Gå til innhold

Hatbrevene i Valdres. Hvem kan være ansvarlig?

Ellie Italia

Anbefalte innlegg

Bra timing dette her . Skikkelig påskekrim 🐣☠️

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Lurer på hva familien hennes tenker om dette jeg. Hun er jo gift, og har barn/barnebarn + masse venner ser det ut som på Facebook. Jeg er veldig interessert i psykologi som jeg har nevnt før på forumet, og hvorfor vi er som vi er. Hadde vært interessant å være med på rettsaken, men de har kanskje den innenfor lukkede dører? Lurer sånn på hvorfor hun gjorde dette her. Det må vel en dommer spørre om og? 

Tenk å vise seg på butikken etter noe sånt da 😮 Alle er forbanna og hater deg. Det kan jo hende noen vil ta hevn og. 

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ellie Italia skrev (9 minutter siden):

Lurer på hva familien hennes tenker om dette jeg. Hun er jo gift, og har barn/barnebarn + masse venner ser det ut som på Facebook. Jeg er veldig interessert i psykologi som jeg har nevnt før på forumet, og hvorfor vi er som vi er. Hadde vært interessant å være med på rettsaken, men de har kanskje den innenfor lukkede dører? Lurer sånn på hvorfor hun gjorde dette her. Det må vel en dommer spørre om og? 

Tenk å vise seg på butikken etter noe sånt da 😮 Alle er forbanna og hater deg. Det kan jo hende noen vil ta hevn og. 

Men er folk sikre på at det er akkurat  henne? Det er mange rare folk i Valdres, og utrolig mye sladder og baksnakking. 

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pipaluk skrev (1 minutt siden):

Men er folk sikre på at det er akkurat  henne? Det er mange rare folk i Valdres, og utrolig mye sladder og baksnakking. 

Ja, har fått bekreftet at det er riktig navn. Har fått med meg at flere har blitt utsatt for rykter og det er så klart ikke greit. Må være forferdelig å bo på et så lite sted når det gjelder sånne ting. Dette går jo ut over gjerningskvinnen sin familie også.. 

• Liker 4
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var det jeg trodde. At det ikke var en ensom einstøing uten nettverk og jobb. Folk må slutte å anta det når noen oppfører seg slik. Hat og forakt for svakhet og annerledeshet finner du overalt. Dette er nøye kalkulert og gjennomført over mange år. Rimelig spesielt. 

• Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

parmanoia skrev (3 minutter siden):

Det var det jeg trodde. At det ikke var en ensom einstøing uten nettverk og jobb. Folk må slutte å anta det når noen oppfører seg slik. Hat og forakt for svakhet og annerledeshet finner du overalt. Dette er nøye kalkulert og gjennomført over mange år. Rimelig spesielt. 

Nettopp! Folk synser og tror utfra sine fordommer. 

Enkelte er bare råtne epler uansett hvor fin fasaden er utad. 

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hun ser jo ut som en helt vanlig dame! Med familie og alt. Hjelpes meg, folk er gærne

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stakkars barna og barnebarna , fy søren for noen holdninger hun har.

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Frida skrev (19 minutter siden):

Nettopp! Folk synser og tror utfra sine fordommer. 

Enkelte er bare råtne epler uansett hvor fin fasaden er utad. 

Jeg har hørt så mye drit fra såkalt helt vanlige folk og de høyt på strå og vet at alle kan ha bekmørke hjørner i sitt sinn. 

Javisst, de ser helt vanlige ut. 

Endret av parmanoia
  • Liker 3
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ellie Italia skrev (44 minutter siden):

Ja, har fått bekreftet at det er riktig navn. Har fått med meg at flere har blitt utsatt for rykter og det er så klart ikke greit. Må være forferdelig å bo på et så lite sted når det gjelder sånne ting. Dette går jo ut over gjerningskvinnen sin familie også.. 

Hadde jeg flyttet opp dit hadde jeg fått hatbrev etter noen uker... Det er et råttent miljø. Disse brevene er bygdedyret i sin rette forstand. Man må bare innstille seg på at bygedefolk plaprer.

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva så dere for dere? Et stygt ustelt troll i en kjellerleilighet? 😂

• Liker 9
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser ingenting om politiske holdninger el lign, bare profilbilder. Kanskje noen har advart henne om at hun har åpen profil

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kommer navnet i media eller skal hun beskyttes mot seg selv, mon tro?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kommer nok garantert ikke i media. Men de som vil vite finner jo ut..

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

En rettspsykolog hevdet at dette måtte være en veldig ensom person. Jeg tenkte bare at «nuvel, vi får nå se på det!» 🙄 Jeh var som sagt ikke så overbevist om det. 

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
parmanoia skrev (4 minutter siden):

En rettspsykolog hevdet at dette måtte være en veldig ensom person. Jeg tenkte bare at «nuvel, vi får nå se på det!» 🙄 Jeh var som sagt ikke så overbevist om det. 

Tja. Kanskje hun på en måte var ensom? I alle år har hun kjørt folk hit og dit, til og fra fest. Kanskje hun syns sitt eget liv var tomt.. Hvem vet..

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fant det! Har virkelig ingen problemer med å "skjønne" at hun kan være en så fæl/ond person. 
En voksen dame med tilsynelatende "perfekt" liv etc...  
"image is everything"

En må uansett ha i mente at dette tross alt er rykter. Antagelig kun de nærmeste som (nå) vet.

Endret av Fjugur
  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lurer på hva politiet har beslaglagt i kvinnens bolig? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Litt refleksjon.

En dame er siktet. Det betyr også at hun ikke er dømt. Så jeg regstrerer at en dame er da hengt ut som den skyldige. Men det er ikke sikkert det er henne. 

For lokal befolkningen håper jeg at de finner ut av det, så dette stopper og bygda kan få ro. 

Åsted Norge  har jo gjort en  god jobb vil jeg si, og putta inn resurser politiet på bygda ikke har tilgjengelig. 

Vi vet lite om psykiske tilstand ol på denne personen. Så man skal vel i utgangspunktet være litt forsiktig med å bli en stor gapestokk på nettet. 

Ja jeg syntes det er grusomt det som er gjort, og syntes vel også det er litt skjerpende at det kom et nytt brev etter første åsted norge episode. Det sier vel litt om kynismen i det hele. 

På en annen side har hun skrevet i brevform, det andre  skriver som anonyme på nett il random folk, og slik mange sladrer seg imellom som rykter osv. 

Når man da ser hvor skadelidende disse ofrene er blitt, bør man kanskje selv reflektere litt mer om hvordan man snakker generelt om medbygdinger. Så det er egentlig lett å sitte i et glasshus. 

På en annen side er det også helt forståelig at man graver i dette, fordi man får et vite behov, da denne personen sprer mye vondt rundt seg.

Jeg tenker at denne personen som har gjort det.  Ville ha kommet best ut av det, å tilstå og "gjøre opp for seg "

De det er viktigst for å vite hvem dette er, er ofrene for hat brevene. 

• Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...