HSV50 Skrevet 12. mars 2024 #401 Del Skrevet 12. mars 2024 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Sett inn 99/97, 95/72, 50/40 eller hvilket som helst par av tall. Hvor mange sider må jeg bruke for å få svar på et enkelt og betimelig spørsmål, heller enn harme og forsøk på å ro seg unna? Anonymkode: 012f5...f12 Men hvorfor blir det verdenskrig om husarbeid. Om jeg ser noe som jeg mener burde gjøres som sambo ikke har sett så gjør jeg det enten selv uten å reflektere over det og bli sur fordi sambo ikke har sett det, eller så kan jeg si «jeg ser vinduene er fulle av fingeravtrykk, hadde du hatt gidda til å vaske over dem?» Jeg hadde jo ikke laget noen krangel med beskyldning om at han var en slask som ikke hadde forstått at de måtte vaskes over. Litt av problemet til en del mennesker er at det bare er en riktig måte å gjøre ting på, og det er deres måte. Skal man fordele arbeid så må man også akseptere at det gjøres på noen andres måte (med mindre det handler om ting som er direkte feil og får konsekvenser, som å vaske hvitt og rødt tøy sammen, koke ulltøy, ikke etterskru dekk når man skifter, vaske bilen med svamp uten å spyle den godt først osv). Jeg blir veldig «så gjør det selv da om du ikke er fornøyd» når noen kritiserer måten ting gjøres på, eller høylytt viser misnøye - retter på glasser og bestikk, duken er feil, putene ligger i feil rekkefølge whatever. Sånn er det vel mange som har det. Når mødre må legge fram klær til barna eller lage maten før de drar på jobbreise så umyndiggjør de far og har bare seg selv å takke om far stadig tar mindre og mindre ansvar. Ingen unger dør om de går med et antrekk mamma neppe ville valgt. Eller spiser mat mamma ikke mener er bra nok et par dager. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. mars 2024 #402 Del Skrevet 12. mars 2024 AnonymBruker skrev (25 minutter siden): Exactly. Det finnes en gråsone mellom : 1. De mest pertentlige, og 2. Barnevern/helsemyndigheter må kobles inn Mest sannsynlig finner man de fleste av oss et sted på dette «spektrumet», og ikke ved ytterkantene. Om Lise synes at det er greit med litt støv i vinduskarmen og Tore krever at det er mulig å stryke en hvit hanske langs lista uten å se et støvkorn så har paret en utfordring. Noen debattanter ser ikke dette som en utfordring. Det er «my way or the highway». Livet er binært. Either you are with us or against us. På en måte så misunner jeg dem å være så enkle i sin instilling. Så tenker jeg på hvor mye smerte de må ha i sosiale relasjoner, og da er jeg ikke sjalu lengre. Anonymkode: 012f5...f12 Det er noe som heter "rent nok" /akseptabelt, det burde flere legge seg. Anonymkode: 4238c...4c7 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. mars 2024 #403 Del Skrevet 12. mars 2024 AnonymBruker skrev (5 timer siden): MÅ bare kommentere en ting ; hvorfor er det så fælt å kommunisere? Hvorfor ikke heller si fra hva som burde gjøres i stedet for å LAGE seg en kranglegrunn ved å ha forventninger? DET har jeg aldri skjønt! Han "bør" vite ? Jeg skjønner at menn blir lei jeg. Helt i orden med kommentar her! Det sto ikke på forsøk på kommunikasjon fra undertegnede. Jeg sa akkurat hva jeg "trengte hjelp til" og hva jeg kunne tenke meg at han bidro med. Problemet her var at det ikke gikk inn, og ikke ble gjennomført som avtalt. Også var man i samme tralten igjen - og etter 2000 forsøk på å kommunisere til et voksent barn kommer man fort inn i et dårlig mønster med surmuling og kjekling. PS: det var ikke han som ble lei - det var meg. Anonymkode: 6e999...ab7 1 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. mars 2024 #404 Del Skrevet 12. mars 2024 HSV50 skrev (2 minutter siden): Men hvorfor blir det verdenskrig om husarbeid. Om jeg ser noe som jeg mener burde gjøres som sambo ikke har sett så gjør jeg det enten selv uten å reflektere over det og bli sur fordi sambo ikke har sett det, eller så kan jeg si «jeg ser vinduene er fulle av fingeravtrykk, hadde du hatt gidda til å vaske over dem?» Jeg hadde jo ikke laget noen krangel med beskyldning om at han var en slask som ikke hadde forstått at de måtte vaskes over. Litt av problemet til en del mennesker er at det bare er en riktig måte å gjøre ting på, og det er deres måte. Skal man fordele arbeid så må man også akseptere at det gjøres på noen andres måte (med mindre det handler om ting som er direkte feil og får konsekvenser, som å vaske hvitt og rødt tøy sammen, koke ulltøy, ikke etterskru dekk når man skifter, vaske bilen med svamp uten å spyle den godt først osv). Jeg blir veldig «så gjør det selv da om du ikke er fornøyd» når noen kritiserer måten ting gjøres på, eller høylytt viser misnøye - retter på glasser og bestikk, duken er feil, putene ligger i feil rekkefølge whatever. Sånn er det vel mange som har det. Når mødre må legge fram klær til barna eller lage maten før de drar på jobbreise så umyndiggjør de far og har bare seg selv å takke om far stadig tar mindre og mindre ansvar. Ingen unger dør om de går med et antrekk mamma neppe ville valgt. Eller spiser mat mamma ikke mener er bra nok et par dager. Igjen, du kan mene dette fordi du har en mann som virker. Når man har en mann som bare krever ufint, og er kjapp med å kritisere og avfeie/kalle forsøk på dialog for mas, men ikke tar sin del, da bygges det naturligvis opp frustrasjon hos kvinnen. Jeg har vært i den situasjonen, og er nå i samme situasjon som deg. Å være i den situasjonen du er i, og jeg også nå, gjør ting veldig enkelt. Det er ikke slike problemer da. Det blir ingen frustrasjon og ingen krig. Anonymkode: a2b96...9a1 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
HSV50 Skrevet 12. mars 2024 #405 Del Skrevet 12. mars 2024 AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Utfordringen er jo ofte at mennene virker, og holdet en bra standard selv, til forholdet er etablert og ting gradvis bare skyves over på kvinnen. Samt at forsøk på å da ta det opp avfeies som mas, og mannen blir sur istedenfor å ta til seg at han har utviklet seg ugreit. Mannen som i mitt tilfelle ble utrolig lat var nærmest petimeter i egen bolig da vi møttes. Det var absolutt ingenting som tilsa at han skulle bli en slabbedask utover i vårt forhold. Han var veldig opptatt av rent og ryddig. Så ble dette bare dyttet ufint over på meg. Samme høye standard, men når jeg ba ham bidra til dette ble det kalt mas og jeg "var blitt kjerring". Jeg tok også utarbeidet og tjente mest. Han utspilte rett og slett sin egen rolle i forholdet, og ble en sur og kritisk belastning. Når jeg tok opp problemene ble han sur og furt, men forventet likevel at jeg skulle tenne på ham fremdeles. En sur og furt mann som stadig kritiserte, men ikke bidro. Nei jeg tente ikke på ham lenger da! Anonymkode: a2b96...9a1 Snodig utvikling. Jeg hadde også avsluttet det forholdet. Handler det litt om kjønnsrollemønster? Jeg har vært alene i et godt tiår og kan alle mannetingene like godt som dametingene. Men jeg merker jo at jeg nå som jeg er samboer glatt skyver de tingene over på sambo om jeg kan. Og han er nok litt tilsvarende med noen av de tingene han med største selvfølgelighet gjorde selv før. Men det er jo i gjensidig forståelse mellom oss og ingen blir sure for i sum gjør vi jo like mye. Men det blir jo feil om man ikke er enige. Jeg hadde nok også kvittet meg med en sånn fyr. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. mars 2024 #406 Del Skrevet 12. mars 2024 Her er det ingen som kjefter hverandre huden full for noe som helst, men vi snakker sammen som voksne mennesker om ting og blir enige om hvordan vi vil ha det. Jeg jobber ca 120% av en normal arbeidsuke for å tjene det samme som mannen min i 100% stilling selv om vi har like lang utdannelse og jobber i samme sektor. Han er stort sett hjemme før meg alle dager og derfor er det også naturlig at han bidrar mer på hjemmefronten. Vi måtte nylig ha en prat om det fordi det har sklidd litt ut, og det var en fin prat der jeg sa hvordan jeg føler meg med å gjøre mest husarbeid og samtidig jobbe mest, og han var helt enig i at enten må han bidra litt mer økonomisk eller litt mer på hjemmefroten for at det skal bli likt fordelt og for at jeg ikke skal bli utslitt. Det meste kan løse seg når begge ønsker å vanne gresset på riktig side. Anonymkode: 9c482...bd5 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. mars 2024 #407 Del Skrevet 12. mars 2024 AnonymBruker skrev (50 minutter siden): Da pålegger du deg selv mer jobb enn du må. Jeg bruker ikke tid på å sjekke, jeg vasker hver torsdag. Og jeg er renholder. Ingen som dør i eget hjem med kjente bakterier av en flekk. Anderledes om det er omgangssyke ihus. Anonymkode: 4238c...4c7 Sjekke? Bremsespor er skikkelig vanskelig å unngå å se, med mindre du prøver å bruke toalettet uten å ta opp lokket først.....jeg synes at den som lager bremsesporene, skal fjerne dem etter seg av hensyn til den neste som skal bruke toalettet. Det betyr ikke at man vasker hele doen fra innerst til ytterst, men bruker dobørsten og evt en skvett WC-rens om det er nødvendig. Anonymkode: ae2b3...671 3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
HSV50 Skrevet 12. mars 2024 #408 Del Skrevet 12. mars 2024 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Igjen, du kan mene dette fordi du har en mann som virker. Når man har en mann som bare krever ufint, og er kjapp med å kritisere og avfeie/kalle forsøk på dialog for mas, men ikke tar sin del, da bygges det naturligvis opp frustrasjon hos kvinnen. Jeg har vært i den situasjonen, og er nå i samme situasjon som deg. Å være i den situasjonen du er i, og jeg også nå, gjør ting veldig enkelt. Det er ikke slike problemer da. Det blir ingen frustrasjon og ingen krig. Anonymkode: a2b96...9a1 Men man velger jo å forbli i en slik situasjon da. Jeg har også vært sammen med - gift med - en mann som plutselig mente at vi skulle tilbake til tradisjonell fordeling der han jobbet masse og jeg jobbet deltid og tok mesteparten av arbeidet med hus og barn. Det ble jeg fittesur kjerring av og gikk min vei. Og det burde jo alle kvinner - og menn - som er sammen med en urimelig partner gjøre. For man kan bare endre seg selv. Så enten må man akseptere at slik ble livet mitt og finne seg i set, eller så må man si takk og farvel (og eventuelt håpe at kniven på strupen gjør at partneren velger å endre seg). Tror jeg. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. mars 2024 #409 Del Skrevet 12. mars 2024 HSV50 skrev (3 minutter siden): Snodig utvikling. Jeg hadde også avsluttet det forholdet. Handler det litt om kjønnsrollemønster? Jeg har vært alene i et godt tiår og kan alle mannetingene like godt som dametingene. Men jeg merker jo at jeg nå som jeg er samboer glatt skyver de tingene over på sambo om jeg kan. Og han er nok litt tilsvarende med noen av de tingene han med største selvfølgelighet gjorde selv før. Men det er jo i gjensidig forståelse mellom oss og ingen blir sure for i sum gjør vi jo like mye. Men det blir jo feil om man ikke er enige. Jeg hadde nok også kvittet meg med en sånn fyr. Selvfølgelig handler dette om kjønnsrollemønstre. Det er akkurat det som får ellers ganske oppegående menn til å bli ugrei angående slikt når de får seg samboer/kone. Det går absolutt ikke på evnen ofte, men at synet på hva kvinner bør gjøre (helst med et lykkelig snill og full tenning på ham selv om han utvikler seg slik) henger i hos mange. Norge er et veldig likestilt samfunn, bortsett fra i hjemmene. Der er det ofte ugreie holdninger fremdeles hos svært mange menn. Anonymkode: a2b96...9a1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. mars 2024 #410 Del Skrevet 12. mars 2024 HSV50 skrev (1 minutt siden): Men man velger jo å forbli i en slik situasjon da. Jeg har også vært sammen med - gift med - en mann som plutselig mente at vi skulle tilbake til tradisjonell fordeling der han jobbet masse og jeg jobbet deltid og tok mesteparten av arbeidet med hus og barn. Det ble jeg fittesur kjerring av og gikk min vei. Og det burde jo alle kvinner - og menn - som er sammen med en urimelig partner gjøre. For man kan bare endre seg selv. Så enten må man akseptere at slik ble livet mitt og finne seg i set, eller så må man si takk og farvel (og eventuelt håpe at kniven på strupen gjør at partneren velger å endre seg). Tror jeg. Ja vi er jo enige om det. Det er likevel feil og dumt når menn oppfører seg slik. Det går virkelig utover hvordan forhold utvikler seg, og at det blir brudd. Noe som er spesielt trist når paret har barn. Jeg er absolutt enig, og det blir jo som regel brudd etterhvert når menn oppfører seg slik, men det burde jo være unødvendig. Mennene ønsker jo ofte ikke brudd, og jeg vil påstå at de fleste menn i Norge egentlig vet at slikt ansvar bør deles, så at de likevel blir ugreie på denne måten må de ta på egne skuldre. Om man ønsker å beholde kona og sin familie, samt sexliv og hygge, så må de ta sitt ansvar seriøst. Før kona går tom og lei, og går fra dem. Mas er ikke noe vi kvinner bare elsker å holde på med, det er seriøst stadig mer desperate forsøk på kommunikasjon om hva som ikke fungerer godt. Ignorerer menn dette vil de oftest ende opp uten sin familie. Egenforskyldt! Anonymkode: a2b96...9a1 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. mars 2024 #411 Del Skrevet 12. mars 2024 AnonymBruker skrev (22 minutter siden): Tråden får meg til å tenke: De typiske (etter samfunnets normer) manne oppgavene i hjemmet er oppgaver/tjenester som enkelt og oftest betales for.. (Dekk, større vedlikehold av huset, klippe plen/hekk osv) Men typiske (etter samfunnets normer) kvinne oppgaver som omsorg og DAGLIG husarbeid, sjeldent eller aldri betales for! (Vaske-/hus hjelp kan leies ja, men hvor mange kjenner noen som har det daglig?) Aupair ordningen fjernes jo, pga sosial dumping og grov utnyttelse!) Ironisk at det å ha Aupair og ikke betale den nok, anses som ulovlig.( Jeg er selvsagt for at de skal få rettferdig betaling!) Så når en annen skal gjøre noe av ‘’kvinnens jobb’’ i hjemmet, så må staten regulere det, men det forventes av kvinnen i huset, i tillegg til at kvinnen må forsvare hva hun gjør hjemme????? Hun blir også sett ned på for det hun ikke bidrar nok økonomisk🤷♀️ Ofte er argumentasjonen at det er ‘’kos’’ å gå hjemme, og ‘’det kreves ikke spesiell kunnskap’’ å ta vare på egne barn.. Men det kreves for de gjenerelle manne oppgavene(rørlegger, maler, mekaniker) Likevel så virker det som om mange (ikke alle) menn NEKTER å utføre disse kose oppgavene som ikke trenger noe kunnskap🤦♀️🤦♀️ Anonymkode: 4a4b3...7ce I tillegg krever som regel vaskehjelp at man RYDDER først. Ikke tar de oppvask og slike ting. Anonymkode: 423df...acd 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. mars 2024 #412 Del Skrevet 12. mars 2024 AnonymBruker skrev (13 minutter siden): Sjekke? Bremsespor er skikkelig vanskelig å unngå å se, med mindre du prøver å bruke toalettet uten å ta opp lokket først.....jeg synes at den som lager bremsesporene, skal fjerne dem etter seg av hensyn til den neste som skal bruke toalettet. Det betyr ikke at man vasker hele doen fra innerst til ytterst, men bruker dobørsten og evt en skvett WC-rens om det er nødvendig. Anonymkode: ae2b3...671 Nettopp. Det samme som jeg skrev over, om at kontinuerlig vask av ferskt søl/skitt er mye lettere enn skippertaksarbeid. Det blir jo at doen må vaskes oftere fra innerst til ytterst, hvis ingen vasker noe som helst i doen mellom disse dagene, enn hvis man fjerner søl etter seg med en gang. Da kan det hende at man må ta storvask mye sjeldnere. Anonymkode: 423df...acd 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. mars 2024 #413 Del Skrevet 12. mars 2024 AnonymBruker skrev (47 minutter siden): Tråden får meg til å tenke: De typiske (etter samfunnets normer) manne oppgavene i hjemmet er oppgaver/tjenester som enkelt og oftest betales for.. (Dekk, større vedlikehold av huset, klippe plen/hekk osv) Anonymkode: 4a4b3...7ce Interessant observasjon. Noen tanker: * Det finnes flere enkefruer enn enkemenn der ute * Kanskje «manneoppgaver» som å bytte mellom sommer og vinterhjul på bilen ansees som mer kritisk enn enkelte «kvinnejobber», f.eks det å bytte gardiner? I alle fall av dem som selv ikke kan/vil gjøre dem. * Å klippe plenen er godt egnet for en fremmed 13-åring. Du slipper ham ikke inn i undertøyskuffen. Det er lett å beskrive oppgaven og å måle suksess. Jeg har prøvd vaskehjelp via firma men det var dyrt og dårlig. Jeg har inntrykk av at folk har mer suksess med «gatas vaskedame» som gjør 1/2/4 timer forefallende arbeid innomhus for en gitt timelønn. Endel tror forøvrig at tiden hvor vi kan «kjøpe oss ut av alt» ved å heve en god lønn på kontor som kan kjøpe oss mange timer med øst-europeisk arbeidskraft er på hell. At vi i noen grad skal tilbake til en situasjon hvor det at far snekrer og mor baker brød er økonomisk rasjonelt heller enn å jobbe mest mulig. Jeg vet ikke. Anonymkode: 012f5...f12 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. mars 2024 #414 Del Skrevet 12. mars 2024 Merkelige kvinner du kjenner. Den moderne kvinne er i 100% jobb, gjør mesteparten hjemme og styrer med barna. Mannen min er mer hjemme enn meg grunnet jeg har mye møter osv på kveldstid etter ordinær arbeidstid. Enda gjør jeg mer enn han. En mann har like stort ansvar med hjem og barn som det kvinner har, men skyver det over på kvinnfolk. Anonymkode: a537d...aa7 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. mars 2024 #415 Del Skrevet 12. mars 2024 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Endel tror forøvrig at tiden hvor vi kan «kjøpe oss ut av alt» ved å heve en god lønn på kontor som kan kjøpe oss mange timer med øst-europeisk arbeidskraft er på hell. At vi i noen grad skal tilbake til en situasjon hvor det at far snekrer og mor baker brød er økonomisk rasjonelt heller enn å jobbe mest mulig. Jeg vet ikke. Anonymkode: 012f5...f12 Hvem i alle dager tror det? 😅 Det er nok mer trolig at vi er på vei mot en verden der stadig flere velger å leve alene fremfor å rydde etter slabbedasker. Anonymkode: 973b6...70b 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest T-AA Skrevet 12. mars 2024 #416 Del Skrevet 12. mars 2024 On 3/10/2024 at 10:14 AM, AnonymBruker said: Begynner å se det nå, absolutt ALLE forhold rundt meg, både familie og venner. Kvinnfolk som maser, sutrer og klager på mannen sin fordi han ikke er mer til stede hjemme, hjelper til mer hjemme, samtidig som han nesten går til grunne pga. arbeidspress på jobb osv. Samtidig glemmer kvinnen at mannen står for kanskje 70% av inntektene til hjemmet. Mens dama kommer hjem tidlig hver dag (pga jobber bare halv stilling), og labber rundt. Støvsuger litt her og der, henter unger i barnehage osv. Egentlig bare kose-arbeid. Lurer på hva dere kvinner egentlig ønsker dere? Ville dere akseptert om mannen gikk ned 2-300.000kr i lønn, mot at han var hjemme en time eller to tidligere hver dag? Ser dere ikke at dere knekker mannen helt når dere holder på sånn? Pratet med en kamerat om dette i helgen, han er på nippet til å forlate hele familie-livet nå. Pga en hendelse på jobb ble han en time forsinket hjem på fredag (han har mye ansvar), og fikk den kjeften og surmulinga av kona da han endelig kom hjem, helt utslitt. Hun snakket ikke med ham resten av kvelden. Er det rart at mennene forlater dere for ei ung, frisk og positiv jente i tidlig 20-åra? Kjenner skremmende mange damer på samme alder som meg (40-ish) som nylig er blitt forlatt av mannen, til fordel for yngre damer. Fordi de ikke lengre orker det kjærring-hegemoniet de har hjemme. Og jeg skjønner dem så innmari godt. Så tenk dere om damer, før dere kjefter mannen deres huden full fordi han blir litt forsinket hjem fra jobb, eller legger seg nedpå en times tid etter jobb fordi han har jobbet og slitt i 12 timer uten pause fordi i dag var nok en sånn dag på jobb. Anonymkode: a2357...d15 Helt enig. De kan uansett skylde på seg selv for å ha vært så fryktelig dårlig til å velge mann 🤷♂️ Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. mars 2024 #417 Del Skrevet 12. mars 2024 AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Hvem i alle dager tror det? 😅 Anonymkode: 973b6...70b https://www.nrk.no/vestfoldogtelemark/osteuropeere-forlater-norge-_-lonner-seg-ikke-a-jobbe-her-1.16630750 Sitat Det er nok mer trolig at vi er på vei mot en verden der stadig flere velger å leve alene fremfor å rydde etter slabbedasker. Det er nok mer trolig at jeg lager suppe til middag i dag. Sånn hvis vi skal besvare hverandre med irrelevante sammenligninger, mener jeg. Anonymkode: 012f5...f12 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. mars 2024 #418 Del Skrevet 12. mars 2024 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): https://www.nrk.no/vestfoldogtelemark/osteuropeere-forlater-norge-_-lonner-seg-ikke-a-jobbe-her-1.16630750 Dette har jo ingenting med spørsmålet mitt å gjøre i det hele tatt. Anonymkode: 973b6...70b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. mars 2024 #419 Del Skrevet 12. mars 2024 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Dette har jo ingenting med spørsmålet mitt å gjøre i det hele tatt. Anonymkode: 973b6...70b Jeg sa (min utheving): »Endel tror forøvrig at tiden hvor vi kan «kjøpe oss ut av alt» ved å heve en god lønn på kontor som kan kjøpe oss mange timer med øst-europeisk arbeidskraft er på hell. At vi i noen grad skal tilbake til en situasjon hvor det at far snekrer og mor baker brød er økonomisk rasjonelt heller enn å jobbe mest mulig. Jeg vet ikke.» Du sa: »Hvem i alle dager tror det? 😅» Jeg sa: https://www.nrk.no/vestfoldogtelemark/osteuropeere-forlater-norge-_-lonner-seg-ikke-a-jobbe-her-1.16630750 Lenken sier bl.a. »Jeg sliter. Det er ingen som vil komme til Norge og jobbe. Dessuten har ikke nordmenn lenger råd til å betale for å male huset, eller å få utført en snekkerjobb. » Ble det tydeligere for deg nå? Anonymkode: 012f5...f12 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. mars 2024 #420 Del Skrevet 12. mars 2024 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Jeg sa (min utheving): »Endel tror forøvrig at tiden hvor vi kan «kjøpe oss ut av alt» ved å heve en god lønn på kontor som kan kjøpe oss mange timer med øst-europeisk arbeidskraft er på hell. At vi i noen grad skal tilbake til en situasjon hvor det at far snekrer og mor baker brød er økonomisk rasjonelt heller enn å jobbe mest mulig. Jeg vet ikke.» Du sa: »Hvem i alle dager tror det? 😅» Jeg sa: https://www.nrk.no/vestfoldogtelemark/osteuropeere-forlater-norge-_-lonner-seg-ikke-a-jobbe-her-1.16630750 Lenken sier bl.a. »Jeg sliter. Det er ingen som vil komme til Norge og jobbe. Dessuten har ikke nordmenn lenger råd til å betale for å male huset, eller å få utført en snekkerjobb. » Ble det tydeligere for deg nå? Anonymkode: 012f5...f12 Men nå var det ikke den delen av kommentaren din jeg siktet til, det var denne: "At vi i noen grad skal tilbake til en situasjon hvor det at far snekrer og mor baker brød er økonomisk rasjonelt heller enn å jobbe mest mulig. Jeg vet ikke." Anonymkode: 973b6...70b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå