Gå til innhold

Holder menn seg bedre enn damer?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Jeg sier at flere menn har langt yngre kone, enn kvinner har langt yngre mann. Jeg sier at dette var sant for lenge siden og det var sant i 2008. Jeg sier at den som sier at dette bare skyldes «hentebruder» juger.

Anonymkode: fa934...345

Det er greit, men who the fuck cares?

Anonymkode: 3cab2...16b

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

7 minutter siden, AnonymBruker said:

Nei. Kroppslig sett er det samme peak. En 35 år gammel mann er like gammel som en 35 år gammel kvinne. De holder seg ikke bedre. Nå må dere slutte å lure dere selv. 20 år gammel sæd er 20 år gammel sæd. 35 år gammel sæd er 35 år gammel sæd osv. Man er så gammel som man er.

Attraktivitetsmessig så er det vidt forskjellige peaker. Og fordelingen av attraktivitet er også vidt forskjellig.

Hvor mange damer på 30-50 sikler på 18-år gamle gutter? Bytt om kjønn og sammenlign.

Hvor mange jenter på 25, sikler på 5+ år eldre menn? Bytt om kjønn og sammenlign.

20 år gammel sæd funger fint til å lage barn med. 45 år gammel sæd funger fint til å lage barn med. Hvordan står det til med gjennomsnittlige kvinner på 45+ som vil ha mange barn? Likt som menn? 

Anonymkode: f51d0...b08

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja det vil jeg si, kvinner har som regel på seg to kilo sminke også. Ta en 40år gammel usminket kvinne vs en 40 år gammel mann så ser du klart hvem som holder seg best..

Anonymkode: 768eb...31b

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Just now, AnonymBruker said:

Mennesker som er interessert i logiske argumenter som henger på grep.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Attraktivitetsmessig så er det vidt forskjellige peaker. Og fordelingen av attraktivitet er også vidt forskjellig.

Hvor mange damer på 30-50 sikler på 18-år gamle gutter? Bytt om kjønn og sammenlign.

Hvor mange jenter på 25, sikler på 5+ år eldre menn? Bytt om kjønn og sammenlign.

20 år gammel sæd funger fint til å lage barn med. 45 år gammel sæd funger fint til å lage barn med. Hvordan står det til med gjennomsnittlige kvinner på 45+ som vil ha mange barn? Likt som menn? 

Du kan lese utviklingen på sædkvalitet, mengde, etc selv. Den forandrer seg med årene, også fra 20-30. Det er ren uvitenhet du kommer med, hvorfor har du ikke lest før du diskuterer?

• Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mennesker som er interessert i logiske argumenter som henger på grep.

Åååååh, LOGIKK!!! Ok. Ja, det er nok DET som er hovedårsaken i slike debatter.

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Just now, AnonymBruker said:

Du kan lese utviklingen på sædkvalitet, mengde, etc selv. Den forandrer seg med årene, også fra 20-30. Det er ren uvitenhet du kommer med, hvorfor har du ikke lest før du diskuterer?

Hva skrev jeg som var feil, eller uvitenhet? Helt konkret.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kona og jeg hadde det litt morsomt og skulle nevne en kjendis vi kunne tenke oss å ha sex med.

Jeg valgt ei i midten av tjueårene. Kona valgte en i midten av femtiårene. (Vi er i midten av tredveårene.)

Kvinner og menn eldes helt likt, mener jeg. Vi bare har forskjellig syn på hva vi ser etter hos hverandre.

Anonymkode: 275de...5f1

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

Nei. Kroppslig sett er det samme peak. En 35 år gammel mann er like gammel som en 35 år gammel kvinne. De holder seg ikke bedre. Nå må dere slutte å lure dere selv. 20 år gammel sæd er 20 år gammel sæd. 35 år gammel sæd er 35 år gammel sæd osv. Man er så gammel som man er.

Enig, det gir ikke så stor mening siden kroppen er et levende vesen som skal forsvinne en dag at peaken for et kjønn skal komme mye lengre etter det andre. Kroppen holder ut like lenge ser det ut for min del. Så er det individuelle forskjeller utifra arv og miljø. Men ser jo som regel på menn og kvinner at de er jevngamle eller ikke, om de ikke utfører inngrep eller lignende.

Det er en livsløgn for menn at de holder seg unge lengre eller at kvinner ikke annser visuell attraksjon eller alder. Bare fordi noen lar seg kjøpe eller liker eldre, betyr ikke det at absolutt hver eneste kvinne gjør. Å mange mener eldre som i maks rundt 6 år eldre, om så mye eldre en gang. Det er langt unna det mange menn tyder, noen går genuint rundt å tror at kvinner generellt drømmer om noen 20 år eldre.  

Anonymkode: 89cc5...014

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kvinner ser i hovedsak i mye større grad etter stabilitet, trygghet og sosial status. Dette har gjerne ikke de yngste mennene på plass. Derfor holder menn seg attraktive i høyere alder i kvinners øyne. Dette går ikke på at de ikke får like mye aldringstegn som kvinner. Eller at utseende ikke taper seg like mye. 
Menn ser mer etter fruktbarhet, sunnhet og lekenhet. Ingenting av dette er nødvendigvis bevisst. 

Konkusjon er at menn som tror de eldes som vin utseendemessig har misforstått. 

Anonymkode: 60bb9...a79

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Hva skrev jeg som var feil, eller uvitenhet? Helt konkret.

Det her gidder jeg ikke. Du skrev et så kort innlegg at du kan sjekke alle påstandene dine opp mot en rekke studier selv, utenlandske også. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

7fa cares. Jeg har denne diskusjonen med en dame ca en gang pr mnd. (Jeg vet ikke om det er 7fa hver gang). Hver gang prøver noen å føre leseren bak lyset med hva ssb sier. Hver gang prøver jeg å poste grafikken sånn at leseren kan gjøre seg opp en mening uten weasel words.

Hvis vi alle kan være enige om hva statistikken viser så kan jeg være enig med deg om at «who the fuck cares», for da har vi hevet kunnskapsnivået på forumet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (17 minutter siden):

Jeg ser tall som som f.eks 10 damer som årlig trenger hjelp på krisesenter i Skien, legg til mange krisesentre, så er det fortsatt relativt lave tall. Under 3000 som  flytter til Norge for å bo med partner. 1604 menn har flyttet til Asia. Tall hentet fra artiklene dine. Sett opp mot alle menn i Norge. Langt over 2 700 000. Tenker du tallene representerer en særlig stor, eller spesielt nevneverdig prosentandel? I flere av tilfellene ser man heller ikke snakk om aldersforskjell. Så har du noe som er særlig relevant for tråden?

Ellers tenker også menn med andre organer en hodet nedentil. Men når kvinner eldes som de gjør. (Stupende attraktivitet.) Så må jo menn i høyere grad være løsningsorienterte og finne yngre der yngre er tilgjengelig.

Så rart min mann og mange andre menn har rikt og bra sexliv med jevnaldrende damer. Hva gjør du personlig når kona blir eldre?

Anonymkode: 51f0e...7fa

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Mange damer sikler på unge gutter. https://www.aftenposten.no/amagasinet/i/a24gE/mange-kvinner-droemmer-om-yngre-menn

Når far er eldre, øker risiko for fosterskader, spontanabort, for tidlig fødsel mv: https://nhi.no/familie/barn/barn-av-eldre-fedre

Risiko for psykisk sykdom øker også med gammel far: https://www.nrk.no/viten/risko-hos-barn-av-eldre-fedre-1.11570685

Så kom dere ned på landjorda og slutt å løpe etter tenåringer.

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Kvinner ser i hovedsak i mye større grad etter stabilitet, trygghet og sosial status. Dette har gjerne ikke de yngste mennene på plass. Derfor holder menn seg attraktive i høyere alder i kvinners øyne. Dette går ikke på at de ikke får like mye aldringstegn som kvinner. Eller at utseende ikke taper seg like mye. 
Menn ser mer etter fruktbarhet, sunnhet og lekenhet. Ingenting av dette er nødvendigvis bevisst. 

Konkusjon er at menn som tror de eldes som vin utseendemessig har misforstått. 

Kvinner:

Jeg tror at veldig mange kvinner synes det er fint med en mann som er litt eldre. I alle fall til de er 40-50. Uten at jeg (eller de?) vet helt hvorfor.

Jeg tror at for menn på 40-60 som har voksne barn og finner seg en betydelig yngre kone så handler det ofte om at de har noe annet å by på som kompenserer for alder. En 40-åring som har utdanning og jobb og har bevist at han kan oppdra barn er kanskje å foretrekke over en 25-åring som ikke helt vet hva han skal gjøre ut av livet sitt. For noen.

Og så tror jeg at det er et mindretall jenter som synes at alderen i seg selv er spennende, uskikkelig, eller liker erfaringen som de antar at en 20 år eldre mann har.

Menn:

Veldig mange menn synes at en veldreid 23-åring er fint å se på. Mange ser nok også på vovete filmer med slike kvinner. Enten mannen er 17 eller 70. Derfra til å ønske å ha et ONS eller forhold eller endog stifte familie med så mye yngre dame er nok et stort steg for de fleste, og praktiske innvendinger vil nok melde seg fort når den første hormonelle rusen over å være interessant har gitt seg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker said:

Mange damer sikler på unge gutter. https://www.aftenposten.no/amagasinet/i/a24gE/mange-kvinner-droemmer-om-yngre-menn

Når far er eldre, øker risiko for fosterskader, spontanabort, for tidlig fødsel mv: https://nhi.no/familie/barn/barn-av-eldre-fedre

Risiko for psykisk sykdom øker også med gammel far: https://www.nrk.no/viten/risko-hos-barn-av-eldre-fedre-1.11570685

Sier ikke noe imot det jeg sa.

Sånn generelt. Du skjønner at om en risiko går fra 0,1 til 1%, så kan man si at det er ti ganger høyere risiko. Men en risiko på 1% er fortsatt veldig lav sant?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

De kan jo bare leve i troa om de vil, og løpe til de blir utslitte. Vi som er eldre vil heller ikke ha slike menn som ikke har selvinnsikt. Det viktigste er at de ikke plager unge damer med tilnærmelser. Husker det dom svært ekkelt. 17-18 år og blir flørtet med av 30-50 år gamle menn. Var skikkelig ekkelt. 

• Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutter siden, AnonymBruker said:

Så rart min mann og mange andre menn har rikt og bra sexliv med jevnaldrende damer. Hva gjør du personlig når kona blir eldre?

Kjærlighet holder mennesker sammen gjennom alderdom.

Poenget er at når menn er opp i årene og velger partner på nytt. Så vil de i langt høyere grad velge ei som er yngre, dersom mulig. Det har selvsagt sammenheng med at kvinnes attraktivitet synker ganske graftig med årene.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Sier ikke noe imot det jeg sa.

Sånn generelt. Du skjønner at om en risiko går fra 0,1 til 1%, så kan man si at det er ti ganger høyere risiko. Men en risiko på 1% er fortsatt veldig lav sant?

Jeg hadde fortsatt ikke tatt denne risikoen hvis man i stedet kan slippe.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det viktigste er at de ikke plager unge damer med tilnærmelser. Husker det dom svært ekkelt. 17-18 år og blir flørtet med av 30-50 år gamle menn. Var skikkelig ekkelt. 

Så lenge det overhodet finnes 18-åringer som liker å bli flørtet med av 30-åringer og som ønsker noe mer så tror jeg at det er urealistisk å forvente at menn helt skal slutte å ta kontakt. Da må du i så fall be _alle_ dine medsøstre om å ha en slags forent front mot flørtere.

Uansett om jenta er 18 eller 80 så synes jeg at menn skal behandle dem med respekt, være grei og ta et tydelig nei for er nei. Å utvise rett nivå av sensitivitet er vanskelig for oss alle men noe vi kan tenke på uansett hva vi gjør.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...