Gå til innhold

Holder menn seg bedre enn damer?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Kjærlighet holder mennesker sammen gjennom alderdom.

Poenget er at når menn er opp i årene og velger partner på nytt. Så vil de i langt høyere grad velge ei som er yngre, dersom mulig. Det har selvsagt sammenheng med at kvinnes attraktivitet synker ganske graftig med årene.

Anonymkode: f51d0...b08

Min mann var nesten 40 da han valgte ny partner (meg). Hvorfor valgte han ikke heller den snertne venninna på 24?

Anonymkode: 51f0e...7fa

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Så lenge det overhodet finnes 18-åringer som liker å bli flørtet med av 30-åringer og som ønsker noe mer så tror jeg at det er urealistisk å forvente at menn helt skal slutte å ta kontakt. Da må du i så fall be _alle_ dine medsøstre om å ha en slags forent front mot flørtere.

Uansett om jenta er 18 eller 80 så synes jeg at menn skal behandle dem med respekt, være grei og ta et tydelig nei for er nei. Å utvise rett nivå av sensitivitet er vanskelig for oss alle men noe vi kan tenke på uansett hva vi gjør.

Anonymkode: fa934...345

Det er fortsatt ekkelt når en gammel mann er så full av seg selv at han tror han har sjanse hos ei på 18. Det er rett og slett ekkelt. Bekreftes av den yngre meg og min tenåringsdatter, som har begynt å få slike forespørsler fra gamlinger. 

• Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde fortsatt ikke tatt denne risikoen hvis man i stedet kan slippe.

Det er fair. Det er også en risiko forbundet med å kjøre bil, at en partner kan bli en gal øksemorder og en million andre skumle ting.

Måten jeg prøver å løse livet på er å identifisere de store risikomomentene («leke på motorveien») og vurdere om de har kost:nytte som jeg kan leve med. Å kjøre mange mil for å møte besteforeldre er ofte verdt risikoen for å bli drept i trafikken. Gleden ved å ha en fest med ulovlige substanser er ikke verdt det for meg personlig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Det er fortsatt ekkelt når en gammel mann er så full av seg selv at han tror han har sjanse hos ei på 18. Det er rett og slett ekkelt. Bekreftes av den yngre meg og min tenåringsdatter, som har begynt å få slike forespørsler fra gamlinger. 

Jeg forstår at det kan være ekkelt men noen synes også at det er ekkelt av jevnaldrende tar kontakt på treningssenter. Hvis vi skal basere oss på «finnes det en kvinne i verden som synes at dette er ekkelt» så må menn bare legge seg ned og dø.

Jeg tenker at høflighet og litt sosiale skills kjøper deg mye. Hvis aldersforskjellen er stor bør man nok utvise ekstra takt og tone.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker said:

3 minutter siden, AnonymBruker said:

17-18 år og blir flørtet med av 30-50 år gamle menn. Var skikkelig ekkelt. 

Anonymkode: 60bb9...a79

Dere ser ikke en viss sammenheng med disse hendelsene og når kvinners attraktivitet peaker?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Dere ser ikke en viss sammenheng med disse hendelsene og når kvinners attraktivitet peaker?

Vi ser at mange gamle menn er pervoer. Det er det vi ser, fra vårt ståsted. Vil dere bli oppfattet som pervoer, så kjør på.

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (30 minutter siden):

Ja det vil jeg si, kvinner har som regel på seg to kilo sminke også. Ta en 40år gammel usminket kvinne vs en 40 år gammel mann så ser du klart hvem som holder seg best..

Anonymkode: 768eb...31b

Jeg personlig synes at en grå mus av en overvektig 66 år gammel dame med dårlige tenner og flisete hår er mer attraktiv en den kjekkeste Hollywood-kjekkas på 27. Det skyldes at jeg ikke tenner på menn.

Innsigelsen min mot slike sammenligninger er at vi har ikke noe objektiv måte å sammenligne attraktivitet mellom kjønn på. Kanskje bifile er nærmere men selv de har vel ofte (?) mer sans for ett kjønn enn det andre?

Jeg kan se at George Clooney eller Sean Connery har en slags gammelmanns-sjarm fordi jeg vet av erfaring at mange kvinner foretrekker det over en feit Italiener italiener i speedo. Men jeg føler ikke noe attraksjon og kan ikke sammenligne det med attraksjonen jeg kan føle mot en (pent) aldrende kvinnelig modell f.eks.

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den vanlige mannen i gata har jo ikke sjans på ei ung oppgående kvinne. Dette er noe NOEN menn tror er sannheten ut fra en idiotisk graf. De færreste menn går rundt og innbiller seg dette. Menn her på KG som alltid kommer med dette tullet lever i en utopi og leser sikkert på typisk "sinte menn som ikke helt har fått det til" sider på nettet, og føler seg dermed bedre med å rakke ned på kvinner og alder. 

Hvor mange kjenner, eller kjenner til, menn på 40+ i et seriøst forhold til en kvinne under 32? 

Jeg vet selv ikke om en eneste en.

Anonymkode: 95ab5...166

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

At kvinnen peaker er greit nok, men at mennene som prøver seg også gjør det, annen fortelling.

Anonymkode: 89cc5...014

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ut ifra forskning så er svaret delvis ja, delvis nei - avhengig av livet deres. Damer uten mann lever lengre og holder seg bedre. Dette er motsatt for menn. De uten barn holder seg bedre og lever lengre når de har kone.

Når man har barn, så holder ofte mannen seg bedre (antakeligvis da det er mye mer stress og jobb på dama), pluss fysiske forandringer under graviditet.

Huden til menn er tykkere og tåler mer, så den holder seg generelt bedre, men de har også en tendens til å passe mindre på den, slik at den ikke holder seg så godt. Hadde de gjort halvparten av det kvinner gjør, så ser de yngre ut.

Kroppen til kvinner har en tendens til å holde seg værre pga barn - både mtp at huden blir strekt ut, kroppen må gjennom større variasjoner i vekt (ikke bra for kroppen), kvinner kan miste en del muskler og de er vanskeligere å opprettholde pga naturlig forskjell mellom menn og kvinner i testosteronnivå. Kvinners ledd og benbygning går gjennom større forandringer pga hormoner. Kvinner har større sannsynlighet for autoimmune sykdomer.

Fordi menn har mindre utforsringer enn kvinner genetisk og sosialt så har de en tendens til å bry seg mindre om helsa si, som kan resultere i at de tar farligere jobber, flere risikoer, og er generelt mindre redd for at ting skal skje.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den vanlige mannen i gata har jo ikke sjans på ei ung oppgående kvinne. Dette er noe NOEN menn tror er sannheten ut fra en idiotisk graf. De færreste menn går rundt og innbiller seg dette. Menn her på KG som alltid kommer med dette tullet lever i en utopi og leser sikkert på typisk "sinte menn som ikke helt har fått det til" sider på nettet, og føler seg dermed bedre med å rakke ned på kvinner og alder. 

Hvor mange kjenner, eller kjenner til, menn på 40+ i et seriøst forhold til en kvinne under 32? 

Jeg vet selv ikke om en eneste en.

Vet av et forhold som tok slutt. Er under 32 som kvinne og har ikke tenkt meg mann på 40+. Men dømmer ikke de kvinnene som vil eller forhold som har den forskjellen. Men dømmer dem som oppriktig tar det som en selvfølge at jeg uten å nevnt det skal ønske en mann på 40+ like mye som jeg ønsker menn på 27-34. Get a grip. Som jeg sikker må get a grip til om han jeg sikler over nå noen sinne vil føle det samme når han er sånn en kjekkas og jeg ser litt rar ut. 

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet av et forhold som tok slutt. Er under 32 som kvinne og har ikke tenkt meg mann på 40+. Men dømmer ikke de kvinnene som vil eller forhold som har den forskjellen. Men dømmer dem som oppriktig tar det som en selvfølge at jeg uten å nevnt det skal ønske en mann på 40+ like mye som jeg ønsker menn på 27-34. Get a grip. Som jeg sikker må get a grip til om han jeg sikler over nå noen sinne vil føle det samme når han er sånn en kjekkas og jeg ser litt rar ut. 

Jeg dømmer selvsagt heller ikke en kvinne under 30 som blir sammen med en mann på 40+. Det et virkelig ikke min sak, men jeg kan vedde hodet på at den mannen sitter heller ikke på KG og rakker ned på kvinner og alder. 

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (20 minutter siden):

Jeg dømmer selvsagt heller ikke en kvinne under 30 som blir sammen med en mann på 40+. Det et virkelig ikke min sak, men jeg kan vedde hodet på at den mannen sitter heller ikke på KG og rakker ned på kvinner og alder. 

Nettopp. For min del driter jeg i hvem som er sammen med hvem. Men menn som er langtidssingle og ser sitt snitt i å rakke ned på vanlige kvinner på hans egen alder, samtidig som han ikke får NOEN kvinner i det hele tatt, er latterlige og patetiske.

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Nei. Kroppslig sett er det samme peak. En 35 år gammel mann er like gammel som en 35 år gammel kvinne. De holder seg ikke bedre. Nå må dere slutte å lure dere selv. 20 år gammel sæd er 20 år gammel sæd. 35 år gammel sæd er 35 år gammel sæd osv. Man er så gammel som man er.

Anonymkode: 3cab2...16b

Jeg ser du tror du er uenig med meg men du ser ikke ut til å svare på det jeg faktisk skriver. Da blir ‘protestene’ dine litt malplasserte. Jeg har tross alt ikke skrevet st en 35 år gammel mann ikke er 35 år gammel 😛 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Man skal aldri ta som en selvfølge at noen liker en, man har faktisk ikke krav på at noen liker en her i livet uansett kjønn, alder, etnisitet eller bakgrunn generelt. 

Jeg tror nok ikke de fleste bevisst oppsøker et forhold med stor alderforskjell i seg selv, som regel er det fordi det klaffer så bra mellom partene at de ikke bryr seg om alderen. Det handler om å være kompatible, så lenge den yngste også er godt voksen. 

Å søke mye nedover eller oppover i alderforskjell er noe jeg syntes er litt creepy, som om det skal være det viktigste for å inngå et forhold. Det er ikke for meg, men folk for gjøre som de vil så lenge det ikke påvirker meg. 

Anonymkode: 646d0...2c9

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Personlig mening;

menn og kvinner eldres akkurat likt. Noen med individuelle forskjeller der noen ser yngre ut pga gener (ikke kjønnsbasert). 

Av det jeg har sett eller av de jeg kjenner; synes kvinner holder seg godt, spesielt senere i livet, i forhold til menn. 

Hele diskusjonen her er subjektivt basert på synsing, erfaring enn at det er sant. For meg oppleves at kvinner holder seg bedre, og vises mer senere i livet synes jeg - men i praksis er det mest sannsynlig ganske likt mellom kjønnene. 

Anonymkode: 85aec...c5e

Ja, men det skyldes i hovedsak at kvinner i større grad bruker sminke/fillers/pleieprodukter osv. enn menn. Men det er da en kunstig akselerert attraktivitet, ikke biologisk. 

Selvsagt kan menn også gjøre enkelte ting som å trene, pleie hud og tenner osv. Men jeg tviler på at de fleste kvinner ville syntes det var så fett at menn begynte med sminke, med hair extensions osv. 

Anonymkode: 646d0...2c9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Rent fysisk ja, vi har høyere nivå av kollagen i kroppen enn kvinner, gjennom hele livet, og etter et googlesøk, så tilsvarer det mange år i forskjell på "hvor gammel" huden er, og da er jeg forsiktig, siden jeg leste hele 15 år forskjell på flere kilder.

Man nå er det jo mange andre faktorer som betyr noe, som livsstil, så hvem som i praksis holder seg best kan vel diskuteres, men av en sunn mann og en sunn dame, så vil biologisk sett menn holde seg bedre 

Anonymkode: dedcb...a70

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 18.2.2024 den 22.52):

Hehe.. Du har et poeng. Men unge damer er langt mer verdsatt enn unge menn. Ei som er ung og i naturlig tilstand er 10/10 vil alltid bli sett på som penere enn menn.

Ei som er ung og fattig og jobber på gatekjøkken i asia med 10/10 utseende kan bli spottet på youtube video. Og deretter bli populær på SoMe for så å bli invitert på store dyre fester, flotte cruisebåter, og mer. Gå fra fattigdom til luksusliv. Kun pga utseende. Slikt skjer ikke med kvinner 30+, eller menn uansett alder. Ung kvinnelig skjønnhet er et helt annet nivå og det har en helt annen verdi. Folk flest aksepterer det.

Sånn er det på SoMe også. De peneste og yngste kvinnene trenger ofte bare å vrikke på rumpa til litt musikk og så kommer populariteten gradvis. Selv de kjekkeste mennene trenger stort sett talent, hjerne eller humor. Helst en god blanding. Utseende for en ung mann som er 10/10 er ikke i nærheten av å være nok.

Du skriver dine insisterende innlegg om unge kvinner og deres skjønnhet, igjen og igjen. Og forskjellen i attraksjon, på menn og kvinner. 
Men har det slått deg at grunnen til at voksne kvinner ønsker partner på egen alder og gjerne litt eldre, er at vi ønsker en partner som vi faktisk kan ha en dypere samtale med, og som kan utfordre oss intellektuelt? Som har levd litt og har erfaring, har kunnskap?
Menn derimot, som du stadig påpeker, foretrekker 18-åringer selv om de selv er langt opp i 40-50 års alderen, og det må jo da bety at det er penis som bestemmer og at en samtale eller noe som utfordrer hjernen litt (den store) ikke betyr noe som helst. Du snakker ned ditt eget kjønn hele tiden. For du kan jo ikke være annet enn en mann. Eller kanskje en ung, smellvakker, attraktiv kvinne?

Anonymkode: c1073...53b

• Liker 5
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...