Gå til innhold

Samboer sier hun savner «dype samtaler»


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

5 minutter siden, SPOCA said:

Prate om seg selv? Så utrolig lite givende! Og spesielt en som bare jatter med. Snakk om å generalisere og ikke forstå problemstillingen i det hele tatt. Hadde du vært kjæresten min, hadde jeg gjennomskuet deg for lenge siden. For meg handler det om mye mer om å snakke om følelser. Ja, det handler om å forstå og snakke om følelser og det som binder oss emosjonelt, men det viktigste er jo at vi kan diskutere, samtale om ulike tema og rett og slett utfordre hverandre. Jeg liker å snakke om politikk, historie, litteratur, vitenskap, brettspill, interesser osv. Å da jatte med eller bare snakket svada, som du da altså sier man skal gjøre (indirekte), ville vært ekstremt avtennende. En mann som ikke vet hva han vil, som ikke klarer å snakke om andre ting enn én enkelt interesse, er virkelig ikke noe for meg. Det hjelper ikke å si  at "ja, jeg forstår", når man ønsker mer enn forståelse. ;) 

Hva er det du snakker om? Slutt å snakke om kvinner som om vi er ensartet.

Jeg er sammen med min kommende mann fordi jeg elsker ham, fordi han er en fantastisk person, fordi han ser meg, han klarer å resonnere og utfordre meg intellektuelt, fordi han er intelligent og spennende, fordi han gir meg mye glede og fordi han gir jeg muligheten til å elske ham og gi ham alt jeg kan og har. Jeg elsker å være den beste personen i hans liv, og at han er det for meg.

Nei. Det gjør vi ikke. Noen kvinner faker, det gjelder virkelig ikke alle. Jeg har absolutt aldri faket i senga. Det er det ikke behov for. Og heldigvis har min samboer aldri faket en samtale, for det er det ikke behov for. Som han sier: jeg er den første som ser han, som ser den han virkelig er. Og det er nettopp det som er viktig: å se hverandre og klare å tilfredsstille hverandre - ikke bare énsidig.

Du gjør jo nøyaktig det jeg beskriver. Oppsøker mannen når du vil ha noe. Hans svar er riktignok litt mer avanserte enn "ja kjære, ja jeg forstår", men i prinsippet er det nøyaktig det han gjør.

Hele poenget mitt er jo at mannen skal gi dama det hun vil ha sånn at hun blir fornøyd og dermed blir forholdet også bedre

Anonymkode: cbb44...e3d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Du gjør jo nøyaktig det jeg beskriver. Oppsøker mannen når du vil ha noe. Hans svar er riktignok litt mer avanserte enn "ja kjære, ja jeg forstår", men i prinsippet er det nøyaktig det han gjør.

Hele poenget mitt er jo at mannen skal gi dama det hun vil ha sånn at hun blir fornøyd og dermed blir forholdet også bedre

Anonymkode: cbb44...e3d

Hva vil du egentlig frem til?

Du fremstiller det som noe negativt at man oppsøker hverandre når man vil noe. Man er jo sammen fordi man vil noe i utgangspunktet. Jeg er sammen med min samboer fordi jeg vil være i et forhold der jeg elsker ham - OG han elsker meg. Jeg oppsøker også min mann når han trenger noe og vil han noe. Jeg er tilstede for min mann hver eneste dag. Fordi jeg elsker ham, og jeg vil være der for ham. Han gir meg intellektuell stimuli (og annen selvfølgelig), men jeg er jo også der for å stimulere han - intellektuelt, seksuelt, emosjonelt, praktisk og på alle andre måter. 

Og man er jo gjerne i et forhold fordi det gir en gjensidig glede, en gjensidig tilfredstillelse, fordi man elsker hverandre, fordi man er glade i hverandre - fordi man gir hverandre noe. Ellers ville det vært lite vits å være sammen. Selvfølgelig gir man hverandre noe, men det er ikke nødvendigvis negativt.

Endret av SPOCA
  • Liker 1
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva med å sette av litt fast tid til bare dere? Last ned appen fuelbox og ta en serie med spørsmål. Da tror jeg dere vil lære noe nytt om hverandre, men også ha de dype samtalene uten å streve med å finne på hva dere skal snakke om. Vi har ofte sånne samtaler i bilen.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, SPOCA said:

Hva vil du egentlig frem til?

Du fremstiller det som noe negativt at man oppsøker hverandre når man vil noe. Man er jo sammen fordi man vil noe i utgangspunktet. Jeg er sammen med min samboer fordi jeg vil være i et forhold der jeg elsker ham - OG han elsker meg. Jeg oppsøker også min mann når han trenger noe og vil han noe. Jeg er tilstede for min mann hver eneste dag. Fordi jeg elsker ham, og jeg vil være der for ham. Han gir meg intellektuell stimuli (og annen selvfølgelig), men jeg er jo også der for å stimulere han - intellektuelt, seksuelt, emosjonelt, praktisk og på alle andre måter. 

Og man er jo gjerne i et forhold fordi det gir en gjensidig glede, en gjensidig tilfredstillelse, fordi man elsker hverandre, fordi man er glade i hverandre - fordi man gir hverandre noe. Ellers ville det vært lite vits å være sammen. Selvfølgelig gir man hverandre noe, men det er ikke nødvendigvis negativt.

Jeg sier bare at han må tilfredsstille behovene til dama, selv såkalte "dype" samtaler. Gutta veit det her. Ofte må man gjøre ting med dama som man egentlig ikke har lyst til. F.eks å ha sofaduty med dama. Det er prisen man betaler for å kunne ha mus i hus

Anonymkode: cbb44...e3d

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Du gjør jo nøyaktig det jeg beskriver. Oppsøker mannen når du vil ha noe. Hans svar er riktignok litt mer avanserte enn "ja kjære, ja jeg forstår", men i prinsippet er det nøyaktig det han gjør.

Hele poenget mitt er jo at mannen skal gi dama det hun vil ha sånn at hun blir fornøyd og dermed blir forholdet også bedre

Anonymkode: cbb44...e3d

For et merkelig syn på dette. Selvfølgelig søker man i et forhold til hverandre og ønsker ting av hverandre. Om man ikke søkte til hverandre og ikke trenger noe av hverandre, hvorfor da være sammen?

Anonymkode: d9d56...83b

  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker said:

For et merkelig syn på dette. Selvfølgelig søker man i et forhold til hverandre og ønsker ting av hverandre. Om man ikke søkte til hverandre og ikke trenger noe av hverandre, hvorfor da være sammen?

Anonymkode: d9d56...83b

Nå har jo norske kvinner i flere år ropt at de ikke trenger en mann men har lyst på en mann. Allikevel blir de sammen med menn de trenger slik som du beskriver. Men ja, du har jo helt rett i at man ikke burde bli sammen med noen man ikke trenger. Det er grunnen til at jeg som mann ikke er sammen med en kvinne. Det hadde vært et levende helvete for henne å føle at hun er totalt overflødig i livet mitt og at jeg overhodet ikke trenger henne til noe som helst.

Anonymkode: cbb44...e3d

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Jeg sier bare at han må tilfredsstille behovene til dama, selv såkalte "dype" samtaler. Gutta veit det her. Ofte må man gjøre ting med dama som man egentlig ikke har lyst til. F.eks å ha sofaduty med dama. Det er prisen man betaler for å kunne ha mus i hus

Anonymkode: cbb44...e3d

Vi kvinner gjør også mye vi ikke har lyst til for våre menn. Det heter å gi og ta. 

Om min mann omtalte meg som "mus i hus" hadde han fort blitt musløs. Min mann skjønner heldigvis dette med kjærlighet, omtanke, samspill og å ivareta hverandre og forholdet. Han er ikke sammen med meg kun på grunn av sex. Om det er eneste motivasjonen er det ikke rart at ting går galt. Man kan ikke fake absolutt alt godt nok.

Anonymkode: d9d56...83b

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Jeg sier bare at han må tilfredsstille behovene til dama, selv såkalte "dype" samtaler. Gutta veit det her. Ofte må man gjøre ting med dama som man egentlig ikke har lyst til. F.eks å ha sofaduty med dama. Det er prisen man betaler for å kunne ha mus i hus

Anonymkode: cbb44...e3d

Heldigvis finnes det menn som gjør slikt fordi de har et gjensidig behov, ikke fordi de må. Menn som gjør ting fordi de må, er det ikke mye å samle på. Sorry altså, men det er lett å merke når menn ikke mener det. Du merker veldig godt når man snakker kun fordi man må, og ikke utfra interesse. Derfor har jeg valgt meg en mann som har samme interesser som meg. ;) 

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Nå har jo norske kvinner i flere år ropt at de ikke trenger en mann men har lyst på en mann. Allikevel blir de sammen med menn de trenger slik som du beskriver. Men ja, du har jo helt rett i at man ikke burde bli sammen med noen man ikke trenger. Det er grunnen til at jeg som mann ikke er sammen med en kvinne. Det hadde vært et levende helvete for henne å føle at hun er totalt overflødig i livet mitt og at jeg overhodet ikke trenger henne til noe som helst.

Anonymkode: cbb44...e3d

Ingen har snakket om å trenge. Jeg er sammen med noen jeg ønsker, ikke fordi jeg må eller trenger. Heldigvis. Ikke min mann heller. Selvfølgelig trenger han meg ikke, han klarer seg meget godt selv. Han er sammen med meg fordi han har lyst. Og dette er der du misforstår. Ingenting er mer usexy enn en mann som henger sammen med meg fordi han tror jeg trenger han. Det kunne jeg aldri tenkt meg.

  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Nå har jo norske kvinner i flere år ropt at de ikke trenger en mann men har lyst på en mann. Allikevel blir de sammen med menn de trenger slik som du beskriver. Men ja, du har jo helt rett i at man ikke burde bli sammen med noen man ikke trenger. Det er grunnen til at jeg som mann ikke er sammen med en kvinne. Det hadde vært et levende helvete for henne å føle at hun er totalt overflødig i livet mitt og at jeg overhodet ikke trenger henne til noe som helst.

Anonymkode: cbb44...e3d

Ja det ville det nok. Ser ingen årsak til å være sammen med noen bare for å være sammen med noen. Det er krevende nok å være sammen med noen på grunnlag av ekte kjærlighet for hverandre. 

Jeg hadde ikke vært sammen med noen av andre årsaker. Jeg trenger det heller ikke av praktiske årsaker, kun på grunn av kjærligheten mellom oss. Den er årsaken til at vi ble, er og blir. Og ja, når vi nå er sammen på det grunnlaget trenger vi også å bli sett, hørt og forstått av hverandre. Ellers kan vi ikke fungere sammen. 

Hvorfor en mann uten erfaring med et fungerende forhold gir råd i slike tråder skjønner jeg ikke. 

Anonymkode: d9d56...83b

  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker said:

Vi kvinner gjør også mye vi ikke har lyst til for våre menn. Det heter å gi og ta. 

Om min mann omtalte meg som "mus i hus" hadde han fort blitt musløs. Min mann skjønner heldigvis dette med kjærlighet, omtanke, samspill og å ivareta hverandre og forholdet. Han er ikke sammen med meg kun på grunn av sex. Om det er eneste motivasjonen er det ikke rart at ting går galt. Man kan ikke fake absolutt alt godt nok.

Anonymkode: d9d56...83b

Ja jeg veit jo dere kvinner gjør ting dere ikke har lyst til for mannen deres. Det er som sagt prisen man betaler for å være i et forhold. Men i dette tilfellet her så prøver jeg hjelpe TS sånn at han kommer i mål med det han sliter med. Nemlig at dama vil ha "dype" samtaler. Og da må han bite i det sure eplet og lytte til kvinnfolket sitt. Helst ikke fake det som du sier, men det hjelper på å fake det til tider. 

2 minutter siden, SPOCA said:

Heldigvis finnes det menn som gjør slikt fordi de har et gjensidig behov, ikke fordi de må. Menn som gjør ting fordi de må, er det ikke mye å samle på. Sorry altså, men det er lett å merke når menn ikke mener det. Du merker veldig godt når man snakker kun fordi man må, og ikke utfra interesse. Derfor har jeg valgt meg en mann som har samme interesser som meg. ;) 

Ingen har snakket om å trenge. Jeg er sammen med noen jeg ønsker, ikke fordi jeg må eller trenger. Heldigvis. Ikke min mann heller. Selvfølgelig trenger han meg ikke, han klarer seg meget godt selv. Han er sammen med meg fordi han har lyst. Og dette er der du misforstår. Ingenting er mer usexy enn en mann som henger sammen med meg fordi han tror jeg trenger han. Det kunne jeg aldri tenkt meg.

Jeg syns du sender motstridende signaler her. For litt siden snakket du om at det å lene deg på mannen gjør at du blir en bedre person. Da er det jo slik at du trenger han for intellektuell stimuli++. Kan du bestemme deg for hva du egentlig mener. Eller har du ikke tenkt så nøye over det du sier
 

2 minutter siden, AnonymBruker said:

Ja det ville det nok. Ser ingen årsak til å være sammen med noen bare for å være sammen med noen. Det er krevende nok å være sammen med noen på grunnlag av ekte kjærlighet for hverandre. 

Jeg hadde ikke vært sammen med noen av andre årsaker. Jeg trenger det heller ikke av praktiske årsaker, kun på grunn av kjærligheten mellom oss. Den er årsaken til at vi ble, er og blir. Og ja, når vi nå er sammen på det grunnlaget trenger vi også å bli sett, hørt og forstått av hverandre. Ellers kan vi ikke fungere sammen. 

Hvorfor en mann uten erfaring med et fungerende forhold gir råd i slike tråder skjønner jeg ikke. 

Anonymkode: d9d56...83b

Jeg gir råd som fungerer. 

Anonymkode: cbb44...e3d

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Ja jeg veit jo dere kvinner gjør ting dere ikke har lyst til for mannen deres. Det er som sagt prisen man betaler for å være i et forhold. Men i dette tilfellet her så prøver jeg hjelpe TS sånn at han kommer i mål med det han sliter med. Nemlig at dama vil ha "dype" samtaler. Og da må han bite i det sure eplet og lytte til kvinnfolket sitt. Helst ikke fake det som du sier, men det hjelper på å fake det til tider. 

Jeg syns du sender motstridende signaler her. For litt siden snakket du om at det å lene deg på mannen gjør at du blir en bedre person. Da er det jo slik at du trenger han for intellektuell stimuli++. Kan du bestemme deg for hva du egentlig mener. Eller har du ikke tenkt så nøye over det du sier
 

Jeg gir råd som fungerer. 

Anonymkode: cbb44...e3d

Nei du gir tåpelige råd. Hvilket ikke er særlig merkelig når de kommer fra mann som ikke er i et forhold, og ikke engang virker å virkelig ha skjønt hva et velfungerende forhold er og krever. Du har nok aldri vært i et slikt. Ikke kommer du til å havne i ett med dine holdninger heller. 

Anonymkode: d9d56...83b

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Jeg er på vei ut av et forhold der praten aldri ble dyp. Det er litt som #47 skriver, det han sier er ofte gjenfortelling av ting han har lest eller hørt, ispedd internaliserte tanker om saken. Sistnevnte høres selvsagt ut som hans tanker, men det er ikke noe refleksjon der. Det er ikke noen videre fundering på om det er "noe hold i denne bastante meningen min", eller "hvorfor jeg føler så sterkt rundt dette". Det kastes bare ut sterke meninger uten at han selv har sjekket om de egentlig er hans til og med. Det virker ikke som det foregår noe særlig reflekterende og selvgranskende tenkning, noensinne om noe tema som helst. Ikke engang om relasjoner og hva man selv bidrar med. 

Min eks har også jattet med, som noen foreslår her. Ikke bevisst, men fordi han har den ubevisste strategien at han alltid er enig med forrige taler. Noe som gjør at jeg tror at vi er helt enige om noe, men når tanken skal overføres til handling så gjør han motsatt av hva vi snakket om. Eller når han skal utføre en handling som viser hans verdier og holdninger, så er handlingen annerledes enn jeg forventet ut fra hva han har sagt. Fordi det han sier ikke har røtter i han selv. Han tror at han sier sin mening, men jeg som har levd tett innpå ser at det ikke stemmer. Så sammen med "dype samtaler" MÅ faktisk den andre parten som ikke klarer det så lett, reflektere mer. Over hva den sier, hva den gjør, hva den egentlig står for, hva som er viktige verdier, hva den ønsker i livet, hva som gjør at den blir stolt, at den ser opp til noen, hvordan den støtter og drar opp andre, hvordan den drar andre ned osv. Jeg tror ikke min eks vet dette selv, om seg selv, og da kan jeg aldri bli ordentlig kjent med han heller. Og da kan vi aldri ha genuine samtaler av betydning. 

Anonymkode: 89c9b...f8c

Som å lese om meg og min eksmann. Dette var hovedgrunnen til at forholdet ble dårligere og dårligere. Jeg ble sliten av å bære ansvaret for relasjonen alene. Og jeg har aldri følt meg så ensom som i dette forholdet. Da er det mindre ensomt å være singel!

Anonymkode: 37d83...903

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest WhisperingWind
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Dype samtaler….. fy flate for noe skvip. Kvinner vet ikke hva det betyr. Det de egentlig mener er at de savner å prate med noen de er seksuelt tiltrukket av. Da er de investert i samtalene (dyp). Som vanlig vet jo ikke kvinner hva det er dem egentlig mener eller savner, og klarer heller ikke artikulere det på et forståelig vis. 
 

Uansett hva kvinner sier så handler det om at de enten er tiltrukket seksuelt eller ikke. Det er fasiten i alle problemer.

Anonymkode: 5e68c...c03

Jeg søker faktisk etter alt i en kjæreste. Partner, bestevenn og elsker. Og for kjæresten min hadde det heller ikke funket om han ikke kunne ha dype samtaler med meg. 
 

Hele poenget med en livsledsager er jo å kunne dele alt sammen. Vi kan prate i tlf nonstop i flere timer dagen etter vi har vært sammen. Vi utfordrer hverandre på alle plan og det er noe vi begge trenger i en partner. Med det vokser vi sammen og vokser som mennesker.
 

På lik linje velger jeg også venner der vi faktisk har ting å prate om. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

4 minutter siden, AnonymBruker said:

Nei du gir tåpelige råd. Hvilket ikke er særlig merkelig når de kommer fra mann som ikke er i et forhold, og ikke engang virker å virkelig ha skjønt hva et velfungerende forhold er og krever. Du har nok aldri vært i et slikt. Ikke kommer du til å havne i ett med dine holdninger heller. 

Anonymkode: d9d56...83b

Dette er jo ikke bare mine egne råd men også erfaringer fra kompiser som har damer. Dere kvinner liker ikke at jeg forenkler det hele veldig, men det er faktisk slik det fungerer. 

Anonymkode: cbb44...e3d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Jeg syns du sender motstridende signaler her. For litt siden snakket du om at det å lene deg på mannen gjør at du blir en bedre person. Da er det jo slik at du trenger han for intellektuell stimuli++. Kan du bestemme deg for hva du egentlig mener. Eller har du ikke tenkt så nøye over det du sier

Anonymkode: cbb44...e3d

Nei, det gjør jeg ikke, du derimot uttaler deg om kvinner som om vi er ensartet.

Jeg trenger han ikke for intellektuelt stimuli, jeg velger å være med han fordi han gir meg det. Men jeg hadde klart meg fint alene, hvis jeg måtte, men jeg velger av egen fri vilje å være sammen med han. Det er liten vits å være sammen med han hvis han ikke klarte å gi meg det. Men jeg MÅ ikke være sammen med han i utgangspunktet, jeg VELGER å være sammen med han fordi jeg elsker ham. Klarer du virkelig ikke å forstå forskjellen?

  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Ja jeg veit jo dere kvinner gjør ting dere ikke har lyst til for mannen deres. Det er som sagt prisen man betaler for å være i et forhold. Men i dette tilfellet her så prøver jeg hjelpe TS sånn at han kommer i mål med det han sliter med. Nemlig at dama vil ha "dype" samtaler. Og da må han bite i det sure eplet og lytte til kvinnfolket sitt. Helst ikke fake det som du sier, men det hjelper på å fake det til tider. 
 

Jeg gir råd som fungerer. 

Anonymkode: cbb44...e3d

Jeg har absolutt aldri gjort ting for mannen min jeg ikke har lyst til. Heldigvis. Ikke forventer han det heller.

Og du gir virkelig ikke råd som fungerer.

  • Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

2 minutter siden, SPOCA said:

Nei, det gjør jeg ikke, du derimot uttaler deg om kvinner som om vi er ensartet.

Jeg trenger han ikke for intellektuelt stimuli, jeg velger å være med han fordi han gir meg det. Men jeg hadde klart meg fint alene, hvis jeg måtte, men jeg velger av egen fri vilje å være sammen med han. Det er liten vits å være sammen med han hvis han ikke klarte å gi meg det. Men jeg MÅ ikke være sammen med han i utgangspunktet, jeg VELGER å være sammen med han fordi jeg elsker ham. Klarer du virkelig ikke å forstå forskjellen?

Du roter veldig her nå.

1 minutt siden, SPOCA said:

Jeg har absolutt aldri gjort ting for mannen min jeg ikke har lyst til. Heldigvis. Ikke forventer han det heller.

Og du gir virkelig ikke råd som fungerer.

Ja men du er bare en kvinne

Anonymkode: cbb44...e3d

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Du roter veldig her nå.

Ja men du er bare en kvinne

Anonymkode: cbb44...e3d

Nei. Har du problemer med leseforståelsen? Det står ingenting her om å trenge/må. Det handler om å klare og ville gi. Det er en vesenforskjell.

Men klart, du er bare en mann.

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Dette er jo ikke bare mine egne råd men også erfaringer fra kompiser som har damer. Dere kvinner liker ikke at jeg forenkler det hele veldig, men det er faktisk slik det fungerer. 

Anonymkode: cbb44...e3d

Nei, jeg hadde virkelig ikke svart dersom jeg ikke svarte på bakgrunn av at jeg er i et velfungerende forhold hvor vi begge setter oppriktig pris på hverandre på mange måter.

Å fungere godt sammen må være ekte. Når ting er uekte fungerer det bare dårlig, til det ikke fungerer lenger. Tro meg, med et over to tiårs langt ekteskap, hvor ting både har gått galt og ordnet seg ved å ta tak i ting, er det å fake noe ikke noe alternativ for at forholdet skal bevares godt. Ingen faker noe godt nok til at det kan erstatte å være ekte. 

Anonymkode: d9d56...83b

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (18 timer siden):

Jaja, damer faker det i senga for å tilfredsstille menn, så da kan menn fake det i samtaler for å tilfredsstille dama. Skjønner virkelig ikke hvorfor du lager en så stor sak ut av rådene jeg gir med beste intensjon. Jeg prøver bare å få denne mannen til å lykkes i forholdet. Så lenge kvinnen i relasjonen blir fornøyd og føler seg sett og hørt, så er mye gjort. Og det oppnår man ved å fortelle dama at man forstår, og at man virker interessert i det hun sier og at man ihvertfall later som at man bryr seg

Anonymkode: cbb44...e3d

Menn liker stort sett ikke at kvinner faker i senga heller, så hvorfor skal kvinner godta at menn faker sine kommunikative evner eller medfølelse og forståelse?

Å bare jatte med og nikke bekreftende til partner resulterer ikke i dype samtaler og denne taktikken vil de aller fleste oppegående kvinner gjennomskue relativt raskt. Noen av oss liker menn som aktivt lytter, validerer følelsene våre (ikke bare later som), evaluerer det vi sier, kommer med spørsmål og samtidig deler sine egne tanker og følelser. En mann som ts og menn som fører din taktikk ville jeg ha blitt lei av temmelig raskt. De fleste vil ha noen som genuint er interessert i oss, ikke som «virker interessert»…

Heldigvis finnes det mange menn som evner å føre og delta i slike samtaler. Menn som er interesserte og dedikerte i partners tanker og følelser. Menn som også ønsker en partner som gir det samme tilbake. Det bør være toveiskommunikasjon i et forhold, ikke monolog fra den ene parten. 

Anonymkode: 87510...ff5

  • Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...