Gå til innhold

Holder menn seg bedre enn damer?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg innrømmer gjerne at det finnes en drøss av bleikfeite 40-årige familiefedre som har gitt opp alle pretensjoner om å være attraktiv hvis damene her innrømmer at det finnes noen menn (Sean Connery, Brat Pitt, Tom Cruise,…) som tar seg bra ut også med rynker og vikende hår. I større grad enn kvinner som etter en viss alder blir koselige bestemødre (mitt første-valg) eller plastiske freak-show.

Antagelig har det noe å gjøre med hvordan vi bedømmer mannlighet og kvinnelighet.-

Anonymkode: fa934...345

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

4 minutter siden, AnonymBruker said:

Antagelig har det noe å gjøre med hvordan vi bedømmer mannlighet og kvinnelighet.-

Anonymkode: fa934...345

Jeg synes det er rart at det er aksept for at unge kvinner ser bedre ut enn unge menn. Og at det gjerne gir unge damer mye "verdi".

Men det er ikke aksept for at eldre menn ofte ser bedre ut enn eldre kvinner og at eldre kvinner gjerne har mindre "verdi".

Eller, menn aksepterer begge disse virker det ofte som. Damer derimot, virker å ha problem med sistnevnte.

Anonymkode: f51d0...b08

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (45 minutter siden):

  

Greien er at det finnes en hel haug av menn på 40++++  som kvinner sikler på. Hvor er alle kvinnene på 40+ som menn sikler på?

Who dis?   ... Ok guugla.. 🤣 Ehm... NEI!

Anonymkode: f51d0...b08

Kvinner på 20 sikler ikke på menn over 40 nei. Selv ikke om de er kjekke. Man ser at de er 40.

Anonymkode: 3cab2...16b

  • Liker 5
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Jeg synes det er rart at det er aksept for at unge kvinner ser bedre ut enn unge menn. Og at det gjerne gir unge damer mye "verdi".

Men det er ikke aksept for at eldre menn ofte ser bedre ut enn eldre kvinner og at eldre kvinner gjerne har mindre "verdi".

Eller, menn aksepterer begge disse virker det ofte som. Damer derimot, virker å ha problem med sistnevnte.

Anonymkode: f51d0...b08

Det er ikke aksept for unge kvinner ser bedre ut enn unge menn. Unge mennesker er veldig pene. Så eldes man, og da får man rynker etc. Det er livet. Det er menn som tviholder på at de er lekre hele livet eller har potensialet for det, ikke kvinner. Kvinner vet de eldes, menn later som de ikke gjør det, eller at det er håp om det.

Anonymkode: 3cab2...16b

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Jeg synes det er rart at det er aksept for at unge kvinner ser bedre ut enn unge menn. Og at det gjerne gir unge damer mye "verdi".

Men det er ikke aksept for at eldre menn ofte ser bedre ut enn eldre kvinner og at eldre kvinner gjerne har mindre "verdi".

Eller, menn aksepterer begge disse virker det ofte som. Damer derimot, virker å ha problem med sistnevnte.

Anonymkode: f51d0...b08

For meg som heterofil mann så ser alle kvinner bedre ut enn enhver mann.

Unge kvinner er populære på sjekke markedet fordi de har appell til veldig mange menn. Tilbud-etterspørsel.

Middelaldrende kvinner har mindre appell enn yngre kvinner. Men kanskje de bare faller ned fra et «kunstig høyt nivå» til et normalt nivå.

Så lenge vi har overskudd av menn her i landet, flere kvinner enn menn er villige til å leve livet alene, og det fremdeles er mannens rolle å vise initiativ for så å bli avvist av de fleste kvinner så vil det fortsette å være sånn.

Anonymkode: fa934...345

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, AnonymBruker said:

Kvinner på 20 sikler ikke på menn over 40 nei. Selv ikke om de er kjekke. Man ser at de er 40.

Anonymkode: 3cab2...16b

Jeg vet om plenty..

Jenter i tenårene siklet på Johnny Depp på 40+, Jared Leto, og diverse andre jeg ikke lærte navnet på. Eller i mer moderne tid. Damer som sikler på Jason Mamoa, eller Henry Cavill. Akkurat slik som langt eldre damer på KG.

Har også jobbet med noen jenter som var i slutten av tenårene. En av grunderene i bedriften var 40+, og noen av disse jentene som var seksuelt veldig aktive syntes han var søt og kjekk. I så høy grad at det måtte påpekes. Slike ting er ikke uvanlig. Joda. De ser at mennene er 40+, men det setter nødvendigivs ikke mye stopper for å bli tiltrukket...

Henger mest rundt menn, og har fortsatt tilgode å personlig høre om noen som sikler etter damer på 40+.  Langt yngre damer derimot.. hehe...

Anonymkode: f51d0...b08

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Så unge gutter og menn blir liksom sett på som sexy? Det er jo bare tull. Den sexy mannen i Hollywood filmer er ikke i russealder liksom 😅

Anonymkode: fcf31...61e

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (9 timer siden):

Jeg er kvinne på 48 år, og føler jeg selv ser bra ut i forhold til alder. Nesten ingen rynker, langt tykt brunt hår. Har vel 4 grå hårstrå, men de napper jeg. Bruker aldri sminke, men er heldig med veldig fin hud, og svarte tykke vipper og svarte tykke bryn.

Min 2 år yngre mann, har store viker, grått hår og masse rynker, han ser helt klart eldre ut enn meg. 

Og ser rundt meg og, at kvinner på min alder ser ofte fortsatt bra ut. Er selvfølgelig menn på min alder som ser bra ut og, og noen damer som ser eldre ut enn de er. Men blant de jeg kjenner så er det flest damer som ser bra ut rundt denne alderen.

Anonymkode: 212c0...a6d

Ooooooo, skrytetyte

Anonymkode: cf7ac...9ce

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skjønner ikke hvor det kommer fra at det er sånn. De fleste menn blir overvektige (veldig mange flere menn enn kvinner er overvektige), de mister rumpa og buksene henger under rumpesprekken, fottøyet byttes ikke ut og er slitne, de får hår der man ikke trodde de kunne få hår, men mister håret på hodet, de færreste har vært gode med solkrem og huden ser gusten ut, mange får dårligere tenner og slappe bulldog-kinn, de kjøper klær med store bokstaver og tall på og de tror det er kult med jeans som ser litt slitt ut, allværsjakka brukes året rundt, de er i lite aktivitet og sliter med helsa, begynner å skjelve på hendene og får dårlig holdning, dårlig kosthold gir mørke ringer under øynene, brynene faller ned og gjør ansiktsuttrykket mørkere og mer alvorstynget.

Det heter aldring, skjer like mye med menn som kvinner. Men fordi kvinner mister fruktbarheten så er det liksom ikke mulig å diskutere om de har gått ut på dato på den måten. Men et menneske er da mer enn om de kan reprodusere seg, så jeg vil si det er ganske likt.

Det eneste er vel disse kjerring-sveisene som eldrer kvinner ekstremt fort. Spesielt om håret er grått og trått. 

Endret av Blåttvann
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker said:

sikkert fordi disse kvinnene bruker 8 lag med sminke, fillers, falske øyenbryn, falske negler og bruker 2 timer på badet før de går ut døren. menn gjør ingenting

ta damen i en dusj så ser vi hvordan hun egentlig ser ut etterpå da går hun fra en 7er til en 2er

 

Anonymkode: 7d073...bd2

Hehe.. Du har et poeng. Men unge damer er langt mer verdsatt enn unge menn. Ei som er ung og i naturlig tilstand er 10/10 vil alltid bli sett på som penere enn menn.

Ei som er ung og fattig og jobber på gatekjøkken i asia med 10/10 utseende kan bli spottet på youtube video. Og deretter bli populær på SoMe for så å bli invitert på store dyre fester, flotte cruisebåter, og mer. Gå fra fattigdom til luksusliv. Kun pga utseende. Slikt skjer ikke med kvinner 30+, eller menn uansett alder. Ung kvinnelig skjønnhet er et helt annet nivå og det har en helt annen verdi. Folk flest aksepterer det.

Sånn er det på SoMe også. De peneste og yngste kvinnene trenger ofte bare å vrikke på rumpa til litt musikk og så kommer populariteten gradvis. Selv de kjekkeste mennene trenger stort sett talent, hjerne eller humor. Helst en god blanding. Utseende for en ung mann som er 10/10 er ikke i nærheten av å være nok.

Anonymkode: f51d0...b08

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (50 minutter siden):

Tar ikke anekdotene dine for god fisk nei. Orker ikke svogerforskningen din. Morsomt at du bruker sånne eksempler feks, som om ingen unge menn eller gutter liker milfs. .. hehe.. gjengen din er ekkel forresten. Og det er du og.

Anonymkode: 3cab2...16b

Hvis du sjekker ssb så finner du ut hvor mange menn som har 10 år yngre kone, og hvor mange kvinner som har 10 år yngre mann.

Ikke at det er direkte relevant for trådens tema, men når du putter så mye fjas inn så er det rimelig å korrigere deg.

Anonymkode: fa934...345

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tipper de stilltiende godtok det fordi det er kleint og det blir feil uansett hva man sier. Enten skaper man en diskusjon med han som åpenbart mangler sosiale antenner eller så fornærmer man enten den ene eller andre. 

I vår omgangskrets som er stort sett 40-50 synes jeg det ligger ganske jevnt an foreløpig. Et flertall av mennene har mistet håret sånn helt på toppen av hodet og jeg mistenker at de ikke registrerer det selv. Damene, inkludert meg selv, går noe opp i vekt og sliter med å gå ned. Mennene trener generelt mer i vår omgangskrets men det legger seg likevel endel på magen hos de fleste. Mennene ser generelt eldre ut i ansiktet. Jeg, kvinne 40, blir fortsatt spurt om leg, mannen har ikke blitt spurt på 20 år. Men han ser bedre ut i badetøy enn meg, jeg har noe slapp mage etter graviditeter og mer lår og rumpe enn før. Vi eldes forskjellig, så det kommer an på hva man vektlegger som mest viktig. 

  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

44 minutter siden, AnonymBruker said:

Hvis du sjekker ssb så finner du ut hvor mange menn som har 10 år yngre kone, og hvor mange kvinner som har 10 år yngre mann.

Ikke at det er direkte relevant for trådens tema, men når du putter så mye fjas inn så er det rimelig å korrigere deg.

Anonymkode: fa934...345

Mye fjas fra hun. Selvsagt ingen data, kilder eller noe fornuftig. 

Var maks 2% av kvinner som hadde 10+ år eldre mann på samme tidspunkt som var det ca 13% av menn som var sammen med 10+ år eldre partner. Så minst 650% flere menn med 10+ år yngre partner enn for kvinner.

https://www.ssb.no/sosiale-forhold-og-kriminalitet/artikler-og-publikasjoner/hva-gjennomsnittet-skjuler

På den tiden kvinner økte dette tallet med ca ett prosentpoeng, økte menn det med ca 7!

 

 

Anonymkode: f51d0...b08

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Mye fjas fra hun. Selvsagt ingen data, kilder eller noe fornuftig. 

Var maks 2% av kvinner som hadde 10+ år eldre mann på samme tidspunkt som var det ca 13% av menn som var sammen med 10+ år eldre partner. Så minst 650% flere menn med 10+ år yngre partner enn for kvinner.

https://www.ssb.no/sosiale-forhold-og-kriminalitet/artikler-og-publikasjoner/hva-gjennomsnittet-skjuler

På den tiden kvinner økte dette tallet med ca ett prosentpoeng, økte menn det med ca 7!

 

 

Anonymkode: f51d0...b08

Og dette tallet for menn skyldes henting av unge kvinner fra utlandet. Du vet, kvinner som egentlig som regel ikke elsker eller tenner på de gamle mennene sine, men drar hit for å bedre sin fattige tilværelse hjemme. Mange slike ekteskap blir historie med en gang bosettingstillatelse er i boks. Men det forstår ikke de dumme mennene. De har laget seg et fint, lite eventyr om at alle unge kvinner elsker gamle, dvaske og skallete menn, og gjerne velger dem fremfor stramme, kjekke og jevnaldrende. De har i tillegg laget seg en myte om at alle slanke, pene kvinner eeelsker feite menn, og derfor gidder de ikke å ta vare på kroppen sin. Kom ned på landjorda, gutter.

Anonymkode: 51f0e...7fa

  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kranken skrev (6 timer siden):

Jeg tipper de stilltiende godtok det fordi det er kleint og det blir feil uansett hva man sier. Enten skaper man en diskusjon med han som åpenbart mangler sosiale antenner eller så fornærmer man enten den ene eller andre. 

I vår omgangskrets som er stort sett 40-50 synes jeg det ligger ganske jevnt an foreløpig. Et flertall av mennene har mistet håret sånn helt på toppen av hodet og jeg mistenker at de ikke registrerer det selv. Damene, inkludert meg selv, går noe opp i vekt og sliter med å gå ned. Mennene trener generelt mer i vår omgangskrets men det legger seg likevel endel på magen hos de fleste. Mennene ser generelt eldre ut i ansiktet. Jeg, kvinne 40, blir fortsatt spurt om leg, mannen har ikke blitt spurt på 20 år. Men han ser bedre ut i badetøy enn meg, jeg har noe slapp mage etter graviditeter og mer lår og rumpe enn før. Vi eldes forskjellig, så det kommer an på hva man vektlegger som mest viktig. 

Det som er med kvinnelig vs. mannlig figur, er at kvinner SKAL ha et visst fettlag på kroppen, siden vi er skapt slik fra naturens side. Derfor legger dette fettet som regel jevnt ut over kroppen hos de fleste kvinner. Nå snakker jeg ikke om stor overvekt/fedme, men øvre grense av normalvekt eller lett overvekt, a la BMI på 26. Hos menn derimot, legger fettet seg ofte på magen, siden de fra naturens side ikke er skapt til å ha noe særlig med fettlag. Dette ser idiotisk ut, i tillegg til at det medfører stor fare for hjerte- og karsykdommer. Menn er fra før mye mer disponert for slike sykdommer enn kvinner. Ved å anlegge ølvom med det farlige magefettet, forkorter de livet sitt ytterligere. 

Anonymkode: 51f0e...7fa

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 16.2.2024 den 8.44):

Folk holder seg så godt som de legger arbeid i selv, men det er et faktum at menn har en lengre periode hvor de er aktuell på markedet og beholder sin verdi. Kvinner er meget avhengig av utseende, og det er noe som ikke varer. Derfor går det ganske bratt nedover fra slutten av tjueårene for kvinner mens menn kan være aktuelle til godt oppi førtiårene dersom de er kvalitetsmenn som tar vare på seg selv. Elektrikeren med pæreform er det ingen som liker uansett. 

Anonymkode: 95ee0...bbf

Skjønner ikke at de liksom går nedover i slutten av 20 årene når damer i 30 årene nå ser ut som de er 25

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

For meg så blir det helt merkelig å trekke inn hvem som sikler på hvem i en diskusjon om hvem som holder seg godt. Et menneske er så mye mer enn kropp og utseende, selv blir jeg glad i helheten av en mann, og da blir han attraktiv for meg. Fysisk er jo unge menn generelt mye finere enn eldre menn i mine øyne, men jeg ville allikevel ikke blitt sammen med en ung mann da jeg er blitt eldre selv . Vi hadde ikke hatt noe til felles. En mann på min egen alder som helst ville vært sammen med en mye yngre dame er heller ikke attraktivt for meg. Da jeg var ung var det også mange jeg ikke var på bølgelengde med, selv om de var flotte fysisk

En mann som viser omsorg og har omtanke for andre mennesker og dyr, en som ikke ser verden i svart og hvitt, en mann som har en humor som ikke er "slem" og som har en fin personlighet er attraktiv.

Å holde seg godt går på det fysiske, mentale og emosjonelle for meg. Det er å ikke bli bitter, men å klare å finne glede i livet - selv om alle har opplevd oppturer og nedturer gjennom livet. Det er å nære kropp og sjel på en god måte. Jeg kjenner både menn og kvinner som holder seg godt utifra det, jeg kjenner også menn og kvinner som ikke gjør det. Generelt kjenner og ser jeg flere kvinner på min alder og eldre som er aktive og engasjerte, som er slanke eller relativt slanke og som kler seg utifra egen stil enn menn. Men jeg kjenner og ser også flotte menn som ikke er blitt "gretne gamle gubber" med stor ølmage, som ikke er blitt inaktive og som er kunnskapsrike og engasjerte.

Anonymkode: 5a7ea...c93

  • Liker 5
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Og dette tallet for menn skyldes henting av unge kvinner fra utlandet.

Anonymkode: 51f0e...7fa

Igjen prøver du å dra ned diskusjonen med feilinformasjon. Er det ikke flaut å prøve å juge på deg en forestilling om en synmetri i at menn går for eldre kvinner like ofte som det motsatte? Er dette en slags forvirret kjønnspolitisk krig for det?

Tallene og forklaringen ligger lett tilgjengelig på ssb. Jeg mistenker at jeg har vist deg dem flere ganger før, men at du vil prøve deg på denne bløffen igjen og igjen.

Anonymkode: fa934...345

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Igjen prøver du å dra ned diskusjonen med feilinformasjon. Er det ikke flaut å prøve å juge på deg en forestilling om en synmetri i at menn går for eldre kvinner like ofte som det motsatte? Er dette en slags forvirret kjønnspolitisk krig for det?

Tallene og forklaringen ligger lett tilgjengelig på ssb. Jeg mistenker at jeg har vist deg dem flere ganger før, men at du vil prøve deg på denne bløffen igjen og igjen.

Anonymkode: fa934...345

Mitt poeng er at menn gjerne drar til utlandet for å hente seg unge jenter. Dette drar snittet opp, selvfølgelig. Svært få sekstiåringer drar til Thailand for å hente seg ei jevnaldrende kone. Dette er ingen feilinformasjon, men statistikk. Det som derimot ER feilinformasjon, er å si at alle menn vil ha tenåringer med BMI på 17. Når statistikk viser at de aller fleste er gift med jevnaldrende, og at slike forhold har størst mulighet for å lykkes, mens forhold der aldersforskjellen er 8 år +, har størst risiko for å mislykkes. 

Anonymkode: 51f0e...7fa

  • Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tråden er ryddet for brukerdebatt, gjengivelse av innhold fra ekstern kilde, innlegg av utestengt bruker og svar til dette.

Perelandra, mod. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...