Gå til innhold

Märtha Louise og Durek Verrett


Parasoll

Anbefalte innlegg

Eloise12345 skrev (15 minutter siden):

Vi får se hva som skjer videre i det forholdet i fremtiden. Tar folk feil av han/ dette eller ikke? Det vil tiden kanskje vise. Jeg kunne ønske at Martha ble trukket bort fra tronearverekken. Og at hun kan leve som hun vil uten media forstyrrende som kommenterer. Hun virker ikke til å like den typen medieoppmerksomheten om hennes private liv. 

Det er jo ikke entydig - hun har tusenvis av følgere på Instagram, har vært med på reality-TV helt frivillig, og hun går for tiden aktivt ut i media for å kjempe mot framstillingen av Durek Verrett, feks i det lange intervjuet med SVT.

Man kan argumentere for at det er et utslag av "if you can't beat them, join them"-strategi - hun har jo ikke kunnet velge vekk medieoppmerksomheten, som har vært der siden før hun ble født, og nå har hun helt andre muligheter enn før til å ta regien selv i stedet for å bare bli offer for den. Men med Durek Verrett søker hun oppmerksomhet og et liv i offentlighetens søkelys på en helt annen måte enn før, først og fremst for å tjene på det kommersielt, tenker jeg.

  • Liker 16
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Humas skrev (På 13.4.2024 den 14.30):

På førfesten til bryllupet er kleskoden ‘sexy’ bla. Det betyr å kle seg slik at andre skal vise seg som seksuelt attraktive.. (hvis man sjekker ordboka). Her handler det altså om å lage ‘clickbait’-vennlige bilder. Tenk å få se alle de kongelige kle seg i lakk, lær og annet som kan pirre sex-fantasier. Og dagen etter med ballkjoler og ditto for gutta. Her har nok den kommende ‘prinsesse-gemalen’ fått ha mye regi. Dette vil gi penger i kassen og høyere timepriser i lang tid fremover. S&H kan godt ligge litt lavt m å bruke moren til Durek, og det er fint lite av dette som handler om rasisme. Her jobber pr-folk på spreng for å bedre omdømmet hans, håper ikke media lar seg lure. 

Å herlighet så tacky. 🙈🙈🙈

  • Liker 16
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det blir veldig spennende å se hva VG skriver om dette paret etter bryllupet. Jeg mistenker at de har fått til en avtale om å få ta bilder etc mot en klokkeklar avtale om å aldri nevne de i negativ retning. En sånn kontrakt  ser jeg for meg st inneholder flere punkter som skal følges ellers blir det saftige bøter for VG.

Går VG med på noe sånt bare for å være det medie som får være tilstede i bryllupet, ja da har de sunket lavt. Vill rett og slett kalle det knebling av ytringsfriheten.

  • Liker 20
  • Nyttig 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eloise12345 skrev (5 timer siden):

Det er nok sant :) . Vi får se fortsettelsen :) . Jeg er glad selv for å ikke være kongelig. Men forstår at folk er skeptisk til dem som på en måte er representanter for landet vårt. Hun er jo nummer 4 i arverekken.

Jeg så en dokumentar med Durek og Martha.  Durek fremstår i dokumentaren som en humoristisk og hyggelig mann. Tar folk like mye feil av han som de gjorde av Ari? Ari ble hyllet etter sin død. Men folk var ikke alltid så begeistret for han heller. 

Framstår som i dokumentaren…

En pr-forestilling, tror jeg.

Du vet at Ari solgte aldri helbredelse for penger, eller såkalte healende medaljonger. Ari trodde heller ikke at han var en øgle, og jeg kan ikke huske at han på noe tidspunkt utleverte sitt og kjærestens sexliv. 

Ari var en fargerik mann. Det tok tid for mange å akseptere ham siden han fravek den noe stereotype oppfatningen mange hadde av en prinsessegemal.
Mennene til prinsessene Ragnhild og Astrid holdt en lav profil og var lite kontroversielle selv om Ferner hadde vært gift en gang før og Lorentzen innrømmet feilaktig farskap (så ja, han hadde nok vært utro).

Verden går framover, og så lenge man holder seg med et kongehus så må vi også godta at medlemmene gifter seg med den de elsker, men grensa går ved svindel, bedrag og forhold som rammes av straffeloven.

Kongelige eller de inngiftede må strippes for titler og et privilegert liv om de ikke klarer å overholde dette, og man må tette mulighetene for et kongelig comeback, slik som vi ser i UK (Andrew og ekskona sniker seg langsomt tilbake i rampelyset) og Spania (Juan Carlos prøver å komme tilbake til Spania)

  • Liker 20
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eloise12345 skrev (21 timer siden):

Vi får se hva som skjer videre i det forholdet i fremtiden. Tar folk feil av han/ dette eller ikke? Det vil tiden kanskje vise. Jeg kunne ønske at Martha ble trukket bort fra tronearverekken. Og at hun kan leve som hun vil uten media forstyrrende som kommenterer. Hun virker ikke til å like den typen medieoppmerksomheten om hennes private liv. 

Og nettopp der opplever jeg Martha som meget selvmotsigende. Hun vil ikke ha pressens oppmerksomhet, kommentarer og granskning, noe som selvfølgelig er forståelig. Hun kunne definitivt hatt min empati og støtte her, men så kommer det til hennes og Verrets sine uttalelser og handlinger som nettopp søker pressedekning. Bruker sin prinsesse tittel for nettopp å oppnå blest. "Prinsessen og Shamanen" er bare ett eksempel. De går ut i sosiale kanaler og søker oppmerksomhet for sine meninger og handlinger, men vil altså kneble pressen når dette blir gransket. Da må de stå i det da. Men det gjør de ikke, da går de til angrep og betegner seg som ofre. Kjærlighet er fint, men hvorfor i alle dager velger hun en mann(igjen) som elsker media sirkuset når hun egentlig ikke selv kan fordra det? Det er så selvmotsigende. Og jada, blir man forelska, så blir man vel det. Men så tål det da!

Jeg tipper at dem begge finner hverandre i offer rollen, Martha som offer for kongelig pressedekning ++ (og ja, tenker at pressen skulle ha gitt henne fri i ungdommen og ung voksen) og Verret som offer pg rasediskriminering i USA. 

Hva som forundrer meg er at de begge går ut som healere, men likevel ikke ser dette.  Det er så skadelig å leve i offer rollen og er man der, så blir man blind. Ingen god energi å leve i, dette er noe healere er klar over. 

  • Liker 20
  • Nyttig 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

On 4/14/2024 at 11:18 AM, NiceOrNothing said:

Å tenk på hvor»  farlig « han blir hvis de skiller seg 🙈. Hvor mye sensitiv info han da vil sitte på , å evnt spre utover i verden . Den mannen der er farlig . Å Martha Louise er naiv og godtroende , som nekter å uttale seg om hans mislikte / misforståtte uttalelser . Men angriper pressen / morens uttalelser om han . Hun er ute av stand til å se at det er han selv som skaper stormene . Hun er jo fulltidsansatt til å slokke branner en pyroman setter igang . Umulig oppgave . 

Den eneste måten å komme seg helskinnet fra en sånn person er å sørge for at man har mer dirt på han enn han har på deg.

  • Liker 7
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg syns det er rart at døtrene til ML virker så positiv til han. Hun eldste, Maud, er jeg ikke overrasket over, da hun virker ekstremt alternativ og «flytende». Det virker som de er veldig woke, og de elsker jo sånt tull som Durek driver med. Jo rarere, jo bedre. Men lurer på om de har reflektert over farens dødsfall, og om Dureks inntog i familien på det tidspunktet…

  • Liker 20
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Klappe skrev (Akkurat nå):

Jeg syns det er rart at døtrene til ML virker så positiv til han. Hun eldste, Maud, er jeg ikke overrasket over, da hun virker ekstremt alternativ og «flytende». Det virker som de er veldig woke, og de elsker jo sånt tull som Durek driver med. Jo rarere, jo bedre. Men lurer på om de har reflektert over farens dødsfall, og om Dureks inntog i familien på det tidspunktet…

...og hvordan Verrett gjentatte ganger på sin bedriftskanal på sosiale medier har brukt deres fars død og deres egen sorg over faren for å tjene penger... blottstilt deres sorg og forhold til faren for hele verden.

Av alt han har gjort ellers mener jeg dette er det absolutt styggeste, det viser mer enn noe annet at han utnytter hvem som helst for å tjene penger.

  • Liker 27
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Frisk Frosk skrev (Akkurat nå):

...og hvordan Verrett gjentatte ganger på sin bedriftskanal på sosiale medier har brukt deres fars død og deres egen sorg over faren for å tjene penger... blottstilt deres sorg og forhold til faren for hele verden.

Av alt han har gjort ellers mener jeg dette er det absolutt styggeste, det viser mer enn noe annet at han utnytter hvem som helst for å tjene penger.

Ja, dette er forferdelig. Men møter han ingen motstand i den innerste familie? (Døtrene, Aris mor). Dette lurer jeg veldig på. Vi hører jo ikke til hun yngste noe særlig, noe som er bra da hun er under 18 år. Men fra serien de hadde på tv2 virker hun yngste mest jordnær i den familien 

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enda litt mer oppgulp fra M. Kommer svært tydelig frem at Øgla iflg henne ikke lyver, så da må vi nesten bare begynne å tru på det han sier 

Endret av Eva-Lena
  • Liker 5
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 hours ago, Klappe said:

Jeg syns det er rart at døtrene til ML virker så positiv til han. Hun eldste, Maud, er jeg ikke overrasket over, da hun virker ekstremt alternativ og «flytende». Det virker som de er veldig woke, og de elsker jo sånt tull som Durek driver med. Jo rarere, jo bedre. Men lurer på om de har reflektert over farens dødsfall, og om Dureks inntog i familien på det tidspunktet…

Jeg vet at det ikke er populært å forsvare verken Martha eller Durek, men det står skrevet mye rart om både Martha og Durek i media, men han kan være en god stefar. Jeg lurer på hvordan det hadde vært å pratet med Durek og Martha i virkeligheten. Kanskje de er hyggelige? Jeg vil ikke dømme dem på bakgrunn av media. Men forstår jo hvorfor folk er skeptisk. Alt skriverier, boken osv. 

Endret av Eloise12345
  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 hours ago, Frisk Frosk said:

...og hvordan Verrett gjentatte ganger på sin bedriftskanal på sosiale medier har brukt deres fars død og deres egen sorg over faren for å tjene penger... blottstilt deres sorg og forhold til faren for hele verden.

Av alt han har gjort ellers mener jeg dette er det absolutt styggeste, det viser mer enn noe annet at han utnytter hvem som helst for å tjene penger.

Helt enig, synes også dette er det verste. Og hans oppførsel rett før Aris død... Men han er sikkert den superkule stepappan når han er sammen med barna og ting ser annerledes ut på nært hold enn når man ser hele bildet.

  • Liker 5
  • Nyttig 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eloise12345 skrev (1 time siden):

Jeg vet at det ikke er populært å forsvare verken Martha eller Durek, men det står skrevet mye rart om både Martha og Durek i media, men han kan være en god stefar. Jeg lurer på hvordan det hadde vært å pratet med Durek og Martha i virkeligheten. Kanskje de er hyggelige? Jeg vil ikke dømme dem på bakgrunn av media. Men forstår jo hvorfor folk er skeptisk. Alt skriverier, boken osv. 

jeg må si at jeg dømmer ikke dette paret pga media, men ut fra det de selv sier - gjerne i egne sosiale kanaler. 
Helt uhørt at de tror de skal kunne komme unna kritikk som f.eks går på at de blander MLs rolle som prinsesse og næringsvirksomhet som helbredelse for penger. 
ML langer ut mot Se & Hør, mens det kan virke som om Durek er på kontrakt med VG. Dobbeltmoral, kaller jeg dette - og et ønske om å kontrollere media - slik som de kongelige gjør i andre monarkier som Saudi - Arabia. Helt uhørt! 

  • Liker 25
  • Nyttig 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Eloise12345 skrev (15 timer siden):

Jeg vet at det ikke er populært å forsvare verken Martha eller Durek, men det står skrevet mye rart om både Martha og Durek i media, men han kan være en god stefar. Jeg lurer på hvordan det hadde vært å pratet med Durek og Martha i virkeligheten. Kanskje de er hyggelige? Jeg vil ikke dømme dem på bakgrunn av media. Men forstår jo hvorfor folk er skeptisk. Alt skriverier, boken osv. 

Jeg tror helt sikkert det er veldig mye gøy og hyggelig som ikke kommer frem. Tviler ikke på i hele tatt at de begge to er spennende og interressante mennesker, og at det hadde vært fint å snakke med dem. 

Men (og det er et stort men) - det formilder ikke det negative. Særlig Verret har ødelagt for dem. Hans svært alternative og kontroversielle påstander og uttalelser blir kommentert og kritisert, men han har utelukkede møtt det med å skrike "rasister!!" tilbake. 

Det blir bråk av sånt. Bråk han har lagt opp til. 

  • Liker 21
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor bor egentlig Märtha og Durex, eh, jeg mener Durek? I Norge? Og hvor i så fall? Bærum? Eller pendler de mellom USA og Norge og er litt her og der?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Million skrev (3 timer siden):

Hvor bor egentlig Märtha og Durex, eh, jeg mener Durek? I Norge? Og hvor i så fall? Bærum? Eller pendler de mellom USA og Norge og er litt her og der?

Hvis jeg har forstått det riktig, så har vel Durek uttalt at "høyere makter" (Martha) har ordnet hus til dem. Tror det er i Bærumstraktene ja. 

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Million skrev (9 timer siden):

Hvor bor egentlig Märtha og Durex, eh, jeg mener Durek? I Norge? Og hvor i så fall? Bærum? Eller pendler de mellom USA og Norge og er litt her og der?

Märtha har egen kåk i Lommedalen Bærum hvor de bor. Hun har kjøpt hus på Stabekk og det er det huset Øgla mener Gud har skjenket han. De flytter vel dit etterhvert som det er pusset opp og gjort sikkert med gjerder og sikkerhetsvakter.

  • Liker 13
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den dagen hun våkner opp og innser hva hun har giftet seg med så er nok veien til skilsmisse kort. 

  • Liker 8
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Klappe skrev (På 16.4.2024 den 1.17):

Ja, dette er forferdelig. Men møter han ingen motstand i den innerste familie? (Døtrene, Aris mor). Dette lurer jeg veldig på. Vi hører jo ikke til hun yngste noe særlig, noe som er bra da hun er under 18 år. Men fra serien de hadde på tv2 virker hun yngste mest jordnær i den familien 

Jeg husker ikke i hvilken sammenheng jeg så det, men Leah ble spurt om hun likte at Märtha var sammen med Verrett. Sjelden har jeg sett et så anstrengt smil og noen som tar så sats for å presse ut en en så enkel setning som "Det er hyggelig, det." 

  • Liker 12
  • Hjerte 1
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Litt komisk hvordan de legger ut flere innlegg om prisen på huset der han skal ha vokst opp. Av alt som er skrevet om Durek var visst det at han var fra trange kår noe av det verste 🙈

  • Liker 15
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...