Gå til innhold

Holder menn seg bedre enn damer?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (På 19.2.2024 den 7.59):

Mitt poeng er at menn gjerne drar til utlandet for å hente seg unge jenter. Dette drar snittet opp, selvfølgelig. Svært få sekstiåringer drar til Thailand for å hente seg ei jevnaldrende kone. Dette er ingen feilinformasjon, men statistikk. 

Anonymkode: 51f0e...7fa

Forholdet mellom antall menn som har mye yngre kone, og kvinner som har mye yngre mann har vært stort i lang tid, også før det ble vanlig å «hente kone i utlandet». Ssb forklarer asymmetrien med flere faktorer. Når du først later som om statistikken ikke finnes, så feilaktig later som om det kun skyldes hentebruder så er det nærliggende å tro at du ønsker å føre leseren bak lyset.

Anonymkode: fa934...345

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Forholdet mellom antall menn som har mye yngre kone, og kvinner som har mye yngre mann har vært stort i lang tid, også før det ble vanlig å «hente kone i utlandet». Ssb forklarer asymmetrien med flere faktorer. Når du først later som om statistikken ikke finnes, så feilaktig later som om det kun skyldes hentebruder så er det nærliggende å tro at du ønsker å føre leseren bak lyset.

Anonymkode: fa934...345

Det er statistisk sett mange flere i dag som henter seg en ung kone fra utlandet, enn det som var på 1980-tallet, for eksempel. Antallet forhold der kona er eldre enn mannen, har imidlertid økt siden 1980-tallet. 

Anonymkode: 51f0e...7fa

  • Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Verden er stor. Hvorfor skal alle bli sammen med en norsk mann eller kvinne?

Det er mange som har godt av å komme seg litt ut, trur jeg.

Anonymkode: 275de...5f1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I min vennegjeng er det flere som er sammen med kvinner fra utlandet, enn kvinner fra Norge. Er vell bare én kompis av meg med norsk kjæreste. Resten er Engelsk, Australsk, Filippinsk, Latvisk, og Italiensk.

Før hylekoret begynner må jeg nevne at ingen av disse er "importert" som det så fint heter.

Anonymkode: 275de...5f1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (15 minutter siden):

Det er statistisk sett mange flere i dag som henter seg en ung kone fra utlandet, enn det som var på 1980-tallet, for eksempel. Antallet forhold der kona er eldre enn mannen, har imidlertid økt siden 1980-tallet. 

Anonymkode: 51f0e...7fa

Ok, vi må visst gå igjennom denne øvelsen igjen (jeg gjør dette ca en gang i måneden, jeg antar at det er du som prøver å føre leseren bak lyset hver gang?)

Kilde:

https://www.ssb.no/sosiale-forhold-og-kriminalitet/artikler-og-publikasjoner/hva-gjennomsnittet-skjuler
 

Bilde:

Utfordring:

1. Er ca 7% større enn ca 0.5%? Ja eller nei. Det er antall menn som var >10 år eldre enn sin ektefelle i 1966 vs det motsatte.

2. Er ca 13% større enn ca 1%? Ja eller nei. Det er antall menn som var >10 år eldre enn sin ektefelle i 2008 vs det motsatte.

3. Var innslaget av importbruder stort i 1966? Ja eller nei.

4. Er økt gifte med utenlandske kvinner den eneste grunnen ssb oppgir til denne økningen. Ja eller nei?

5. Vil et oppvakt menneske med gode intensjoner lese denne artikkelen og konkludere med at det er like vanlig at kvinner gifter seg med mye eldre menn som det motsatte?

IMG_1188.png

Anonymkode: fa934...345

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 18.2.2024 den 15.51):

Det er noe dere prøver å fortelle dere selv. Hvis det var slik du sier, ville vi ha hatt en flust med forhold mellom unge jenter og eldre menn, noe vi ikke har. Det er også flere ufrivillig single menn enn kvinner. At dere mener all BMI over undervekt er "feit", er statistisk bevist. På samme måte som dere mener at damer eeelsker tjukke menn. Det har ingen rot i virkeligheten. Sorry, gutta.

Anonymkode: 51f0e...7fa

Enig i dette. Kvinner bærer overvekt bedre, fordi de legger mye på bryst og rumpe, og oppfattes ikke som feite før magen kommer etter. Menn har ikke dette, og kler bollemage dårlig, og uttrykket pappakropp er bare en unnskyldning for å la seg selv ese ut etter førti. 

Anonymkode: 710c8...721

  • Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

herzeleid skrev (På 18.2.2024 den 11.00):

Jeg tror "holder seg bedre" blir feil, og kvinner lever jo gjerne lengre, bruker mer hudpleie og har mindre overvekt enn menn.

Det en kanskje heller mener er at menns aldring "rammer" attraktiviteten mindre enn kvinners, i den forstand at menn gjerne er på sitt mest attraktive litt senere, attraktiviteten henger mindre sammen med "unghet" og menn gjerne tilegner seg egenskaper kvinner finner attraktive etter alderen kvinner er på sitt mest attraktive. 

Så  menn holder seg nok ikke bedre, men attraktiviteten deres gjør nok ofte det. 

Det er riktig at menn når toppen litt senere enn kvinner, men da snakker vi om ti år, kvinner peaker i tjueåra, menn i tredveåra, og dette jevnes som regel ut igjen før pensjonsalder. Så når menn i femtiåra er overdrevent opptatt av dette er det fordi de ser at de er på vei nedover, og prøver desperat å fremheve seg selv ved å rakke ned på andre. Du hører nemlig aldri attraktive menn som holder seg godt for alderen og har suksess med damene prate sånn. 

Anonymkode: 710c8...721

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Det er riktig at menn når toppen litt senere enn kvinner, men da snakker vi om ti år, kvinner peaker i tjueåra, menn i tredveåra, og dette jevnes som regel ut igjen før pensjonsalder. Så når menn i femtiåra er overdrevent opptatt av dette er det fordi de ser at de er på vei nedover, og prøver desperat å fremheve seg selv ved å rakke ned på andre. Du hører nemlig aldri attraktive menn som holder seg godt for alderen og har suksess med damene prate sånn. 

Anonymkode: 710c8...721

Det er essensen ja. Men peaker senere og er derfor nørmere sitt medt attraktive senere. Når der gjelder disse (fiktive?) mennenes motivasjon kan jeg vanskelig uttale meg, men det er kanskje ikke så interresant heller.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 hours ago, AnonymBruker said:

Ok, vi må visst gå igjennom denne øvelsen igjen (jeg gjør dette ca en gang i måneden, jeg antar at det er du som prøver å føre leseren bak lyset hver gang?)

Kilde:

https://www.ssb.no/sosiale-forhold-og-kriminalitet/artikler-og-publikasjoner/hva-gjennomsnittet-skjuler
 

Bilde:

Utfordring:

1. Er ca 7% større enn ca 0.5%? Ja eller nei. Det er antall menn som var >10 år eldre enn sin ektefelle i 1966 vs det motsatte.

2. Er ca 13% større enn ca 1%? Ja eller nei. Det er antall menn som var >10 år eldre enn sin ektefelle i 2008 vs det motsatte.

3. Var innslaget av importbruder stort i 1966? Ja eller nei.

4. Er økt gifte med utenlandske kvinner den eneste grunnen ssb oppgir til denne økningen. Ja eller nei?

5. Vil et oppvakt menneske med gode intensjoner lese denne artikkelen og konkludere med at det er like vanlig at kvinner gifter seg med mye eldre menn som det motsatte?

IMG_1188.png

Anonymkode: fa934...345

Men trenger nok ikke høye karakterer på ungdomsskolen for å skjønne dette. Synes du får poenget godt frem. Men du må nok forklare dette på nytt igjen om noen dager, en uke, eller en måned. Til samme dama.

On 2/19/2024 at 7:59 AM, AnonymBruker said:

Mitt poeng er at menn gjerne drar til utlandet for å hente seg unge jenter. Dette drar snittet opp, selvfølgelig. Svært få sekstiåringer drar til Thailand for å hente seg ei jevnaldrende kone. Dette er ingen feilinformasjon, men statistikk. 

Anonymkode: 51f0e...7fa

Si meg. Hvor mange prosentpoeng av disse 13 prosentene med menn med 10+ år eldre kone har importert dama fra Thailand?

Og hvorfor skulle så mange menn tatt seg bryet med å reise til utlandet for å finne seg langt yngre damer når norske damer opp i årene holder seg så bra og ser så fantastisk "unge" og "attraktive" ut? Kan det ha noe med at kvinner opp i årene ikke ser så fantastiske og attraktive ut som kvinner selv skal ha det til?

Og om menn opp i årene blir så uattraktive med alderen. Hvorfor "importerer" ikke flere kvinner en yngre og penere mann? Kan det ha noe med at mennene her faktisk holder seg bra (nok)? Og at menn fra utlandet heller ikke ser på gamle norske damer som noen "høydare"?

Anonymkode: f51d0...b08

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  

5 minutter siden, herzeleid said:

Det er essensen ja. Men peaker senere og er derfor nørmere sitt medt attraktive senere. 

Yepp. En av grunnene til at menn holder seg bedre.

Kvinner peaker også kraftigere og faller kraftigere. Menn peaker ikke like kraftig, men holder seg lengre. Spesielt når det kommer til seksuell attraksjon. Noe som er en del av bilde med å "holde seg bra".

Anonymkode: f51d0...b08

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Men trenger nok ikke høye karakterer på ungdomsskolen for å skjønne dette. Synes du får poenget godt frem. Men du må nok forklare dette på nytt igjen om noen dager, en uke, eller en måned. Til samme dama.

Si meg. Hvor mange prosentpoeng av disse 13 prosentene med menn med 10+ år eldre kone har importert dama fra Thailand?

Og hvorfor skulle så mange menn tatt seg bryet med å reise til utlandet for å finne seg langt yngre damer når norske damer opp i årene holder seg så bra og ser så fantastisk "unge" og "attraktive" ut? Kan det ha noe med at kvinner opp i årene ikke ser så fantastiske og attraktive ut som kvinner selv skal ha det til?

Og om menn opp i årene blir så uattraktive med alderen. Hvorfor "importerer" ikke flere kvinner en yngre og penere mann? Kan det ha noe med at mennene her faktisk holder seg bra (nok)? Og at menn fra utlandet heller ikke ser på gamle norske damer som noen "høydare"?

Anonymkode: f51d0...b08

Fordi mange damer tenker med andre organer enn fitta. De forstår at den unge mannen vil ha helt andre interesser, meninger og er på et helt annet sted i livet enn de selv. Gamle norske menn som henter unge damer fra utlandet, leverer dem på krisesenteret når dama blir eldre, eller når mannen er ferdig å leke med henne:

https://www.nrk.no/vestfoldogtelemark/utenlandske-kvinner-leveres-pa-dora-1.14744185

Og hvem sier at damer oppi årene ser unge ut? Hva er poenget med å se ung ut hele livet? Aldring er en del av livet, en naturlig del som ikke kan eller bør gjemmes vekk. Du eldes, jeg eldes, alle eldes. 

Mange menn som henter seg damer fra typiske "importbrudland", eventuelt flytter dit for å kunne være sjefen i familien, argumenterer som tapere:

https://www.bt.no/nyheter/lokalt/i/b8GmB/menn-roemmer-fra-norge

Det er altså "kravstort" å forvente at den skilte faren betaler barnebidrag for å forsørge barnet, og at mannen bidrar på hjemmebanen. Det er også utrolig fælt "å våkne ved siden av en dame på egen alder", gitt. Tapere, som norske kvinner selvfølgelig ikke vil ha.

Anonymkode: 51f0e...7fa

  • Liker 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

  

Yepp. En av grunnene til at menn holder seg bedre.

Kvinner peaker også kraftigere og faller kraftigere. Menn peaker ikke like kraftig, men holder seg lengre. Spesielt når det kommer til seksuell attraksjon. Noe som er en del av bilde med å "holde seg bra".

Anonymkode: f51d0...b08

Problemet er at menn på 60 ikke lenger er attraktive for kvinne på 40. De peaker kanskje senere, men problemene kommer i ettertid, når de blir gamle raskt. 

https://illvit.no/mennesket/aldring/derfor-eldes-menn-raskere-enn-kvinner

 

Anonymkode: 51f0e...7fa

  • Liker 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Fordi mange damer tenker med andre organer enn fitta. De forstår at den unge mannen vil ha helt andre interesser, meninger og er på et helt annet sted i livet enn de selv. Gamle norske menn som henter unge damer fra utlandet, leverer dem på krisesenteret når dama blir eldre, eller når mannen er ferdig å leke med henne:

https://www.nrk.no/vestfoldogtelemark/utenlandske-kvinner-leveres-pa-dora-1.14744185

WTF er galt med folk? 

Anonymkode: 89cc5...014

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Personlig mening;

menn og kvinner eldres akkurat likt. Noen med individuelle forskjeller der noen ser yngre ut pga gener (ikke kjønnsbasert). 

Av det jeg har sett eller av de jeg kjenner; synes kvinner holder seg godt, spesielt senere i livet, i forhold til menn. 

Hele diskusjonen her er subjektivt basert på synsing, erfaring enn at det er sant. For meg oppleves at kvinner holder seg bedre, og vises mer senere i livet synes jeg - men i praksis er det mest sannsynlig ganske likt mellom kjønnene. 

Anonymkode: 85aec...c5e

  • Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Forholdet mellom antall menn som har mye yngre kone, og kvinner som har mye yngre mann har vært stort i lang tid, også før det ble vanlig å «hente kone i utlandet». Ssb forklarer asymmetrien med flere faktorer. Når du først later som om statistikken ikke finnes, så feilaktig later som om det kun skyldes hentebruder så er det nærliggende å tro at du ønsker å føre leseren bak lyset.

Anonymkode: fa934...345

Hvorfor trekker du frem forholdet mellom disse? Det øker etter 80-tallet så det er ikke noe som er funnet på. Ssb forklarer det jo selv. Ingen vits i å overdrive. Det virker nærliggende at du ønsker å føre leseren bak lyset selv. Det forklares med globalisering. Og det forklares med at når man blir eldre så forsvinner alder mer. Økningen forklares ikke med at unge norske kvinner er blitt mer tiltrukket av eldre menn.

Anonymkode: 3cab2...16b

  • Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

herzeleid skrev (28 minutter siden):

Det er essensen ja. Men peaker senere og er derfor nørmere sitt medt attraktive senere. Når der gjelder disse (fiktive?) mennenes motivasjon kan jeg vanskelig uttale meg, men det er kanskje ikke så interresant heller.

Nei. Kroppslig sett er det samme peak. En 35 år gammel mann er like gammel som en 35 år gammel kvinne. De holder seg ikke bedre. Nå må dere slutte å lure dere selv. 20 år gammel sæd er 20 år gammel sæd. 35 år gammel sæd er 35 år gammel sæd osv. Man er så gammel som man er.

Anonymkode: 3cab2...16b

  • Liker 5
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Hvorfor trekker du frem forholdet mellom disse? Det øker etter 80-tallet så det er ikke noe som er funnet på. Ssb forklarer det jo selv. Ingen vits i å overdrive. Det virker nærliggende at du ønsker å føre leseren bak lyset selv. Det forklares med globalisering. Og det forklares med at når man blir eldre så forsvinner alder mer. Økningen forklares ikke med at unge norske kvinner er blitt mer tiltrukket av eldre menn.

Anonymkode: 3cab2...16b

Fy! Ikke ødelegg idyllen til feite gamle menn om at det står køer med slanke, unge kvinner og sikler etter dem :D  Da blir de jo så lei seg :D 

Anonymkode: 51f0e...7fa

  • Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Nei. Kroppslig sett er det samme peak. En 35 år gammel mann er like gammel som en 35 år gammel kvinne. De holder seg ikke bedre. Nå må dere slutte å lure dere selv. 20 år gammel sæd er 20 år gammel sæd. 35 år gammel sæd er 35 år gammel sæd osv. Man er så gammel som man er.

Anonymkode: 3cab2...16b

Nettopp. I tillegg viser nyere forskning at menn har høyere biologisk alder enn kvinner. Oops...

Anonymkode: 51f0e...7fa

  • Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 minutter siden, AnonymBruker said:

Fordi mange damer tenker med andre organer enn fitta. De forstår at den unge mannen vil ha helt andre interesser, meninger og er på et helt annet sted i livet enn de selv. Gamle norske menn som henter unge damer fra utlandet, leverer dem på krisesenteret når dama blir eldre, eller når mannen er ferdig å leke med henne:

https://www.nrk.no/vestfoldogtelemark/utenlandske-kvinner-leveres-pa-dora-1.14744185

Og hvem sier at damer oppi årene ser unge ut? Hva er poenget med å se ung ut hele livet? Aldring er en del av livet, en naturlig del som ikke kan eller bør gjemmes vekk. Du eldes, jeg eldes, alle eldes. 

Mange menn som henter seg damer fra typiske "importbrudland", eventuelt flytter dit for å kunne være sjefen i familien, argumenterer som tapere:

https://www.bt.no/nyheter/lokalt/i/b8GmB/menn-roemmer-fra-norge

Det er altså "kravstort" å forvente at den skilte faren betaler barnebidrag for å forsørge barnet, og at mannen bidrar på hjemmebanen. Det er også utrolig fælt "å våkne ved siden av en dame på egen alder", gitt. Tapere, som norske kvinner selvfølgelig ikke vil ha.

Anonymkode: 51f0e...7fa

Jeg ser tall som som f.eks 10 damer som årlig trenger hjelp på krisesenter i Skien, legg til mange krisesentre, så er det fortsatt relativt lave tall. Under 3000 som  flytter til Norge for å bo med partner. 1604 menn har flyttet til Asia. Tall hentet fra artiklene dine. Sett opp mot alle menn i Norge. Langt over 2 700 000. Tenker du tallene representerer en særlig stor, eller spesielt nevneverdig prosentandel? I flere av tilfellene ser man heller ikke snakk om aldersforskjell. Så har du noe som er særlig relevant for tråden?

Ellers tenker også menn med andre organer en hodet nedentil. Men når kvinner eldes som de gjør. (Stupende attraktivitet.) Så må jo menn i høyere grad være løsningsorienterte og finne yngre der yngre er tilgjengelig.

Anonymkode: f51d0...b08

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Hvorfor trekker du frem forholdet mellom disse? Det øker etter 80-tallet så det er ikke noe som er funnet på. Ssb forklarer det jo selv. Ingen vits i å overdrive. Det virker nærliggende at du ønsker å føre leseren bak lyset selv. Det forklares med globalisering. Og det forklares med at når man blir eldre så forsvinner alder mer. Økningen forklares ikke med at unge norske kvinner er blitt mer tiltrukket av eldre menn.

Anonymkode: 3cab2...16b

Jeg sier at flere menn har langt yngre kone, enn kvinner har langt yngre mann. Jeg sier at dette var sant for lenge siden og det var sant i 2008. Jeg sier at den som sier at dette bare skyldes «hentebruder» juger.

Anonymkode: fa934...345

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...