Gå til innhold

Mangel på sosiale antenner under vennemiddag


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Jeg synes det er hyggelig at gjestene liker maten, planlegger alltid rikelig  så har aldti hatt for lite mat men ofte har jeg ikke tid til å spise så mye hvis jeg er vertinne. Det er ikke så farlig, det  viktigste er at folk har det trivelig.

Dersom jeg hadde sett en venninne binge-spise i et middagsselskap hadde jeg ikke sendt stygge blikk eller baksnakket henne etterpå, jeg hadde tenkt at dette var vanskelig for den personen.

Anonymkode: f377b...f53

Jeg hadde bare tenkt at hun var sulten den dagen, jeg. Jeg for min del har litt problemer med reker, konsistensen, men jeg kunne gaflet innpå med krabber. Og alt med sjokolade-trekk. Jeg kan fort glemme vertinnegave og medbrakt vin også!

Endret av Hoia
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hoia skrev (2 minutter siden):

Jeg hadde bare tenkt at hun var sulten den dagen, jeg. Jeg for min del har litt problemer med reker, konsistensen, men jeg kunne gaflet innpå med krabber. Og alt med sjokolade-trekk. Jeg kan fort glemme vertinnegave og medbrakt vin også!

Æsj, det er så ekkelt 

Anonymkode: 1d032...3a1

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker said:

Hun må ha spist noe sånt ja. Det var helt sprøtt å se på. 

Anonymkode: 1d032...3a1

Hvis dette virkelig var en sprø mengde hvorfor har du ingen medfølelse?  Binge-spising er en spiseforstyrrelse, hvis du var vitne til det synes jeg det er veldig dårlig gjort å sende stygge ikk og baksnakke og påføre enda mer skam. Du hørws ut som en dårlig venninne.

Anonymkode: f377b...f53

  • Liker 7
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (29 minutter siden):

Vi fulgte vanlig standard per person, vi var ikke klar over at en skulle forsyne seg av enorme mengder helt alene. 

Anonymkode: 1d032...3a1

Det er lurt å kjøpe inn ekstra. Det skal ikke være akkurat på grammet.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min erfaring er at folk som er for opptatt av sånne greier, er veldig usikre selv.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Hahahha

Jeg tenkte faktisk tanken, er det frekt å spørre om å bestille pizza?

Anonymkode: 1d032...3a1

Nei. Til en annen gang, det er helt innafor å si: er det flere her som fortsatt er sultne og blir med på å spleise på pizza? Gjør heller det og vær hyggelig med stor-spiser'n. Det vil alltid være noen som spiser mer enn andre, og det er like fullt hyggelige folk. Ikke noe å lage noe problem av, uvennskap eller dårlig stemning. 

Anonymkode: 5b7fc...167

  • Liker 9
  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (42 minutter siden):

De fleste overvektige spiser ikke «enorme» mengder mat altså:tunge:

Anonymkode: 8ba03...c2b

Nei, de har bare lav forbrenning😂

Kiloene samler seg på magisk vis😂

Anonymkode: 484ba...f0f

  • Liker 6
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Nei, de har bare lav forbrenning😂

Kiloene samler seg på magisk vis😂

Anonymkode: 484ba...f0f

Eller dårlige gener 😂

Anonymkode: 3d38e...bc6

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde bare vært glad for at noen spiste det som ble servert med iver, jeg. Rar problemstilling. Jeg liker ikke smålige problemstillinger. Hadde noen skadet eller hindret meg, hadde det vært annerledes.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (16 minutter siden):

Nei, de har bare lav forbrenning😂

Kiloene samler seg på magisk vis😂

Anonymkode: 484ba...f0f

Er du tjukk selv og svært selvironisk eller er du bare stygg og morsom på bekostning av tjukke folk?

Anonymkode: 5b7fc...167

  • Liker 8
  • Hjerte 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan være normalt eller unormalt:

- lavkarbo betyr ikke at man slanker seg

- hvor mye reker hadde dere kjøpt inn? Vi hadde ca 3 kg for å være sikre på at det ble nok til 10 personer. Var ikke så farlig om det ble igjen noe 

- ikke bry deg om hvor mye andre spiser, med mindre de kaster alt opp igjen for så å spise mer

- at hun skreller fortere enn dere andre er deres eget problem

- når man deler mat med andre Kan man ikke bare spise mye mer enn alle andre hvis man ser det begynner å bli lite

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg og min eks inviterte av og til naboene på reker, slik at vi var 4 som delte en 5 kg kartong. Vi spiste opp alt. Jeg som spiser lite brød hev innpå mest reker😁er dog en spinkel dame på 49 kg😅

Anonymkode: 1315b...4a9

  • Liker 4
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Hun er på slanker’n, da tenkte vi at hu er nede på normal mengde mat 

Anonymkode: 1d032...3a1

Grøss for noen holdninger du har

Anonymkode: 98f4b...975

  • Liker 5
  • Hjerte 1
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Hun er på slanker’n, da tenkte vi at hu er nede på normal mengde mat 

Anonymkode: 1d032...3a1

Du er så slem i måten du omtaler venninnen din på at jeg håper dette er en trolletråd, det virker som du ba henne for å gjøre narr av henne eller dømme henne, og dere vekslet blikk rundt bordet? Jeg kan love dere at hun sikkert merket det. Dere kunne spist loff, eller du kunne ledd og bestilt en pizza til øla eller noe, du skulle hatt venninna di sin rygg og ikke sittet der slik. Du virker som du har en besettelse på dette nesten

Anonymkode: 3203b...ae0

  • Liker 10
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tåler ikke så godt gluten og kjører også på med reker, majones og tilbehør. Og jeg vet ikke hvor mye hun med salatbladene faktisk spiste. Hvis hun fylte på med 50reker så skjønner jeg greia, men ikke hvis det var like mye reker som man ellers ville hatt på loff.

Og folk spiser forskjellig.

Jeg drikker ikke, men "må" alltid være med å spleise på andre folks alkohol når jeg spiser med venner på restaurant for alle bestiller minst to enheter alko og når servitøren spør om vi skal ha regningen så avtales det alltid at vi bare deler regningen på antall hoder. Ikke så fett, men har infunnet meg med det.

Man er vel venner?

  • Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

AnonymBruker skrev (1 time siden):

1/2 kilo reker per person pluss en kilo i reserve er virkelig ikke for få reker, jeg vil heller si det er rikelig. Her må hun lavkarbodama vært sykt grådig!

Anonymkode: dc63c...b76

Hun må også være verdensmester i å rense reker.  Dette er tidskrevende arbeid og jeg skjønner rett og slett ikke hvordan hun har rukket å rense to kg reker før dere andre har rukket å rense hver deres halvkilo...

  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis dere hadde 500 gr pr person + en kilo ekstra, så var det jo flere der som må ha spist for mye. Eller mener du at hun spiste 1.5 kilo? 

Det er forsåvidt basic "husmorskole" å alltid lage ekstra mye til slike sammenkomster. Hva så om det ble rester? Et slikt matgilde skal ikke være skrapt på slutten. Folk skal måtte gi seg før det er tomt. 

Hvis ikke blir jo folk sittende å telle antall reker pillet pr sekund og antall reker på loffen, slik dere gjorde. 

Men jeg er enig i at man ikke skal være grådig. Når det er tydelig for lite mat, skal man jo helst begrense seg slik at alle får.

Anonymkode: 445a5...550

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (46 minutter siden):

Hvis dere hadde 500 gr pr person + en kilo ekstra, så var det jo flere der som må ha spist for mye. Eller mener du at hun spiste 1.5 kilo? 

Det er forsåvidt basic "husmorskole" å alltid lage ekstra mye til slike sammenkomster. Hva så om det ble rester? Et slikt matgilde skal ikke være skrapt på slutten. Folk skal måtte gi seg før det er tomt. 

Hvis ikke blir jo folk sittende å telle antall reker pillet pr sekund og antall reker på loffen, slik dere gjorde. 

Men jeg er enig i at man ikke skal være grådig. Når det er tydelig for lite mat, skal man jo helst begrense seg slik at alle får.

Anonymkode: 445a5...550

Ts her

Det var ikke en som inviterte og arrangerte, vi ble i fellesskap enige om 500gram/ pers, pluss 1 kg

 

Beregner annerledes neste gang, det skal være helt sikkert og visst

Anonymkode: 1d032...3a1

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Ikke negativ til at hun bruker salat som tacolefse. Men, det gjorde at hun spiste en rull mye fortere enn vi andre spise vårt rekesmørbrød. Vi andre rakk derfor ikke å holde tritt med henne, og rekene fortsvant ekstremt fort

Utrolig merkelig

 

Anonymkode: 1d032...3a1

Det er også litt merkelig at du gangner så mye på dette. Javel, så spiste hun masse reker og vertskapet hadde kjøpt for lite. Hva så? Ingen av dere sultet vel ihjel?

Anonymkode: b3a3a...ea2

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...