Gå til innhold

SPILLET - nytt program på tv 2 , 23 februar. Dette blir spennende syns jeg.


GrønnNellik68

Anbefalte innlegg

Mollebolle skrev (3 timer siden):

Det skulle vært mulig å stemt ut en fra panelet også 🙈 Da ville jeg gjerne kvittet meg med Harald Eia. Makan til "ovenfor og ned" type. Den man-splaininga han holder på med er ikke ok. Håper vi slipper han i en evt. sesong 2, da som både kommentator eller deltaker.

Enig i det. Men det er jo så konsekvent at det må være regissert at han skal være mansplaineren i panelet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Krokenguri skrev (2 timer siden):

Det var vel 100% spill taktisk. Ikke  vanskelig å se at det ligger en alianse i aliansen. Der line og Martha  var det sterkeste  paret. 

Om kjeller laget er ute. Så er det jo ingen tvil om at vidar ville ha vært nr en ut etter dem. Så her var det en mulighet å få ut danby , marginalt fikk han det til før kjellerlaget var for få.  Og rokke fullstendig om på makt posisjonen her.

Nå er det 3 fra oppelaget og 4 på kjellerlaget. Og blir ikke helt overasket over om Victoria blir med å stemmer ut martha og line

Særlig taktisk kan det ikke ha vært å bruke alle pengene sine og å få hele den rike overetasjen mot seg.

Tror egentlig han bare gjorde det for moro skyld :)

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Ti T Usen said:

Enig i det. Men det er jo så konsekvent at det må være regissert at han skal være mansplaineren i panelet.

Håper virkelig det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Athod skrev (7 minutter siden):

Særlig taktisk kan det ikke ha vært å bruke alle pengene sine og å få hele den rike overetasjen mot seg.

Tror egentlig han bare gjorde det for moro skyld :)

Er jo eneste måten å komme videre på. Danby og victoria var et lag i laget line og martha var et lag i laget. Så han er vel ikke dummere enn at han har forutsett at han var neste offer for utstemming når alle på kjellerlaget var ute. 

Ved å stemme ut danby nå. Ble han ikke bare kvitt en sterk spiller. Men han fikk rokket ved alianser og mer makt. 

Fordi han har byttet lag. Og da er de plutselig 4 på kjellerlaget og 3 stk på oppelaget. Pengene hos oppelaget minsker hardt.  

Så hvis noen på kjelerlaget vinner penger nå. Har de muligheter for 5 stemmer.  Får de samme muligheter til å trykke på knappen å få 60.000kr så stiller de sterkere

  • Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Elsket gårsdagens episode! Vidar var god! Og Lines dårlige side kom godt frem.

Danby har vært god, synes jeg, han har spilt spillet. Enkelte andre virker ikke helt å forstå at det er nettopp et spill og tar ting for personlig. 

Gleder meg til neste episode!

  • Liker 20
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vidar Magnussen!!!! Absolutt min favoritt nå!! 

  • Liker 26
  • Hjerte 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Athod skrev (1 time siden):

Særlig taktisk kan det ikke ha vært å bruke alle pengene sine og å få hele den rike overetasjen mot seg.

Tror egentlig han bare gjorde det for moro skyld :)

Virker nesten om en kveld til med kortspill var mer fristende enn den taktiske tralten. Den siste samlingen var helt unødvendig og muligens vippepunktet for Vidar, som virket til å kjenne på at det ble en unødvendig maktdemonstrasjon. Litt opposisjon mot overmakta som kjører bulldoser over ett slagent lag. 
 

Festlig twist. Endelig noe gøy å se på, reality har de siste årene vært noe kjedelig oppgulp av gammel nytt. Men dette, det er spennende! Overraskende hvordan Line mistet det helt på slutten der, fra den rolige og kalkulerende, til helt i fistel over at noen rokket ved det etablerte. Taktisk sett neppe lurt, trodde faktisk ikke hun skulle snuble på følelser. 

Endret av thricane
Skrivefeil
  • Liker 12
  • Nyttig 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Babyface skrev (1 time siden):

Elsket gårsdagens episode! Vidar var god! Og Lines dårlige side kom godt frem.

Danby har vært god, synes jeg, han har spilt spillet. Enkelte andre virker ikke helt å forstå at det er nettopp et spill og tar ting for personlig. 

Gleder meg til neste episode!

Danby har mye av æren for å gjøre dette til noe alle venter i spenning for å se hver uke, det ville aldri blitt tilsvarende om strategien ble kortspill og blanke stemmer. Han sparket det i gang 👏🏻👏🏻

  • Liker 16
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

For å få sparket Line på hue og ræva ut i neste episode bør enten Vidar, Erik, Anette eller Steffen vinne pengepremien (Noe jeg antar blir 60 000,-), eller får med seg Victoria. Vinner en av de fire har de 4 stemmer ekstra (60 000,- i pengepremie + at Steffen har penger til en ekstra stemme). Totalt 8 stemmer.

Line, Martha og Victoria har penger til å kjøpe 7 ekstra stemmer. Dvs. at de 3 har mulighet til å avgi 10 stemmer om de blakker seg helt. Så er jo spørsmålet om de bruker alt?

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vera skrev (På 31.3.2024 den 22.09):

Ja enig, Line spiller bra! Men nå spørs det om hub ikke får øynene på seg neste uke..Danby og lagvenninnen skulle vel gå all in med stemmesedler. 
Jeg tror Vidar Magnussen stepper opp gamet, og er en god spiller. Men heier egentlig litt på Herman..sikkert fordi han er så malplassert (for han virker virkelig uskyldig og bare snill..såvidt han tør å se i kamera). 

Vidar, min Vidar!! 
Jeg visste han hadde det i seg - og har sagt fra start at jeg har troen på ham. 
Nå håper jeg at han trekker pusten og tenker med hodet - ikke hjertet (at han ikke tar seg nær av Lines utbrudd, og dermed går tilbake til det gamle laget)..spillet er ikke et lagspill..man kan gjerne late som - men det er kun èn vinner..så til syvende og sist vil noen tråkke på tilliten som blir bygd opp på et lag. 
Vidar gjør en genistrek når han vender seg til kjellerlaget..og spiller på tillit og moral..mens han posisjonerer seg. Veldig smart! Han er tilsynelatende åpen i spillet sitt - samtidig som han spiller så rent, at de egoistiske motivene (det å ha en sjangs til å vinne), kommer helt i bakevja..smooth! 
 

Jeg tror det er første gang jeg har jublet høyt over et realityprogram! Well done! 

  • Liker 15
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Måtte se programmet i reprise i dag siden nettet plutselig tok kvelden i går (typisk) Jeg jublet høyt da boksen sa Danby sitt navn. Jeg så virkelig ikke den komme. Thank you Vidar!:juhu:

 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

oyv12345 skrev (1 time siden):

For å få sparket Line på hue og ræva ut i neste episode bør enten Vidar, Erik, Anette eller Steffen vinne pengepremien (Noe jeg antar blir 60 000,-), eller får med seg Victoria. Vinner en av de fire har de 4 stemmer ekstra (60 000,- i pengepremie + at Steffen har penger til en ekstra stemme). Totalt 8 stemmer.

Line, Martha og Victoria har penger til å kjøpe 7 ekstra stemmer. Dvs. at de 3 har mulighet til å avgi 10 stemmer om de blakker seg helt. Så er jo spørsmålet om de bruker alt?

Tviler på de får med seg drama dronninga (victoria) hun tutet jo sånn over at Danby ble den eliminert :roll:

Håper Line ryker ut neste gang! 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

thricane skrev (3 timer siden):

Danby har mye av æren for å gjøre dette til noe alle venter i spenning for å se hver uke, det ville aldri blitt tilsvarende om strategien ble kortspill og blanke stemmer. Han sparket det i gang 👏🏻👏🏻

Enig, men det var og godt å bli kvitt'n :knegg:

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

4 hours ago, oyv12345 said:

For å få sparket Line på hue og ræva ut i neste episode bør enten Vidar, Erik, Anette eller Steffen vinne pengepremien (Noe jeg antar blir 60 000,-), eller får med seg Victoria. Vinner en av de fire har de 4 stemmer ekstra (60 000,- i pengepremie + at Steffen har penger til en ekstra stemme). Totalt 8 stemmer.

Line, Martha og Victoria har penger til å kjøpe 7 ekstra stemmer. Dvs. at de 3 har mulighet til å avgi 10 stemmer om de blakker seg helt. Så er jo spørsmålet om de bruker alt?

Håper virkelig at Vidar, Anette, Erik eller Steffen vinner neste konkurranse. Desverre tror jeg Victoria er lett å overtale til det meste, så jeg tror nok Line har henne rundt lillefingeren enn så lenge. Line skal jo beskytte de unge 😉

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så kjedelig at Danby røk ut. Bortsett fra Vidar er resten av gjengen bare…gjesp.

  • Liker 3
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huttetutt skrev (36 minutter siden):

Så kjedelig at Danby røk ut. Bortsett fra Vidar er resten av gjengen bare…gjesp.

Synnes Erik Thorstvedt er kul å se på, han har en sosial lederstil jeg finner veldig inspirerende. 

  • Liker 19
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

SkadiJegeren skrev (20 minutter siden):

Synnes Erik Thorstvedt er kul å se på, han har en sosial lederstil jeg finner veldig inspirerende. 

Enig!

Vi så det i "Tufte I.L." også.

 

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

SkadiJegeren skrev (8 timer siden):

Synnes Erik Thorstvedt er kul å se på, han har en sosial lederstil jeg finner veldig inspirerende. 

Han virker som en fantastisk fin fyr❤️

  • Liker 9
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spennende episode med herlig klimaks, men ett eller annet skurret for meg, og peker i retning av noe scripting. 

Hvordan var egentlig tidslinjen? Stemte de FØR de gikk inn i stua og Vidar tårevåt fortalte at Erik skulle ut? Hvis ikke - kunne jo Vidar risikert at både Steffen, Erik og Anette bare ga faen i å stemme, og hvert fall ikke gadd bruke penger på ekstrastemmer. Eller var han det hele tiden avtalt?

Det jeg lurer litt på/frykter er at produksjonen så at nå blir det kjedelige tider fremover - og valgte å snakke med Vidar på stemmerommet. 

For øvrig fint å se Line Andersen vise sin ekte side. Kudos til Steffen som kommenterte blikkinga hennes.

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

takinova skrev (6 minutter siden):

Spennende episode med herlig klimaks, men ett eller annet skurret for meg, og peker i retning av noe scripting. 

Hvordan var egentlig tidslinjen? Stemte de FØR de gikk inn i stua og Vidar tårevåt fortalte at Erik skulle ut? Hvis ikke - kunne jo Vidar risikert at både Steffen, Erik og Anette bare ga faen i å stemme, og hvert fall ikke gadd bruke penger på ekstrastemmer. Eller var han det hele tiden avtalt?

Det jeg lurer litt på/frykter er at produksjonen så at nå blir det kjedelige tider fremover - og valgte å snakke med Vidar på stemmerommet. 

For øvrig fint å se Line Andersen vise sin ekte side. Kudos til Steffen som kommenterte blikkinga hennes.

Jeg skal være ærlig å si at den samme tanken har slått meg. 

Jeg tror at den seansen var etter de hadde stemt, men at produksjonen kanskje sa til Vidar at han ikke skulle si noe om hva han hadde stemt, men la det virke som om det var Erik som måtte ut. Vidar kunne vel ikke med 100% sikkerhet vite utfallet? Hvis Line, Victoria og Martha hadde brukt mer penger på stemmer, så hadde jo Erik røket? Så det kan jo tenkes at Vidar fullt og helt faktisk trodde at det var Erik som måtte forlate da de hadde den avskjedsseremonien? Det blir jo bare spekulasjoner. Uansett veldig greit at det ble rokket ved, ellers hadde det blitt veldig kjedelig fremover. Og så håper jeg jo selvfølgelig at det var Vidar sitt valg fullt og helt, og ikke noen innblanding fra produksjonen. Det ville hvert fall ødelagt litt for min del. 

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...