Gå til innhold

Holder menn seg bedre enn damer?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (16 minutter siden):

Rent fysisk ja, vi har høyere nivå av kollagen i kroppen enn kvinner, gjennom hele livet, og etter et googlesøk, så tilsvarer det mange år i forskjell på "hvor gammel" huden er, og da er jeg forsiktig, siden jeg leste hele 15 år forskjell på flere kilder.

Man nå er det jo mange andre faktorer som betyr noe, som livsstil, så hvem som i praksis holder seg best kan vel diskuteres, men av en sunn mann og en sunn dame, så vil biologisk sett menn holde seg bedre 

Anonymkode: dedcb...a70

 I andre studier leser man at menn er mer disponert for andre typer rynker enn kvinner. Men du valgte swlvfølgeig den studien du VILLE ha.

Anonymkode: 3cab2...16b

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

9 minutter siden, AnonymBruker said:

Kvinner er ikke ting eller varer.

Anonymkode: 51f0e...7fa

Selvsagt ikke. Det samme kan sies om menn. Men alt har en form for verdi som kan måles. De fleste er nok enige om at både kvinner og menn har en "topp" rent utseendemessig og at denne toppen ikke er lik for begge kjønn. De fleste har nok også fått med seg at menn i langt større grad trekkes mot unge kvinner. Jeg tror nok at mange er enige i at det kvinner kan oppnå med sitt unge utseende ikke er i nærheten av hva menn kan oppnå med sitt utseende når de er på topp. Så kvinners topp kan nok sies å være høyere og bedre definert.

3 minutter siden, AnonymBruker said:

Du skriver dine insisterende innlegg om unge kvinner og deres skjønnhet, igjen og igjen. Og forskjellen i attraksjon, på menn og kvinner. 
Men har det slått deg at grunnen til at voksne kvinner ønsker partner på egen alder og gjerne litt eldre, er at vi ønsker en partner som vi faktisk kan ha en dypere samtale med, og som kan utfordre oss intellektuelt? Som har levd litt og har erfaring, har kunnskap?
Menn derimot, som du stadig påpeker, foretrekker 18-åringer selv om de selv er langt opp i 40-50 års alderen, og det må jo da bety at det er penis som bestemmer og at en samtale eller noe som utfordrer hjernen litt (den store) ikke betyr noe som helst. Du snakker ned ditt eget kjønn hele tiden. For du kan jo ikke være annet enn en mann. Eller kanskje en ung, smellvakker, attraktiv kvinne?

Anonymkode: c1073...53b

Jeg tror nok menn i høy grad foretrekker kvinner som de kan føre en god samtale med. Men fysisk attraktivitet er også viktig for menn, slik som det også er for kvinner i varierende grad. Men når kvinners fysiske attraktivitet faller som den gjør, så blir gjerne menn (med valgmuligheter) sin prioritering deretter.

 

Anonymkode: f51d0...b08

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (22 minutter siden):

 I andre studier leser man at menn er mer disponert for andre typer rynker enn kvinner. Men du valgte swlvfølgeig den studien du VILLE ha.

Anonymkode: 3cab2...16b

Jeg fant ikke en studie, men flere, som alle sa ca det samme. Om det finnes annen forskning også, så er det interresant, men beste forskningen jeg fant viste at huden til kvinner eldes betydelig raskere enn hos menn, noe jeg også synes stemmer godt overens med hva jeg ser rundt meg 

Anonymkode: dedcb...a70

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenker folk av begge kjønn kan holde seg bra, så er det folk av begge kjønn som kan se mye eldre ut enn de er. 

Anonymkode: 2747f...c25

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 18.2.2024 den 17.37):

Grunner til at vi har mange gjenvaldrende forhold og ekteskap har med ting som:

-Mange treffes i relativt ung alder og holder sammen grunnet kjærlighet og barn. 

-Kvinner ønsker ofte partner på noenlunde lik alder

-Det er langt mer enn utseende som bestemmer. Hørt om at ting som personlighet spiller inn? Ja, jeg vet. Hvem skulle tro slikt.

Ditt motargument motbeviser ikke noe som helst av det jeg sier. Prøv å se litt nyanser og ikke like ekstremt på ting.

 

De fleste er vel enig i at veldig unge kvinner er langt mer ettertraktet enn veldig unge menn. Dette henger selvsagt sammen med at attraktiviteten knyttet opp til alder er veldig forskjellig for kjønnene. Kvinners attraktivitet som ung er mye høyere enn menn sin. Det er også en av grunnene til at kvinners attraktivitet faller mer enn menn sin med årene. Derfor blir det for mange naturlig å si at kvinner ikke holder seg like bra. De holder seg kanskje bra med tanke på at 40 år gamle kvinner stort sett ser ut som 40-år gamle kvinner og ikke 50-åringer. Men en 40 år gammel kvinne har generelt mistet veldig mye av attraktiviteten sin sammenlignet med ei som er tidlig i 20-årene. Spesielt når det er menn som står for vurderingen. Det er gjerne av slike grunner at menn kan gi velmente råd om at unge damer kanskje bør finne seg en mann mens de fortsatt er sett på som attraktive. Menn vet jo hvor lite "heldig" alder påvirker kvinners utseende.

Det at kvinner i langt høyere grad også ønsker hakket eldre menn, eller noenlunde gjevnaldrende menn. Sier jo litt om at menn eldes ganske bra i kvinners øyne.

Det at menn i snitt ønsker yngre og yngre kvinner relativt til økning i egen alder sier jo også en del om at kvinner ikke eldes så bra i menn sine øyner.

Anonymkode: f51d0...b08

Jeg synes det er lite attraktivt med voksne menn som ikke kan skrive "jevnaldrende" og "øyne" korrekt.

Anonymkode: 54d49...6b6

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

For en teit ting å si når man er samlet sånn. 

Anonymkode: a228a...bc4

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Atragon skrev (10 minutter siden):

"Menn eldres som god vin,
kvinner eldres som et stykke ost"

- en venn av meg

En "sannhet" med modifikasjoner- finnes nok av sure middelaldrende menn der ute også. På den annen side - kombinasjonen av vin og en velmodnet ost kan jo være svært velsmakende🙂

Endret av Roci
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Kvinner er ikke ting eller varer.

Anonymkode: 51f0e...7fa

Menn og kvinner er objekter av type menneske og når vi leter etter en make så betyr egen attraktivitet noe for hvor attraktive mennesker det er sannsynlig å få bli kjent med siden det er betydelig overlapp i hvor attraktiv mennesker vurderer det annet kjønn til å være.

Anonymkode: fa934...345

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når man sammenligner menn og damer uten sminke synes jeg oftest mannen holder seg best. Kanskje pga de bruker mindre sminke og kremer på ansiktet?

Men de fleste damer sminker seg så det gir et falsk bilde av ungdommelighet og bedre utseende.

Anonymkode: 66102...b01

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Atragon skrev (11 minutter siden):

"Menn eldres som god vin,
kvinner eldres som et stykke ost"

- en venn av meg

Fin vri.

For både ost og vin gjelder at det er de beste som fungerer til langtidslagring.

Anonymkode: fa934...345

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Roci skrev (3 minutter siden):

En "sannhet" med modifikasjoner- finnes nok av sure middelaldrende menn der ute også. På den annen side - kombinasjonen av vin og en velmodnet ost kan jo være svært velsmakende🙂

 

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Fin vri.

For både ost og vin gjelder at det er de beste som fungerer til langtidslagring.

Anonymkode: fa934...345

r/woosh

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

ansiktet?

Men de fleste damer sminker seg så det gir et falsk bilde av ungdommelighet og bedre utseende.

Anonymkode: 66102...b01

Du mener på samme måte som en del menn anlegger skjegg for å gi et falskt inntrykk av at de har hake, evt ikke har opptil flere av dem?

Anonymkode: 54d49...6b6

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Når man sammenligner menn og damer uten sminke synes jeg oftest mannen holder seg best. Kanskje pga de bruker mindre sminke og kremer på ansiktet?

Men de fleste damer sminker seg så det gir et falsk bilde av ungdommelighet og bedre utseende.

Anonymkode: 66102...b01

Du kan jo bare finne deg en mann, da - problem solved 😄

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, menn holder seg ikke bedre enn kvinner. 

Er en del menn her som må snakke ned kvinner og alder så fort de har mulighet til det. Skjønner lang vei at disse har selvforakt. De få gangene menn ut av det blå må si dette til meg så er det ikke akkurat pene menn for å si det sånn. Stort sett single også. Og alt handler ikke om fruktbarhet heller, men om det å holde seg godt. 

Her blir kvinner beskyldt for å jukse med både botox, fillers og sminke. Men langt i fra alle kvinner gjør dette. Og allikevel har de veldig flott og spenstig hud.  Tykkere hud gir dypere rynker også. Ser veldig sjeldent menn holder seg så godt egentlig. Huden deres er sjeldent veldig pen etter 35 år.

Ser noen tar frem Tom Cruise som et eksempel på å holde seg godt. Unnskyld meg, men er dere blinde eller noe? For et oppblåst ansikt den mannen der har. Ansiktet hans ser jo ut som en nålpute. Tror dere han er helt ekte. Nei! Alle skuespillere,  inkludert menn blir sminket og stylet i Hollywood. Mange av dem tar ulike behandlinger også. For ikke å nevne belysning. Så Nei, mannfolka er ikke mer ekte enn kvinnene i denne industrien heller. 

Veldig mange kvinner holder seg veldig godt. Mange av dem får masse oppmerksomhet også. Nå vil det sikkert komme en kuruke av en bitter mann og si at det kun gjelder sex. Kan være i mange tilfeller det. Men ikke glem at det gjelder den andre veien også da.  

Er også lei den at kvinner søker trygghet, noe de finner i eldre menn. I dag er de fleste kvinner med selvrespekt for seg selv selvstendige. I dag kan kvinner velge mer enn de kunne før. Og mange velger å leve singellivet og lever veldig godt med det. 

Godt de fleste menn i den virkelige verden ikke er som majoriteten på kg. Her er det mye søppel. Hadde vært bedre hvis menneskene døde ut hvis dette var alternativet. 

 

Og en ting til. Alle unge er ikke  veldig pene. Beklager å ødelegge illusjoen. Men de fleste er helt normale. Men såklart, mange har mye bedre hud og fastere kropp i yngre dager enn "eldre" dager. 

Endret av Sannhetsøkende
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

55 minutter siden, Sannhetsøkende said:

Veldig mange kvinner holder seg veldig godt. Mange av dem får masse oppmerksomhet også. Nå vil det sikkert komme en kuruke av en bitter mann og si at det kun gjelder sex. 

Det gjelder kun sex. 

Anonymkode: f51d0...b08

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Det gjelder kun sex. 

Anonymkode: f51d0...b08

🤣🤣🤣

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sannhetsøkende skrev (8 timer siden):

Her er det mye søppel. Hadde vært bedre hvis menneskene døde ut hvis dette var alternativet. 

 

Når du gjenoppliver tråden for å fortelle andre at sånne som dem burde dø ut er det nok best å la være.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Atragon skrev (På 21.2.2024 den 21.38):

"Menn eldres som god vin,
kvinner eldres som et stykke ost"

- en venn av meg

For en dum venn.

Anonymkode: 3cab2...16b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...