrifter, kjøpe råvarer og å tilberede mat. En annen person kan bruke 5 minutter på å lage Toro suppe. En oppegående person vil forstå at begge tilnærmingene er «gyldige», men jeg finner at noen (ofte kvinner) er for rigide til å innse at dusjkabinettet/vasken/doen/… kan vaskes ved litt andre intervaller enn det de krever uten at verden kollapser av den grunn.

Anonymkode: 012f5...f12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helene1982 skrev (13 minutter siden):

Jeg tenker at valg og pleie av gardiner og valg og pleie av bil er sammenlignbart. Noen bruker mye tid og penger på dette, mens andre tenker at det er solskjerming og fremkomstmiddel. 

Pleie av bil har betydning for bilens levetid og gjensalgsverdi. Rust og falmet lakk er vanskelig å fikse i etterkant men mulig å motvirke i forkant.

Gardiner er vel utelukkende en estetisk preferanse, som puter i sofaen og tørkede blomster oppå bokhylla?

Anonymkode: 012f5...f12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

AnonymBruker skrev (På 10.3.2024 den 10.26):

Feil, feil og feil.

Anonymkode: a2357...d15

Hilsen Reidar, 45, som lurer på hvorfor han ikke får ligget mer, og som har besøk av mamma som ulønnet vaskehjelo i leiligheten sin. 

Anonymkode: a8852...e0e

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Men hvor man legger lista er individuelt.

Jeg bruker mye tid på å lese oppskrifter, kjøpe råvarer og å tilberede mat. En annen person kan bruke 5 minutter på å lage Toro suppe. En oppegående person vil forstå at begge tilnærmingene er «gyldige», men jeg finner at noen (ofte kvinner) er for rigide til å innse at dusjkabinettet/vasken/doen/… kan vaskes ved litt andre intervaller enn det de krever uten at verden kollapser av den grunn.

Anonymkode: 012f5...f12

Jeg er enig i at man må inngå kompromisser. Når man delegerer og deler oppgaver, vil ikke alt bli gjort på sin egen måte, og det må man tåle - innenfor rimelighetens grenser. Det er som på jobb. Om man setter en annen til å gjøre en oppgave, kan man ikke klage om den er gjort annerledes, men den må bli gjort bra og den må bli gjort i det hele tatt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 10.3.2024 den 10.23):

Forøvrig enig, men på litt andre premisser.

De aller fleste kvinner slår seg til ro med en mann de egentlig ikke vil ha, og ender opp med å prøve å omforme han til en mann han ikke er (=sutring/masing).

Kvinner, velg dere en mann med penger. Han kan betale for hushjelp, barnepass osv. istedenfor at du må prøve (forgjeves) å få han til å stille opp på hjemmebane.

Anonymkode: 46a30...ebe

Tull og tøys.

Kvinner ønsker seg ikke en egosentrisk mann som tror han kan kjøpe seg fri fra familielivet og oppgaver. De ønsker en mann som har lyst og vilje til å engasjere seg for å være en del av fanilien og arbeidsfellesskapet.

Anonymkode: a8852...e0e

  • Nyttig 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Pleie av bil har betydning for bilens levetid og gjensalgsverdi. Rust og falmet lakk er vanskelig å fikse i etterkant men mulig å motvirke i forkant.

Gardiner er vel utelukkende en estetisk preferanse, som puter i sofaen og tørkede blomster oppå bokhylla?

Anonymkode: 012f5...f12

Bli er et tapsprosjekt. Selvfølgelig må du ta vare på den, men service, generell stand og kilometer er ofte det som står i annonser - ikke: har blitt polert tre ganger i uken. Gardiner er solbeskyttelse som reduserer innsyn, bevarer søvn samt at et hus som er velstelt vil ha innflytelse på salgsverdien av huset som i motsetning til bil er stigende. 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...