Gå til innhold

"Fattige" lever i luksus i Norge!


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (13 minutter siden):

Vel, da kan vel de 60% skaffe seg jobb. Jeg vet om 2 ung ufør som ikke gadd anstrenge seg for å fullføre vgs og nå får ung ufør. Det feiler de ingen ting og reiser og fester hele tiden. De har «holdt ut» noen år på aap og ikke vært på arbeidstrening heller. 

Anonymkode: 40a07...596

Wow - du har lest legejournalen dems og vært med dem på nav møter også da regner jeg med 🫣😵‍💫

Anonymkode: 8ce3d...29b

  • Liker 5
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Tenker at de fattige i Bangladesh har nok også smartere enn den som startet den tråden her også. En eller annen har det alltid verre, får håpe ikke det er noe som heter karma 

 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenker at de fattige i Bangladesh er nok også smartere enn den som startet den tråden her også. En eller annen har det alltid verre, får håpe ikke det er noe som heter karma 

 

Endret av Forvirret23
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (16 minutter siden):

Jeg hadde dødd. Enten da av sult eller fryst ihjel på grunn av mangel på penger, eller så hadde jeg falt om død på en eventuelt jobb. Mitt største ønske er å være frisk nok til å jobbe. Det er grusomt å stå utenfor.

Anonymkode: a8fa5...784

I andre land så tar familiene seg av sine syke. I Norge har vi et system som gjør at staten tar den utgiften i stedet for. Ikke bry deg om disse stygge kommentarene fra kunnskapsløse folk. Klem ❤️

Anonymkode: 8ce3d...29b

  • Liker 2
  • Hjerte 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er skikkelig dritt å være fattig i Norge også kan jeg tenke meg. Men jeg ser faktisk poenget ditt for jeg ville valgt å være fattig i Norge fremfor i Bangladesh 10/10 ganger. Det kan faktisk ikke sammenlignes. Her i Norge har vi også et sikkerhetsnett hvis man blir syk og trenger helsehjelp.

Anonymkode: ff36c...ec2

  • Liker 4
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er en typisk tankefeil som kalles "fallacy of relative privation".

"ingenting betyr noe hvis det ikke bokstavelig talt er det verste som skjer"

Helt ubrukelig argument i seg selv.

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg tenker man skal være takknemlige for at man bor i Norge, men at det også finnes fattige her.
Jeg får utbetalt 16000, og hadde sikkert vært steinrik i Bangladesh, men i Norge får jeg veldig lite for disse pengene, og føler meg sånn passe fattig når jeg sammenlikner meg med den generelle nordmann som gjerne tjener nærmere 600.000 i året, eier bolig, hytte, bil og hund.
 

Anonymkode: c43b9...92d

  • Liker 3
  • Hjerte 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette spørsmålet blir fort redusert til en konkurranse om hvem som har det verst. 

Å være fattig i Norge er å havne i et sosialt utenforskap. Men ingen behøver å gå sultne i Norge. Det er først og fremst masse misunnelse over savn av innbilte behov.

Å være fattig i Bangladesh er å gå sulten. Men der har man familie og venner, og alle i nabolaget er litt sultne.

  • Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Folk får igjen fordi de har pusset opp kjøkken og bad annenhvert år for å følge med på hva naboen gjør og føle seg rik på insta. Nei, de er det ikke synd på nå 😄 Bare å le av sånne idioter. Alle visste at dette var nærstående. Vi som har spart får kjøpt opp konkursboet deres 😄

Anonymkode: e9f19...168

  • Liker 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pringle skrev (4 minutter siden):

Dette spørsmålet blir fort redusert til en konkurranse om hvem som har det verst. 

Å være fattig i Norge er å havne i et sosialt utenforskap. Men ingen behøver å gå sultne i Norge. Det er først og fremst masse misunnelse over savn av innbilte behov.

Å være fattig i Bangladesh er å gå sulten. Men der har man familie og venner, og alle i nabolaget er litt sultne.

Da blir de trygda og feite naturlig tynne uten ozempic.

Anonymkode: e9f19...168

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

 

Det er nok verre for familien i Bangladesh som ikke har penger til mat...

I Norge får alle penger fra Nav til mat...

TS

Anonymkode: 0c579...9b5

Men vil du Norge skal bli slik? 
Det vil ikke jeg. 
 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 hour ago, AnonymBruker said:

Jeg blir provosert av de som skriver de føler de har blitt fattige.

Dette fordi jeg har sett på nært hold hvordan folk lever i U-land.

Selv de fattigste i Norge lever i luksus sammenlignet med vanlige familier i f.eks. Bangladesh og Kambodsja.

Anonymkode: 0c579...9b5

Du trenger ikke å nevne Bangladesh... jeg ser en stor forskjell når jeg reiser til Frankrike... 😅 Alle ser litt små fattige...  Og det er ikke bedre i Stor Britannia eller andre nabo land eller. Norge er i en spesiell klasse.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fatter ikke mentaliteten til folk som TS. 

Skal det være konkurranse om hvem som har det jævligst? 

Anonymkode: 81e50...691

  • Liker 9
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

31 minutter siden, AnonymBruker said:

Jeg tenker man skal være takknemlige for at man bor i Norge, men at det også finnes fattige her.
Jeg får utbetalt 16000, og hadde sikkert vært steinrik i Bangladesh, men i Norge får jeg veldig lite for disse pengene, og føler meg sånn passe fattig når jeg sammenlikner meg med den generelle nordmann som gjerne tjener nærmere 600.000 i året, eier bolig, hytte, bil og hund.
 

Anonymkode: c43b9...92d

Enig !!

  • Liker 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

NatNat skrev (1 minutt siden):

Du trenger ikke å nevne Bangladesh... jeg ser en stor forskjell når jeg reiser til Frankrike... 😅 Alle ser litt små fattige...  Og det er ikke bedre i Stor Britannia eller andre nabo land eller. Norge er i en spesiell klasse.

Samme her - stor forskjell sørover i Europa fremfor Norge. Men likevel så må det være kjipt å ha mye mindre enn alle andre i et land hvor mange har mye penger til luksusforbruk.

Anonymkode: 8ce3d...29b

  • Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Jeg blir provosert av de som skriver de føler de har blitt fattige.

Dette fordi jeg har sett på nært hold hvordan folk lever i U-land.

Selv de fattigste i Norge lever i luksus sammenlignet med vanlige familier i f.eks. Bangladesh og Kambodsja.

Anonymkode: 0c579...9b5

Jada om det er de landene du sammenligner med, hva med å sammenligne innad i samme land?

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Det ER billig.

Anonymkode: 5c769...859

Nei, 12.000 i mnd er ikke billig, du kan få leilighet til under havlparten ved å flytte ut av byene. 14.000 er nok til å leve på, man må bare ha evnen til å prioritere, noe mange ser ut til å mangle, og så klager de over hvor lite penger de vil ha og mener vi skal øke trygdene.

Anonymkode: f7fb1...1c5

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Nei, 12.000 i mnd er ikke billig, du kan få leilighet til under havlparten ved å flytte ut av byene. 14.000 er nok til å leve på, man må bare ha evnen til å prioritere, noe mange ser ut til å mangle, og så klager de over hvor lite penger de vil ha og mener vi skal øke trygdene.

Anonymkode: f7fb1...1c5

Faktisk enig i dette. Jeg leide på bygda for 6000 i måneden. Fikk bolig med 2 soverom for dette.

Anonymkode: 8ce3d...29b

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker said:

Samme her - stor forskjell sørover i Europa fremfor Norge. Men likevel så må det være kjipt å ha mye mindre enn alle andre i et land hvor mange har mye penger til luksusforbruk.

Anonymkode: 8ce3d...29b

Enig, enig. Det verste i Norge er å ikke ha penger til å leve samme livet som alle andre. Spesielt for ungdommer, det må være tøft.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Faktisk enig i dette. Jeg leide på bygda for 6000 i måneden. Fikk bolig med 2 soverom for dette.

Anonymkode: 8ce3d...29b

Men da må man gjerne ha bil. Det koster også. 

  • Liker 3
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...