Gå til innhold

Mangel på sosiale antenner under vennemiddag


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Hun er på slanker’n, da tenkte vi at hu er nede på normal mengde mat 

Anonymkode: 1d032...3a1

Sitter dere å snakker om hvor mye hun spiser til vanlig? Er dette virkelig et tema dere har snakket om på forhånd så synes jeg virkelig dere er smålige også. Altså selfølgelig tar man ikke mye viss andre ikke får noe særlig. Man sitter heller ikke å diskuterer hvor mye en venninne spiser bak ryggen på henne. Dere er spesielle alle sammen. 

Anonymkode: 8b0c5...de0

  • Liker 11
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (51 minutter siden):

Hvis dere hadde 500 gr pr person + en kilo ekstra, så var det jo flere der som må ha spist for mye. Eller mener du at hun spiste 1.5 kilo? 

Det er forsåvidt basic "husmorskole" å alltid lage ekstra mye til slike sammenkomster. Hva så om det ble rester? Et slikt matgilde skal ikke være skrapt på slutten. Folk skal måtte gi seg før det er tomt. 

Hvis ikke blir jo folk sittende å telle antall reker pillet pr sekund og antall reker på loffen, slik dere gjorde. 

Men jeg er enig i at man ikke skal være grådig. Når det er tydelig for lite mat, skal man jo helst begrense seg slik at alle får.

Anonymkode: 445a5...550

Jepp, det skurrer litt. 1,5 kilo reker er ekstremt mange reker med tanke på hvor lette reker er. Og helt uavhengig hvor fort denne kvinnen spiste, så skulle jo ts og resten av selskapet rukket å spist noen rekesmørbrød før denne kvinnen hadde rukket å trykke i seg 1,5 kilo reker. Det er jo begrenset med plass på et salatblad også, særlig med avokado og majones i tillegg. 

Anonymkode: b3a3a...ea2

  • Liker 10
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes alltid man skal read the room, jeg da.

Alle vet vi jo at i noen spleiselag er det lite, i andre er det i bøtter og spann. Så hvis kun en forsyner seg som en gal, så vil jeg si ja. Særlig også om denne spiser mere enn noen andre ved bordet. Man er da voksne, og kan klare å se ann situasjonene vi er i..

Anonymkode: ca5e4...4ff

  • Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Nei, det holdt med blikkene som ble sendt rundt bordet 

Anonymkode: 1d032...3a1

Det syns jeg er like frekt som at hun spiste for mye at dere fikk lite. Dere er ikke noe bedre selv. Hun kan selfølgelig slanke seg, problemet deres er det litt verre å få ordnet med

Anonymkode: 8b0c5...de0

  • Liker 4
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Ts her

Nei, det var ikke pent gjort, men helt refleks, fordi det var så sprøtt alt sammen

Anonymkode: 1d032...3a1

Det er forsatt verre det dere gjorde enn det hun gjorde. 

Anonymkode: 8b0c5...de0

  • Liker 3
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Slikt jeg har forstått det, er det ikke det samme å spise reker som øvrige greier, en skreller etc. Vasker hender i sitronvann ved bordet. Det er ikke akkurat det mest delikate en kan spise. Jeg hadde aldri fulgt med på hva andre spiser.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Artig på KG, alle synes den stakkars venninna skal få spise seg mett, mens de ni andre bare kunne bestilt seg en pizza. :ler: 

  • Liker 13
  • Hjerte 2
  • Nyttig 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Hahahha

Jeg tenkte faktisk tanken, er det frekt å spørre om å bestille pizza?

Anonymkode: 1d032...3a1

Ikke frekkere enn det dere faktisk gjorde. tenker at neste gang er det bedre å spørre om å bestille pizza enn å snakke om menge mat dere tror hun kommer til å spise å drive å sende blikk under middagen. 

Anonymkode: 8b0c5...de0

  • Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Ikke frekkere enn det dere faktisk gjorde. tenker at neste gang er det bedre å spørre om å bestille pizza enn å snakke om menge mat dere tror hun kommer til å spise å drive å sende blikk under middagen. 

Anonymkode: 8b0c5...de0

Ingen snakket om mengder mat VI trodde HUN kom til å spise. Vi bestemte sammen i felles chattegruppe å bestille de kilo rekene vi bestilte. Men, under middagen, da ble det sent noen overraskende blikk rundt bordet ja

Anonymkode: 1d032...3a1

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Nei, de har bare lav forbrenning😂

Kiloene samler seg på magisk vis😂

Anonymkode: 484ba...f0f

Altså, en gjennomsnittlig kvinne skal ha 2000 kcal dagen, og det er det normal kalorimengde. Spiser man noe mer enn det, f.eks 2100, så spiser man 1. ikke mye mer enn en normalvektig person. 2. spiser man ikke enorme mengder mat.
100 kcal mer er ca. 1ss mer med olje i maten, eller 1 stort eple, eller 1 1/2 glass med juice, eller 1 glass vin til maten eller ca.17-18 gram nøtter. 
Spiser man 2100 kcal daglig når man forbrenner 2000, blir man overvektig til slutt, men man spiser IKKE enorme mengder mat. 
 

Dessuten er det mange grunner til hvorfor folk er overstige. De kan være glad i mat, ha en depresjon, spiseforstyrrelse, dårlig metthetsregulerende hormoner, gå på medisiner som senker forbrenninger/øker appetitten eller man har lav forbrenning.

Anonymkode: 8ba03...c2b

  • Liker 9
  • Nyttig 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

BobbySocks skrev (4 minutter siden):

Artig på KG, alle synes den stakkars venninna skal få spise seg mett, mens de ni andre bare kunne bestilt seg en pizza. :ler: 

Jeg stiller meg tvilende til hele historien, eller så overdriver ts veldig.

Denne damen må jo være en profesjonell rekeskreller hvis hun skal klare å rekke å pille så mange reker at de andre må gå sultne hjem.

Det aller merkeligste er å synes at dette er så sjokkerende st man grubler på det i dagevis for så å lage en tråd om det, i stedet for å gå videre med livet sitt og tenke «det var litt merkelig/uhøflig/morsomt».

Anonymkode: 43ccb...d32

  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Kjedelig at vi andre ikke ble mette da. Heller at 1 (hun) ikke er mett, enn at 5-6 andre ikke blir mette..

Anonymkode: 1d032...3a1

Eller at dere kan kjøpe nok til at alle 7 blir mette.. 

Anonymkode: 8b0c5...de0

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Jeg stiller meg tvilende til hele historien, eller så overdriver ts veldig.

Denne damen må jo være en profesjonell rekeskreller hvis hun skal klare å rekke å pille så mange reker at de andre må gå sultne hjem.

Det aller merkeligste er å synes at dette er så sjokkerende st man grubler på det i dagevis for så å lage en tråd om det, i stedet for å gå videre med livet sitt og tenke «det var litt merkelig/uhøflig/morsomt».

Anonymkode: 43ccb...d32

Ja, jeg synes faktisk det var utrolig merkelig oppførsel. Altså, damen så virkelig ikke annet enn rekene! Hun brukte de crispisalat bladene, fikk lesset skremt mange reker på ja

Anonymkode: 1d032...3a1

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Eller at dere kan kjøpe nok til at alle 7 blir mette.. 

Anonymkode: 8b0c5...de0

Alle var enige om at dette var nok mat. Og som de fleste her skriver, det burde holdt mer enn i massevis

Anonymkode: 1d032...3a1

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

0,5kg er det som er anbefalt pr person til slik rekefest. MEN om det at hun ikke spiser loff velter lasset, da har dere for lite mat altså. For loff er «luft», det er ikke det som metter i en slik setting.

Føler at tråden er mer ment som å shame noen som prøver å gå ned i vekt, fremfor noe annet 😕

Anonymkode: 602b6...ab2

  • Liker 11
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (16 minutter siden):

Ingen snakket om mengder mat VI trodde HUN kom til å spise. Vi bestemte sammen i felles chattegruppe å bestille de kilo rekene vi bestilte. Men, under middagen, da ble det sent noen overraskende blikk rundt bordet ja

Anonymkode: 1d032...3a1

Du skrev jo det selv i en kommentar i ste, så er jo ganske tydelig at det er snakket om. Med mindre du er synsk å derfor vet hva alle tenkte. Legger ved kommentaren din:

Hun er på slanker’n, da tenkte vi at hu er nede på normal mengde mat 

Anonymkode: 1d032...3a1

 

Anonymkode: 8b0c5...de0

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

BobbySocks skrev (31 minutter siden):

Artig på KG, alle synes den stakkars venninna skal få spise seg mett, mens de ni andre bare kunne bestilt seg en pizza. :ler: 

Nei, men deg skurrer når ts påstår at de har kjøpt inn 500g pr pers + 1 kg ekstra. Det vil si at venninna spiste 1,5 kg + en del av disse 500g pr pers som var beregnet til øvrige gjester, i og med at de andre fortsatt var sulten. Hvordan skulle denne gjesten rukket å sluke i seg så mange reker før de andre hadde fått sukk for seg? 

Anonymkode: b3a3a...ea2

  • Liker 12
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

BobbySocks skrev (53 minutter siden):

Artig på KG, alle synes den stakkars venninna skal få spise seg mett, mens de ni andre bare kunne bestilt seg en pizza. :ler: 

Helt enig. Det sier endel om hvor selvopptatte folk har blitt. Alle må da få gjøre akkurat som de vil, og nåde den som ønsker at det tas hensyn til hele gruppen ikke bare den enkelte selvopptatte personen. 
 

Anonymkode: 1f243...636

  • Liker 7
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er det nok noen som har lyst å legge skylden på hun på slanker’n. Én dame klarer ikke velte lasset for 9 andre. Hun klarer ikke utkonkurrere, ikke bare én eller to, men 9 andre i å pelle reker mens de andre sulter på sidelinja. Hadde selvfølgelig vært fint å gitt beskjed om dette før selskapet, siden loff er det billigste på en slik kveld, men høres mer ut som du trengte noe å ta henne på. Hun har umulig klart å spise så mye at 9 andre satt sultne igjen. 

Anonymkode: a055c...5ee

  • Liker 11
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (59 minutter siden):

Du skrev jo det selv i en kommentar i ste, så er jo ganske tydelig at det er snakket om. Med mindre du er synsk å derfor vet hva alle tenkte. Legger ved kommentaren din:

Hun er på slanker’n, da tenkte vi at hu er nede på normal mengde mat 

Anonymkode: 1d032...3a1

 

Anonymkode: 8b0c5...de0

Ja, når vi skulle bestemme oss for hvor mye reker som skulle bestilles, så er jo hun på slanker’n, så klart man tenker at hun spiser mindre nå, enn hun vanligvis gjør. Uten at det ble diskutert høyt

Anonymkode: 1d032...3a1

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...