Gå til innhold

Krangel om sex…


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

ClausSaus skrev (2 timer siden):

Og dette, mine herrer, er hvordan en barnslig idiot håndterer problemstillingen: Blir sutrete som en liten unge.

Les nøye hva TS skriver, for hun gir oss et godt innblikk i tankene til en kvinne som kan ta mannen sin for gitt.

Aldri, aldri, aldri – under noen som helst omstendighet! – la henne tro at du ikke pakker sakene og takker for deg hvis hun lar deg gå for lut og kaldt vann.

Så unngår du hele denne problemstillingen.

Det pleier å bli kvinnen som går når mannen har et modenhetsnivå som dette. Som regel får hun et supert sexliv igjen med ny mann også. 

Iallefall til den mannen også begynner å oppføre seg som han er en 5 åring i trassalderen. 

Endret av Trolltunge
  • Liker 8
  • Nyttig 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

2 hours ago, Trolltunge said:

Du har rett til å bli skuffet. Som voksen er man imidlertid også voksen nok til å håndtere at ting ikke alltid er som man ønsker. Det vil si, man bør være det. Å reagere med sinne for å ikke få sex medfører for det første at partner blir avtent av deg, og for det andre at man utøver emosjonelt press på å få sex når man vil. Noe som fort fører til pliktsex istedenfor sex av lyst, og da kjører man hele sitt sexliv i grøfta. 

Så ja, bli gjerne skuffet, men håndter det klokt. Begge parter i et forhold blir jevnlig skuffet på ulike måter, men da snakker man likevel skikkelig med partner om man ønsker å beholde forholdet godt. Oppfører man seg dårlig mot partner får man ALLTID et dårlig forhold. Er det seksuelt man oppfører seg dårlig undergraver man selv sitt sexliv, og ødelegger det. 

Man må ta kloke valg i et forhold, om man ønsker å ha et godt forhold, inkludert å takle at man ikke bestandig får det som man vil. 

Forsåvidt enig. Men det står vel på ingen måte i motsetning til det jeg skrev? 
Jeg skrev at jeg hadde vært voksen nok til å avlsutte et sånt forhold dersom dette var et mønster. Fordi sex oftere enn en gang i uka er viktig for meg. Det mener jeg er å ta et klokt valg. Så sant hyppig sex er noe man anser som viktig selvsagt. Folk er ulike der, og man må selv ta ansvar for egen lykke.

Anonymkode: aebdd...9fb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er en grunn til at jeg bor for meg selv, alene. Så har jeg en elsker som jeg møter etter min sexlyst....forhold? Nei takk!

Anonymkode: 04374...c8a

  • Liker 5
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (14 minutter siden):

Forsåvidt enig. Men det står vel på ingen måte i motsetning til det jeg skrev? 
Jeg skrev at jeg hadde vært voksen nok til å avlsutte et sånt forhold dersom dette var et mønster. Fordi sex oftere enn en gang i uka er viktig for meg. Det mener jeg er å ta et klokt valg. Så sant hyppig sex er noe man anser som viktig selvsagt. Folk er ulike der, og man må selv ta ansvar for egen lykke.

Anonymkode: aebdd...9fb

Nei absolutt ingen motsetning, så lenge man klarer å skape og bidra til gjensidig lyst oftere enn en gang i uka. Vi har lystbasert sex 2-5 ganger i uka, helt fritt for press. 

Å drepe lyst og samtidig kreve mer sex er motsetninger voksne mennesker bør ha hode til å innse. 

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trolltunge skrev (1 time siden):

Sex er noe man har sammen, og det skal være basert på gjensidig lyst og glede. 

Om folk tenker slik er det galt ja, og han er en  barnslig drittunge når han blir sur når han får et nei. Slik mentalt rundt 3- 7 år om jeg ikke husker feil fra oppførsel hos mine barn vs alder og å takle skuffelser. 

Det er jo nettopp det - gjensidig lyst og glede - og begges ansvar! Hvis den ene parten ikke gidder så er det superlett å anvende prinsippet på alt annet, som flere viser eksempel på i tråden. Ungen hyler, mora roper din tur å skifte bleie til barnefaren men han er sliten/uinteressert/opptatt med noe annet og gir f. Mor blir da sur og barnslig? Og man er inne i en ond sirkel med "hvis det skal være slik så".

Hvis dama mener sex er noe hun gir som belønning så må hun ta grep selv for å få fikset rotårsaken. Det blir for enkelt å sette mannen i barnslig-båsen.

 

Anonymkode: 9f381...5a9

  • Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trolltunge skrev (47 minutter siden):

Det pleier å bli kvinnen som går når mannen har et modenhetsnivå som dette. Som regel får hun et supert sexliv igjen med ny mann også. 

Iallefall til den mannen også begynner å oppføre seg som han er en 5 åring i trassalderen. 

Det er noe herk når mennene stadig vekk endrer personlighet et stykke ut i forholdet.

Anonymkode: 9f381...5a9

  • Liker 1
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Amistad skrev (18 timer siden):

var kanskje noe veldig dårlig eksempler. men det er en mulighet at du skjønte hva jeg mente? 

Skal man kjøre et helt forhold slik du beskriver så er det jo solo på begge parter uansett hva det skulle være dem ble uenige om. Er det virkelig noe forhold da?  Det er da mang et kompromiss man skal gi og ta av i løpet av et år. Men hos deg virker det som your way or the highway. Mulig du har fått klistret på deg en tøffel som hopper så høyt du ber om ... da er det jo lett ...

Ja er forhold består av mange kompromisser. Men én ting man aldri bør gjøre hvis man ikke egentlig ønsker det, er sex. Det er fordi sex er noe helt annet enn vanlige hverdagslige ting. Sex er det som skaper forholdet. Det mest sårbare og intime vi har. Å kompromisse på sex blir derfor å gå på akkord med det som dypest sett definerer deg som menneske. 
En partner som ikke forstår dette mangler grunnleggende respekt for kjæresten sin. Og det vil, alltid, ødelegge forholdet på sikt. 

Anonymkode: 8dc45...161

  • Liker 6
  • Nyttig 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (30 minutter siden):

Det er jo nettopp det - gjensidig lyst og glede - og begges ansvar! Hvis den ene parten ikke gidder så er det superlett å anvende prinsippet på alt annet, som flere viser eksempel på i tråden. Ungen hyler, mora roper din tur å skifte bleie til barnefaren men han er sliten/uinteressert/opptatt med noe annet og gir f. Mor blir da sur og barnslig? Og man er inne i en ond sirkel med "hvis det skal være slik så".

Hvis dama mener sex er noe hun gir som belønning så må hun ta grep selv for å få fikset rotårsaken. Det blir for enkelt å sette mannen i barnslig-båsen.

 

Anonymkode: 9f381...5a9

Har aldri truffet en kvinne som mener sex er noe hun bør gi som belønning. For kvinner er det naturligvis slik at vi ønsker sex når vi har lyst på sex. 

Menn har i større grad holdninger angående at sex er noe de fortjener når de har vært flinke, men det må nesten menn stå for selv. Det er ikke slik vi kvinner tenker. Iallefall ikke før det blir et ubehagelig press fra mannen om å få sex når han føler at han fortjener det. Som ikke nødvendigvis er basert på at han har gjort en innsats engang. En del menn mener faktisk at de fortjener sex bare fordi de er i forhold med kvinnen og ikke utro. 

Eneste kvinner jeg kan tenke meg gir sex som belønning i utgangspunktet er der hele forholdet er en slags byttehandel. Ung pen kvinne vs eldre mann valgt av penger for eksempel. Altså forhold som i utgangspunktet er en slags avtale om byttehandel av goder. (Om enn inngått i taushet om det.)

Endret av Trolltunge
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg blir stadig avvist (er kvinne ja) når jeg prøver meg på mannen min. Ja, det er sårende og det gjør vondt. Men jeg blir ikke sur eller lager sur stemning. Det er viktig å ha kommunikasjon om dette på en ordentlig måte.

Anonymkode: 6b0b1...6ea

  • Liker 6
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herre Gud så jævlig mange sutrekopper ass!

»Har jo ikke pult på to uker! Buhuu😭»

Latterlig. Skulle tro de var snakk om bikkjer som ikke har fått mat på flere dager.

Noen mennesker er bare ikke skapt for å være i velfungerende forhold i den virkelige verden.

Å hva er greia med å bli så butt hurt og såret bare av å få et nei? Helt absurd. Er dere så skjøre aspeløv at å få et «nei» umiddelbart gjør dere til småbarn med sutrende oppførsel? Ikke rart mange mister lysten på sex når partneren er så jævla skjør og krenket for den minste ting..

Anonymkode: 269eb...fe5

  • Liker 5
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man høster vel som man sår tenker jeg. Du har bestemt deg for i morgen, ikke i dag, og at han får være fornøyd fordi dere "hadde sex nylig". Nylig er absolutt relativt.

Hvis man som kvinne tenker at man legger opp en plan for når man skal ha sex og ikke, og også opptrer som en slags sjef for dette, det er som å be om trøbbel. 

Jeg sier ikke at man skal ha sex når man ikke orker eller vil, men det et noe med hvordan man legger det frem og opptrer. Dette er åpenbart en mann som er frustrert over manglende sex. Det er, uansett hvordan man vrir og vender på det, et problem for dere som par, ikke bare han. 

Gjør man sex til en vare, må man nesten forvente dårlig stemning når man holder tilbake denne varen.

  • Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Example skrev (4 minutter siden):

Man høster vel som man sår tenker jeg. Du har bestemt deg for i morgen, ikke i dag, og at han får være fornøyd fordi dere "hadde sex nylig". Nylig er absolutt relativt.

Hvis man som kvinne tenker at man legger opp en plan for når man skal ha sex og ikke, og også opptrer som en slags sjef for dette, det er som å be om trøbbel. 

Jeg sier ikke at man skal ha sex når man ikke orker eller vil, men det et noe med hvordan man legger det frem og opptrer. Dette er åpenbart en mann som er frustrert over manglende sex. Det er, uansett hvordan man vrir og vender på det, et problem for dere som par, ikke bare han. 

Gjør man sex til en vare, må man nesten forvente dårlig stemning når man holder tilbake denne varen.

Kan du snart legge fra deg det at kvinner bruker sex som en vare når ikke aner tilfellet i de konkrete trådene? Det er spekulativt og irriterende.

Anonymkode: 6f039...88c

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (20 timer siden):

Jeg syns det blir et ensidig fokus på kun hennes følelser. Han har følelser han og og ett forhold handler om kompromisser ikke: han gjør som hun vil. Det er jo ikke veldig rart at han har en forventning om nærhet på dager som dette. Hvem har ikke det? Hun kan jo ikke gnåle om at han ikke forstår hennes følelser når hun gir blaffen i hans.

Anonymkode: 17e12...71b

På dager som dette? Det er stress og mas fra morgen til kveld, masse folk, masse mat og dessert og jeg skjønner at man ikke orker sex når man endelig har fått hodet på puta.

Anonymkode: f66b9...3cd

  • Liker 9
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Kan du snart legge fra deg det at kvinner bruker sex som en vare når ikke aner tilfellet i de konkrete trådene? Det er spekulativt og irriterende.

Anonymkode: 6f039...88c

Nei.

  • Liker 2
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

På dager som dette? Det er stress og mas fra morgen til kveld, masse folk, masse mat og dessert og jeg skjønner at man ikke orker sex når man endelig har fått hodet på puta.

Anonymkode: f66b9...3cd

Men det betyr ikke at alle opplever dagene slik. Selv om det er jul behøver det verken være stress eller for mye mat og dessert. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Kan du snart legge fra deg det at kvinner bruker sex som en vare når ikke aner tilfellet i de konkrete trådene? Det er spekulativt og irriterende.

Anonymkode: 6f039...88c

Han tar jo ikke feil. 

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Example skrev (Akkurat nå):

Nei.

Nei. Liker å være spekulativ når det er tråden uvedkommende. Spekulativ og trassig i diskusjoner notert.

Anonymkode: 6f039...88c

  • Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

miss summers skrev (3 minutter siden):

Han tar jo ikke feil. 

Enda en. Lord.

Anonymkode: 6f039...88c

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

På dager som dette? Det er stress og mas fra morgen til kveld, masse folk, masse mat og dessert og jeg skjønner at man ikke orker sex når man endelig har fått hodet på puta.

Anonymkode: f66b9...3cd

Men herlighet..så sett sunne grenser for andre og deg selv da. Ingen som tvinger deg til å spise deg så mett at du ikke kan røre deg etterpå. 

Anonymkode: 17e12...71b

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Nei. Liker å være spekulativ når det er tråden uvedkommende. Spekulativ og trassig i diskusjoner notert.

Anonymkode: 6f039...88c

Skal du spore av tråden med sånt tøv, eller argumentere imot? Jeg tar gjerne en diskusjon, men hold deg til saken og kommenter gjerne hva du er uenig i. Takk.

  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...