Gå til innhold

Mangel på sosiale antenner under vennemiddag


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

16 minutter siden, AnonymBruker said:

jeg sjekket, vi pleier å ha reker en gang i året (er "kvelds", men mange som ikke har spist middag) og vi måtte gå ned fra 500g per pers til 300g fordi vi alltid hadde aalt for mye. Og da er det mange storspiste menn med i selskapet. Så jeg tenker jo at 600g som dere hadde kjøpt burde holde lenge 

  • Liker 11
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (28 minutter siden):

Hva mener du med kontrollbehovet?

 

Poenget er er hun klarer jo å trykke i seg mer tilbehør når hun ikke spiser loffen, samt at det gikk unna med pilling av reker når hun aldri satte fra seg maten, det var bare å hive i seg et massivt salatblad, for så å gå over til pilling i full fart igjen. Merkelig 

Anonymkode: 1d032...3a1

Hva så?

Anonymkode: 5b7fc...167

  • Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

TS, hvor gammel er du?

At du gidder å bruke tid på dette. Håper dere ikke inviterer til noe mer utfra din egen oppførsel.

Anonymkode: 886ff...419

  • Liker 6
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Så var det vel en slags tacolefse hun hadde. Jeg spiser tacolefser med hendene. Hvorfor bryr du deg om det? Hvorfor er du så negativ? 

Anonymkode: 5b7fc...167

Ikke negativ til at hun bruker salat som tacolefse. Men, det gjorde at hun spiste en rull mye fortere enn vi andre spise vårt rekesmørbrød. Vi andre rakk derfor ikke å holde tritt med henne, og rekene fortsvant ekstremt fort

Utrolig merkelig

 

Anonymkode: 1d032...3a1

  • Liker 10
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Så var det vel en slags tacolefse hun hadde. Jeg spiser tacolefser med hendene. Hvorfor bryr du deg om det? Hvorfor er du så negativ? 

Anonymkode: 5b7fc...167

Fordi hun åpenbart lasset på med reker slik at det ble for lite til resten av selskapet, og da hun spiste dobbelt så fort som de andre siden hun droppet bestikk. 

Anonymkode: 533f1...0ce

  • Liker 10
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

TS, hvor gammel er du?

At du gidder å bruke tid på dette. Håper dere ikke inviterer til noe mer utfra din egen oppførsel.

Anonymkode: 886ff...419

40

Jeg var gjest, men maten ble spleiset på av alle, så jeg var på et vis med på kjøpet

Anonymkode: 1d032...3a1

  • Liker 6
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Ikke negativ til at hun bruker salat som tacolefse. Men, det gjorde at hun spiste en rull mye fortere enn vi andre spise vårt rekesmørbrød. Vi andre rakk derfor ikke å holde tritt med henne, og rekene fortsvant ekstremt fort

Utrolig merkelig

 

Anonymkode: 1d032...3a1

Har noen andre kommentert det i ettertid? 

Anonymkode: 533f1...0ce

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Fordi hun åpenbart lasset på med reker slik at det ble for lite til resten av selskapet, og da hun spiste dobbelt så fort som de andre siden hun droppet bestikk. 

Anonymkode: 533f1...0ce

Ts her

Akkurat slik var det

Anonymkode: 1d032...3a1

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Har noen andre kommentert det i ettertid? 

Anonymkode: 533f1...0ce

Nei, det holdt med blikkene som ble sendt rundt bordet 

Anonymkode: 1d032...3a1

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Cezanne skrev (3 minutter siden):

jeg sjekket, vi pleier å ha reker en gang i året (er "kvelds", men mange som ikke har spist middag) og vi måtte gå ned fra 500g per pers til 300g fordi vi alltid hadde aalt for mye. Og da er det mange storspiste menn med i selskapet. Så jeg tenker jo at 600g som dere hadde kjøpt burde holde lenge 

Det tenkte vi også. At det er deilig å ha ekstra slik at vi kan kose oss ordentlig

Anonymkode: 1d032...3a1

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (50 minutter siden):

Skal man spinke og spare på rekene? 

Når vi har sjømat aften lesser jeg godt på med reker og tilbehør.  Det er jo ikke mat man blir mett av å spise litt av. 

10 reker på en skive ser stusselig ut. Må ha hvertfall 25. 

Høres ut som dere har servert for lite mat. Det er ner pinlig enn at noen valgte å spise seg mett. 

Anonymkode: 05a32...296

Jeg er enig med deg at det ikke må se tynt og spinkelt ut, kjøper alltid et lass av alt når jeg inviterer, men hvordan får du 25 gode reker på en skive? Limer de med majones? 

Anonymkode: 3203b...ae0

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

500 gram reker per person blir ca 300 gram pellet reke. 

Men jeg nekter å tro at hun egenhendig spiste slik at dere ikke fikk nok. Om hun så spiste 2 kilo reker, så skulle dere hatt 4 kilo på resten. Alle spiser ikke 500 gram. 

Anonymkode: 57089...657

  • Liker 12
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (53 minutter siden):

Jeg kommer ikke over denne situasjonen..

 

Jeg var invitert til rekeaften her en kveld, spleiselag, ca 10 gjester. Hun ene som var der har begynt på lavkarbo. Hun brukte salatblad istedenfor loff (Mer loff til dere, som hun sa..). På salatbladene lesset hun på med enorme mengder majones, reker,  avokado og annet tilbehør. Altså det var helt flaut å se på. Ingen turde å si noe, men tydelig at flere reagerte når jeg kikket rundt bordet. Hvem gjør slikt? Hun som er på slanker’n ble god og mett, vet ikke om det samme kan sies om oss andre..

Anonymkode: 1d032...3a1

Merkelig at du ikke klarer å komme over det. 

Kunne dere ikke bare bestilt noe pizza om dere fortsatt var sultne? 

Istedenfor har dere noe å baksnakke om i lang tid framover? Dere kunne bare sagt det rett ut, på en liketil og hyggelig måte, og løst det enkelt med noe ekstra. 

Anonymkode: 5b7fc...167

  • Liker 6
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (42 minutter siden):

Altså, her snakker vi en dame som er vant til å spise enorme mengder mat, ellers hadde hun ikke hatt behov for å slanke seg. Det var kjøpt inn 0,5 kilo reker/ pers, samt en kilo i tillegg. Det er virkelig uhøflig å holde på slik hun gjorde, som sagt, rett og slett flau på vegne av henne 

Anonymkode: 1d032...3a1

500 gram ferdig pilla reker da, sant? For 500gram reker med skall er ikke mye mat.... 

Anonymkode: 3203b...ae0

  • Liker 8
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

500 gram reker per person blir ca 300 gram pellet reke. 

Men jeg nekter å tro at hun egenhendig spiste slik at dere ikke fikk nok. Om hun så spiste 2 kilo reker, så skulle dere hatt 4 kilo på resten. Alle spiser ikke 500 gram. 

Anonymkode: 57089...657

Ts her

Noen sier at 600 gram er for lite, andre sier at det er for mye. KG altså

 

Uansett, fasiten her er at en person spiste enorme mengder, mens andre satt igjen og var fortsatt sulten når siste reke ble tatt

Anonymkode: 1d032...3a1

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Just now, AnonymBruker said:

Nei, det holdt med blikkene som ble sendt rundt bordet 

Anonymkode: 1d032...3a1

For en trivelig gjeng dere er.  Hvis en venn har problem med vekt og posjonskontroll kunne dere kanskje vært litt rausere?  Det er vel bra at det var noe sunt, som hun likte og kunne kose seg med, og unnet henne det. Neste gang et det kanskje en annen rett, som noen andre liker rkstra godt og spiser mye av. Som småspist dame har jeg alltid gjester som spiser mye mer enn meg, men det unner jeg dem 

Anonymkode: f377b...f53

  • Liker 12
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

500 gram ferdig pilla reker da, sant? For 500gram reker med skall er ikke mye mat.... 

Anonymkode: 3203b...ae0

Det beregnes med skall ja

Anonymkode: 1d032...3a1

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

40

Jeg var gjest, men maten ble spleiset på av alle, så jeg var på et vis med på kjøpet

Anonymkode: 1d032...3a1

40år gammel, så gidder du å bruke tid på å gnåle om dette?

Neste gang får dere dele det likt, alle får utmålt mengde på sin egen tallerken. Problemet løst, ellers vil det jo aldri bli likt.

Anonymkode: 886ff...419

  • Liker 6
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Like lavpannet som de som er på middag med taco og spiser en halvkilo kjøttdeig alene.  Driter i alle andre bare JEG får nok! 🙄

  • Liker 15
  • Nyttig 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

 

For en trivelig gjeng dere er.  Hvis en venn har problem med vekt og posjonskontroll kunne dere kanskje vært litt rausere?  Det er vel bra at det var noe sunt, som hun likte og kunne kose seg med, og unnet henne det. Neste gang et det kanskje en annen rett, som noen andre liker rkstra godt og spiser mye av. Som småspist dame har jeg alltid gjester som spiser mye mer enn meg, men det unner jeg dem 

Anonymkode: f377b...f53

Selv om du ikke er i nærheten av å være mett? For et flott menneske du er. Ironi. 

Anonymkode: 1d032...3a1

  • Liker 6
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...