Gå til innhold

Märtha Louise og Durek Verrett


Parasoll

Anbefalte innlegg

Litt interessant at Martha skriver i kommentarfeltet under film fra podcasten på egen IG at hun er glad for at VG er enige i at Se og Hør har drevet heksejakt på Durek. Jeg har ikke sett at VG har skrevet dette, har noen andre sett det? 

Det er i alle fall tydelig hva hensikten er her. Lite likes og kommentarer på innlegget, godt å se at folk kan tenke selv i dette landet! 

  • Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Inkognitoher skrev (1 time siden):

Tror du har rett i det du skriver. Hele kongehuset vil nok komme i bryllupet, ja. 
Tipper de gleder seg også.
 

Både kongen og kronprinsen gikk langt i å ta ML og Dureks parti for ei tid tilbake. Var visst ikke måte på hvor mye rasisme Dureken ble utsatt for….

Vi får se hvordan Haakon den 8. Magnus vil mestre rollen når han overtar. Men utopia å tro at han vil være noe særlig hard i klypa overfor søster og svoger; familien først! 
 

Når jeg ser dette klippet fra 2016, så tenker jeg at Harald ville ordlagt seg annerledes i dag…:

 https://www.vg.no/nyheter/innenriks/i/zmoJ5/kongen-vi-kan-ikke-ta-imot-hele-afrika

Jeg tror ikke Kongehusets medlemmer gleder seg - for de vet at det vil være veldig kontroversielt, de VET at hvis de stiller der så støtter de all dritten Verrett har hatt ut av seg av uforsvarlige utsagn og ikke minst også løgner om og nedrakking av Norge og nordmenn.

Kongehusets medlemmer er ikke dumme, de ser dette, de er fullstendig klar over det.

De bør ikke stille i dette bryllupet! Jeg gjetter at de likevel gjør det og så skylder på at det er familie. Men da har de også valgt å støtte han som utnytter dem selv og Kongehuset. At de ev. likevel støtter ham, det sier vel sitt om den manipulasjonen som har skjedd de siste årene.

Ellers er det tydelig at ML nå går hardt ut for å skape et falskt narrativ, skrive om historien og fakta om de siste årene og alt det uakseptable og også farlige Verrett har rådet andre til, og også om måten han har utnyttet og ydmyket både henne selv og hennes familie, inkl. hennes barns sorg og avdøde far. Hun sier at media er kynisk - men det er jammen Verrett og hun selv også.

Hun ser ikke at hun også blir utnyttet til å rydde opp i Verretts møkkaspredning. Ikke uvanlig for slike forhold, men likevel helt feil å forsvare den som er så stygg mot andre og utnytter andre.

ML tar også opp at paparazzier har tjent mye penger på bilder av henne. Men hva har hun selv de siste årene tjent på å bryte avtalen med Kongehuset og stilt opp på intervjuer hvor hennes tittel blir fremhevet for å få fokus på Verretts forretningsdrift? Hva har han tjent på at hun og han bryter avtalene med Kongehuset? Det sier dobbelmoralisten ML ingenting om, og heller ikke noe om hvor kynisk hun og han er slik de har brutt disse avtalene - ei heller noe om den forferdelig vanskelige situasjonen hun dermed har satt Kongehusets medlemmer i også.

Men alt føles vel for Verrett og ML, bare de får sitt rosa-og-gull-bryllup og kan fortsette å utnytte andre!

  • Liker 10
  • Nyttig 28
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hørte en podcast med han der han forteller at han har ‘verdens største ego’, og at han vil at det skal bli enda større - fordi det gir han mer kunnskap (sic!). Dette fordi han vet han er nydelig og fabelaktig.. Minner litt om 3-åringer som vil være i universets sentrum.. Dette er sjaman-intervju, og ligger på YT, han blir intervjuet av en annen New Ager (legger ikke v link, for da vil ‘noen’ ant ønske å fjerne den..) Velkommen til ‘Den nye verden’.. Jeg oppfordrer media til å ikke slutte å advare mot denne mannen som ønsker å bli sett og lyttet til av hele verden. ML er forhekset og ‘nyttig’ for han på veien på sin vei. Han blir nok stor i USA (hele verden) som han planlegger, når verdenspressen, TV og sosiale medier dekker denne eventyrhistorien.. 

Endret av Humas
  • Liker 13
  • Nyttig 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Frisk Frosk skrev (På 11.4.2024 den 16.55):

Jeg tror ikke Kongehusets medlemmer gleder seg - for de vet at det vil være veldig kontroversielt, de VET at hvis de stiller der så støtter de all dritten Verrett har hatt ut av seg av uforsvarlige utsagn og ikke minst også løgner om og nedrakking av Norge og nordmenn.

Kongehusets medlemmer er ikke dumme, de ser dette, de er fullstendig klar over det.

De bør ikke stille i dette bryllupet! Jeg gjetter at de likevel gjør det og så skylder på at det er familie. Men da har de også valgt å støtte han som utnytter dem selv og Kongehuset. At de ev. likevel støtter ham, det sier vel sitt om den manipulasjonen som har skjedd de siste årene.

Ellers er det tydelig at ML nå går hardt ut for å skape et falskt narrativ, skrive om historien og fakta om de siste årene og alt det uakseptable og også farlige Verrett har rådet andre til, og også om måten han har utnyttet og ydmyket både henne selv og hennes familie, inkl. hennes barns sorg og avdøde far. Hun sier at media er kynisk - men det er jammen Verrett og hun selv også.

Hun ser ikke at hun også blir utnyttet til å rydde opp i Verretts møkkaspredning. Ikke uvanlig for slike forhold, men likevel helt feil å forsvare den som er så stygg mot andre og utnytter andre.

ML tar også opp at paparazzier har tjent mye penger på bilder av henne. Men hva har hun selv de siste årene tjent på å bryte avtalen med Kongehuset og stilt opp på intervjuer hvor hennes tittel blir fremhevet for å få fokus på Verretts forretningsdrift? Hva har han tjent på at hun og han bryter avtalene med Kongehuset? Det sier dobbelmoralisten ML ingenting om, og heller ikke noe om hvor kynisk hun og han er slik de har brutt disse avtalene - ei heller noe om den forferdelig vanskelige situasjonen hun dermed har satt Kongehusets medlemmer i også.

Men alt føles vel for Verrett og ML, bare de får sitt rosa-og-gull-bryllup og kan fortsette å utnytte andre!

Du skriver mye bra her, men (og det er et stort men), tror at Sonja og Harald gleder seg. Sonja deler vel også noen av de spirituelle interessene? 
Så vidt jeg husker, så inviterte hun og datteren Snåsakallen gjentatte ganger til Slottet. 
Harald og Haakon sier at Durek er morsom og interessant - at de liker å være sammen med ham, og at Durek blir utsatt for rasisme (av nordmenn)

Når det gjelder HKH kronprinsesse MM, så er det nærliggende at hun sympatiserer med situasjonen Durek er i - en forelder som selger ut barnet sitt til Se og Hør, og hun er glad i svigerinnen sin som hun hevder «har en sol i hendene sine»

Den yngre generasjonen er liberale. Virker som om IA og døtrene til ML er komfortable med sjamanen. De er sikkert mer opptatt av egne liv enn bråket rundt tante/mor sitt bryllup. 

ML er bortskjemt, vant til å få det som hun vil, og nøler ikke med at lange ut mot kritikere; kongehuset & kongeriket er hennes lekegrind, og hun er for naiv til å se at hun blir grovt utnyttet av forloveden, men på den andre siden så benytter hun selv tittelen sin for å generere inntekter fra Hést, Holtzweiler, sprangridning etc.

Jeg vet ikke hvor lenge monarkiet overlever i Norge, men ytterligere samrøre mellom kongehusets medlemmer og kommersiell virksomhet, vil på ingen måte styrke denne styreformen som er avleggs på alle måter. Det er lenge siden noen i denne familien ytret: «Alt for Norge», og jeg er ganske sikker på at Haakon vil velge et annet valgspråk, siden ikke så mange her i landet vil gå på den bløffen om at han setter landet foran alt 🙂 

  • Liker 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Isild skrev (11 timer siden):

Det er "koselig" med monarker, men jeg (som jeg har sagt før) tenker at det burde avvikles nå. Hele poenget med kongehus er at det er en eldgammel middelaldertradisjon man ønsker å beholde - med de privilegier og krav det medfører. Dagens kongehus er hverken egentlig Norskt eller har noe som helst med den gamle kongerekken å gjøre, kong Haralds bestefar ble valgt til konge etter unionsoppløsningen. Han var dansk, kona var britisk. 

Så tl poenget. Siden Olav har det relativt ferske dansk/britiske kongehuset vårt kjempet hardt for å få være "helt vanlige". Det i seg selv gjør at det er på tide å avskaffe hele greia. Kongehus hverken kan eller skal være helt vanlige. Stillingsinstruksen er faktisk at de skal være pomp og prakt - overklasse, moral og etikette. Ønsker de ikke lenger å følge stillingsinstruksen, så må de finne seg en annen jobb. 

Nå er det ikke selve kongehuset (kongeparet og kronprinsparet) som er problemet, men FAMILIEN til kongehuset. Fordi man lempet på reglene, så er det nå en familie som er så vanlig at de vinner sminkepriser på blogg-awards, gifter seg med kvakksalvere som fornærmer hele kongeriket, også har vi stesønnen som råkjører på kongelige eiendommer og legger ut i sosiale medier. Det har blitt så liten forskjell på kongehus og Jørgen Hattemaker at posegate-bestevenninnen til Sophie Elise en tid bodde på Skaugum. 

Det har blitt en vits hele greia. 

«Vanligheten» var en styrke den gang de dansk/britiske kongelige overtok tronen i et bittelite land i Europas utkant - i en annen tid. Den gang vi var en ung nasjon i moderne tidsalder.

Med SoMe og en stadig større familie, er «vanligheten» snarere en ulempe. Naturlig å stille seg spørsmålet: hva skal vi med alle disse kongelige kjendisene? Få av dem er «working royals», men ønsker å mele sin egen kake - ønsker å tjene penger på sin tilknytning til tronen. 

ML er et grelt eksempel: kjefter opp pressa og beskylder dem for å forfølge henne, stiller opp til møte med dem hvor hun gikk rundt og viftet med et hvitt flagg (virket ikke å være ved sine fulle fem), samtidig som hun dytter døtrene inn i rampelyset. 
Det å ha et ønske om å kontrollere pressen, bryter med mine forestillinger om et demokrati. Men tydeligvis «ingen hjemme» intellektuelt i familien som ser problemstillingen.

Alle Kong Olavs etterkommere har gyldne muligheter til å studere i utlandet eller ta lange utdanninger her hjemme. INGEN, og da mener jeg ingen (utover direkte arving til tronen), har interesser i den retning. 

De har spirituelle interesser eller interesse av å selge klær eller være i SoMe. 

Og dette går våre skattepenger både indirekte og direkte til. Utrolig nok! 

  • Liker 22
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Inkognitoher skrev (26 minutter siden):

Du skriver mye bra her, men (og det er et stort men), tror at Sonja og Harald gleder seg. Sonja deler vel også noen av de spirituelle interessene? 
Så vidt jeg husker, så inviterte hun og datteren Snåsakallen gjentatte ganger til Slottet. 
Harald og Haakon sier at Durek er morsom og interessant - at de liker å være sammen med ham, og at Durek blir utsatt for rasisme (av nordmenn)

 

Men Durek HAR jo blitt utsatt for rasisme fra nordmenn! Det er det liten tvil om. Jeg har sett mye rasistisk oppgulp i diverse kommentarfelt. 
Sonja er nok litt småspirituell kanskje, men ikke noe i nærheten av datteren (eller Durek). Og at Harald og Haakon sier at han er morsom og interessant - selvsagt må de si det! For det første setter vel Durek godsida til når det er snakk om kongelige, han går nok above and beyond for å gjøre et godt inntrykk. For det andre, de er jo oppdratt til alltid å være høflige og ikke-kontroversielle. Aldri si noe som kan støte noen. Alltid være nøytrale og ikke-politiske. I tillegg har de en datter/søster (som nylig mistet eks-mannen sin og som er alene med tre farløse døtre, og som nok alltid har vært litt skjør mentalt) som de nok er redde for å støte fra seg. Hva de tenker innerst inne, kan være noe HELT annet enn hva de sier til pressen. Hvis du ble intervjuet i lokalavisa om familieforholdene dine, ville du da sagt at du synes svigerdatteren dit er et hespetre, og at hun utnytter sønnen din og du skulle ønske de ville skille seg? Selvsagt ville du ikke gjort det. Gang det med 1000, fordi de er kongelige. 

Endret av Mmmwhatever
  • Liker 15
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mmmwhatever skrev (1 minutt siden):

Men Durek HAR jo blitt utsatt for rasisme fra nordmenn! Det er det liten tvil om. Jeg har sett mye rasistisk oppgulp i diverse kommentarfelt. 
Sonja er nok litt småspirituell kanskje, men ikke noe i nærheten av datteren (eller Durek). Og at Harald og Haakon sier at han er morsom og interessant - selvsagt må de si det! For det første setter vel Durek godsida til når det er snakk om kongelige, han går nok above and beyond for å gjøre et godt inntrykk. For det andre, de er jo oppdratt til alltid å være høflige og ikke-kontroversielle. Aldri si noe som kan støte noen. Alltid være nøytrale og ikke-politiske. I tillegg har de en datter/søster som de nok er redde for å støte fra seg. Hva de tenker innerst inne, kan være noe HELT annet enn hva de sier til pressen. Hvis du ble intervjuet i lokalavisa om familieforholdene dine, ville du da sagt at du synes svigerdatteren dit er et hespetre, og at hun utnytter sønnen din og du skulle ønske de ville skille seg? Selvsagt ville du ikke gjort det. Gang det med 1000, fordi de er kongelige. 

Når du er så ute å kjøre både intellektuelt og psykisk som Durek (han har selv innrømmet at han har flere diagnoser), så er det ikke annet å forvente at noen få, skriver om hudfargen hans.
Men de aller aller fleste går jo på de sinnsyke meningene/ytringene hans og helbredelse for penger.

Det er jo der problemene ligger. Jeg har sett lite rasistisk oppgulp i kommentarfeltene, så bestrider det. 
Jeg er ikke kongelig, så vanskelig å svare på de hypotetiske problemstillingene du lanserer her. Det handler heller ikke om å være hespetre - det handler om å tjene penger på ren svindel (medaljongene) relatert til kongelig forbindelse og en tro på at han er ei øgle. Helt uakseptabelt at kongen og resten av familien som lever på store overføringer fra staten, ikke tar avstand fra dette 

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Inkognitoher skrev (56 minutter siden):

Når du er så ute å kjøre både intellektuelt og psykisk som Durek (han har selv innrømmet at han har flere diagnoser), så er det ikke annet å forvente at noen få, skriver om hudfargen hans.
Men de aller aller fleste går jo på de sinnsyke meningene/ytringene hans og helbredelse for penger.

Det er jo der problemene ligger. Jeg har sett lite rasistisk oppgulp i kommentarfeltene, så bestrider det. 
Jeg er ikke kongelig, så vanskelig å svare på de hypotetiske problemstillingene du lanserer her. Det handler heller ikke om å være hespetre - det handler om å tjene penger på ren svindel (medaljongene) relatert til kongelig forbindelse og en tro på at han er ei øgle. Helt uakseptabelt at kongen og resten av familien som lever på store overføringer fra staten, ikke tar avstand fra dette 

Hvis du leser innleggene mine i denne tråden, vil du se at jeg er meget kritisk til Durek og hans virksomhet. 
Det hindrer dessverre ikke at han har vært utsatt for rasisme - i Norge. Det er veldig synd - fordi rasisme er uakseptabelt selvsagt, men ikke minst fordi det gjør det lettere for Durek å skjule seg bak disse rasistanklagene. Hver gang han får berettiget kritikk for svindervirksomheten sin, vrir han det over på rasistiske nordmenn, og da blir det plutselig hovedfokus. Deflection. Hver rasistiske kommentar han får er egentlig en ren gavepakke. Bare se på hva han skriver på Instagram. 
Hvis du ser hvordan kongefamilier fungerer rent generelt (ikke bare i Norge), så vil du se at mønsteret jeg beskriver mtp uttalelser i media stemmer. Kongen og Haakon har gått så langt som de har kunnet, noe som ikke er spesielt langt. Kongen er bedre til å skjule følelsene sine (han er også smartere enn sønnen), men når Haakon får spørsmål om Märtha og/eller Durek, så ser du formelig hvor ukomfortabel han er, og hvor innøvd svarene hans er. Det formelig lyser av øynene hans. Vi kunne gjerne ha ønsket oss at Kongen og Haakon tar klar avstand fra Durek og metodene hans, men det er helt urealistisk, dessverre. De er heller ikke typen til det. Dronning Margrethe kunne nok kommet med noen hardere uttalelser, og ikke minst regjerer hun (regjerte) langt hardere innad i familien. Se bare den klønete håndteringen av titlene til barnebarna. Men sånn opererer ikke det norske kongehuset - Margrethe er jo også noe for seg selv. 

Jeg har ingen tro på at dette bryllupet er veldig populært i familien, men det holder de for seg selv. For barnebarnas skyld, fordi de ikke ønsker brudd med datteren, fordi de ikke ønsker en offentlig skandale, og fordi dette er måten de har blitt lært opp til å reagere. Hele livet.  

Endret av Mmmwhatever
  • Liker 22
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mmmwhatever skrev (3 timer siden):

Men Durek HAR jo blitt utsatt for rasisme fra nordmenn! Det er det liten tvil om. Jeg har sett mye rasistisk oppgulp i diverse kommentarfelt. 
Sonja er nok litt småspirituell kanskje, men ikke noe i nærheten av datteren (eller Durek). Og at Harald og Haakon sier at han er morsom og interessant - selvsagt må de si det! For det første setter vel Durek godsida til når det er snakk om kongelige, han går nok above and beyond for å gjøre et godt inntrykk. For det andre, de er jo oppdratt til alltid å være høflige og ikke-kontroversielle. Aldri si noe som kan støte noen. Alltid være nøytrale og ikke-politiske. I tillegg har de en datter/søster (som nylig mistet eks-mannen sin og som er alene med tre farløse døtre, og som nok alltid har vært litt skjør mentalt) som de nok er redde for å støte fra seg. Hva de tenker innerst inne, kan være noe HELT annet enn hva de sier til pressen. Hvis du ble intervjuet i lokalavisa om familieforholdene dine, ville du da sagt at du synes svigerdatteren dit er et hespetre, og at hun utnytter sønnen din og du skulle ønske de ville skille seg? Selvsagt ville du ikke gjort det. Gang det med 1000, fordi de er kongelige. 

Mest vettuge kommentaren på Kvinneguiden på mange år. 

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Isild skrev (16 timer siden):

Det er "koselig" med monarker, men jeg (som jeg har sagt før) tenker at det burde avvikles nå. Hele poenget med kongehus er at det er en eldgammel middelaldertradisjon man ønsker å beholde - med de privilegier og krav det medfører. Dagens kongehus er hverken egentlig Norskt eller har noe som helst med den gamle kongerekken å gjøre, kong Haralds bestefar ble valgt til konge etter unionsoppløsningen. Han var dansk, kona var britisk. 

Så tl poenget. Siden Olav har det relativt ferske dansk/britiske kongehuset vårt kjempet hardt for å få være "helt vanlige". Det i seg selv gjør at det er på tide å avskaffe hele greia. Kongehus hverken kan eller skal være helt vanlige. Stillingsinstruksen er faktisk at de skal være pomp og prakt - overklasse, moral og etikette. Ønsker de ikke lenger å følge stillingsinstruksen, så må de finne seg en annen jobb. 

Nå er det ikke selve kongehuset (kongeparet og kronprinsparet) som er problemet, men FAMILIEN til kongehuset. Fordi man lempet på reglene, så er det nå en familie som er så vanlig at de vinner sminkepriser på blogg-awards, gifter seg med kvakksalvere som fornærmer hele kongeriket, også har vi stesønnen som råkjører på kongelige eiendommer og legger ut i sosiale medier. Det har blitt så liten forskjell på kongehus og Jørgen Hattemaker at posegate-bestevenninnen til Sophie Elise en tid bodde på Skaugum. 

Det har blitt en vits hele greia. 

Veldig enig. Avskaff monarkiet og la de (kommende, og nåværende) medlemmene være frie, individuelle personer som kan leve som de selv vil! 🙏

  • Liker 3
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Inkognitoher skrev (5 timer siden):

Du skriver mye bra her, men (og det er et stort men), tror at Sonja og Harald gleder seg. Sonja deler vel også noen av de spirituelle interessene? 
Så vidt jeg husker, så inviterte hun og datteren Snåsakallen gjentatte ganger til Slottet. 
Harald og Haakon sier at Durek er morsom og interessant - at de liker å være sammen med ham, og at Durek blir utsatt for rasisme (av nordmenn)

Når det gjelder HKH kronprinsesse MM, så er det nærliggende at hun sympatiserer med situasjonen Durek er i - en forelder som selger ut barnet sitt til Se og Hør, og hun er glad i svigerinnen sin som hun hevder «har en sol i hendene sine»

Den yngre generasjonen er liberale. Virker som om IA og døtrene til ML er komfortable med sjamanen. De er sikkert mer opptatt av egne liv enn bråket rundt tante/mor sitt bryllup. 

ML er bortskjemt, vant til å få det som hun vil, og nøler ikke med at lange ut mot kritikere; kongehuset & kongeriket er hennes lekegrind, og hun er for naiv til å se at hun blir grovt utnyttet av forloveden, men på den andre siden så benytter hun selv tittelen sin for å generere inntekter fra Hést, Holtzweiler, sprangridning etc.

Jeg vet ikke hvor lenge monarkiet overlever i Norge, men ytterligere samrøre mellom kongehusets medlemmer og kommersiell virksomhet, vil på ingen måte styrke denne styreformen som er avleggs på alle måter. Det er lenge siden noen i denne familien ytret: «Alt for Norge», og jeg er ganske sikker på at Haakon vil velge et annet valgspråk, siden ikke så mange her i landet vil gå på den bløffen om at han setter landet foran alt 🙂 

Nå har @Mmmwhatever svart på mye av det du skriver her, men kommenterer likevel.

Kroppsspråk og minespill i ansikt samt tonefall/stemmeleie hos ulike medlemmer av Kongehuset når de har blitt spurt spørsmål om Verrett har jeg hver gang tolket som om de synes spørsmålene er ubehagelige, selv når det ikke har vært kritiske spørsmål. Normalt har de vært veldig naturlige når de har omtalt andre i kongefamilien/Kongehuset, de har virket avslappet og synlig glade. Når de må snakke om Verrett har det nesten uten unntak vært stivt, formelt - godt skjult ubehag over å måtte svare offentlig. De har ulike måter å takle det på. HM blir stivere og mer formell, Kongen forsøker å ta ufarliggjøre og ta det med humor for å avvæpne nye spørsmål, Dronningen har virket nesten litt febrilsk i å støtte det Kongen har sagt. MM kan jeg ikke huske at har uttalt seg, men selv om hun er ganske åpen på mye så har hun virket stivere og ukomfortabel når HM har svart. Dessuten hadde Verrett gjort det meste virkelig ille mot ML og kongefamiliens medlemmer og Kongehuset over år før  hans mor uttalte seg til Se og Hør - så jeg tror ikke det med forelder som snakker til media er et stort poeng for MM.

Men, dette blir jo bare synsing både fra min og din side. Hvem vet hva de egentlig mener? Vi snakker vel begge/alle bare ut fra det inntrykket vi har fått av dem alle gjennom media.

Jeg synes imidlertid det har vært veldig tydelig at de blir ukomfortable når de må snakke om Verrett, og HM har også virket veldig lei av spørsmål om Verrett og hans kontroverser ved et par anledninger, og har tilsynelatende innøvde korte svar som ikke åpner for flere spørsmål til ham, noe han også har vist med kroppsspråk og ved å bevisst gå bort fra journalister.

Det å være alternativt fokusert, det betyr ikke at man stiller seg positiv til en sjarlatan som Verrett, (som ikke bare kommer med så mye svada og til og med farlige påstander, men) som også åpenbart har utnyttet og ydmyket ML offentlig utallige ganger siden han og hun ble sammen. Er det noe jeg har hatt inntrykk av så er det at kongefamiliens medlemmer er glade i hverandre og bryr seg om hverandre. Og da greier jeg ikke å forstå at de ikke har sett hvordan Verrett offentlig har ydmyket både ML og utnyttet også resten av kongefamiliens medlemmer og Kongehuset. De er for oppegående til å ikke ha sett dette, er mitt inntrykk, og jeg mener deres væremåte og talemåte har bekreftet det når de har måttet snakke om Verret.

Det er nok ikke mange i landet som ikke tror at Verrett også har møtt rasisme. Rasisme tror jeg også at de fleste tar avstand fra. Men Verrett selv har altfor mange ganger hatt som helt bevisst forretningsstrategi å skylde på rasisme når han har møtt legitim kritikk for sine farlige påstander, åpenbare løgner, helt uakseptable påstander osv. Han og ML gjentok dette til det nesten parodiske - han gjorde/sa noe helt uakseptabelt, fikk viktig og helt legitim kritikk, de sutret om rasisme, han sa/gjorde så noe nytt uakseptabelt/farlig, legitim kritikk også fra en rekke fagfolk, de sutret om at nordmenn var rasister og kunnskapsløse, repeat, repeat, repeat, repeat, repeat, repeat, repeat... iblandet alle hans utallige forretningsmessige utnyttelser av ML, Kongehuset og kongefamiliens medlemmer via sine bedriftskanaler på sosiale medier og til utenlandske medier, repeat, repeat, repeat, repeat, repeat...

Måten Verrett selv også målrettet har rakket ned på Norge og nordmenn når han har fått legitim kritikk har faktisk alle likhetstegn med rasisme (bortsett fra hudfarge). Han har kommet med en rekke løgner om Norge og nordmenn, norsk helsevesen m.m. - og nesten uten unntak har han gjort dette etter at han har fått legitim kritikk for helt uakseptable påstander eller råd, eller brutt kontrakten med Kongehuset.

Selvfølgelig har MLs familie sett dette, jeg tror ikke de ikke har sett det. Selv om V sikkert også har forsøkt å være sjarmerende ("the King likes to talk to me, he likes to listen to me, the King and I...") så må man være blind (eller manipulert) for å ikke ha fått med seg hvordan han har utnyttet dem alle over år. De av MLs venner som har forsøkt å si fra har jo også blitt kuttet ut.

Når et medlem i en familie blir sammen med en som manipulerer så mye som Verrett (gjennom egne bedriftskansler, bøker og media) manipulerer partner(e), så er familien nærmest handlingslammet. Uansett hva de sier eller gjør vil en manipulator snu det for å isolere partneren mer fra familien. Mitt inntrykk er at familien føler seg hjelpesløse i situasjonen, selv om også Kongehusets omdømme får tydelig skade av alt Verrett har gjort og gjør, og forsøker å unngå åpen konflikt med ML. Mye av måten de er på i media (slik jeg oppfatter dem) synes å underbygge dette inntrykket også. De er i en skvis mellom en helt spesiell plikt og livsoppgave - og det å ønske å ta vare på et familiemedlem de er glad i.

  • Liker 12
  • Hjerte 2
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tråden er ryddet for brudd på Kvinneguidens retningslinjer for tekst med opphavsrett.

Måne, admin. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Frisk Frosk skrev (11 timer siden):

Men, dette blir jo bare synsing både fra min og din side. Hvem vet hva de egentlig mener? Vi snakker vel begge/alle bare ut fra det inntrykket vi har fått av dem alle gjennom media.

Riktig. 

Jeg har sett at mange skriver om Durek og manipulering, og jeg er enig i mye av det du skriver her om det. 
Men er ML bare et offer for Dureks manipulering? Er ikke også hun ganske god på å manipulere selv? 

Frisk Frosk skrev (12 timer siden):

Måten Verrett selv også målrettet har rakket ned på Norge og nordmenn når han har fått legitim kritikk har faktisk alle likhetstegn med rasisme (bortsett fra hudfarge).

Spot on! 

  • Liker 12
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Isild skrev (På 12.4.2024 den 6.37):

Det er "koselig" med monarker, men jeg (som jeg har sagt før) tenker at det burde avvikles nå. Hele poenget med kongehus er at det er en eldgammel middelaldertradisjon man ønsker å beholde - med de privilegier og krav det medfører. Dagens kongehus er hverken egentlig Norskt eller har noe som helst med den gamle kongerekken å gjøre, kong Haralds bestefar ble valgt til konge etter unionsoppløsningen. Han var dansk, kona var britisk. 

Så tl poenget. Siden Olav har det relativt ferske dansk/britiske kongehuset vårt kjempet hardt for å få være "helt vanlige". Det i seg selv gjør at det er på tide å avskaffe hele greia. Kongehus hverken kan eller skal være helt vanlige. Stillingsinstruksen er faktisk at de skal være pomp og prakt - overklasse, moral og etikette. Ønsker de ikke lenger å følge stillingsinstruksen, så må de finne seg en annen jobb. 

Nå er det ikke selve kongehuset (kongeparet og kronprinsparet) som er problemet, men FAMILIEN til kongehuset. Fordi man lempet på reglene, så er det nå en familie som er så vanlig at de vinner sminkepriser på blogg-awards, gifter seg med kvakksalvere som fornærmer hele kongeriket, også har vi stesønnen som råkjører på kongelige eiendommer og legger ut i sosiale medier. Det har blitt så liten forskjell på kongehus og Jørgen Hattemaker at posegate-bestevenninnen til Sophie Elise en tid bodde på Skaugum. 

Det har blitt en vits hele greia. 

Er så inderlig enig !

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På førfesten til bryllupet er kleskoden ‘sexy’ bla. Det betyr å kle seg slik at andre skal vise seg som seksuelt attraktive.. (hvis man sjekker ordboka). Her handler det altså om å lage ‘clickbait’-vennlige bilder. Tenk å få se alle de kongelige kle seg i lakk, lær og annet som kan pirre sex-fantasier. Og dagen etter med ballkjoler og ditto for gutta. Her har nok den kommende ‘prinsesse-gemalen’ fått ha mye regi. Dette vil gi penger i kassen og høyere timepriser i lang tid fremover. S&H kan godt ligge litt lavt m å bruke moren til Durek, og det er fint lite av dette som handler om rasisme. Her jobber pr-folk på spreng for å bedre omdømmet hans, håper ikke media lar seg lure. 

  • Liker 16
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Inkognitoher skrev (4 timer siden):

Riktig. 

Jeg har sett at mange skriver om Durek og manipulering, og jeg er enig i mye av det du skriver her om det. 
Men er ML bare et offer for Dureks manipulering? Er ikke også hun ganske god på å manipulere selv? 

Spot on! 

Jeg har sett noen tilfeller som uten tvil har vært utsatt for grov manipulering i forhold - som når forholdet egentlig begynner å bli uutholdelig og umulig å forvare - etterhvert har begynt å manipulere andre for å få andre til å tilpasse seg slik at deres eget forhold skal settes i bedre lys, eller bli lettere for dem selv å leve med, uten å måtte ta ansvar for eget liv og komme seg unna manipulatoren. Disse har også gjort det samme som ML har, nemlig kuttet ut venner som ikke blir med på den hjernevaskede beundringen av manipulatoren... eller venner har måttet kutte dem ut fordi det er blitt en tapt sak å forsøke å hjelpe vedkommende ut av det ofte farlig, dysfunksjonelle forholdet.

Derfor tror jeg ML var et offer de første årene i dette forholdet. Nå de siste par årene, har hun imidlertid blitt med på manipulasjon, slik hun forsøker å skape falske narrativ om nordmenn generelt, forsøker å tåkelegge alt det fullstendig uakseptable og farlige Verrett har sagt og gjort - og nå forsøker å manipulere hele Norges presse til å ikke skrive sannheten.

Så nei, ML er langt fra uskyldig lenger.

  • Liker 15
  • Nyttig 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Frisk Frosk skrev (3 timer siden):

Jeg har sett noen tilfeller som uten tvil har vært utsatt for grov manipulering i forhold - som når forholdet egentlig begynner å bli uutholdelig og umulig å forvare - etterhvert har begynt å manipulere andre for å få andre til å tilpasse seg slik at deres eget forhold skal settes i bedre lys, eller bli lettere for dem selv å leve med, uten å måtte ta ansvar for eget liv og komme seg unna manipulatoren. Disse har også gjort det samme som ML har, nemlig kuttet ut venner som ikke blir med på den hjernevaskede beundringen av manipulatoren... eller venner har måttet kutte dem ut fordi det er blitt en tapt sak å forsøke å hjelpe vedkommende ut av det ofte farlig, dysfunksjonelle forholdet.

Derfor tror jeg ML var et offer de første årene i dette forholdet. Nå de siste par årene, har hun imidlertid blitt med på manipulasjon, slik hun forsøker å skape falske narrativ om nordmenn generelt, forsøker å tåkelegge alt det fullstendig uakseptable og farlige Verrett har sagt og gjort - og nå forsøker å manipulere hele Norges presse til å ikke skrive sannheten.

Så nei, ML er langt fra uskyldig lenger.

Du er flink til å sette ord på det. 
Har samme erfaring, i min bekjentes tilfelle sprakk heldigvis forholdet en periode etter at denne tilpasningen av folkene rundt begynte. Da kom smellet i form av totalt sammenbrudd og innleggelse av offeret, med varige mėn. 
 Håper smellet kommer før bryllupet. Mannen er livsfarlig. Det er ingen tvil om at det er tilpasning det dreier seg om nå.
Vg får folkene i Dureks krets til å signere en taushetserklæring, de som snakker positivt om han, regner med at de får lov uttale seg? Har aldri hørt om en taushetserklæring i slike tilfeller, men hva vet jeg. 
Sinnsykt at det går ann å styre pressen der man vil ha de. Når pressen ikke kan skrive det de vil for en kongelig ikke vil det..? Hvilket styresett er vi begynt å innta?

  • Liker 6
  • Nyttig 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...