Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Det er den gifte mannen som velger og bestemmer hvem han vil duppe kuken sin i. Ikke kvinnen på gata. 
Min mann knullet venninnen min, jeg kastet han ut. Eg prøvde å fortsette venninneforholdet, men hun ville ikke. Så ingen kontakt med noen av de i dag. 

Anonymkode: 3493a...70d

Da er vi visst veldig uenig. Kvinnen på gata, som vet at mannen er opptatt, kan vel også bestemme hvem hun deler kroppen sin med. 

• Liker 2
  • Nyttig 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Det er den gifte mannen som velger og bestemmer hvem han vil duppe kuken sin i. Ikke kvinnen på gata. 
Min mann knullet venninnen min, jeg kastet han ut. Eg prøvde å fortsette venninneforholdet, men hun ville ikke. Så ingen kontakt med noen av de i dag. 

Her var du utrolig raus mot venninnen din må jeg si. Den kamelen hadde ikke jeg klart å svelge kjenner jeg.

• Liker 2
Skrevet (endret)
ennivk skrev (5 minutter siden):

Da er vi visst veldig uenig. Kvinnen på gata, som vet at mannen er opptatt, kan vel også bestemme hvem hun deler kroppen sin med. 

Selvfølgelig kan ho det. Forskjellen er at det er opp til henne og ikke andre rundt.

Det blir på en måte irrelevant i denne sammenhengen hvis du forstår hva jeg mener med det. 

TS ba om hjelp og ikke din personlige mening og overbevisning. 

Så her opplever jeg at du ikke er et medmenneske i denne sammenhengen.

Du står i veien for seg selv. Klarer ikke å se andre sider av saken eller vil ikke.

Kan feks si at hadde min mann vært utro mot meg så hadde det vært kroken på døra umiddelbart. Dog kan jeg klare å se flere sider av en og samme sak likevel. 

Endret av Irak
  • Liker 1
Skrevet
Irak skrev (4 minutter siden):

Her var du utrolig raus mot venninnen din må jeg si. Den kamelen hadde ikke jeg klart å svelge kjenner jeg.

Men i følge deg så kan jo denne venninnen gjøre akkurat som hun vil så lenge hun er singel, i tillegg ville du synes hun var tøff som fulgte hjertet sitt. 

Selv om man ikke er nær venninne, så mener jeg man har et ansvar som medmenneske. 

Skrevet
Irak skrev (6 minutter siden):

Selvfølgelig kan ho det. Forskjellen er at det er opp til henne og ikke andre rundt.

Det blir på en måte irrelevant i denne sammenhengen hvis du forstår hva jeg mener med det. 

TS ba om hjelp og ikke din personlige mening og overbevisning. 

Så her opplever jeg at du ikke er et medmenneske i denne sammenhengen.

Du står i veien for seg selv. Klarer ikke å se andre sider av saken eller vil ikke.

Kan feks si at hadde min mann vært utro mot meg så hadde det vært kroken på døra umiddelbart. Dog kan jeg klare å se flere sider av en og samme sak likevel. 

Man er ikke medmenneske bare fordi man gir TS sympati. Et medmenneske evner også fortelle et menneske at hun har gjort noe galt, slik at hun får mulighet til å lære og ta bedre valg neste gang. 

Hvis ikke TS forstår at hun har gjort noe galt og samtidig forstår at hun fortjener noe bedre enn en opptatt mann, så vil hun mest sannsynlig gjøre akkurat samme "feil" igjen. Potensielt vil hun fortsette å leve i drømmeland og vente på denne mannen i årevis. Det er mange eksempler på kvinner som kaster bort tiår på et hekt, og man har heldigvis ansvar for dette selv. Jeg ønsker ikke det for TS. Jeg dømmer henne ikke som noe annet enn et vanlig menneske som gjør feil, men jeg ønsker at hun vokser og lærer av denne hendelsen. 

Jeg kan se mange sider av denne saken. Tror du projiserer litt her. 

• Nyttig 2
Skrevet
ennivk skrev (2 minutter siden):

Men i følge deg så kan jo denne venninnen gjøre akkurat som hun vil så lenge hun er singel, i tillegg ville du synes hun var tøff som fulgte hjertet sitt. 

Selv om man ikke er nær venninne, så mener jeg man har et ansvar som medmenneske. 

Du kan selvfølgelig oppfordre og oppmuntre.

Det er veldig viktig synes jeg.

Å innta en fordømmende posisjon er ikke positivt for noen. For det første risikerer du at personen gir deg motstand og ikke vil høre på deg.

Det er mange måter å levere samme budskapet på.

Det krever mot og guts for å følge hjertet sitt.

Ja det mener jeg fullt og helt.

Har ikke noen plass skrevet at jeg godkjenner utroskap i den forstand. 

Så klart har man et ansvar som medmenneske. Hva man vil og hva man klarer er to ulike ting. 

Vi kommer alle fra ulike miljøer og har ulike indre kompasset. 

Hvem er du til å hevde at ditt synspunkt er det eneste riktige? 

Er din verden svart/hvit?

Negative situasjoner kan snus til positive der man viser feks at man tar lærdom, og handler feks annerledes neste gang. 

Feilen er allerede begått så det får man ikke gjort så mye med. Lite nyttig å komme med moralsk pekefinger da.

Litt som å skjelle ut feks fulle folk hvis de har gjort noe dumt. Det gjør man jo ikke. Er ikke lurt ihvertfall. Best å vente til de er edru før man snakker sammen. Bare et eks for å illustrere hva som er rett kontra hva som er lurt......

• Liker 1
Skrevet (endret)
ennivk skrev (7 minutter siden):

Man er ikke medmenneske bare fordi man gir TS sympati. Et medmenneske evner også fortelle et menneske at hun har gjort noe galt, slik at hun får mulighet til å lære og ta bedre valg neste gang. 

Hvis ikke TS forstår at hun har gjort noe galt og samtidig forstår at hun fortjener noe bedre enn en opptatt mann, så vil hun mest sannsynlig gjøre akkurat samme "feil" igjen. Potensielt vil hun fortsette å leve i drømmeland og vente på denne mannen i årevis. Det er mange eksempler på kvinner som kaster bort tiår på et hekt, og man har heldigvis ansvar for dette selv. Jeg ønsker ikke det for TS. Jeg dømmer henne ikke som noe annet enn et vanlig menneske som gjør feil, men jeg ønsker at hun vokser og lærer av denne hendelsen. 

Jeg kan se mange sider av denne saken. Tror du projiserer litt her. 

Ts sa innledningsvis at hun ikke ønsker sympati. Det tolker jeg som at ho vet at ho har gjort noe galt.

Mulig jeg er naiv da......

Å hevde at jeg projiserer er feil for det gjør jeg ikke. Jeg vet godt hva det er. Så ikke prøv deg. 

Er mange måter å formulere seg på er min mening i dette. Kanskje lurt å tenke over dette neste gang før du uttaler deg.....

Så er det lov å lese over innleggene en gang til. Vi ser bare ting annerledes tror jeg.

Jeg tenker ikke at jeg er bedre enn deg selv om. Jeg prøver å utfordre deg på tankegangen din. Det er også å være et medmenneske etter midt syn.

Ønsker alle mennesker godt jeg.

Jeg synes ikke det kom godt fram at det er slik du tenker i innleggene du har lagt ut etter mitt syn.

Er min mening.

Endret av Irak
Skrevet
Irak skrev (4 minutter siden):

Å innta en fordømmende posisjon er ikke positivt for noen

Men det er akkurat det du selv gjør mot meg flere ganger....du mener jeg tenker svart/hvitt, du mener jeg ikke klarer å se flere sider av en sak, at jeg ikke er medmenneske, at jeg står i veien for meg selv osv. Du har veldig sterke meninger om meg uten å være nysgjerrig. Kanskje du selv skal tenke på hvordan du leverer budskap i dine kommentarer til meg. Ville du kommentert annerledes om jeg hadde spilt på følelser og vist hvilket offer jeg var, og fortalt min opplevelse om å miste hele tryggheten og troen på kjærlighet da min ektemann var utro med en kollega over flere år? 

• Hjerte 1
Skrevet
ennivk skrev (Akkurat nå):

Men det er akkurat det du selv gjør mot meg flere ganger....du mener jeg tenker svart/hvitt, du mener jeg ikke klarer å se flere sider av en sak, at jeg ikke er medmenneske, at jeg står i veien for meg selv osv. Du har veldig sterke meninger om meg uten å være nysgjerrig. Kanskje du selv skal tenke på hvordan du leverer budskap i dine kommentarer til meg. Ville du kommentert annerledes om jeg hadde spilt på følelser og vist hvilket offer jeg var, og fortalt min opplevelse om å miste hele tryggheten og troen på kjærlighet da min ektemann var utro med en kollega over flere år? 

Jeg leser hva du skriver dog kan jeg umulig vite hva du tenker.....

Jeg er heldigvis ikke tankeleser sånn sett.

Du kan spille på følelser alt du vil. 

Har ingenting å si for min del. 

Så oppfordrer jeg deg å holde deg til saken i forhold til ts. Er det noe annet du vil diskutere så er du velkommen til å ta kontakt i min innboks.

Huff det er trist og det skjønner jeg.....

Har selv opplevd det samme i to omganger så her har du min fulle forståelse dog ikke sympati. Er ikke det samme.....

Empati for det som ble gjort mot deg har du fra meg. Utroskap i seg selv er vondt uansett i hvilken retning og vei det tar. 

Hvis man klarer å ta en negativ situasjon og snu det positivt så er jo det det beste. 

Ja jeg synes hun var modig. Hun tok en råsjans og det ble ikke slik hun ønsket.

Var det lurt? Nei!

Kan man lære av det? Ja! 

What's done is done. What's gone is gone. 

Skrevet
ennivk skrev (33 minutter siden):

Ja så klart, uten å svike noen som står henne nær. 

• Liker 1
Skrevet (endret)
ennivk skrev (22 minutter siden):

By the way å hevde at jeg projiserer er en manipulerende oppførsel.

Er som du hevder at du vet hva jeg tenker og det gjør du ikke......

Du tolker hva jeg skriver.....er det som er riktig sånn sett.

Bare hyggelig 😀

Vi er uenige i forhold til måten å gå frem på for å hjelpe ts er min oppfatning.

Er du enig i det?

Endret av Irak
Skrevet
Irak skrev (15 minutter siden):

Det er ikke min erfaring.

Gode desperate mennesker kan gjøre dette jo.

Å definere et menneske utifra en handling er forkastelig synes jeg. Er som å si at det ikke finnes rom for endringer eller forbedringspotensiale da.......

Kan man ikke lære av sine feil spør jeg da?

Er man automatisk et dårlig menneske fordi man har begått en feil?

Det var da veldig.. skulle nesten tro du var personlig investert i en gift mann.. en med en syk og fæl kone kanskje? En ulykkelig mann som bare lengter etter sex og kjærlighet? 

Uansett.. jeg sier ikke at en person ikke kan gjøre feil og lære av de.. 

Men den gifte parten som velger å være utro igjen og igjen over tid, han gjør ikke bare en feil, men en hel serie med feil. 

Når man velger å være utro over lang tid er man faktisk både konfliktsky, feig og uærlig. 

Anonymkode: 08c75...074

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Det var da veldig.. skulle nesten tro du var personlig investert i en gift mann.. en med en syk og fæl kone kanskje? En ulykkelig mann som bare lengter etter sex og kjærlighet? 

Men den gifte parten som velger å være utro igjen og igjen over tid, han gjør ikke bare en feil, men en hel serie med feil. 

Når man velger å være utro over lang tid er man faktisk både konfliktsky, feig og uærlig. 

Hvor har jeg skrevet det hen da?

Skal si du tar deg friheter på min bekostning!

Er den gifte part som bærer hovedansvaret etter min mening, dog er de ikke helt uskyldige de som har seg med en gift mann synes jeg. 

Jeg er enig i den delen der du beskriver at man som utro er konfliktsky, feig og uærlig. 

Der er vi enige 😀

Skrevet
Irak skrev (23 minutter siden):

By the way å hevde at jeg projiserer er en manipulerende oppførsel.

Er som du hevder at du vet hva jeg tenker og det gjør du ikke......

Du tolker hva jeg skriver.....er det som er riktig sånn sett.

Bare hyggelig 😀

Vi er uenige i forhold til måten å gå frem på for å hjelpe ts er min oppfatning.

Er du enig i 

Denne diskusjonen mellom oss er dødfødt. Tror det er best vi avslutter. Våre moralske kompass er ulike, og våre tanker om hva som hjelper andre å lære av egne handlinger er ulike. Diskusjonen ville vært mer festlig om den ikke dreide over mot personangrep. Takk for nå. 

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (27 minutter siden):

Jeg vet ikke hva som foregår i ditt liv.

Du er velkommen til å ta kontakt i min innboks hvis du vil.

Er jo ikke greit å si sånn til meg......

Begynner jo å lure kan du si.....

Hva foregår i ditt hode liksom? 

Liker de fleste jeg 😀. Har ikke noe imot noen sånn sett så vidt jeg vet ihvertfall....

Skrevet
ennivk skrev (3 minutter siden):

Denne diskusjonen mellom oss er dødfødt. Tror det er best vi avslutter. Våre moralske kompass er ulike, og våre tanker om hva som hjelper andre å lære av egne handlinger er ulike. Diskusjonen ville vært mer festlig om den ikke dreide over mot personangrep. Takk for nå. 

I like måte. Takk for nå. Tror ikke våre kompass er så ulike i bunn og grunn.

Tror vi tenker ulikt. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Det er veldig vanlig at både gifte og samboende menn er på søken. Din var tydeligvis veldig åpen for noe på si. Du har ikke gjort noe galt. HAN svek sin samboer, ikke du!  At han skylte på barna er pisspreik, han bor ikke med mora til barna engang. Nå trenger du mye tid fremover. Du vil sakte men sikkert se det negative i hele situasjonen. Jeg har opplevd dette. Det skulle bli oss sa han, vi gledet oss til fremtiden, jeg ventet og ventet… til slutt kunne han ikke likevel «pga barna» ALLE utro menn bruker barnekortet. Sannheten er bare at de er feige, konfliktskye og tøffelhelt hjemme. Dette ser du snart.

Så hvis bestevenninnen din knulla mannen din, du hadde ikke følt hu gjorde noe galt? Det er jo det du sier, all skyld ligger på mannen. Det er en moralsk forkastelig handling, og en bevisst handling, og totalt ansvarsfraskrivelse å lure seg selv til å tro man er 100% uskyldig i en slik situasjon 

Anonymkode: 73a48...806

• Nyttig 1
Skrevet

Jeg dømmer ingen, men det er bortkastet tid. Det virker også som at du blir litt sprø av det, det er ikke verdt det. Spør deg selv om han er interessant fordi han er opptatt? Og tenk på alle andre du kan falle for. Da blir løsningen enkel.

Skrevet

Mitt inntrykk er at noen trenger noe vondt å dvele ved, et sted å putte uroen sin. Det er ikke verdt det.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...