Gå til innhold

Krangel om sex…


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (59 minutter siden):

Jeg har erfart at det ikke hjelper på en kvinnes sexlyst om man tar avvisning med godt humør heller. Jeg har ventet i fem år på at kona skal få lyst, eller være villig til å snakke om det. Ingen utvikling. Ingen sex, og hun vil ikke snakke om det. Forstår kvinner, mange kvinner, sine egne kropper og sexlyst? 

Anonymkode: dc5ea...ba0

Jeg hadde personlig ikke ventet på at en partner skulle få lyst på sex i fem år. Det jeg skriver om handler ikke om å akseptere en livssituasjon som er ulevelig, men om å ikke ødelegge grunnlaget for at forhold og sexliv kan være levelig. 

I ditt tilfelle kan du ha en aseksuell partner, eller dere krasjet deres seksuelle samliv før du ble tålmodig (kan ligge på henne også, kvinner lever i den samme drittkulturen angående å ikke forstå godt nok at kun god og positiv sex opprettholder sexlyst), men å presse en partner som egentlig har lyst på sex når lysta er der til sex når lysta ikke er der er totalt ødeleggende for lyst og sexliv. Sex skal kun skje når begge to har lyst på sex. 

En partner som man ikke har et levelig forhold til bør man forlate. Det er også å ta ansvar og være voksen. Om det er fordi partner presser deg til sex du ikke ønsker, og kommunikasjon ikke når gjennom, eller partner krever at du lever i sølibat, og kommunikasjon ikke når gjennom. 

Et forhold må forvaltes godt for å være godt. Et sexliv må forvaltes godt for å være godt. 

Endret av Trolltunge
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Example skrev (1 time siden):

Det henger jo gjerne sammen med at disse mennene har lært hva som skal til for at det blir sex. 

I en dem forhold er det kvinnen som kontrollerer tilgangen og bestemmer når man skal ha sex. Det ser vi masse eksempler på her på KG, også denne tråden. Det er jo ikke tilfeldig at det også blir noen gnisninger på veien da. Både fra kvinnens side som her, men også fra mennenes side. 

"Vi hadde sex nylig", ergo det har ikke gått lang nok tid, og "vi skal ha date i morgen", ergo gjør han det "bra" der kan det ende med sex i morgen. Det passer best for henne, og dermed er det muligheten han har. Dersom han for eksempel ikke orker i morgen, skal vi ikke se bort i fra at sjansen er gått for noen dager.

Det er ikke sunt, og det ødelegger et forhold. 

Dette stemmer ikke i det heletatt. I vårt forhold er det stort sett han som kontrollerer. Han har et større behov for sex enn meg. Og det vet han. Og pga dette følges stort sett hans behov. Jeg sier sjeldent nei takk. 
Jeg sa heller ikke «vi skal ha date i morgen». Jeg sa «jeg er nok mer påkoblet og har mer å gi deg i morgen, så om du vil, så har vi en date da». Om han ikke orker, så er det helt ok. Det har jeg aldri hatt noe problem med å akseptere. 
For han spiller det ikke noen rolle om jeg har lyst eller ikke. Han mener jeg bør klare det uansett.  Selv om jeg forklarer at jeg har underskudd på søvn pga at jeg har jobbet mye, skal tidlig på jobb dagen etter og det er sent på kvelden. Er uvel pga at jeg er trøtt og sliten. Jeg møter null forståelse. For han skal ha dekket sitt behov der og da. Og nå har han ødelagt hele dagen i dag med å være drittsur. Jeg har prøvd å nærme meg han, for å fikse ting. Sa at vi kunne gi hverandre en klem. Fikk da til svar at en klem kunne uansett ikke dekke hans behov. Og kjenner jeg han rett så går han rundt i minst en uke nå og er drittsur. 
 

ts

Anonymkode: 7b9e5...fbb

  • Liker 6
  • Hjerte 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (23 minutter siden):

Også single barnløse kvinner er vel mer sykemeldt enn andre. Hvilket tredje skift er det disse tar?

Anonymkode: fbd42...595

Som i alle andre eller noen andre? Single kvinner (og menn) har verken skuffelser eller forpliktelser når det gjelder sex med partneren, da de ikke har en partner. 3 skift handler om parforhold der arbeidsfordelingen ikke er lik.

  • Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Example skrev (2 timer siden):

Man høster vel som man sår tenker jeg. Du har bestemt deg for i morgen, ikke i dag, og at han får være fornøyd fordi dere "hadde sex nylig". Nylig er absolutt relativt.

Hvis man som kvinne tenker at man legger opp en plan for når man skal ha sex og ikke, og også opptrer som en slags sjef for dette, det er som å be om trøbbel. 

Jeg sier ikke at man skal ha sex når man ikke orker eller vil, men det et noe med hvordan man legger det frem og opptrer. Dette er åpenbart en mann som er frustrert over manglende sex. Det er, uansett hvordan man vrir og vender på det, et problem for dere som par, ikke bare han. 

Gjør man sex til en vare, må man nesten forvente dårlig stemning når man holder tilbake denne varen.

Hun skrev at hun var for sliten til sex. Det er lov å være for sliten til sex. Også for menn. Å være for sliten til sex innimellom sier særdeles lite om hvor ofte man ikke er for sliten til sex, men det skal respekteres å ikke ha lyst på sex. Begge veier. 

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Dette stemmer ikke i det heletatt. I vårt forhold er det stort sett han som kontrollerer. Han har et større behov for sex enn meg. Og det vet han. Og pga dette følges stort sett hans behov. Jeg sier sjeldent nei takk. 
Jeg sa heller ikke «vi skal ha date i morgen». Jeg sa «jeg er nok mer påkoblet og har mer å gi deg i morgen, så om du vil, så har vi en date da». Om han ikke orker, så er det helt ok. Det har jeg aldri hatt noe problem med å akseptere. 
For han spiller det ikke noen rolle om jeg har lyst eller ikke. Han mener jeg bør klare det uansett.  Selv om jeg forklarer at jeg har underskudd på søvn pga at jeg har jobbet mye, skal tidlig på jobb dagen etter og det er sent på kvelden. Er uvel pga at jeg er trøtt og sliten. Jeg møter null forståelse. For han skal ha dekket sitt behov der og da. Og nå har han ødelagt hele dagen i dag med å være drittsur. Jeg har prøvd å nærme meg han, for å fikse ting. Sa at vi kunne gi hverandre en klem. Fikk da til svar at en klem kunne uansett ikke dekke hans behov. Og kjenner jeg han rett så går han rundt i minst en uke nå og er drittsur. 
 

ts

Anonymkode: 7b9e5...fbb

Som sagt, en svært umoden mann, og du må både stå på ditt, kommunisere klart hva slike reaksjoner fører til, klare å drite i ham om han ikke klarer å oppføre seg bedre, og til og med forlate ham heller enn å gi etter. Du må ikke gi etter, for det lærer ham kun at det nytter å bli sur, og da blir det pliktsex, som vil drepe din lyst og seksualitet. Du har bare en seksualitet, så den må du være voksen nok til å forsvare og behandle klokt. Gir du etter for slikt skyter du deg selv i foten. Eller egentlig noe enda mer vesentlig og viktig, i din egen seksualitet. 

Menn som får klare meldinger av sterk kvinne som ikke finner seg i dritt lærer, ELLER de går videre til kvinne uten samme modenhet og styrke, og fortsetter med å skyte sitt eget sexliv i fillebiter. Men det er egentlig ikke et tap for kvinner som har selvrespekt og respekt for egen kropp og seksualitet. 

Ærlig talt, du har en umoden drittgubbe, og du fortjener en voksen partner. Det kan du få i ham bare om du er klar og tydelig, og får det ham til å gå finnes det bedre partnere på markedet, og det er til og med bedre å være alene enn å leve med umoden idiot. 

Din kropp og din seksualitet skal du leve med resten av livet, så ta godt vare på den, og ikke aksepter at noen ikke tar godt vare på den. Menn... det finnes det flere av. 

  • Liker 10
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trolltunge skrev (7 timer siden):

Hvorfor har kvinner skylden når menn oppfører seg ugreit? Det er aldri greit å presse noen til sex fysisk, emosjonelt eller på andre måter. 

Selvfølgelig. Tror du det er kun menn som opplever slikt? Jeg har personlig levd med to menn med betydelig lavere behov for sex enn meg. Jeg kan love deg at jeg ikke reagerte med å bli sinna og sur. Jeg skjønte faktisk, som voksent menneske, at da ville jeg ytterligere undergrave det sexlivet jeg selv ønsket, og få enda MINDRE kåt partner, ikke mer villig partner. 

Nå er ikke dette en ren kjønnsting, for takk og pris, de fleste voksne menn har omløp i hodet også, men det er et altfor vanlig problem likevel, at menn har særdeles dårlig seksuell forståelse, og også tillater seg å være ugreie mot partner på måter som ødelegger eget forhold og sexliv ellers. Dette med dårlig seksuell forståelse skylder jeg en del på vår kultur. Vår kultur inngir ikke særlig god seksuell forståelse. Likevel, man er voksen når man er i et forhold, og man har faktisk lov til å tenke litt selv også. 

De menn som gjør det får bedre forhold og bedre sexliv enn dem som furter og raser når de ikke får viljen sin. Garantert! 

Seksuell forståelse går begge veier. Jeg registrerer her i denne tråden at en del, men ikke alle, viser null forståelse for hans frustrasjon. Da kommer man ikke så langt.

Kvinner som går inn i langvarige forhold med holdninger som vises her, de ender gjerne opp med problemer i samlivet. Og nei, det handler ikke om å ha sex å ha sex når man ikke har lyst, men at det er helt innenfor at sex er noe man kun har når hun er i 100 % form og at mannen må ta til takke med det etter hennes klokke. Så spørs det hvor vellykket det er. Vil nok tro en del av disse forholdene ender ganske tidlig, og/eller at de blir sjokkert når de oppdager at mannen deres var utro.

  • Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Dette stemmer ikke i det heletatt. I vårt forhold er det stort sett han som kontrollerer. Han har et større behov for sex enn meg. Og det vet han. Og pga dette følges stort sett hans behov. Jeg sier sjeldent nei takk. 
Jeg sa heller ikke «vi skal ha date i morgen». Jeg sa «jeg er nok mer påkoblet og har mer å gi deg i morgen, så om du vil, så har vi en date da». Om han ikke orker, så er det helt ok. Det har jeg aldri hatt noe problem med å akseptere. 
For han spiller det ikke noen rolle om jeg har lyst eller ikke. Han mener jeg bør klare det uansett.  Selv om jeg forklarer at jeg har underskudd på søvn pga at jeg har jobbet mye, skal tidlig på jobb dagen etter og det er sent på kvelden. Er uvel pga at jeg er trøtt og sliten. Jeg møter null forståelse. For han skal ha dekket sitt behov der og da. Og nå har han ødelagt hele dagen i dag med å være drittsur. Jeg har prøvd å nærme meg han, for å fikse ting. Sa at vi kunne gi hverandre en klem. Fikk da til svar at en klem kunne uansett ikke dekke hans behov. Og kjenner jeg han rett så går han rundt i minst en uke nå og er drittsur. 
 

ts

Anonymkode: 7b9e5...fbb

Det virker som at dere har vidt forskjellige behov, og at det gjør det vanskelig. 

Dog legger jeg merke til det siste du skriver. Går minst en uke sur? Om det er sånn at dere har så lite sex, så er det ganske sjelden. De fleste, både menn og kvinner ønsker, ønsker nok mer enn det.

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Hva mener du egentlig? At kvinnen må stille opp når det passer mannen ? Kvinner med barn og jobb blir som regel den som må ta det andre og tredje skiftet i hjemmet. Det sliter veldig på mange, man har ikke mer å gi og da ender man veldig ofte i denne onde sirkelen. Jeg har vært der selv, som kvinne. Alle bare krever og krever og det er ikke uten grunn at flere kvinner enn menn blir sykmeldt. 
Når dette er sagt, så er det veldig vanskelig å komme seg ut av dette mønsteret. Det kan bli så destruktivt og ødeleggende at skilsmisse er den beste løsningen. Mange kvinner blir likevel i destruktive forhold av hensyn til barna og økonomien. 

Anonymkode: fb912...c34

Det jeg mener er at begge har et ansvar for at sexlivet er bra. Det innebærer at man sørger for at det ikke blir en plikt eller en vare. Jeg tar egentlig for gitt at noen som velger å leve sammen som par er seksuelt tiltrukket av hverandre, og i utgangspunktet ønsker å ha sex med partneren sin. Da handler det om å prioritere det, finne tid og ta initiativ til å gjøre det.

Det virker for meg som at del kvinner i denne tråden legger opp til at sex er noe man har kun når man har forført partneren sin. Det er greit å tenke det, men da legger man også mye på dette. Hvis en mann (eller kvinne) forsøker dette ofte, men gang på gang blir avvist, så gjør dette noe med selvtilliten, men også dynamikken i et forhold. Sex blir da noe den ene parten gir til den andre, hvis den har oppført seg på en måte som gjør at man fortjener sex. 

Fort blir "jeg er for sliten til å ha sex i jula fordi det er mye å ordne" oversatt til "hvis jeg gjør mye av arbeidet til dette juleselskapet så blir det sex i kveld". Sex blir da gjort til en vare som den ene parten gir til den andre. Hvis da denne mannen (eller kvinnen) står på for å ordne til dette juleselskapet, men det fremdeles ikke blir sex, da kan det fort føre til dårlig stemning. Det er jo fordi man har gjort sex til noe mer og koblet det til for eksempel julemiddag og husvask. Det er ikke så lurt.

  • Liker 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Example skrev (17 minutter siden):

Det virker som at dere har vidt forskjellige behov, og at det gjør det vanskelig. 

Dog legger jeg merke til det siste du skriver. Går minst en uke sur? Om det er sånn at dere har så lite sex, så er det ganske sjelden. De fleste, både menn og kvinner ønsker, ønsker nok mer enn det.

Det var da en merkelig konklusjon. Ts sier ingenting om at de har sex en gang i uken. Hun sier at mannen er sur en uke hvis han blir avvist. Det er vel ikke spesielt rart om hun ikke ønsker sex med en sur mann.

Jeg skjønner ikke hvorfor det er så viktig for deg å legge skyld på henne her. Ser ut som hun allerede strekker seg langt for å imøtekomme mannens behov.

Anonymkode: dcfe9...0b5

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Det var da en merkelig konklusjon. Ts sier ingenting om at de har sex en gang i uken. Hun sier at mannen er sur en uke hvis han blir avvist. Det er vel ikke spesielt rart om hun ikke ønsker sex med en sur mann.

Jeg skjønner ikke hvorfor det er så viktig for deg å legge skyld på henne her. Ser ut som hun allerede strekker seg langt for å imøtekomme mannens behov.

Anonymkode: dcfe9...0b5

Mannen kan være en sutrekopp for alt vi vet. Det er aldri godt å vite hva som er reellt og ikke i tråder som dette. Nye innlegg tilpasses jo gjerne svarene som kommer også. Så det er jo i utgangspunktet ikke så interessant. 

Dog synes jeg vi kan se at det ligger litt mellom linjene her at de ikke har så ofte sex. Mannen går vel neppe rundt og er sur for mangel på sex i en uke hvis de har sex dagen etter, det ville vært snodig. Ikke for det, det finnes en sutrete, håpløse menn der ute. Dette er ikke et forsvar mot sånn oppførsel, men heller en oppfordring til at se en sak gjerne har flere sider og at man kan gjøre ting for unngå at forholdet gjøres om til pliktsex, sutring og at sex er en vare som byttes mot husvask og daglige gjøremål.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sex er vanskelig, for å være ærlig syns jeg det virker komplett umulig å skulle opprettholde et slikt samspill med noen. 

Anonymkode: 13089...210

  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Example skrev (42 minutter siden):

Kvinner som går inn i langvarige forhold med holdninger som vises her, de ender gjerne opp med problemer i samlivet. Og nei, det handler ikke om å ha sex å ha sex når man ikke har lyst, men at det er helt innenfor at sex er noe man kun har når hun er i 100 % form og at mannen må ta til takke med det etter hennes klokke. Så spørs det hvor vellykket det er. Vil nok tro en del av disse forholdene ender ganske tidlig, og/eller at de blir sjokkert når de oppdager at mannen deres var utro.

Spot on! Det bekreftes jo gang på gang i denne tråden at sex faktisk er noe mannen får, og absolutt ikke noe han kan forvente. Utrolig hvilke holdninger noen kan ha mot menn og hvilke merkelapper de får. Herregud.

Anonymkode: 9f381...5a9

  • Liker 7
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helene1982 skrev (8 timer siden):

Om sexlysten endrer seg, tror jeg det er to ting som bør sjekkes først, og det er om partneren er stresset og sliten. Dette er noe man ser i småbarnsforeldre, folk som jobber unormalit mye eller er i andre situasjoner i livet som  kan være psykisk eller fysisk utmattende som: egen sykdomeller sykdom i nær familie, sorg, økonomisk stress, dårlig selvbilde o.l. Menn har en jobb å gjøre for at sex ikke skal være en vare man får, og det handler om hvordan man snakker om sex, kvinner og hvordan tilfredstille en kvinne. Kvinner har også en jobb å gjøre her da for å ha et bra sexliv, må vi si fra hva vi trenger og ønsker fra en sexpartner eller livspartner, i stedet for å fordumme menn til at de fortsatt er på et steinaldernivå.

Det går gjerne begge veier. Når man er I et forhold hvor man har god sex og er glade i hverandre så fungerer ting bedre i hverdagen også. Faren er å koble den nedsatte lysten direkte til daglige gjøremål. Gjør man det, ender man i en situasjon som dette. Hvis man begrunner manglende lyst på sex med for eksempel et rotete hus, så vil mange tenke at å løse det problemet vil gjøre noe med det. Det er jo gjerne ikke tilfellet, og da sitter man igjen med en partner som ikke forstår hva han eller hun gjør galt, og som da fort kan bli sure fordi de tror de har løst problemet uten å gjøre det. Da ender det jo gjerne med at enten partneren går rundt og blir sur, eller at man har sex med vedkommende for å unngå det. Ingen av delene er en god løsning.

Jeg tror også de fleste vil godta at mindre sex i en periode hvis de forstår mer av grunnen til det, men grunnene er gjerne mer komplekse enn at en tur med støvsugeren vil løse det. Da er det ikke så lurt å gi inntrykk av at det er det som skal til.

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Det er ikke de vi diskuterer her. 

Anonymkode: fb912...c34

Når du bruker kvinners sykemelding til å underbygge at kvinner har det fælt med menn og familie, så er det relevant å trekke fram at kvinner er mye sykemeldt også når de ikke har mann og familie. Altså er det en annen grunn til at kvinner blir mye sykemeldt enn mann og familie…

Anonymkode: fbd42...595

  • Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Example skrev (1 minutt siden):

Det går gjerne begge veier. Når man er I et forhold hvor man har god sex og er glade i hverandre så fungerer ting bedre i hverdagen også. Faren er å koble den nedsatte lysten direkte til daglige gjøremål. Gjør man det, ender man i en situasjon som dette. Hvis man begrunner manglende lyst på sex med for eksempel et rotete hus, så vil mange tenke at å løse det problemet vil gjøre noe med det. Det er jo gjerne ikke tilfellet, og da sitter man igjen med en partner som ikke forstår hva han eller hun gjør galt, og som da fort kan bli sure fordi de tror de har løst problemet uten å gjøre det. Da ender det jo gjerne med at enten partneren går rundt og blir sur, eller at man har sex med vedkommende for å unngå det. Ingen av delene er en god løsning.

Jeg tror også de fleste vil godta at mindre sex i en periode hvis de forstår mer av grunnen til det, men grunnene er gjerne mer komplekse enn at en tur med støvsugeren vil løse det. Da er det ikke så lurt å gi inntrykk av at det er det som skal til.

Men rotete hun kan absolutt ødelegge stemningen, hater å ha det rotete. Men flere ting kan være et problem samtidig. Å en gang med støvsugeren løser ikke en vedvarende følelse av å være alene om noe, om så rotet var problemet. 

Kommunikasjon er viktig ja. Men det er ikke bare å ha sex med noen du ikke er tennt på, da begynner du å bli fullstendig frastøtt av dem. Gresset bare av at ex'n sa seksuelle ting til meg, som at han ville fylle meg, fysj. 

Anonymkode: 13089...210

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Example skrev (16 minutter siden):

Mannen kan være en sutrekopp for alt vi vet. Det er aldri godt å vite hva som er reellt og ikke i tråder som dette. Nye innlegg tilpasses jo gjerne svarene som kommer også. Så det er jo i utgangspunktet ikke så interessant. 

Dog synes jeg vi kan se at det ligger litt mellom linjene her at de ikke har så ofte sex. Mannen går vel neppe rundt og er sur for mangel på sex i en uke hvis de har sex dagen etter, det ville vært snodig. Ikke for det, det finnes en sutrete, håpløse menn der ute. Dette er ikke et forsvar mot sånn oppførsel, men heller en oppfordring til at se en sak gjerne har flere sider og at man kan gjøre ting for unngå at forholdet gjøres om til pliktsex, sutring og at sex er en vare som byttes mot husvask og daglige gjøremål.

Men så lenge mannen er sur har hun selvsagt ikke lyst på sex, om det tar en dag, en uke eller lengre. Hvor ofte de har sex når han ikke er sur vet vi lite om.

Dette er åpenbart for meg. Er det faktisk sånn at det ikke er åpenbart for deg, og menn generelt, at man ikke har lyst på sex med en sur mann?

Anonymkode: dcfe9...0b5

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Men rotete hun kan absolutt ødelegge stemningen, hater å ha det rotete. Men flere ting kan være et problem samtidig. Å en gang med støvsugeren løser ikke en vedvarende følelse av å være alene om noe, om så rotet var problemet. 

Kommunikasjon er viktig ja. Men det er ikke bare å ha sex med noen du ikke er tennt på, da begynner du å bli fullstendig frastøtt av dem. Gresset bare av at ex'n sa seksuelle ting til meg, som at han ville fylle meg, fysj. 

Anonymkode: 13089...210

Det er jo en større samtale i et forhold, om hvordan man liker å ha det hjemme. Problemet kommer når man kobler det til sex.

De fleste i forhold krever monogami fra partneren sin. Hvis man ikke lenger klarer å bli tent på vedkommende, må man gjøre det slutt. Det er egoistisk å forvente at noen skal leve i et forhold med en person uten å ha sex, hverken med partneren eller andre. 

  • Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Men så lenge mannen er sur har hun selvsagt ikke lyst på sex, om det tar en dag, en uke eller lengre. Hvor ofte de har sex når han ikke er sur vet vi lite om.

Dette er åpenbart for meg. Er det faktisk sånn at det ikke er åpenbart for deg, og menn generelt, at man ikke har lyst på sex med en sur mann?

Anonymkode: dcfe9...0b5

Samlivsterapauten vår snakket endel om «kjærlighetsspråk». Noen har behov for å få rosende ord, andre verbal flørt, noen trenger fysiske kjærtegn og noen sex. Noen viser kjærlighet ved å lage god mat eller legge om til vinterdekk.

De fleste har nok behov for alle disse tingene. I varierende grad.

Jeg opplever at kvinnene jeg har vært sammen med jevnt over blir sur når de får for lite av det de trenger. F.eks ros og et uventet kyss. Var det ikke åpenbart for disse kvinnene at man ikke har lyst til å kysse en sur kvinne?

Dette er et vanskelig spørsmål for vi vet noe om hva vi trenger for å opprettholde følelser for et annet menneske, og å «smøre» alle de skarpe kantene som det å leve lenge med et annet menneske innebærer. Men å «snakke om det» har som regel motsatt effekt.

Anonymkode: fbd42...595

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Example skrev (2 minutter siden):

Det er jo en større samtale i et forhold, om hvordan man liker å ha det hjemme. Problemet kommer når man kobler det til sex.

De fleste i forhold krever monogami fra partneren sin. Hvis man ikke lenger klarer å bli tent på vedkommende, må man gjøre det slutt. Det er egoistisk å forvente at noen skal leve i et forhold med en person uten å ha sex, hverken med partneren eller andre. 

Det er koblet opp mot absolutt alt, kan ikke utelukke at det skal være koblett opp mot sex. Liker ikke rot, vil ha det koslig.

Har gjort det slutt, skrev det var en ex. Men det er begge veier, på et punkt er det kanskje mulig å redde forholdet, det funker ikke være tafatt om det gjelder humør, gjøremål, initiativ. Det vil sikkert ikke funke så godt med neste dame heller, selv om damer er ulike. Har prøvd å gi exn innspill på en fin måte så han har en sjangs senere, bekymrer meg for han.

Anonymkode: 13089...210

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Men så lenge mannen er sur har hun selvsagt ikke lyst på sex, om det tar en dag, en uke eller lengre. Hvor ofte de har sex når han ikke er sur vet vi lite om.

Dette er åpenbart for meg. Er det faktisk sånn at det ikke er åpenbart for deg, og menn generelt, at man ikke har lyst på sex med en sur mann?

Anonymkode: dcfe9...0b5

Hva kom først, høna eller egget? Jeg skjønner godt at man ikke vil ha sex med en sur mann. Men dette er jo også en mann man har valgt å bo sammen med, og i utgangspunktet kan forvente at hun faktisk liker. Så hva har skjedd på veien? Har han alltid vært sur og grinete? Hva er det som gjør at han blir det? 

Jeg kan forstå at han blir sur hvis han har blitt lokket med sex om han står på før jul for å ordne juleselskap, men at han så bli nektet sex. Det er et problem man har skapt seg selv. Hvis sex blir brukt som belønning, så blir det ofte en forventning om belønning også hvis en gjør som forventet. At man da holder tilbake skaper dårlig stemning. Det er i så fall en elendig situasjon man har satt seg selv i.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...