Gå til innhold

Märtha Louise og Durek Verrett

Parasoll

Anbefalte innlegg

Isild skrev (18 timer siden):

Gurimalla for et spetakkel dette bryllupet egentlig er. Skulle ønske de hadde holdt det i USA. Der hadde det blendet inn uten at særlig mange hadde brydd seg. Men at kongsdatteren skal gifte seg med en kvakksalver som har stemplet hele kongeriket som rasister og underutviklet - i Geiranger. Det er bare rart. Hva er det hun ønsker seg? Nasjonalromantisk bakteppe ? Hvorfor? 

Fordi "ingen" amerikanere vet hvem Verrett er per nå. Men bilder av en amerikaner med en norsk  brud/prinsesse med krone på hodet (de kjører nok full pakke vil jeg tro, kanskje bunad også?)ved sin side med norsk fjord og fjell i bakgrunnen er omtrent den beste PR-pakka du kan kaste på amerikanerne. De ELSKER sånt og de blåser glatt i om han har dårlig moral - de vil bare ha den norske nasjonalromantikken. 

Så derfor. Det er ikke oss de prøver å lure med dette brylluppet. De vil kanskje bo her, men det er ikke i Norge pengene ligger...

• Liker 26
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Skulle ønske at ‘sladrepressen’ kunne skrive litt mer skikkelig om fortiden hans. Moren får såklart penger og har problemer. Men, Durek’en har vært ekstremt opptatt av å bli kjent. Han skrøt lenge av kontakten med en ‘europeisk prinsesse’, hun var like mye ‘sjarlatan’ som han og hadde ‘diktet’ opp et sted i Europa. Men, hun må bare få gifte seg, og våkner kanskje etter hvert. Men - jeg misliker sterkt hvordan hun også nå anklager det norske folk for å være rasister (de er svært få). 
Jeg misliker også at han skaffer seg større innflytelse vis giftermålet. Han har opplevd noe - men han misbruker folks søken etter ‘mening’.

Aller mest misliker jeg det fordi det faktisk finnes mye mellom himmel og jord, (noe jeg har opplevd og ikke snakker høyt om, men jobber med det ‘på si’ uten å ta penger for det. . Men han gjør på en måte mange spirituelle til latter. Og han blir mer og mer grådig på penger, publisitet og å få kontakt med de største kjendisene. 

• Liker 13
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kan nesten ikke skjønne at jeg orker, men hører podkasten "Heartsmart conversations" 🙈 

Kjenner ikke til denne Mari Manzetti, som er med i podkasten. Er jo som å være i en episode med Fredrikssons Fabrikk :knegg: 

Det er interessant å høre hennes side av saken, selv om det er fryktelig mye selvrunk i episoden. Ingen tvil om at det er ekstreme historier fra flere hold, men at kjærligheten gjør blind er det vel virkelig ingen tvil om :dåne:

• Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Marihønepøne skrev (10 timer siden):

Fordi "ingen" amerikanere vet hvem Verrett er per nå. Men bilder av en amerikaner med en norsk  brud/prinsesse med krone på hodet (de kjører nok full pakke vil jeg tro, kanskje bunad også?)ved sin side med norsk fjord og fjell i bakgrunnen er omtrent den beste PR-pakka du kan kaste på amerikanerne. De ELSKER sånt og de blåser glatt i om han har dårlig moral - de vil bare ha den norske nasjonalromantikken. 

Så derfor. Det er ikke oss de prøver å lure med dette brylluppet. De vil kanskje bo her, men det er ikke i Norge pengene ligger...

Tipper det blir full bunad-krone og det ene med det andre. 

• Liker 8
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Humas skrev (5 timer siden):

Skulle ønske at ‘sladrepressen’ kunne skrive litt mer skikkelig om fortiden hans. Moren får såklart penger og har problemer. Men, Durek’en har vært ekstremt opptatt av å bli kjent. Han skrøt lenge av kontakten med en ‘europeisk prinsesse’, hun var like mye ‘sjarlatan’ som han og hadde ‘diktet’ opp et sted i Europa. Men, hun må bare få gifte seg, og våkner kanskje etter hvert. Men - jeg misliker sterkt hvordan hun også nå anklager det norske folk for å være rasister (de er svært få). 
Jeg misliker også at han skaffer seg større innflytelse vis giftermålet. Han har opplevd noe - men han misbruker folks søken etter ‘mening’.

Aller mest misliker jeg det fordi det faktisk finnes mye mellom himmel og jord, (noe jeg har opplevd og ikke snakker høyt om, men jobber med det ‘på si’ uten å ta penger for det. . Men han gjør på en måte mange spirituelle til latter. Og han blir mer og mer grådig på penger, publisitet og å få kontakt med de største kjendisene. 

Jeg er enig. Jeg syns det er irriterende at VG tar Se og Hør fordi jeg opplever de som en av de få som er kritiske, samtidig er det dobbelt irriterende at det da viser seg at de de ikke har rent mel i posen (burde ikke komme som noe sjokk, men). 

Men jeg må si jeg er litt ambivalent til dette: det er plutselig veldig mye VG tar Se og Hør og VG renvasker Durek, og det gir litt rar musikk  i ørene. Syns også Se og Hør har har hatt et godt og kritisk søkelys på Durek. 

• Liker 22
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enda en ny VG artikkel… 

Man kan jo lure på om VG får betalt for denne artikkel bonanzaen for å renvaske Durek. Her er det i hvertfall tydelig en avtale ute og går. Skuffende av VG…

• Liker 17
  • Nyttig 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jobbermedbarn skrev (Akkurat nå):

Enda en ny VG artikkel… 

Man kan jo lure på om VG får betalt for denne artikkel bonanzaen for å renvaske Durek. Her er det i hvertfall tydelig en avtale ute og går. Skuffende av VG…

Får de betalt for dett så er de ikke så mye bedre akkurat, og det vil vel være sykt kritikkverdig om det kommer frem 

• Liker 3
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Marihønepøne skrev (10 timer siden):

De vil egentlig ikke bo her, det er pga barna de er i Norge. Eller barnet, det er vel bare yngste som er under 18. Spent på om de flytter til USA når alle er ferdige med vgs. Det hadde vel vært best for alle (minus ungene). 

• Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Podcasten til ML og co har til nå vært på engelsk. Men nå som de skal kritisere Verretts mor, da sender de det i norsk språkdrakt. Lite redelig, da Verretts mor dermed ikke får hørt hva de sier uten tolk.

ML er veldig opptatt av at Se og Hør har betalt Verretts mor.

Samtidig har Verrett i flere år nå utnyttet ikke bare ML, men hele MLs familie, inkl. hennes barns sorg over deres far, deres avdøde far, og resten av hennes familie. Han har utnyttet MLs tittel som prinsesse (og det har hun også!), for å tjene millioner i USA. ML og Verrett har dermed grovt brutt avtalen med Kongehuset, både den ML hadde i utgangspunktet før V, men også avtaler som de to sammen inngikk med Kongehuset.

De har begge to, enten sammen eller hver for seg, stilt opp på flere intervjuer med større nasjonale og internasjonale magasiner - flere som er kjente for å betale mye for intervjuer. OG, ML har i disse intervjuene tillatt at magasinene har frontet henne som prinsesse - selv om hovedfokus har vært på det Verrett (og hun?) har som jobb. Dette er nok et brudd på avtalen de begge to har med Kongehuset.

Tenk om VG i denne artikkelserien også tok for seg hva Verrett har tjent på forholdet med Märtha Louise og hennes familie... Han har flerdoblet prisene han tar for sine tjenester, han har med utspekulerte uttalelser han vet er uakseptable for å få mediaomtale også internasjonalt, han har på denne måten fått pr-oppmerksomhet som er verdt enorme summer, mange, mange millioner, trolig i dollar...

ML har dessuten kommet med en rekke usannheter/påstander i intervjuer også, bl.a. intervju med svensk media.

Hvorfor tar ikke VG opp noe av dette?

Jeg tipper på at VG nå har sikret seg en eller annen form for spesialavtale ifm. bryllupet.

• Liker 28
  • Nyttig 18
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den intense Durek-vaskingen som nå pågår har jeg aldri sett maken til. Og som født skeptisk er jeg spent på hvor dette ender. At VG får de norske rettighetene til bryllupet kanskje? 

VG ser ut til å ha mistet noe av sin integritet og journalistiske teft når de, som @Frisk Frosk påpeker lar Durek'en slippe å bli ettergått. Kampen om å nedkjempe Se og Hør synes viktigere enn å ivareta sin journalistiske plikt om å avdekke hvordan maktmennesker snor seg rundt for å berike seg selv og sitt eget omdømme. 

Skuffende VG!

• Liker 28
  • Nyttig 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jammf skrev (8 minutter siden):

Den intense Durek-vaskingen som nå pågår har jeg aldri sett maken til. Og som født skeptisk er jeg spent på hvor dette ender. At VG får de norske rettighetene til bryllupet kanskje? 

VG ser ut til å ha mistet noe av sin integritet og journalistiske teft når de, som @Frisk Frosk påpeker lar Durek'en slippe å bli ettergått. Kampen om å nedkjempe Se og Hør synes viktigere enn å ivareta sin journalistiske plikt om å avdekke hvordan maktmennesker snor seg rundt for å berike seg selv og sitt eget omdømme. 

Skuffende VG!

VG synes å ha mistet fullstendig fotfeste i denne saken.

Verretts to søsken kommer bl.a. med denne uttalelsen:

"– Det er tydelig for oss at Se og Hør har en etablert metode og praksis for å få innhold fra utvalgte personer, som de bruker til å fortelle sin versjon av sannheten i dekningen av personene de fokuserer på." https://www.vg.no/rampelys/i/wAyV1L/dureks-soesken-med-klar-boenn-til-se-og-hoer

Dette er to personer som - såvidt vi vet - ikke snakker norsk.

Likevel kommer de med en påstand om Se og Hør som gir inntrykk av at de har analysert Se og Hørs artikler over tid, ikke bare de hvor deres mor frivillig deltar - og at de har fulgt såpass mange saker at de mener at de kan avsløre at Se og Hørs metode og praksise Se og Hør bruker generelt.

Og VG stusser overhodet ikke over dette?

VG stusser heller ikke på at det var Verretts daværende norske manager, Valvik, som tok initiativ til de artiklene VG nå presenterer, i tillegg til at Valvik selv var med til New York OG var tilstede i intervjuene.

VG stusser fremdeles ikke over disse bindingene og hvilke hensikter som ligger bak dette initiativet fra Verretts lønnede manger?

Har noen spurt hva Verretts søsken ev. kan ha å vinne på å stille opp i alle disse artiklene...?

Dette er virkelig slett journalistisk arbeid av VG! Hva vinner VG på dette?

• Liker 28
  • Nyttig 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alle skal få gifte seg med den man vil! 

Men tenk om de bare kunne ha stukket innom rådhuset på en tirsdag - og det var det liksom. 

Endret av Aureka
  • Liker 7
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Marihønepøne skrev (21 timer siden):

Godt poeng! Tenker du har helt rett. Dette er for å "selge" inn til USA 

• Liker 16
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Frisk Frosk skrev (9 timer siden):

VG synes å ha mistet fullstendig fotfeste i denne saken.

Verretts to søsken kommer bl.a. med denne uttalelsen:

"– Det er tydelig for oss at Se og Hør har en etablert metode og praksis for å få innhold fra utvalgte personer, som de bruker til å fortelle sin versjon av sannheten i dekningen av personene de fokuserer på." https://www.vg.no/rampelys/i/wAyV1L/dureks-soesken-med-klar-boenn-til-se-og-hoer

Dette er to personer som - såvidt vi vet - ikke snakker norsk.

Likevel kommer de med en påstand om Se og Hør som gir inntrykk av at de har analysert Se og Hørs artikler over tid, ikke bare de hvor deres mor frivillig deltar - og at de har fulgt såpass mange saker at de mener at de kan avsløre at Se og Hørs metode og praksise Se og Hør bruker generelt.

Og VG stusser overhodet ikke over dette?

VG stusser heller ikke på at det var Verretts daværende norske manager, Valvik, som tok initiativ til de artiklene VG nå presenterer, i tillegg til at Valvik selv var med til New York OG var tilstede i intervjuene.

VG stusser fremdeles ikke over disse bindingene og hvilke hensikter som ligger bak dette initiativet fra Verretts lønnede manger?

Har noen spurt hva Verretts søsken ev. kan ha å vinne på å stille opp i alle disse artiklene...?

Dette er virkelig slett journalistisk arbeid av VG! Hva vinner VG på dette?

Jeg leste akkurat artikkelen, og reagerte på den jeg også. Hva slags møl er dette VG?? 

• Liker 18
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Aureka skrev (6 minutter siden):

Men tenk om de bare kunne ha stukket innom rådhuset på en tirsdag - og det var det liksom. 

Hadde vært fint, men oppmerksomheten er som oksygen for dem det gjelder og de kommer ikke til å slutte med å søke medias lys. Min spådom blir at vi nok ikke har sett det verste ennå, dessverre. Hadde vært fint å slippe dem nå... :sukk: 

• Liker 27
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hoppetaujenta skrev (1 time siden):

Hadde vært fint, men oppmerksomheten er som oksygen for dem det gjelder og de kommer ikke til å slutte med å søke medias lys. Min spådom blir at vi nok ikke har sett det verste ennå, dessverre. Hadde vært fint å slippe dem nå... :sukk: 

Du har nok rett, dessverre...

• Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Hoppetaujenta skrev (4 timer siden):

For slike som Verrett er det nå det mest trolig nå det virkelig skal begynne... han har kommet unna med å ydmyke og utnytte ML og hennes familie, rakke ned på og spre løgner om det norske folk - og fått støtte av ML for alt. Da ligger veien for virkelig utnyttelse åpen. Med det norske Kongehusets velsignelse, om noen av dem kommer i bryllupet.

• Liker 18
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

pop up bruker skrev (15 timer siden):

Tipper det blir full bunad-krone og det ene med det andre. 

Og fjordinger.

• Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Inkognitoher
Aricia skrev (På 8.4.2024 den 23.46):

God kommentarartikkel i Aftenposten, som utdyper det prinsipielle poenget om bindinger i Se og Hørs dekning av Durek Verrett, dvs deres bruk av Ari Behns gode venn Lars Gautneb til å skrive sakene: 

https://www.aftenposten.no/meninger/kommentar/i/veEj9X/prinsesse-martha-louise-maa-taale-kritisk-journalistikk-derfor-er-det-synd-at-se-og-hoer-gaar-saa-langt

Når den kritiske journalistikken om Verrett utføres så uprofesjonelt, undergraver journalistene og mediene sitt eget arbeid, og gjør det enkelt for Verrett og Märtha å avvise all kritikk som svertekampanjer og drittpakker. Se og Hør klarer ikke å holde seg innenfor profesjonsgrensene som ville gitt dem nødvendig kredibilitet, for målet deres er og blir sensasjonsmakeri, ikke balansert og begrunnet maktkritikk. 

Men savner at også Simon Valviks inhabilitet i VG-saken adresseres i kommentaren.

Virker som at Durek og søskenene nå er på kontrakt med VG. Blir ikke forundret om avisa sitter på eksklusive rettigheter relatert til pressedekningen i forbindelse med bryllupet. 

Får håpe Se & Hør gjør dagen litt lysere for moren til Durek som er på kontrakt med dem. Kanskje flys den arme kvinnen til Norge og Geiranger for anledningen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Inkognitoher
Frisk Frosk skrev (1 time siden):

For slike som Verrett er det nå det mest trolig nå det virkelig skal begynne... han har kommet unna med å ydmyke og utnytte ML og hennes familie, rakke ned på og spre løgner om det norske folk - og fått støtte av ML for alt. Da ligger veien for virkelig utnyttelse åpen. Med det norske Kongehusets velsignelse, om noen av dem kommer i bryllupet.

Tror du har rett i det du skriver. Hele kongehuset vil nok komme i bryllupet, ja. 
Tipper de gleder seg også.

Både kongen og kronprinsen gikk langt i å ta ML og Dureks parti for ei tid tilbake. Var visst ikke måte på hvor mye rasisme Dureken ble utsatt for….

Vi får se hvordan Haakon den 8. Magnus vil mestre rollen når han overtar. Men utopia å tro at han vil være noe særlig hard i klypa overfor søster og svoger; familien først! 

Når jeg ser dette klippet fra 2016, så tenker jeg at Harald ville ordlagt seg annerledes i dag…:

https://www.vg.no/nyheter/innenriks/i/zmoJ5/kongen-vi-kan-ikke-ta-imot-hele-afrika

Endret av Inkognitoher
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...