Gå til innhold

"Fattige" lever i luksus i Norge!


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg blir provosert av de som skriver de føler de har blitt fattige.

Dette fordi jeg har sett på nært hold hvordan folk lever i U-land.

Selv de fattigste i Norge lever i luksus sammenlignet med vanlige familier i f.eks. Bangladesh og Kambodsja.

Anonymkode: 0c579...9b5

  • Liker 12
  • Nyttig 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ok. Pass på blodtrykket. 

  • Liker 38
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er helt greit det. 

Men det føler fortsatt ikke noe bra å ikke kunne spise middag hver dag fordi man ikke har råd. 

Anonymkode: 2ee0c...516

  • Liker 37
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trygd på 14000, boutgifter på 12000. Leve på 2000kr i måneden. Ja, hipp hurra for folk som har det værre i u-land. 

Anonymkode: 91aa2...4ac

  • Liker 35
  • Hjerte 5
  • Nyttig 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Trygd på 14000, boutgifter på 12000. Leve på 2000kr i måneden. Ja, hipp hurra for folk som har det værre i u-land. 

Anonymkode: 91aa2...4ac

Bo billigere.

Anonymkode: da9cb...7fe

  • Liker 14
  • Hjerte 1
  • Nyttig 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Du er klar over at du ikke kan sammenligne de som bor i Norge med de som bor i Bangladesh og Kambodsja?

Her i Norge må vi faktisk ha en bolig som er isolert, vi må kunne varme opp boligen på vinteren, barna har skoleplikt og må ha med matpakke på skolen. Skolen legger også opp til aktiviteter der de må ha endel utstyr. Vi kan ikke ha en ku, geit eller gris gående å gresse i hagen for å sikre oss kjøtt. Er ikke alle som har en hageflekk en gang. Skal man dyrke korn, grønnsaker og frukt så må man kunne lagre dette, å det er det ikke alle som har mulighet til. 

Anonymkode: a163b...a02

Få deg en jobb da vel?..Hvis man hadde tatt trygda fra alle som var trygdet, så hadde 99 prosent av dem funnet seg en jobb. 

Anonymkode: 2f21c...098

  • Liker 5
  • Hjerte 1
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Bo billigere.

Anonymkode: da9cb...7fe

Det ER billig.

Anonymkode: 5c769...859

  • Liker 14
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Få deg en jobb da vel?..Hvis man hadde tatt trygda fra alle som var trygdet, så hadde 99 prosent av dem funnet seg en jobb. 

Anonymkode: 2f21c...098

Ikke så mye som 99 men kanskje 60. Disse med syndromer og genfeiler og kognitive handikapp som passer i omsorgsboliger og spesialskoler er nok gjerne ikke blant dem. Heller ikke de med alvorlig psyiatri inni bildet.

Anonymkode: 5c769...859

  • Liker 8
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Få deg en jobb da vel?..Hvis man hadde tatt trygda fra alle som var trygdet, så hadde 99 prosent av dem funnet seg en jobb. 

Anonymkode: 2f21c...098

Å hva vet du om jeg er trygdet eller ei? 

Vi har så vi klarer oss, men jeg har forståelse for at mange sliter i dag. 

Anonymkode: a163b...a02

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Ikke så mye som 99 men kanskje 60. Disse med syndromer og genfeiler og kognitive handikapp som passer i omsorgsboliger og spesialskoler er nok gjerne ikke blant dem. Heller ikke de med alvorlig psyiatri inni bildet.

Anonymkode: 5c769...859

Så du mener at de med eks Huntington, ALS, uhelbredelig og dødelig kreft osv, bare skal hives ut i arbeidslivet? 

Anonymkode: a163b...a02

  • Liker 16
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Du er klar over at du ikke kan sammenligne de som bor i Norge med de som bor i Bangladesh og Kambodsja?

Her i Norge må vi faktisk ha en bolig som er isolert, vi må kunne varme opp boligen på vinteren, barna har skoleplikt og må ha med matpakke på skolen. Skolen legger også opp til aktiviteter der de må ha endel utstyr. Vi kan ikke ha en ku, geit eller gris gående å gresse i hagen for å sikre oss kjøtt. Er ikke alle som har en hageflekk en gang. Skal man dyrke korn, grønnsaker og frukt så må man kunne lagre dette, å det er det ikke alle som har mulighet til. 

Anonymkode: a163b...a02

Du tuller nå ja?! "Er ikke alle som har en hageflekk en gang". Du mener at fattige i Norge har det verst fordi ikke alle her en hageflekk??? 

Tror du fattige i Bangladesh og Kambodsja har sin egen hageflekk med en geit beitende utenfor? 😂

Why Bangladesh is Poor

Fighting Poverty Effectively in Bangladesh - LightCastle Partners

Eradicating extreme poverty in Bangladesh

Anonymkode: 39f45...c2a

  • Liker 10
  • Hjerte 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er forskjell på relativ fattigdom og absolutt fattigdom. Google det.

Anonymkode: 4917c...3c5

  • Liker 8
  • Nyttig 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Å hva vet du om jeg er trygdet eller ei? 

Vi har så vi klarer oss, men jeg har forståelse for at mange sliter i dag. 

Anonymkode: a163b...a02

Det vet jeg selvfølgelig ikke. Men det jeg vet er at mennesker som er bosatt i dette landet (verdens rikeste, med verdens beste trygdeordninger , som vi få som faktisk bidrar inn i fellesskapet, finansierer), er idioter som bare betaler penger i et endeløst sluk av trygd og stønad, og gud-vet-hva......Men Herre.....Sosialistene vet best 😋

Anonymkode: 2f21c...098

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (17 minutter siden):

Jeg blir provosert av de som skriver de føler de har blitt fattige.

Dette fordi jeg har sett på nært hold hvordan folk lever i U-land.

Selv de fattigste i Norge lever i luksus sammenlignet med vanlige familier i f.eks. Bangladesh og Kambodsja.

Anonymkode: 0c579...9b5

Jeg blir provosert av slike som deg.

Fattigdom er relativt og det funker ikke å sammenligne Norge vs Bangladesh.

Barn og voksne som lever under fattigdomsgrensen her i Norge er fattige vs de som lever godt. Man kan ikke sammenligne epler og pærer her altså. Man må holde seg innenfor egne landegrenser og land som er på samme nivå. 

 

Anonymkode: 9f09c...528

  • Liker 16
  • Nyttig 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Det ER billig.

Anonymkode: 5c769...859

Det er billig for den byen kanskje, men er du villig til og flytte litt på deg så får du mye billigere andre steder i landet.

Syns ikke særlig synd på folk som insisterer og bo i by selvom de har dårlig økonomi, blir litt å skyte seg selv i foten.

Anonymkode: 61c8e...722

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her tenker man med endetarmen om man tror at så og si alle på trygd hadde funnet seg en jobb,dersom man hadde dratt teppet under fra føttene deres. Hvilken bedrift ville tatt inn en som har vært borte fra arbeidslivet i 10-20-30 år? Hvilken bedrift ville tatt i mot en som allerede har en diagnose som f.eks MS,ALS,Kreft,Downs + mange fler. Hvilken bedrifts ansatte ville tatt disse nye personene under vingen,å akseptert de som likeverdig,og akseptert at man ikke kunne utføre samme arbeidsoppgaver i gjerne like høyt tempo som de?

Enkelte radikale tenker virkelig ikke. Alt dreier seg om meg,meg,meg. "Jeg betaler så mye skatt" f.eks. Cry me a river. Du bor i verdens eller et av verdens beste land. Du har det som plommen i egget. 

 

Endret av Fant80
  • Liker 12
  • Hjerte 2
  • Nyttig 21
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er stort forskjell på å være fattig i et rikt land enn fattig i et fattig land. Men det er TS for dum til å forstå tydeligvis. Men leser at folk inn på her som føler seg fattige når dem har utbetalt 60 000 kr i måneden. Hva skal dem som har uføre på 19 000 si da? Dette blir for dumt. 

Anonymkode: b6394...c41

  • Liker 7
  • Nyttig 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (19 minutter siden):

Trygd på 14000, boutgifter på 12000. Leve på 2000kr i måneden. Ja, hipp hurra for folk som har det værre i u-land. 

Anonymkode: 91aa2...4ac

Du får nok bostøtte også da. I tillegg 

Anonymkode: fe7a5...db9

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...