Gå til innhold

Mangel på sosiale antenner under vennemiddag


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg kommer ikke over denne situasjonen..

 

Jeg var invitert til rekeaften her en kveld, spleiselag, ca 10 gjester. Hun ene som var der har begynt på lavkarbo. Hun brukte salatblad istedenfor loff (Mer loff til dere, som hun sa..). På salatbladene lesset hun på med enorme mengder majones, reker,  avokado og annet tilbehør. Altså det var helt flaut å se på. Ingen turde å si noe, men tydelig at flere reagerte når jeg kikket rundt bordet. Hvem gjør slikt? Hun som er på slanker’n ble god og mett, vet ikke om det samme kan sies om oss andre..

Anonymkode: 1d032...3a1

  • Liker 14
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg hadde ikke brydd meg, og det bør ikke du gjøre heller. Hun må få spise det hun vil.

Det er heller ikke flaut, du synes det er flaut. Du er en lite støttende venn. Samtidig er du nedlatende som mener hun ikke "eier sosiale antenner". Det som derimot ikke er normalt er å skrive et slikt nedlatende innlegg om en venn. Det er en ting å skrive seg uforstående mot dette, men dette er kun nedlatende.

Anonymkode: db1fb...123

  • Liker 37
  • Nyttig 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor henger du deg opp i det?

Det viktigste på nesten alle dietter er forresten å kutte ut gluten, så det er helt logisk å droppe loffen selv om man spiser mye av det andre.

Om dere andre ikke ble mette fordi et menneske forsynte seg litt ekstra, så var det kanskje kjøpt inn alt for lite?

Ser ikke noe her som tilsier at hun mangler sosiale antenner, men mulig du mangler det.

Endret av MariaIsabel
  • Liker 17
  • Nyttig 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal man spinke og spare på rekene? 

Når vi har sjømat aften lesser jeg godt på med reker og tilbehør.  Det er jo ikke mat man blir mett av å spise litt av. 

10 reker på en skive ser stusselig ut. Må ha hvertfall 25. 

Høres ut som dere har servert for lite mat. Det er ner pinlig enn at noen valgte å spise seg mett. 

Anonymkode: 05a32...296

  • Liker 34
  • Nyttig 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er helt frivillig hva en vil forsyne seg med, men en ser alltid an hvor mye som serveres før en forsyner seg.

 

Anonymkode: 8523e...a00

  • Liker 22
  • Nyttig 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Synes det er litt tonedøvt å forsyne seg heftig med reker uten å klare å lese situasjonen og se at det blir for lite på de andre. 

Samtidig så høres det jo ut som om det er noe som har sviktet i kommunikasjonen her. Rekesmørbrød er jo ikke mye mat hvis man tar bort smørbrødet hennes. Å dandere et salatblad med 4-8 reker er jo betydelig mindre mat enn en skive loff med samme mengde reker (ikke at loff er så mettende heller, så her sier det seg selv at man kanskje burde beregnet mer eller hatt flere sideretter). 

Kort oppsummert: 

- Den som ikke spiser karbs har plikt til å si ifra. 

- Rekesmørbrød er ikke en mettende middag, beregn godt med reker eller annet tilbehør. 

Anonymkode: 66998...244

  • Liker 40
  • Hjerte 2
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Altså, her snakker vi en dame som er vant til å spise enorme mengder mat, ellers hadde hun ikke hatt behov for å slanke seg. Det var kjøpt inn 0,5 kilo reker/ pers, samt en kilo i tillegg. Det er virkelig uhøflig å holde på slik hun gjorde, som sagt, rett og slett flau på vegne av henne 

Anonymkode: 1d032...3a1

  • Liker 18
  • Nyttig 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Synes det er litt tonedøvt å forsyne seg heftig med reker uten å klare å lese situasjonen og se at det blir for lite på de andre. 

Samtidig så høres det jo ut som om det er noe som har sviktet i kommunikasjonen her. Rekesmørbrød er jo ikke mye mat hvis man tar bort smørbrødet hennes. Å dandere et salatblad med 4-8 reker er jo betydelig mindre mat enn en skive loff med samme mengde reker (ikke at loff er så mettende heller, så her sier det seg selv at man kanskje burde beregnet mer eller hatt flere sideretter). 

Kort oppsummert: 

- Den som ikke spiser karbs har plikt til å si ifra. 

- Rekesmørbrød er ikke en mettende middag, beregn godt med reker eller annet tilbehør. 

Anonymkode: 66998...244

Ts her

 

Det er klart hun skulle gitt beskjed om at det kommer til å gå enorme mengder majones, reker og avokado..

 

Vi andre spiste med kniv og gaffel, hun spiste som om det var en tykk tacolefse. Helt merkelig

Anonymkode: 1d032...3a1

  • Liker 11
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Ts her

 

Det er klart hun skulle gitt beskjed om at det kommer til å gå enorme mengder majones, reker og avokado..

 

Vi andre spiste med kniv og gaffel, hun spiste som om det var en tykk tacolefse. Helt merkelig

Anonymkode: 1d032...3a1

..så hun spiste fortere når hun ikke satte fra seg maten, mens vi andre spiste i normal hastighet 

Anonymkode: 1d032...3a1

  • Liker 5
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Reagerer mer på kontrollbehovet til TS enn på at noen - skrekk og gru- velger vekk loff . Og - skrekk ig gru- bruker salatblad som lefse.

Anonymkode: f377b...f53

  • Liker 24
  • Nyttig 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man trenger ikke forstå, for å ha forståelse. 

Håp på bedre planlegging neste gang. Spist er spist, som det heter :knegg:

  • Liker 12
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Reagerer mer på kontrollbehovet til TS enn på at noen - skrekk og gru- velger vekk loff . Og - skrekk ig gru- bruker salatblad som lefse.

Anonymkode: f377b...f53

Hva mener du med kontrollbehovet?

 

Poenget er er hun klarer jo å trykke i seg mer tilbehør når hun ikke spiser loffen, samt at det gikk unna med pilling av reker når hun aldri satte fra seg maten, det var bare å hive i seg et massivt salatblad, for så å gå over til pilling i full fart igjen. Merkelig 

Anonymkode: 1d032...3a1

  • Liker 9
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tradegy skrev (1 minutt siden):

Man trenger ikke forstå, for å ha forståelse. 

Håp på bedre planlegging neste gang. Spist er spist, som det heter :knegg:

Jeg har ingen forståelse for voksne mennesker som tar seg slikt til rette. Hadde det vært barnet mitt på 10 år, så hadde jeg roe ned vedkommende ganske kjapt 

Anonymkode: 1d032...3a1

  • Liker 23
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da var det beregnet for lite reker. 

Anonymkode: 4263c...9f1

  • Liker 11
  • Nyttig 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (15 minutter siden):

Reagerer mer på kontrollbehovet til TS enn på at noen - skrekk og gru- velger vekk loff . Og - skrekk ig gru- bruker salatblad som lefse.

Anonymkode: f377b...f53

Her synes jeg du bommer, Ts utviser ikke noe kontrollbehov slik jeg ser det, men hun reagerte på måten denne venninnen forsynte seg på uten hensyn til mengde mat som var satt fram. 

Endret av LeneXCII
  • Liker 34
  • Hjerte 3
  • Nyttig 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Da var det beregnet for lite reker. 

Anonymkode: 4263c...9f1

Det kan du gjerne si, men det er vel normalt å utvise litt normal folkeskikk og vurdere mengden man forsyner seg med opp i mot mengden mat som settes fram!? 
 

Jeg har selv vært tilstede der en person forsynte seg med 8 stk kokte egg. Man tar ikke høyde for slikt. 

Endret av LeneXCII
  • Liker 35
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor inviterer dere til vennemiddag, og så er dette standarden og det dere snakker om i etterkant? Så tomt! Det er helt i tiden å droppe brød, det burde du ha tenkt på! Bare være glad hun kom på besøk, og satte pris på maten. Det verste er jo når en pirker i maten! 

  • Liker 7
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1/2 kilo reker per person pluss en kilo i reserve er virkelig ikke for få reker, jeg vil heller si det er rikelig. Her må hun lavkarbodama vært sykt grådig!

Anonymkode: dc63c...b76

  • Liker 27
  • Nyttig 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (29 minutter siden):

Jeg kommer ikke over denne situasjonen..

 

Jeg var invitert til rekeaften her en kveld, spleiselag, ca 10 gjester. Hun ene som var der har begynt på lavkarbo. Hun brukte salatblad istedenfor loff (Mer loff til dere, som hun sa..). På salatbladene lesset hun på med enorme mengder majones, reker,  avokado og annet tilbehør. Altså det var helt flaut å se på. Ingen turde å si noe, men tydelig at flere reagerte når jeg kikket rundt bordet. Hvem gjør slikt? Hun som er på slanker’n ble god og mett, vet ikke om det samme kan sies om oss andre..

Anonymkode: 1d032...3a1

❤️ Uff, ja. Noen eier bare ikke oppdragelse eller manerer. 

På den andre siden fikk du deg en god historie!

Anonymkode: d3bf6...88c

  • Liker 8
  • Hjerte 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...