Gå til innhold

Holder menn seg bedre enn damer?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

47 minutter siden, AnonymBruker said:

Det er noe dere prøver å fortelle dere selv. Hvis det var slik du sier, ville vi ha hatt en flust med forhold mellom unge jenter og eldre menn, noe vi ikke har.

Anonymkode: 51f0e...7fa

Grunner til at vi har mange gjenvaldrende forhold og ekteskap har med ting som:

-Mange treffes i relativt ung alder og holder sammen grunnet kjærlighet og barn. 

-Kvinner ønsker ofte partner på noenlunde lik alder

-Det er langt mer enn utseende som bestemmer. Hørt om at ting som personlighet spiller inn? Ja, jeg vet. Hvem skulle tro slikt.

Ditt motargument motbeviser ikke noe som helst av det jeg sier. Prøv å se litt nyanser og ikke like ekstremt på ting.

 

De fleste er vel enig i at veldig unge kvinner er langt mer ettertraktet enn veldig unge menn. Dette henger selvsagt sammen med at attraktiviteten knyttet opp til alder er veldig forskjellig for kjønnene. Kvinners attraktivitet som ung er mye høyere enn menn sin. Det er også en av grunnene til at kvinners attraktivitet faller mer enn menn sin med årene. Derfor blir det for mange naturlig å si at kvinner ikke holder seg like bra. De holder seg kanskje bra med tanke på at 40 år gamle kvinner stort sett ser ut som 40-år gamle kvinner og ikke 50-åringer. Men en 40 år gammel kvinne har generelt mistet veldig mye av attraktiviteten sin sammenlignet med ei som er tidlig i 20-årene. Spesielt når det er menn som står for vurderingen. Det er gjerne av slike grunner at menn kan gi velmente råd om at unge damer kanskje bør finne seg en mann mens de fortsatt er sett på som attraktive. Menn vet jo hvor lite "heldig" alder påvirker kvinners utseende.

Det at kvinner i langt høyere grad også ønsker hakket eldre menn, eller noenlunde gjevnaldrende menn. Sier jo litt om at menn eldes ganske bra i kvinners øyne.

Det at menn i snitt ønsker yngre og yngre kvinner relativt til økning i egen alder sier jo også en del om at kvinner ikke eldes så bra i menn sine øyner.

Anonymkode: f51d0...b08

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Grunner til at vi har mange gjenvaldrende forhold og ekteskap har med ting som:

-Mange treffes i relativt ung alder og holder sammen grunnet kjærlighet og barn. 

-Kvinner ønsker ofte partner på noenlunde lik alder

-Det er langt mer enn utseende som bestemmer. Hørt om at ting som personlighet spiller inn? Ja, jeg vet. Hvem skulle tro slikt.

Ditt motargument motbeviser ikke noe som helst av det jeg sier. Prøv å se litt nyanser og ikke like ekstremt på ting.

 

De fleste er vel enig i at veldig unge kvinner er langt mer ettertraktet enn veldig unge menn. Dette henger selvsagt sammen med at attraktiviteten knyttet opp til alder er veldig forskjellig for kjønnene. Kvinners attraktivitet som ung er mye høyere enn menn sin. Det er også en av grunnene til at kvinners attraktivitet faller mer enn menn sin med årene. Derfor blir det for mange naturlig å si at kvinner ikke holder seg like bra. De holder seg kanskje bra med tanke på at 40 år gamle kvinner stort sett ser ut som 40-år gamle kvinner og ikke 50-åringer. Men en 40 år gammel kvinne har generelt mistet veldig mye av attraktiviteten sin sammenlignet med ei som er tidlig i 20-årene. Spesielt når det er menn som står for vurderingen. Det er gjerne av slike grunner at menn kan gi velmente råd om at unge damer kanskje bør finne seg en mann mens de fortsatt er sett på som attraktive. Menn vet jo hvor lite "heldig" alder påvirker kvinners utseende.

Det at kvinner i langt høyere grad også ønsker hakket eldre menn, eller noenlunde gjevnaldrende menn. Sier jo litt om at menn eldes ganske bra i kvinners øyne.

Det at menn i snitt ønsker yngre og yngre kvinner relativt til økning i egen alder sier jo også en del om at kvinner ikke eldes så bra i menn sine øyner.

Anonymkode: f51d0...b08

For en lang forsvarstale for deg selv. Blaaaa  blaaaaa  bla står det.

Anonymkode: 3cab2...16b

  • Liker 4
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke generelt nei. 

Så er det individer av begge kjønn som holder seg usedvanlig godt. Det drypper ikke på alle av samme kjønn at noen gjør det. 

  • Liker 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Generelt nei. Det finnes selvfølgelig tilfeller, men minst like mange der damer holder seg bedre. Damer er tross alt flinkere med kosthold og skjønnhetspleie. 

Anonymkode: f3e51...756

  • Liker 4
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 16.2.2024 den 4.22):

Dette. Jeg er ofte i basseng, og ser mange familier der far er sykelig overvektig, dvask og lite attraktiv, mens mor er noen lunde i form, har håret fint satt opp, diskret sminke og så videre.

Anonymkode: 51f0e...7fa

Det kan også tenkes at visst mor er "sykelig overvektig, dvask og lite attraktiv" ikke ønsker å eksponere seg i et basseng, mens mannfolk ikke har like store problemer med det.

Jeg tror at det med aldring ikke har så mye med kjønn og gjøre, men at det er mer på individ nivå. Så dette er en konstruert diskusjon som skaper debatt der to grupper er satt opp mot hverandre.

Anonymkode: e0bcc...e82

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanskje det er noe i det, menn bruker ikke så mye stæsj for å se fin ut. Det er en industri, så de ønsker ikke at en skal slutte å kjøpe greier, men en bør la hår og hud få hvile litt. Vekt kan jo lett justeres.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 minutter siden, Hoia said:

Kanskje det er noe i det, menn bruker ikke så mye stæsj for å se fin ut. Det er en industri, så de ønsker ikke at en skal slutte å kjøpe greier, men en bør la hår og hud få hvile litt. Vekt kan jo lett justeres.

Menn trenger ikke så mye stæsj. Aldrende kvinner derimot. Er en grunn til at skjønnhetsindustrien er gigantisk. og bare vokser og vokser. Og det er ikke fordi kvinner eldes som vin..

Anonymkode: f51d0...b08

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes andel flotte kvinner på 40/50 år er betraktelig større enn andelen menn. Mange menn er flotte altså, men det er mange som er det motsatte også. Tung mage, dårlig holdning. Lite hår er ikke noe de styrer selv, og det er urettferdig å ta med, og ikke et problem for meg. 

Anonymkode: 95ab5...166

  • Liker 4
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 16.2.2024 den 11.23):

Nettopp. Men dere sutrer jo over at kvinner har for høye krav, kommer med dommedagsprofetier om at kvinner over 25 er det ingen menn som vil ha, og så videre. Kom dere ned på jorda.

Anonymkode: 51f0e...7fa

Kan du henvise til et sted jeg har sagt noe av dette?

Å lyve om debattanter er en flott måte å spore av debatten på, men hvis hensikten er å bli tatt seriøst så kommer du ikke så langt.

Anonymkode: fa934...345

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes det i hovedsak virker å være individuelt. Man holder seg så godt som man legger til rette for. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Følelsesmessig omsorg er tyngre enn fysisk, "fjern" omsorg. Det sier jeg som en handy kvinne, som har gjort begge deler. Å være gratispsykolog for andre, gjerne rebelske tenåringer, er mer utmattende enn gressklipping med favorit lydbok på øret.

Anonymkode: 51f0e...7fa

Men noen må gjøre disse tingene, ikke sant? Folk bidrar med det de kan best. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Grunner til at vi har mange gjenvaldrende forhold og ekteskap har med ting som:

-Mange treffes i relativt ung alder og holder sammen grunnet kjærlighet og barn. 

-Kvinner ønsker ofte partner på noenlunde lik alder

-Det er langt mer enn utseende som bestemmer. Hørt om at ting som personlighet spiller inn? Ja, jeg vet. Hvem skulle tro slikt.

Ditt motargument motbeviser ikke noe som helst av det jeg sier. Prøv å se litt nyanser og ikke like ekstremt på ting.

 

De fleste er vel enig i at veldig unge kvinner er langt mer ettertraktet enn veldig unge menn. Dette henger selvsagt sammen med at attraktiviteten knyttet opp til alder er veldig forskjellig for kjønnene. Kvinners attraktivitet som ung er mye høyere enn menn sin. Det er også en av grunnene til at kvinners attraktivitet faller mer enn menn sin med årene. Derfor blir det for mange naturlig å si at kvinner ikke holder seg like bra. De holder seg kanskje bra med tanke på at 40 år gamle kvinner stort sett ser ut som 40-år gamle kvinner og ikke 50-åringer. Men en 40 år gammel kvinne har generelt mistet veldig mye av attraktiviteten sin sammenlignet med ei som er tidlig i 20-årene. Spesielt når det er menn som står for vurderingen. Det er gjerne av slike grunner at menn kan gi velmente råd om at unge damer kanskje bør finne seg en mann mens de fortsatt er sett på som attraktive. Menn vet jo hvor lite "heldig" alder påvirker kvinners utseende.

Det at kvinner i langt høyere grad også ønsker hakket eldre menn, eller noenlunde gjevnaldrende menn. Sier jo litt om at menn eldes ganske bra i kvinners øyne.

Det at menn i snitt ønsker yngre og yngre kvinner relativt til økning i egen alder sier jo også en del om at kvinner ikke eldes så bra i menn sine øyner.

Anonymkode: f51d0...b08

Men vi som er 40 har jo heller ingen problemer med å finne oss jevnaldrende menn! Dette er et konstruert problem som ikke finnes i virkeligheten. 

Anonymkode: 51f0e...7fa

  • Liker 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det vil jeg nesten tro ja 😉 var sett eldre menn med yngre kvinner men aldri omvendt 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (På 16.2.2024 den 7.39):

En 58-åring i svigerfamilien gikk hardt ut med dette. Samboeren hans har riktignok hatt litt helseplager og har lagt på seg litt, og virket å bifalle dette. Men jeg klarer ikke å se annet enn at han er i samme gate som henne.

Fikk bare litt sjokk av at alle liksom stilltiende godtok dette. I det andre eldre paret som var tilstede, holder dama seg i hvert fall mye bedre enn mannen. 

Anonymkode: 3b4d9...570

At alle "liksom stilltiende godtok dette" tror jeg kom av at det hadde blitt veldig pinlig atmosfære om noen hadde startet en diskusjon med denne 58-åringen.

Ikke kunne du ha sagt at han er i samme kategori som samboeren, for det kunne han (eller hun) blitt fornærmet over.

Ikke kunne det andre eldre paret si noe heller, det ville blitt feil enten de var enige med 58-åringen eller ikke.

Jeg tror ikke alle andre var enige, mer at de forstod at det å starte en diskusjon med en 58-åring med såpass dårlige sosiale antenner som regel ikke er verdt bryet.

 

Jeg blir så inderlig lei slike diskusjoner, for det er bare med på å skape misnøye og gnissninger mellom kjønnene. Hvordan man holder seg kommer helt an på en rekke faktorer - gener, kosthold, trening, livsstil, sykdom/ikke sykdom, søvn m.m. I tillegg til dette vil hvordan livet til den enkelte har vært, om det har vært omsorgssvikt, traumer, sykdom, ulykker/skader. Videre vil utdanning/god økonomi også kunne spille inn (kunnskap om ovenstående faktorer, muligheter til å ta sunnere valg, mulighet til å skaffe seg den behandlingen/hjelpen man ev. har trengt og trenger).

Dvs. hvordan menn og kvinner holder seg, det er har svært lite å gjøre med kjønn - men alt med det enkelte individ.

Anonymkode: 46643...3cf

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Menn kunne jo se på Sean Connery med misunnelse til fyren sikkert var nærmere åtti. Den slags skjer bare ikke på damefronten.

Anonymkode: 9a8bf...326

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Menn kunne jo se på Sean Connery med misunnelse til fyren sikkert var nærmere åtti. Den slags skjer bare ikke på damefronten.

Anonymkode: 9a8bf...326

Jo da. Helen Mirren.

Anonymkode: 51f0e...7fa

  • Liker 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Menn kunne jo se på Sean Connery med misunnelse til fyren sikkert var nærmere åtti. Den slags skjer bare ikke på damefronten.

Anonymkode: 9a8bf...326

Han har gode gener, og så gode gener har de færreste. Blir litt dumt å bruke noen ekstremtilfeller, som en fasit. 

Anonymkode: 95ab5...166

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 16.2.2024 den 8.46):

Mtp at det er et enormt overskudd av menn i Norge, og at utrolige 25 % av norske menn over 40 år er enslige og barnløse, så er det ingen tvil om at det nå er mannfolka som står med lua i hånda. De bør være veldig forsiktige med å stille krav.

Anonymkode: f3c24...d4f

Enormt overskudd av menn ? Hva er tallene /kilden her ? Hvis man finleser statistikkene fra ssb er det, sånn jeg klarer å se, flere enslige kvinner enn enslige menn i 50 årene, men mulig jeg leser den feil ..

Anonymkode: 58de9...319

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  

1 minutt siden, AnonymBruker said:

Han har gode gener, og så gode gener har de færreste. Blir litt dumt å bruke noen ekstremtilfeller, som en fasit. 

Anonymkode: 95ab5...166

Greien er at det finnes en hel haug av menn på 40++++  som kvinner sikler på. Hvor er alle kvinnene på 40+ som menn sikler på?

3 minutter siden, AnonymBruker said:

Jo da. Helen Mirren.

Anonymkode: 51f0e...7fa

Who dis?   ... Ok guugla.. 🤣 Ehm... NEI!

Anonymkode: f51d0...b08

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tråden er ryddet for latterliggjøring, nedsettende innhold, brukerdebatt og svar til dette 

Perelandra, mod. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...