Gå til innhold

Holder menn seg bedre enn damer?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Nei. Jeg ser utrolig mange stygge, sjuskete og ustelte menn. Overalt. Og allikevel klager de på at de ikke får seg dame. 
Menn eier ikke selvinnsikt,og tror de er guds gave til kvinnen,uansett hvor ræva de ser ut.

  • Liker 9
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

47 minutter siden, Adrenalina1 said:

Nei. Jeg ser utrolig mange stygge, sjuskete og ustelte menn. Overalt. Og allikevel klager de på at de ikke får seg dame. 
Menn eier ikke selvinnsikt,og tror de er guds gave til kvinnen,uansett hvor ræva de ser ut.

😭

Anonymkode: fcf31...61e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror "holder seg bedre" blir feil, og kvinner lever jo gjerne lengre, bruker mer hudpleie og har mindre overvekt enn menn.

Det en kanskje heller mener er at menns aldring "rammer" attraktiviteten mindre enn kvinners, i den forstand at menn gjerne er på sitt mest attraktive litt senere, attraktiviteten henger mindre sammen med "unghet" og menn gjerne tilegner seg egenskaper kvinner finner attraktive etter alderen kvinner er på sitt mest attraktive. 

Så  menn holder seg nok ikke bedre, men attraktiviteten deres gjør nok ofte det. 

  • Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

slettet dobbeltpost

Endret av herzeleid
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 16.2.2024 den 9.01):

Alle bør få stille akkurat de kravene de måtte ønske. Hvis kravene er for strenge så må man leve med at ingen vil ha deg.

Anonymkode: fa934...345

Helt enig. Og med et stort overskudd av menn i landet, så er det ingen tvil om at kvinner generelt både kan og bør stille langt høyere krav enn menn. 

Anonymkode: f3c24...d4f

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

slettet trippelpost

Endret av herzeleid
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

herzeleid skrev (5 minutter siden):

Jeg tror "holder seg bedre" blir feil, og kvinner lever jo gjerne lengre, bruker mer hudpleie og har mindre overvekt enn menn.

Det en kanskje heller mener er at menns aldring "rammer" attraktiviteten mindre enn kvinners, i den forstand at menn gjerne er på sitt mest attraktive litt senere, attraktiviteten henger mindre sammen med "unghet" og menn gjerne tilegner seg egenskaper kvinner finner attraktive etter alderen kvinner er på sitt mest attraktive. 

Så  menn holder seg nok ikke bedre, men attraktiviteten deres gjør nok ofte det. 

Noe usikker. Jeg er 42 og dersom jeg skulle ha blitt skilt, så hadde jeg definitivt IKKE gått for en mann som var mer enn max 3-4 år eldre enn meg. Jeg hadde mye heller forblitt singel enn å bli tvunget til å starte opp en karriere som ulønnet hjemmesykepleier for en aldrende partner om 15 år.

Anonymkode: f3c24...d4f

  • Liker 4
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Noe usikker. Jeg er 42 og dersom jeg skulle ha blitt skilt, så hadde jeg definitivt IKKE gått for en mann som var mer enn max 3-4 år eldre enn meg. Jeg hadde mye heller forblitt singel enn å bli tvunget til å starte opp en karriere som ulønnet hjemmesykepleier for en aldrende partner om 15 år.

Anonymkode: f3c24...d4f

Hva er det du er usikker på? Jeg tror ikke noe av det du siterer tilsier at kvinner skulle ønske å være hjemmesykepleiere i en alder av 57. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 16.2.2024 den 7.46):

Nei, det stemmer ikke, og jeg skjønner ikke hvor den myten kommer fra. Må være en slik misogynistisk «sannhet», i likhet med at kvinner ikke kan kjøre bil eller eier logisk sans. 

Kvinner tar mye bedre vare på seg selv OG de rundt dem enn det menn gjør, sånn generelt. 

Anonymkode: 621a5...

"Kvinner tar mye bedre vare på seg selv OG de rundt dem enn det menn gjør, sånn generelt."

Det du sier her er med på å spre en generell misoppfatning at menn ikke tar vare på de rundt seg. Jeg blåser i at du sier "sånt generelt", fordi det rett og slett ikke stemmer. Menn ordner med bilen, måker snø, løfter, bærer, trøster, fikser, setter ut båten, klatrer på taket, skifter en rotten planke osv osv. Du ser kanskje ikke det som omsorg for andre? 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kommer helt an på gener og miljø. 

Både mannen og jeg tar godt vare på oss selv, vi trener regelmessig, spiser sunt og har en god livsstil. 

Men, til tross for vi er jevngamle, ser han eldst ut fordi han har begynt å miste håret og få grå hår. Ikke noe han kan gjøre med dette, det er genetikk. Men han ser veldig bra ut og er kjempe kjekk fordiom. 

Min mor og hennes søster er i 50 årene og har så vidt begynt å få grå hår. Håper jeg er like heldig med genetikken og kan beholde hårfargen min så lenge. 

Anonymkode: 07ab4...864

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 16.2.2024 den 8.46):

Mtp at det er et enormt overskudd av menn i Norge, og at utrolige 25 % av norske menn over 40 år er enslige og barnløse, så er det ingen tvil om at det nå er mannfolka som står med lua i hånda. De bør være veldig forsiktige med å stille krav.

Anonymkode: f3c24...d4f

Det er nok en misforståelse. En bedre lesing er kanskje at et segment blant menn sliter gjennom hele livet. En logisk konsekvens av dette er at de menn kvinner faktisk velger vil ha et bedre utvalg og i mye mindre grad nå står med lua i hånden. Menn som er aktuelle for ‘gjenbruk’ kan dermed med fordel stille krav, og mange finner nok at deres ‘gjenbruksverdi’ er relativt høy. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg er kvinne på 48 år, og føler jeg selv ser bra ut i forhold til alder. Nesten ingen rynker, langt tykt brunt hår. Har vel 4 grå hårstrå, men de napper jeg. Bruker aldri sminke, men er heldig med veldig fin hud, og svarte tykke vipper og svarte tykke bryn.

Min 2 år yngre mann, har store viker, grått hår og masse rynker, han ser helt klart eldre ut enn meg. 

Og ser rundt meg og, at kvinner på min alder ser ofte fortsatt bra ut. Er selvfølgelig menn på min alder som ser bra ut og, og noen damer som ser eldre ut enn de er. Men blant de jeg kjenner så er det flest damer som ser bra ut rundt denne alderen.

Anonymkode: 212c0...a6d

  • Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 hour ago, herzeleid said:

Jeg tror "holder seg bedre" blir feil, og kvinner lever jo gjerne lengre, bruker mer hudpleie og har mindre overvekt enn menn.

Det en kanskje heller mener er at menns aldring "rammer" attraktiviteten mindre enn kvinners, i den forstand at menn gjerne er på sitt mest attraktive litt senere, attraktiviteten henger mindre sammen med "unghet" og menn gjerne tilegner seg egenskaper kvinner finner attraktive etter alderen kvinner er på sitt mest attraktive. 

Så  menn holder seg nok ikke bedre, men attraktiviteten deres gjør nok ofte det. 

Du drar frem et viktig poeng. Hvordan attraktivitet henger sammen med alder.

Kvinner er ofte lagt mer attraktive i ung alder og mindre attraktive som eldre. Kvinners attraktivitet synker raskere enn menn sin. Eller for å si det på en annen måte. Kvinner mister mer av sin attraktivitet med årene enn det menn gjør. Om man vil gjøre dette enda mer nyansert kan man også inkludere seksuell attraktivitet.

Du nevner også at kvinner har mindre overvekt enn menn. Men her glemmer du viktige nyanser.

1. Kvinner og menn har veldig forskjellige attraktivitetsidealer sett opp mot BMI. Vi må derfor se på hvor mye attraktivitet som i praksis er mistet grunnet vekt for å vurdere hvordan (over)vekt har påvirket attraktivitet. Her kommer nåtidens gjennomsnittsdame langt dårligere ut.

2. Kvinner ser tjukkere ut enn menn ved tilsvarende BMI

3. Kvinner og menn vektlegger verdien/attraktiviteten av vekt forskjellig. (Dette går litt tilbake til punkt 1 og 2).

For å gi et svar til tråden. Kvinner holder seg sikkert like godt som menn, med tanke på å se ut som alderen de er. Men kvinner mister også mer av attraktiviteten med årene. Kvinners stadig økende vekt forsterker dette ytterligere. I langt større grad enn hos menn.

Ellers vil jeg legge til at jeg synes ikke at mange av måtene kvinner kan jukse seg til midlertidig attraktivitetøkning faktisk øker attraktiviteten. Push-up BH for eksempel. Gjør kanskje underverker for å begrense aldersforfall under en kjole. Men sannheten kommer fort frem for en partner. Om en spinkel mann slenger på seg en muskeldrakt under dressen så holder han seg ikke bedre eller blir mer attraktiv. Drakten skal som oftest av.

Anonymkode: f51d0...b08

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Du drar frem et viktig poeng. Hvordan attraktivitet henger sammen med alder.

Kvinner er ofte lagt mer attraktive i ung alder og mindre attraktive som eldre. Kvinners attraktivitet synker raskere enn menn sin. Eller for å si det på en annen måte. Kvinner mister mer av sin attraktivitet med årene enn det menn gjør. Om man vil gjøre dette enda mer nyansert kan man også inkludere seksuell attraktivitet.

Du nevner også at kvinner har mindre overvekt enn menn. Men her glemmer du viktige nyanser.

1. Kvinner og menn har veldig forskjellige attraktivitetsidealer sett opp mot BMI. Vi må derfor se på hvor mye attraktivitet som i praksis er mistet grunnet vekt for å vurdere hvordan (over)vekt har påvirket attraktivitet. Her kommer nåtidens gjennomsnittsdame langt dårligere ut.

2. Kvinner ser tjukkere ut enn menn ved tilsvarende BMI

3. Kvinner og menn vektlegger verdien/attraktiviteten av vekt forskjellig. (Dette går litt tilbake til punkt 1 og 2).

For å gi et svar til tråden. Kvinner holder seg sikkert like godt som menn, med tanke på å se ut som alderen de er. Men kvinner mister også mer av attraktiviteten med årene. Kvinners stadig økende vekt forsterker dette ytterligere. I langt større grad enn hos menn.

Ellers vil jeg legge til at jeg synes ikke at mange av måtene kvinner kan jukse seg til midlertidig attraktivitetøkning faktisk øker attraktiviteten. Push-up BH for eksempel. Gjør kanskje underverker for å begrense aldersforfall under en kjole. Men sannheten kommer fort frem for en partner. Om en spinkel mann slenger på seg en muskeldrakt under dressen så holder han seg ikke bedre eller blir mer attraktiv. Drakten skal som oftest av.

Anonymkode: f51d0...b08

Det er for så vidt et interessant poeng, og BMI kan nok være misvisende her. Blant annet vil jeg anta det er mange flere menn enn kvinner som er "overvektige" fordi de har trent mye styrke, og "røslighet" rammer kanskje menns attraktivitet mindre enn kvinner. Poenget mitt tror jeg like fult står seg, at en vanskelig kan si at menn "holder seg bedre" generelt, selv om en nok attraktivitetsmessig fort gjør det. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gammelsmurfen skrev (4 timer siden):

"Kvinner tar mye bedre vare på seg selv OG de rundt dem enn det menn gjør, sånn generelt."

Det du sier her er med på å spre en generell misoppfatning at menn ikke tar vare på de rundt seg. Jeg blåser i at du sier "sånt generelt", fordi det rett og slett ikke stemmer. Menn ordner med bilen, måker snø, løfter, bærer, trøster, fikser, setter ut båten, klatrer på taket, skifter en rotten planke osv osv. Du ser kanskje ikke det som omsorg for andre? 

Følelsesmessig omsorg er tyngre enn fysisk, "fjern" omsorg. Det sier jeg som en handy kvinne, som har gjort begge deler. Å være gratispsykolog for andre, gjerne rebelske tenåringer, er mer utmattende enn gressklipping med favorit lydbok på øret.

Anonymkode: 51f0e...7fa

  • Liker 6
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Du drar frem et viktig poeng. Hvordan attraktivitet henger sammen med alder.

Kvinner er ofte lagt mer attraktive i ung alder og mindre attraktive som eldre. Kvinners attraktivitet synker raskere enn menn sin. Eller for å si det på en annen måte. Kvinner mister mer av sin attraktivitet med årene enn det menn gjør. Om man vil gjøre dette enda mer nyansert kan man også inkludere seksuell attraktivitet.

Du nevner også at kvinner har mindre overvekt enn menn. Men her glemmer du viktige nyanser.

1. Kvinner og menn har veldig forskjellige attraktivitetsidealer sett opp mot BMI. Vi må derfor se på hvor mye attraktivitet som i praksis er mistet grunnet vekt for å vurdere hvordan (over)vekt har påvirket attraktivitet. Her kommer nåtidens gjennomsnittsdame langt dårligere ut.

2. Kvinner ser tjukkere ut enn menn ved tilsvarende BMI

3. Kvinner og menn vektlegger verdien/attraktiviteten av vekt forskjellig. (Dette går litt tilbake til punkt 1 og 2).

For å gi et svar til tråden. Kvinner holder seg sikkert like godt som menn, med tanke på å se ut som alderen de er. Men kvinner mister også mer av attraktiviteten med årene. Kvinners stadig økende vekt forsterker dette ytterligere. I langt større grad enn hos menn.

Ellers vil jeg legge til at jeg synes ikke at mange av måtene kvinner kan jukse seg til midlertidig attraktivitetøkning faktisk øker attraktiviteten. Push-up BH for eksempel. Gjør kanskje underverker for å begrense aldersforfall under en kjole. Men sannheten kommer fort frem for en partner. Om en spinkel mann slenger på seg en muskeldrakt under dressen så holder han seg ikke bedre eller blir mer attraktiv. Drakten skal som oftest av.

Anonymkode: f51d0...b08

Det er noe dere prøver å fortelle dere selv. Hvis det var slik du sier, ville vi ha hatt en flust med forhold mellom unge jenter og eldre menn, noe vi ikke har. Det er også flere ufrivillig single menn enn kvinner. At dere mener all BMI over undervekt er "feit", er statistisk bevist. På samme måte som dere mener at damer eeelsker tjukke menn. Det har ingen rot i virkeligheten. Sorry, gutta.

Anonymkode: 51f0e...7fa

  • Liker 5
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

herzeleid skrev (4 timer siden):

Hva er det du er usikker på? Jeg tror ikke noe av det du siterer tilsier at kvinner skulle ønske å være hjemmesykepleiere i en alder av 57. 

Hvis man har en 15 år eldre ektefelle så må man jo det. Og i det man selv går av med pensjon, så er ektefellen nærmere 80 år og på vei inn på gamlehjem. Trivelig pensjonisttid.

Anonymkode: f3c24...d4f

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Hvis man har en 15 år eldre ektefelle så må man jo det. Og i det man selv går av med pensjon, så er ektefellen nærmere 80 år og på vei inn på gamlehjem. Trivelig pensjonisttid.

Anonymkode: f3c24...d4f

Men hvor henter du denne 15 år eldre ektefellen fra? Det kan ofte virke som en fullstendig glemmer nyanser her inne og prater seg inn i svært oppkonstruerte scenarier. 

  • Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...