Gå til innhold

Märtha Louise og Durek Verrett


Parasoll

Anbefalte innlegg

4 timer siden, Marihønepøne skrev:

Sjamanevnene kommer altså fra moren Veruschka Urquhart som er delvis norsk, delvis Østindisk (jeg trodde det var et begrep vi ikke lenger brukte...?). Dureks oldemor som også var sjaman het Mamal og beskrives slik på Dureks egen facebookside:

"I remember one of the women was dressed in white and had dark skin and she spoke to me very clearly, she called herself ‘mamal.’ I later learned that she was my great-grandmother who had also been a shaman, visiting me from the spiritual realm."

Skal vi dømme etter det unorske navnet og Dureks beskrivelser av utseendet hennes kan det se ut til at sjamanevnene kommer fra den Østindiske siden av familien, ikke den norske. 

 

Det er forøvrig verdt å sjekke ut morens facebookside ;)

Mye rart der.  🙂

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Er han biseksuell? Det stod at ekskjæresten het Hank Greeber.  Mærtha er nydelig og for meg kan hun velge hvem hun vil; men han høres litt creepy ut han der. Men hun må forvente at det her for oppmerksomhet. Hun er tross alt dattera til kongen. Dessuten kan hun ikke ha meldt seg helt ut i den sammenhengen, og har tross alt tatt imot arven fra kong Olav, Blokksberg, og solgt det vidre. Da. Blir det litt sånn dobbeltmoralsk å ikke skulle ha noen form for forpliktelser. 

  • Liker 17
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg lurer på hvem av dem sitt forslag det var å kalle dette opplegget for "The Princess and The Shaman".... 

  • Liker 20
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, DianaV skrev:

Jeg lurer på hvem av dem sitt forslag det var å kalle dette opplegget for "The Princess and The Shaman".... 

Noen med mer forretningsteft enn moral. 

  • Liker 34
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 minutter siden, Marihønepøne skrev:

Noen med mer forretningsteft enn moral. 

Det har du nok rett i. Men synes det sier litt om ML selv som synes dette er helt ok. Det er jo bare pinlig... 

  • Liker 14
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 timer siden, Hedersbrukeren skrev:

Jaja, det er nå uansett bedre enn hva broren gjorde, presterte å gifte seg og få barn med datteren til Sven O. Høiby, noe som skapte en periode på 7-8 år med et vanvittig negativt styr rundt kongehuset :)

De sier at fedrenes synder skal forfølge oss i sju ledd.

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 minutt siden, Hansehan said:

De sier at fedrenes synder skal forfølge oss i sju ledd.

Vel, i hvert fall i ett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, Hansehan said:

Jeg er litt imponert over at hun klarte å finne en som er enda mer svulstig enn Ari.

Jeg også. Han her er på nivå med Aune Sand, bare ikke fullt så troverdig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, hind said:

Jeg også. Han her er på nivå med Aune Sand, bare ikke fullt så troverdig.

Hvis hun er lykkelig, spiller det noen rolle? Jeg forutsetter at hun ikke utbyttes økonomisk, for det hun har av midler.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Just now, T-Rex said:

Hvis hun er lykkelig, spiller det noen rolle? Jeg forutsetter at hun ikke utbyttes økonomisk, for det hun har av midler.

Jeg synes det er litt flaut at prinsessen vår fjoller rundt som hun gjør, for å være ærlig. Folk i andre land må jo tro at vi er landsbyidioter når en av våre fremste representanter er sånn som henne. Jeg hadde satt pris på om hun i det minste sluttet å kalle seg prinsesse i forbindelse med forretningsdelen av livet sitt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Just now, hind said:

Jeg synes det er litt flaut at prinsessen vår fjoller rundt som hun gjør, for å være ærlig. Folk i andre land må jo tro at vi er landsbyidioter når en av våre fremste representanter er sånn som henne. Jeg hadde satt pris på om hun i det minste sluttet å kalle seg prinsesse i forbindelse med forretningsdelen av livet sitt.

Har hun ikke frasagt seg prinsessetittelen for lenge siden?

Uten at jeg vet om dette er mulig.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, T-Rex said:

Har hun ikke frasagt seg prinsessetittelen for lenge siden?

Uten at jeg vet om dette er mulig.

Hun turnerer jo nå med forestillingen (eller hva det nå er) "Prinsessen og sjamanen" så det ser for meg ut som hun bruker tittelen for alt den er verdt. Fulle hus, visstnok. Hun sa fra seg HKH, men hun kaller seg fortsatt prinsesse når det er gunstig for henne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Just now, hind said:

Hun turnerer jo nå med forestillingen (eller hva det nå er) "Prinsessen og sjamanen" så det ser for meg ut som hun bruker tittelen for alt den er verdt. Fulle hus, visstnok. Hun sa fra seg HKH, men hun kaller seg fortsatt prinsesse når det er gunstig for henne.

Greit nok for meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Just now, T-Rex said:

Greit nok for meg.

Ikke for meg. Jeg synes det er pinlig, og jeg synes litt synd på kongen og dronningen som har gjort alt for å fremstå som ryddige, jordnære og nøysomme mennesker. Hun føler ikke akkurat opp den tradisjonen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, hind said:

Ikke for meg. Jeg synes det er pinlig, og jeg synes litt synd på kongen og dronningen som har gjort alt for å fremstå som ryddige, jordnære og nøysomme mennesker. Hun føler ikke akkurat opp den tradisjonen.

Märtha Louise ble fratatt en normal barndom. Det er naturlig at hun utagerer i det voksne livet.

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Just now, T-Rex said:

Märtha Louise ble fratatt en normal barndom. Det er naturlig at hun utagerer i det voksne livet.

Akkurat det er et meget godt argument for å avskaffe monarkiet. Bort med det, de har helt klart ikke godt av å vokse opp på en sånn måte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

30 minutter siden, T-Rex skrev:

Vel, i hvert fall i ett.

Foreløpig... 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Just now, hind said:

Akkurat det er et meget godt argument for å avskaffe monarkiet. Bort med det, de har helt klart ikke godt av å vokse opp på en sånn måte.

Monarki i en demokratisk tidsalder er en anakronisme.

Men funker det, så funker det. Og det har det gjort veldig lenge i vårt kongehus.

Det er fullt mulig at dette er tidsbegrenset.

  • Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...