Gå til innhold

Krangel om sex…


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Example skrev (2 minutter siden):

Hva kom først, høna eller egget? Jeg skjønner godt at man ikke vil ha sex med en sur mann. Men dette er jo også en mann man har valgt å bo sammen med, og i utgangspunktet kan forvente at hun faktisk liker. Så hva har skjedd på veien? Har han alltid vært sur og grinete? Hva er det som gjør at han blir det? 

Jeg kan forstå at han blir sur hvis han har blitt lokket med sex om han står på før jul for å ordne juleselskap, men at han så bli nektet sex. Det er et problem man har skapt seg selv. Hvis sex blir brukt som belønning, så blir det ofte en forventning om belønning også hvis en gjør som forventet. At man da holder tilbake skaper dårlig stemning. Det er i så fall en elendig situasjon man har satt seg selv i.

Har du opplevd å blitt lokket mye med sex?

Ts skriver ikke at hun har gjort det. Jeg gjorde heller ikke. Forventet vanlige ting uten at det ble relatert til sex i det hele tatt. Virker som om mannen til ts kom til henne uten at hun oppfordret til det, å hun avslo fordi hun er sliten. 

Anonymkode: 13089...210

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Example skrev (3 minutter siden):

Hva kom først, høna eller egget? Jeg skjønner godt at man ikke vil ha sex med en sur mann. Men dette er jo også en mann man har valgt å bo sammen med, og i utgangspunktet kan forvente at hun faktisk liker. Så hva har skjedd på veien? Har han alltid vært sur og grinete? Hva er det som gjør at han blir det? 

Jeg kan forstå at han blir sur hvis han har blitt lokket med sex om han står på før jul for å ordne juleselskap, men at han så bli nektet sex. Det er et problem man har skapt seg selv. Hvis sex blir brukt som belønning, så blir det ofte en forventning om belønning også hvis en gjør som forventet. At man da holder tilbake skaper dårlig stemning. Det er i så fall en elendig situasjon man har satt seg selv i.

Ja, men det var ikke poenget mitt. Det jeg mener er at du kan ikke konkludere med at de vanligvis har sex en gang i uken ut fra at ts sier at nå vil han være sur i en uke. Hun sier ikke noe om hvor ofte det er når han ikke er sur.

Anonymkode: dcfe9...0b5

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Example skrev (4 minutter siden):

Hva kom først, høna eller egget? Jeg skjønner godt at man ikke vil ha sex med en sur mann. Men dette er jo også en mann man har valgt å bo sammen med, og i utgangspunktet kan forvente at hun faktisk liker. Så hva har skjedd på veien? Har han alltid vært sur og grinete? Hva er det som gjør at han blir det? 

Jeg kan forstå at han blir sur hvis han har blitt lokket med sex om han står på før jul for å ordne juleselskap, men at han så bli nektet sex. Det er et problem man har skapt seg selv. Hvis sex blir brukt som belønning, så blir det ofte en forventning om belønning også hvis en gjør som forventet. At man da holder tilbake skaper dårlig stemning. Det er i så fall en elendig situasjon man har satt seg selv i.

Mannen i denne situasjonen høres barnslig ut, må få belønning for å ordne i eget hus å blir grinete når det ikke blir. 

Anonymkode: 13089...210

  • Liker 7
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Det er koblet opp mot absolutt alt, kan ikke utelukke at det skal være koblett opp mot sex. Liker ikke rot, vil ha det koslig.

Har gjort det slutt, skrev det var en ex. Men det er begge veier, på et punkt er det kanskje mulig å redde forholdet, det funker ikke være tafatt om det gjelder humør, gjøremål, initiativ. Det vil sikkert ikke funke så godt med neste dame heller, selv om damer er ulike. Har prøvd å gi exn innspill på en fin måte så han har en sjangs senere, bekymrer meg for han.

Anonymkode: 13089...210

Menn og kvinner er forskjellige, og hver og en er forskjellige. For mange menn er sex alene en måte å vise kjærlighet på, en form for bekreftelse. For mange kvinner er det annerledes, bekreftelsen kommer først, og så sex som et resultat av det. 

Det gjelder å tilpasse seg hverandre og innse at det ikke kun kan skje på éns premiss. Kvinner har vanskelig for å ville ha sex med menn som ikke vil vise de noe mer, mens menn kan ha vanskeligheter med å kjæle og gi kjærtegn til en kvinne som holder tilbake sex. 

Og når man kommer inn i det verste så blir det en form for en rutine og byttehandel. Rydd til jul, så blir det sex. Å nei, jeg orker ikke likevel. Mannen blir sur, gidder i hvert fall ikke gjøre noe til neste selskap, påfølgende ikke noe sex og dårlig stemning.

Sex handler om overskudd, men man må ikke forhøye det til at det skal være helt perfekt. Det går jo gjerne begge veier også. Menn som er seksuelt fornøyde gjør nok mer for å skape overskudd for kvinnen de bor med også, fordi han i utgangspunktet er fornøyd.

  • Liker 1
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kan skjønne han, når jeg hører unnskyldningene... Skal opp tidlig, vært i juleselskap osv...

Er sex et ork for deg? Er det bare enda en arbeidsoppgave for deg i relasjonen.

Sex reduserer stress, gjør deg mer avslappet, du sover bedre.  Sex er lyspunktet i en travel hverdag, som gjør hverdagens tjas og mas litt mer overkommelig.

Tipper han blir forbanna fordi dette er en gjenganger i deres relasjon, sex er noe han må be om, og noe du gir når du en eller annen gang føler deg uthvilt nok.

Kanskje du burde jobbe med sexlysten? Eller avklare for deg selv om du egentlig har lyst på mannen din lenger?

Anonymkode: 41924...754

  • Liker 6
  • Hjerte 2
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Har du opplevd å blitt lokket mye med sex?

Ts skriver ikke at hun har gjort det. Jeg gjorde heller ikke. Forventet vanlige ting uten at det ble relatert til sex i det hele tatt. Virker som om mannen til ts kom til henne uten at hun oppfordret til det, å hun avslo fordi hun er sliten. 

Anonymkode: 13089...210

Personlig har jeg ikke det. Med min eks skjønte jeg tidlig at vi hadde ulikt ønske om hvor mye sex vi ville ha, så jeg gjorde det slutt tidlig. Min samboer gjør ikke det, men vi hat en felles forståelse for hva som skaper et godt sexliv. Det handler i stor grad om å være rause med hverandre, men også ærlige. 

Jeg har dog gode venner som forteller om hvordan det er hjemme. Sex er noe de får hvis de gjør ditt og datt. Hvis de gjør noe hun ikke liker, så lever de med konsekvensen av det. En av mine venner måtte overveie om han skulle bli med på hyttetur eller ikke, fordi samboeren hans kjeder seg sånn alene, og siden han dro måtte han regne med et par uker uten. Mitt inntrykk er at en del kvinner bruker sex som både belønning for ønsket oppførsel, men også fravær av sex som straff for uønsket oppførsel. Det pakkes gjerne inn i andre ting, og formuleres ikke rett frem, men disse mennene vet jo godt hva som gjelder.

  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (14 minutter siden):

Mannen i denne situasjonen høres barnslig ut, må få belønning for å ordne i eget hus å blir grinete når det ikke blir. 

Anonymkode: 13089...210

Det er jo gjerne fordi man har gjort det til en belønning. Sex er noe han "får" når hun er fornøyd. Hvis han da gjør det som tilsynelatende gjør henne fornøyd, men da holder tilbake på sexen, så blir det dårlig stemning. Dette er med andre ord et problem man hat skapt seg selv.

  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Example skrev (1 minutt siden):

En av mine venner måtte overveie om han skulle bli med på hyttetur eller ikke, fordi samboeren hans kjeder seg sånn alene, og siden han dro måtte han regne med et par uker uten.

Grøss…

Anonymkode: fbd42...595

  • Liker 1
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 25.12.2023 den 0.22):

Igjen har mannen startet en diskusjon og laget sur stemning ang sex. Han ønsket sex i kveld, men jeg sa at jeg ikke orker det i kveld. Jeg har jobbet i helga og skal opp tidlig på jobb i morgen. Var tidlig oppe også i dag. Har vært borte på julefeiring i kveld også. Men, jeg sa at vi har en date i morgen kveld. Da blir han sur og startet en diskusjon og nå er det sur stemning. Kjenner jeg han rett, så kan resten av jula være ødelagt av dårlig stemning pga at jeg sa nei i kveld. Vi har hatt sex nylig, så det er ikke slik at det er lenge siden heller. 
 
Og jeg er SÅ lei dette. Han tåler ikke et nei ang dette. Jeg sier det også på en pen måte, men nei. Jeg har ikke tall på hvor mange ganger han har laget sur stemning i mange dager pga dette. Også nå da. På julekvelden. 
 

Hva gjør jeg med dette? Han har ingen forståelse for meg eller innsikt i egen oppførsel. 

Anonymkode: 7b9e5...fbb

Jeg hadde sagt klart i fra, at sånn stemning finner jeg meg ikke i. Samtidig gitt klar beskjed at ved slik oppførsel blir det ikke noe sex.

Hvis dette er vanlig oppførsel, ville jeg seriøst vurdert hele forholdet.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Coachshinny skrev (4 minutter siden):

Jeg hadde sagt klart i fra, at sånn stemning finner jeg meg ikke i.

Finner du deg ikke i at partneren er sur? Blir du noen ganger sur? Skal han ikke finne seg i det?

Sitat

Samtidig gitt klar beskjed at ved slik oppførsel blir det ikke noe sex.

Det er opplagt slik at å krangle om sex, å bli sur over manglende sex, selv det å snakke om mengden sex, tenderer til å føre til enda mindre sex.

Likevel stusser jeg litt over «portvokter-funksjonen» du legger opp til her. Har du ikke et eget behov for sex? Klarer du å bare «skru av» for å straffe partneren?

Anonymkode: fbd42...595

  • Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Example skrev (2 timer siden):

Det virker som at dere har vidt forskjellige behov, og at det gjør det vanskelig. 

Dog legger jeg merke til det siste du skriver. Går minst en uke sur? Om det er sånn at dere har så lite sex, så er det ganske sjelden. De fleste, både menn og kvinner ønsker, ønsker nok mer enn det.

Hvor får du det i fra at vi har så lite sex?

ts

Anonymkode: 7b9e5...fbb

  • Liker 6
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Jeg kan skjønne han, når jeg hører unnskyldningene... Skal opp tidlig, vært i juleselskap osv...

Er sex et ork for deg? Er det bare enda en arbeidsoppgave for deg i relasjonen.

Sex reduserer stress, gjør deg mer avslappet, du sover bedre.  Sex er lyspunktet i en travel hverdag, som gjør hverdagens tjas og mas litt mer overkommelig.

Tipper han blir forbanna fordi dette er en gjenganger i deres relasjon, sex er noe han må be om, og noe du gir når du en eller annen gang føler deg uthvilt nok.

Kanskje du burde jobbe med sexlysten? Eller avklare for deg selv om du egentlig har lyst på mannen din lenger?

Anonymkode: 41924...754

Er det slik at man må ha ork til sex hele tiden? Selv om man er syk, sliten og omtrent sovner stående?

Anonymkode: 7b9e5...fbb

  • Liker 7
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Folk bruker tråden til å komme med sin mening og sex og samliv. Typisk fra basert på eget kjønn i KG stil.

TS foreslår dagen etter når hun er for sliten. Hun er konstruktiv og frempå. Hva mer kan mannen kreve egentlig?

Jeg synes han er heldig, men han er i ferd med å ødelegge for seg selv. Jeg forstår veldig godt at det er litt sårt å bli avvist. Man styrer ikke følelsene, men som voksen må man klare holde noen umodne følelser inni seg. Ikke komme med urimelige angrep.

Endret av Isambard
  • Liker 9
  • Hjerte 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Trolltunge skrev (10 timer siden):

Jeg hadde personlig ikke ventet på at en partner skulle få lyst på sex i fem år. Det jeg skriver om handler ikke om å akseptere en livssituasjon som er ulevelig, men om å ikke ødelegge grunnlaget for at forhold og sexliv kan være levelig. 

I ditt tilfelle kan du ha en aseksuell partner, eller dere krasjet deres seksuelle samliv før du ble tålmodig (kan ligge på henne også, kvinner lever i den samme drittkulturen angående å ikke forstå godt nok at kun god og positiv sex opprettholder sexlyst), men å presse en partner som egentlig har lyst på sex når lysta er der til sex når lysta ikke er der er totalt ødeleggende for lyst og sexliv. Sex skal kun skje når begge to har lyst på sex. 

En partner som man ikke har et levelig forhold til bør man forlate. Det er også å ta ansvar og være voksen. Om det er fordi partner presser deg til sex du ikke ønsker, og kommunikasjon ikke når gjennom, eller partner krever at du lever i sølibat, og kommunikasjon ikke når gjennom. 

Et forhold må forvaltes godt for å være godt. Et sexliv må forvaltes godt for å være godt. 

Du glemmer X-faktoren, som er kjærlighet. Å elske er å ha sterke følelser du ikke rår over, og det er et ansvar og en oppgave.  Det er kanskje noe menn føler sterkere, eller annerledes, enn kvinner. Kona og barna er flokken vi elsker og beskytter. Jeg klarer ikke å slutte å elske flokken, og jeg forlater dem aldri. 

Anonymkode: dc5ea...ba0

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Amistad skrev (På 25.12.2023 den 1.51):

Helt sant. man kan ikke forlange sex uansett om det er juleaften eller ikke. Det skal man ikke trenge i et ekteskap heller. 

Men man kan forlange at et ekteskap skal inneholde sex på et eller annet " normalt " nivå og at de må finne ut av det.  Hvis begge parter er uenige om å leve i sølibat altså. Er begge enige så er det jo noe annet. 

Nå skriver jo TS at de nylig har hatt sex, da, pluss at hun sa til mannen at de hadde en date dagen etter. Det er helt vanlig at sexlysten kan variere i perioder, så jeg skjønner godt at TS gradvis kan miste tenningen når mannen blir sur fordi han ikke "får" sex hver gang han vil. Sur mann er skikkelig usexy. 

Jeg tror nesten jeg hadde vurdert å hatt sex, men bare ligget der uten å delta og kikket demonstrativt på klokka mens han "gjorde seg ferdig", bare for å statuere et eksempel.

Anonymkode: 5ebe6...f8a

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Nå skriver jo TS at de nylig har hatt sex, da, pluss at hun sa til mannen at de hadde en date dagen etter. Det er helt vanlig at sexlysten kan variere i perioder, så jeg skjønner godt at TS gradvis kan miste tenningen når mannen blir sur fordi han ikke "får" sex hver gang han vil. Sur mann er skikkelig usexy. 

Jeg tror nesten jeg hadde vurdert å hatt sex, men bare ligget der uten å delta og kikket demonstrativt på klokka mens han "gjorde seg ferdig", bare for å statuere et eksempel.

Anonymkode: 5ebe6...f8a

 

Anonymkode: 5ebe6...f8a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

AnonymBruker skrev (38 minutter siden):

Hvor får du det i fra at vi har så lite sex?

ts

Anonymkode: 7b9e5...fbb

Førsteposten og andre innlegg du har skrevet i tråden.

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (19 minutter siden):

Er det slik at man må ha ork til sex hele tiden? Selv om man er syk, sliten og omtrent sovner stående?

Anonymkode: 7b9e5...fbb

Hvis man tenker nå jeg ha ork til sex....... Så er nok sex et ork for den personen.

Nei, for min del er ikke sex noe jeg må ha ork til, sex er ikke et ork for meg.

Noen ganger ligger man febersjuk helt slått ut ja.... Og sex er ikke mulig, det skjer.

Men det skal mye til for at sykdom og trøtthet gjør at sex er uaktuelt. Man tilpasser sexen man har etter formen. Det er ikke like heftig når jeg er syk, skadet eller utslitt, men det er utrolig godt, avstressende og avslappende.

Men det kan også ha noe med at jeg genuint elsker sex, ser ikke på det som ork eller plikt, i tillegg til at jeg faktisk tenner på den jeg har sex med 😁

Prolaps, kraftig forkjølelse, skader er ingen hindringer for sex hvis man faktisk genuint tenner på partneren sin og liker personen sinnsykt godt.

Anonymkode: 41924...754

  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

 Å elske er å ha sterke følelser du ikke rår over, og det er et ansvar og en oppgave.  Det er kanskje noe menn føler sterkere, eller annerledes, enn kvinner. Kona og barna er flokken vi elsker og beskytter. Jeg klarer ikke å slutte å elske flokken, og jeg forlater dem aldri. 

Anonymkode: dc5ea...ba0

Hvor kommer denne rare myten fra, at menn elsker høyere enn kvinner? 

Anonymkode: fc264...1cf

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Example skrev (5 minutter siden):

Førsteposten og andre innlegg du har skrevet i tråden.

Står det der at vi har lite sex? Nei. 
 

ts

Anonymkode: 7b9e5...fbb

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...