Gå til innhold

Krangel om sex…


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (14 timer siden):

Gi han en skikkelig våt olje/glidemidde-runk!

Tar deg 5 min, og vipps har du en blid mann! :)

 

Anonymkode: 28a69...1c8

AnonymBruker skrev (14 timer siden):

Jaha? Og du snakker av erfaring??

Jeg har hatt samme mann i over 20 år, og gjør dette flere ganger i måneden. Vi har et supert samliv

 

Anonymkode: 28a69...1c8

Jeg synes du skal lære av proffene! :tommelopp2:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg ville spurt han om han tar avvisningen personlig,  altså blir såret og føler seg emosjonelt avvist når du sier nei til sex, eller om han bare blir så seksuelt frustrert/hormonell av å ikke få roet the hornyness at han blir gretten. Hvis det er det første så kan det jobbes med gjennom samtale, men hvis det er det siste så må han bare skjerpe seg og ta en self-service. Kroppen din er ikke hans lekeplass.

  • Liker 6
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 hours ago, Amistad said:

njaaaaaaaaaaaaaaaaaa .... haha det kommer helt an på. I mange tilfeller av situasjoner jeg leser på kg, så hadde nok du også laget en viss stemning om det var du som var " den andre parten "  Lett å kaste stein i glasshus til man selv sitter der ...

Vet du hva, jeg vil ha meg frabedt at du legger andres meninger på meg. Du kan ikke skjære alle kvinner over én kam, og jeg sitter absolutt ikke i noe glasshus.

Anonymkode: 92899...08a

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Dur har ve delvis rett. Selvsagt rett i det første. Ingen kan kreve sex med noen andre.

Men man har da vitterlig lov å være skuffet selv om det er under en uke siden sist. Det finnes ikke noe fasit på hvor ofte det er innafor å ønske sex. Jeg hadde neppe blitt i et forhold med sex bare en gang i uka.  Jeg hadde blitt ganske skuffa om vi ikke hadde hatt sex på en uke og så ble avvist. Og hvis dette hadde vært et mønster hadde jeg vært voksen nok til å avslutte forholdet og finne noe jeg trivdes bedre med.

Anonymkode: aebdd...9fb

Du har rett til å bli skuffet. Som voksen er man imidlertid også voksen nok til å håndtere at ting ikke alltid er som man ønsker. Det vil si, man bør være det. Å reagere med sinne for å ikke få sex medfører for det første at partner blir avtent av deg, og for det andre at man utøver emosjonelt press på å få sex når man vil. Noe som fort fører til pliktsex istedenfor sex av lyst, og da kjører man hele sitt sexliv i grøfta. 

Så ja, bli gjerne skuffet, men håndter det klokt. Begge parter i et forhold blir jevnlig skuffet på ulike måter, men da snakker man likevel skikkelig med partner om man ønsker å beholde forholdet godt. Oppfører man seg dårlig mot partner får man ALLTID et dårlig forhold. Er det seksuelt man oppfører seg dårlig undergraver man selv sitt sexliv, og ødelegger det. 

Man må ta kloke valg i et forhold, om man ønsker å ha et godt forhold, inkludert å takle at man ikke bestandig får det som man vil. 

  • Liker 7
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke greit å bli sur og ødelegge jula! Han får oppføre seg voksent og bidra til god stemning. Det er i alle fall ingenting som dreper sexlysten min mer enn sur stemning!  

  • Liker 2
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanino skrev (1 time siden):

Ja men du vrir på det TS har sagt for å fremstille han som en dust. Ingen som har sagt til alle døgnets tider. Du overdriver 

Han er en dust ja, utifra ts sin beskrivelse av situasjonen. Du vrir på den uten til og med ha hørt den andre siden. Du bare antar at det må være sånn at mannen er et ofrer.

  • Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Sannhetsøkende skrev (2 minutter siden):

Han er en dust ja, utifra ts sin beskrivelse av situasjonen. Du vrir på den uten til og med ha hørt den andre siden. Du bare antar at det må være sånn at mannen er et ofrer.

Nei jeg forholder meg nøytral da jeg ikke vet begge sider

Endret av Kanino
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og dette, mine herrer, er hvordan en barnslig idiot håndterer problemstillingen: Blir sutrete som en liten unge.

Les nøye hva TS skriver, for hun gir oss et godt innblikk i tankene til en kvinne som kan ta mannen sin for gitt.

Aldri, aldri, aldri – under noen som helst omstendighet! – la henne tro at du ikke pakker sakene og takker for deg hvis hun lar deg gå for lut og kaldt vann.

Så unngår du hele denne problemstillingen.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanino skrev (26 minutter siden):

Nei jeg forholder meg nøytral da jeg ikke vet begge sider

Nøytral er du ikke.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trolltunge skrev (4 timer siden):

 

Masing og furting når mannen ikke får sex er drepende for tenning og lyst. Menn må rett og slett innse at å være mentalt sett 5 år ikke er noe som gir et levedyktig forhold, verken praktisk eller seksuelt. Kvinner tenner nemlig ikke på barn. 

 

Så da kan en kanskje konkludere med at det er den bestemte mannen hun har mistet eller mister lysten på?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal si man disser sutrende menn her…

Greit nok det, selvfølgelig, men for å få en av de ikke-sutrende mennene, så må man kanskje step up selv og bli en kvinne som prioriterer sex?

Eller tenker man seg at alle disse deilige sexy ikke-sutrende mennene, ønsker å bo sammen med kvinner som blir arg over at mannen ønsker sex og intimitet når…

…vi har jo tross alt hatt sex en gang denne uken! :rasende:

Markedsverdi.

Man kan like dette ordet eller ikke, men det gjelder åkke som. Bra menn og bra damer hører sammen, late menn og late damer likeså. Alternativt, man høster som man sår. 

  • Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (17 timer siden):

Igjen har mannen startet en diskusjon og laget sur stemning ang sex. Han ønsket sex i kveld, men jeg sa at jeg ikke orker det i kveld. Jeg har jobbet i helga og skal opp tidlig på jobb i morgen. Var tidlig oppe også i dag. Har vært borte på julefeiring i kveld også. Men, jeg sa at vi har en date i morgen kveld. Da blir han sur og startet en diskusjon og nå er det sur stemning. Kjenner jeg han rett, så kan resten av jula være ødelagt av dårlig stemning pga at jeg sa nei i kveld. Vi har hatt sex nylig, så det er ikke slik at det er lenge siden heller. 
 
Og jeg er SÅ lei dette. Han tåler ikke et nei ang dette. Jeg sier det også på en pen måte, men nei. Jeg har ikke tall på hvor mange ganger han har laget sur stemning i mange dager pga dette. Også nå da. På julekvelden. 
 

Hva gjør jeg med dette? Han har ingen forståelse for meg eller innsikt i egen oppførsel. 

Anonymkode: 7b9e5...fbb

Så dette er ikke første gang han blir sur? Har dere ulike behov så skjønner jeg jo at han blir sur dersom han stadig får nei. "Vi har hatt sex nylig" høres så klinisk ut. Ingen har rett til å tvinge motparten til sex, men jeg har kroppskontakt som kanskje mitt viktigste behov i et samliv, så å bli avvist på den fronten gjør skikkelig vondt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trolltunge skrev (4 timer siden):

Masing og furting når mannen ikke får sex er drepende for tenning og lyst. Menn må rett og slett innse at å være mentalt sett 5 år ikke er noe som gir et levedyktig forhold, verken praktisk eller seksuelt. Kvinner tenner nemlig ikke på barn. 

Jeg tror en del av problemet også ligger i at mange oppfatter at sex er noe kvinnen gir og mannen får. En slags belønning for god oppførsel? 

Og hvis han blir sur når han ikke får så er han en barnslig drittunge.

Og sånn går no dagan...

 

Anonymkode: 9f381...5a9

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Om en har underskudd på søvn. Har vært tidlig oppe, og skal tidlig opp neste dag og på jobb, så MÅ den som har overskudd skjønne og respektere at den andre prioriterer søvn, så hun skal fungere på jobb neste dag.

Jeg kjenner meg sånn igjen med eksmannen min. Siden mannen hadde viktig 100% jobb, og jeg hadde mindre viktig 100% jobb, så satt han med bena på bordet etter jobb, mens jeg tok meg av unger og hus og han. Hadde det gått to dager uten sex, kunne det gjerne vanke krangel til langt på natt, eller silent treatment. Han svarte ikke en gang på praktiske ting angående ungene. Jeg sørget derfor å spre bena minst annenhver dag, med mindre jeg var syk. Jeg som tidligere elsket sex, måtte nå ha sex for husfredens skyld. Jeg sov gjennomsnittlig 5 timer pr natt i ukedagene. Fikk sove til 12 en av helgedagene.

Anonymkode: 162dc...3ce

  • Liker 2
  • Hjerte 6
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Jeg tror en del av problemet også ligger i at mange oppfatter at sex er noe kvinnen gir og mannen får. En slags belønning for god oppførsel? 

Og hvis han blir sur når han ikke får så er han en barnslig drittunge.

Og sånn går no dagan...

 

Anonymkode: 9f381...5a9

Dette er et veldig godt poeng :) 

Dersom kvinner opplever hvordan det er å bli avvist seksuelt, så har de kanskje større forståelse for hvordan det kjennes, og større motivasjon for å holde ting ved like.

Det å bli bombardert med seksuell oppmerksomhet og tilbud om sex, fra man er helt i starten av tenårene, og videre gjennom livet…

~ helt til det slett ikke oppleves som tilbud, men som mas ~

…gjør helt klart noe med oss som kvinner. Det er ‘menn generelt’ som maser, men dette går ut over partneren. Man føler man har alltid noen tilbud der ute, skulle han være misfornøyd, så vi føler oss kjepphøy.

Jeg har en gang vært i den situasjonen at det var jeg som savnet sex. Den gangen kom jeg meg ut litt faderlig fort, likevel, jeg har opplevd hvordan det er. Jeg har attpåtil hatt som eksperiment for meg selv å leve meg inn i det å være den som vil mest og som ikke får noen tilbud.

Hadde jeg ikke vært gjennom dette, eller bevisst jobbet med tankene om det, så er det temmelig vanskelig å sette seg inn i. Man slutter etter hvert å glede seg over luksus man er vant med, som varmt vann eller god kaffe eller nok mat. Man ser seg blind på ting, og kan ha godt av å oppholde seg i mørket en stund, for å gjenkjenne gleden ved lyset. 

  • Liker 2
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel, her er der ikke bare hans feil. Hadde du faktisk vært seksuelt tent på mannen din så hadde det vært null problem å ha sex selv om du er sliten eller har vært på jobb. Men du håndtere sex som om det er en jobb og noe du må ta når «det passer og du gidder». Det er det han reagere på og blir sur for. Og det faktum at dette forstår vi menn handler om deres manglende interesse. 
 

Du kan gjerne påstå at det da er mannens oppførsel som gjør at du ikke er motivert, men det var nok du som mistet tenningen først. 

Anonymkode: 9461c...ca1

  • Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Flintis skrev (1 time siden):

Så da kan en kanskje konkludere med at det er den bestemte mannen hun har mistet eller mister lysten på?

Virker ikke slik ennå, men om han fortsetter slik vil det nok bli slik ja. 

  • Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Jeg tror en del av problemet også ligger i at mange oppfatter at sex er noe kvinnen gir og mannen får. En slags belønning for god oppførsel? 

Og hvis han blir sur når han ikke får så er han en barnslig drittunge.

Og sånn går no dagan...

 

Anonymkode: 9f381...5a9

Sex er noe man har sammen, og det skal være basert på gjensidig lyst og glede. 

Om folk tenker slik er det galt ja, og han er en  barnslig drittunge når han blir sur når han får et nei. Slik mentalt rundt 3- 7 år om jeg ikke husker feil fra oppførsel hos mine barn vs alder og å takle skuffelser. 

  • Liker 2
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (17 timer siden):

Han har mentalitet som en voldtektsmann og mest sannsynlig er han voldtektsmann også, 

Anonymkode: fddfe...ed8

Nå synes jeg at du underdriver. Mest sannsynlig har han en hemmelig hule inni en vulkan hvor han spiser små barn og lager en dødsstråle som skal utslette menneskeheten. Hvordan kan du være så naiv at du ikke ser det?

Anonymkode: fbd42...595

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (36 minutter siden):

Men du håndtere sex som om det er en jobb og noe du må ta når «det passer og du gidder». Det er det han reagere på og blir sur for. Og det faktum at dette forstår vi menn handler om deres manglende interesse. 

Anonymkode: 9461c...ca1

Dette er godt sagt.

Tidlig i et forhold så oppfatter mange sex som noe fantastisk. Noe som lader batteriene og som man gleder seg til og som gjør at man knytter seg nærmere hverandre.

På tampen av forholdet så oppfatter mange (særlig kvinner) sex som noe brysomt, stressende, noe som tar vekk fra tv-serien man skulle ha sett eller innsatsen man skal legge inn på jobb neste dag. Siden mannen er så brysom at han tenner på deg så gir det mening å kreve stadig mer til gjengjeld for kosen. «Åja, du vil pule? Det blir 3 støvsuginger, 1 nakkemassasje, nymåkt innkjørsel og ikke et mukk mot min myndighet. Så kanskje det blir noe på deg. Men fort deg, for prisen går stadig opp…

Anonymkode: fbd42...595

  • Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...