Gå til innhold

Mangel på sosiale antenner under vennemiddag


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg hadde løst det ved å si under middagen da dette ble observert: "oi, håper ikke at jeg har bestilt for lite! Ønsker jo at alle skal bli mette" :) Da skal man være rimelig fjern for å ikke reflektere over hvor mye man forsyner seg.

Anonymkode: 8c9f3...cf4

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (12 timer siden):

Ts sitt eksempel henger ikke på grep. I så fall er ts og de øvrige vennene hennes veldig tiltaksløs. Litt merkelig at en person har klart å grabbe i seg 1,5kg reker + en del av rekene fra de andre 500g * antall gjester, mens de andre satt sultne og så på (og sendte hverandre blikk). Og skulle dette stemme, og ingen turte å si i fra, så er det jo null problem for øvrige gjester å ta mer reker på fatet sitt om gangen når de oppdaget at det ellers kunne bli for lite reker på dem. Null problem å ha litt ekstra reker på fatet til neste smørbrød. 
 

Og hvor store var disse salatbladene om denne venninna klarte å lesse på med både reker og avokado, før hun rullet de sammen? Må jo ha vært som store tacolefser, slik ts beskriver det. For om noe er det faktisk mye enklere å lesse på med reker, avokado og majones på en brødskive. 
 

Jeg tror at det nok kan hende at venninna spiste flere salatblad enn brødskiver, fordi det er plass til mindre reker og annet fyll i et sammenrullet salatblad. Dermed har ts fått det for seg at venninna har spist ekstreme mengder reker, og hengt seg fullstendig opp i det. Sannheten er nok at de alle klarte å trøkke i seg en del reker. Kanskje bortsett fra ts, som var mer opptatt av å følge med på venninnen og sende blikk til øvrige gjester enn å spise. 

 

Anonymkode: b3a3a...ea2

Det var lett å se hvem som fylte opp skålen sin med rekeskall fortest og måtte tømme flere ganger ja

 

ts her

Anonymkode: 1d032...3a1

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 16.2.2024 den 16.16):

Jeg kommer ikke over denne situasjonen..

 

Jeg var invitert til rekeaften her en kveld, spleiselag, ca 10 gjester. Hun ene som var der har begynt på lavkarbo. Hun brukte salatblad istedenfor loff (Mer loff til dere, som hun sa..). På salatbladene lesset hun på med enorme mengder majones, reker,  avokado og annet tilbehør. Altså det var helt flaut å se på. Ingen turde å si noe, men tydelig at flere reagerte når jeg kikket rundt bordet. Hvem gjør slikt? Hun som er på slanker’n ble god og mett, vet ikke om det samme kan sies om oss andre..

Anonymkode: 1d032...3a1

Neste gang får du foreslå å telle/måle opp ingrediensene på forhånd og dele ut til hver enkelt med like stor presisjon som godteutdeling i en barnebursdag. Blir det mindre flaut, synes du?
Dere visste vel om at hun gikk på lavkarbo, og burde ha beregnet mer mat. Både for hennes og for deres skyld.

Anonymkode: c1314...bec

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Til dere som sier historien ikke henger på greip.

Jeg er ofte den som blir mett først, og i "tradisjonen tro" skreller reker videre som andre kan ta. Og jeg kan fortelle at jeg fort skreller reker til 3-4 skiver, mens di andre skreller og spiser den ene skiven sin (da men hendene. Med gaffel ville jeg kunne skrelt flere reker).

Så at historien ikke kan stemme, er virkelig ikke sant 😊

 

Er også normalt og betale mer om man skal spise mer, når man har SPLEISELAG (som mange her ikke klarer og lese). Også og si ifra at man vil ha flere reker. Just saying...

 

Reker er også utrolig dyrt nå til dags, og ikke alle har råd til og "spandere" på andre.

Hva skjedde med vanlig folkeskikk og manerer? 

Endret av Tuppeli
  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 22.2.2024 den 18.32):

Nei, det er ingen automatikk i dette. Jeg spiser dette hver dag og har en bmi på 19. Trener et par ganger i uken bare. De overvektige jeg kjenner, spiser rett og slett bare MYE mer enn jeg gjør. Merker det når vi er på tur sammen feks. De blir sultne mens jeg fremdeles er mett etter forrige måltid, og spiser nok omtrent det dobbelte av meg til alle måltider (selv om vi da gjerne gjør det samme i løpet av dagen).

Man blir faktisk ikke bare på magisk vis overvektige. Det er kalorier inn og kalorier ut. Det hjelper ikke å spise sunt om du spiser altfor mye av det. 

Anonymkode: 36cd5...0cc

Jeg vae kanskje litt for kortfattet. Spiser du kaloririke varer i tillegg til vanlig kaloribehov - så trenger du ikke spise enorme mengder, fordi det er ekstremt mange kalorier i ganske små mengder snacks.

Anonymkode: 7168d...eee

  • Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...