Gå til innhold

Søskenforsøk IVF

Gjest Lillefrøkenfrue90

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Frk.Pøls skrev (2 timer siden):

Ventetiden på fryseforsøk pleier ikke å være så lang, så dere kommer nok i gang etter de har sommerstengt en gang, tenker jeg 🙂

Supert, takk for svar!

Anonymkode: 54fbc...3c7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Frk.Pøls skrev (På 17.4.2024 den 18.38):

Har ikke fulgte med her ser jeg 😅

Gonapeptyl er for nedregulering ja, i stedet for synarela. Er så mye lettere! Synarela er nesespray man tar 3 ganger om dagen, gonapeptyl er en sprøyte hver morgen. Kjempe greit!

Hvordan går det med deg nå? Høres heftig ut med en sånn antibiotika-kur, hvorfor går du gjennom det?💕

Blir forhåpentligvis innsett i juni her også 🙂

Så bra, husker jeg brukte den nesesprayen på det første forsøket og den var det verste jeg har vært gjennom når det kommer til ivf 😅

Har en hudsykdom som heter perioral dermatitt som ble trigget av 5 «tette» ivf forsøk med hestekur av hormoner, så nå må jeg betale prisen for alle forsøkene 🫠 

Jeg hadde egguttak på onsdag og fikk ut 41 egg (sinnsykt for meg), men mange av eggene var umodne og små, men 27 var modne og 17 ble befruktet, så sier meg fornøyd med det 😎

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei dere.

Jeg er i gang igjen med søskenforsøk etter en ganske fæl spontanabort. Har tatt letrozol noen dager, og var på kontroll hos Hausken i dag. Fikk en gynekolog jeg ikke hadde hatt før. Syntes det var vanskelig å forstå alt han sa (utenlandsk), og følte nesten det var samlebånd som på Riksen. Fikk ingen spørsmål om hvordan det gikk med meg e.l. Rett og slett ikke fornøyd. Vært på Hausken mange ganger og vært fornøyd altså, men ikke denne gangen. Det jeg lurer på... Kan man sende melding å be om annen gynekolog neste gang?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kone92 skrev (2 timer siden):

Hei dere.

Jeg er i gang igjen med søskenforsøk etter en ganske fæl spontanabort. Har tatt letrozol noen dager, og var på kontroll hos Hausken i dag. Fikk en gynekolog jeg ikke hadde hatt før. Syntes det var vanskelig å forstå alt han sa (utenlandsk), og følte nesten det var samlebånd som på Riksen. Fikk ingen spørsmål om hvordan det gikk med meg e.l. Rett og slett ikke fornøyd. Vært på Hausken mange ganger og vært fornøyd altså, men ikke denne gangen. Det jeg lurer på... Kan man sende melding å be om annen gynekolog neste gang?

Så dumt, håper du føler deg bedre ❤️ Vi er her hvis du skulle noen å snakke med eller få ut frustrasjonen din, sender deg masse varme klemmer ❤️ Ja, så klart kan du det. Jeg hadde i tillegg klaget på gynekologen, det skal ikke være sånt når du kommer til en klinikk. Jeg hadde en lignende opplevelse etter min første MA (dette var hos Medicus), kald lege som ikke brydde seg om meg som pasient, stilte ingen spørsmål eller noen andre ting, var kun en ultralyd, hvor han ikke sa et eneste ord til meg og så var det ut igjen. Jeg kan love deg at jeg var kjapt på telefonen og ga beskjed, har aldri opplevd det etter på. Det er veldig viktig for dem å vite hvis du ikke har en god opplevelse fordi de kan ikke endre på noe de ikke vet noe om 😉

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 17.4.2024 den 13.41):

Heisann! Vi sendte inn henvisning for ca en måned siden, og ser at den står som vurdert hos Riksen nå, så vidt jeg skjønner betyr det at vi skal få tildelt time. Noen som vet omtrent hvor lang ventetid det er? Vi har embryo på frys fra sist om det har noe å si.

De pleier å være kjappe når du ikke trenger å gjøre hele «forsøket» på nytt. Hvis dere skal sette inn i naturlig syklus går det fortere, for da må dere «kun» vente på eggløsning og at de har tid. Skal dere sette inn i styrt så kan det ta litt lenge tid med tanke på logistikk hos dem og at du skal gå på medisiner. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Saschi skrev (9 timer siden):

Så bra, husker jeg brukte den nesesprayen på det første forsøket og den var det verste jeg har vært gjennom når det kommer til ivf 😅

Har en hudsykdom som heter perioral dermatitt som ble trigget av 5 «tette» ivf forsøk med hestekur av hormoner, så nå må jeg betale prisen for alle forsøkene 🫠 

Jeg hadde egguttak på onsdag og fikk ut 41 egg (sinnsykt for meg), men mange av eggene var umodne og små, men 27 var modne og 17 ble befruktet, så sier meg fornøyd med det 😎

Shit! det er jo helt sykt mange egg! 😃  17 befruktede er jo helt fantastisk gode odds! JEg er heldig om jeg får ut 5 🙈

Ble du overstimulert eller gikk alt greit? Hvilke medisiner gikk du på?  Dette er jo fantastisk! Er så glad på dine vegne! 🥳

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
Saschi skrev (På 19.4.2024 den 18.09):

De pleier å være kjappe når du ikke trenger å gjøre hele «forsøket» på nytt. Hvis dere skal sette inn i naturlig syklus går det fortere, for da må dere «kun» vente på eggløsning og at de har tid. Skal dere sette inn i styrt så kan det ta litt lenge tid med tanke på logistikk hos dem og at du skal gå på medisiner. 

Takk! Hadde naturlig syklus sist, så da blir det kanskje det denne gangen også? Har jo ikke helt troa på at det kan gå når vi bare har ett embryo på frys, er liksom innstilt på at det ikke overlever tining, men man vet jo aldri.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (15 timer siden):

Takk! Hadde naturlig syklus sist, så da blir det kanskje det denne gangen også? Har jo ikke helt troa på at det kan gå når vi bare har ett embryo på frys, er liksom innstilt på at det ikke overlever tining, men man vet jo aldri.

Ja, da får du det samme denne gangen og. Det kan vær at de ser på saker og ting og KANSKJE (jeg sier bare kanskje), så kan det vær at de kan presse deg inn før sommerstengt siden du skal sette inn i naturlig syklus hvis mensen skulle komme på «rett» dag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Frk.Pøls skrev (På 19.4.2024 den 21.13):

Shit! det er jo helt sykt mange egg! 😃  17 befruktede er jo helt fantastisk gode odds! JEg er heldig om jeg får ut 5 🙈

Ble du overstimulert eller gikk alt greit? Hvilke medisiner gikk du på?  Dette er jo fantastisk! Er så glad på dine vegne! 🥳

Er ikke så heldig egentlig, pleier å få ut ca 20 (17 - 23), men denne gangen var det for mange for til og med klinikken 🤐 Jeg blir alltid overstimulert så planlegger aldri å sette inn egg etter uttak. Denne gangen lå jeg og spydde samme dagen og dagen etterpå, men heldigvis så ble ikke eggstokken vrengt 🤩

Fikk en oppdatering i går, 15 er ennå med i løpet og at 4 er av god kvalitet. Har hørt det før men har allikavel sittet igjen med kanskje 1 om vi er heldige (Har dårlig eggkvalitet men mange egg 😩)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Frk.Pøls skrev (På 19.4.2024 den 21.13):

Beklager glemte å svare på medisin delen 😅 sprøyter: Pergoveris + fyremadel

støttemedisin: Merformin x3 til dagen + levaxin 

eggløsningssprøyte: Gonapeptyl i hver side. Får så dårlig resultat med ovitrelle så bruker gonapeptyl istedenfor.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk nettopp melding, jeg fikk 5 embryoer på frys. Krysser fingrene for at en lillebror eller lillesøster ligger blant dem ❤️

• Hjerte 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Saschi skrev (På 23.4.2024 den 12.42):

Fikk nettopp melding, jeg fikk 5 embryoer på frys. Krysser fingrene for at en lillebror eller lillesøster ligger blant dem ❤️

Så bra! Det er bare helt fantastisk! :D Blir det oppstart etter sommeren da?

Jeg har et valg jeg må ta.. har fått beskjed om at jeg kan starte allerede 8. mai med gonapeptyl og nytt forsøk. Er veldig glad for det, men... på grunn av exuen så har jeg slitt med depresjon og dermed gått opp en del kilo. Jeg har gått ned mye vekt på kort tid tidligere, da jeg er nesten 190 høy, har aktiv jobb og kan gå ned raskt med strengt kosthold. 

Spørsmålet er, når er pleier første kontroll etter oppstart med gonapeptyl å være? Om det er to uker etter oppstart, så klarer jeg det, men er det bare 1 uke etter oppstart, så spørs det. Og jeg vil virkelig ikke risikere at forsøket blir avbrutt fordi jeg veier et par kilo over grensa. 

Jeg kan vente, men da må jeg vente til august, og det føles så lenge ut nå som jeg da har mulighet til å starte nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Frk.Pøls skrev (4 timer siden):

Så bra! Det er bare helt fantastisk! :D Blir det oppstart etter sommeren da?

Jeg har et valg jeg må ta.. har fått beskjed om at jeg kan starte allerede 8. mai med gonapeptyl og nytt forsøk. Er veldig glad for det, men... på grunn av exuen så har jeg slitt med depresjon og dermed gått opp en del kilo. Jeg har gått ned mye vekt på kort tid tidligere, da jeg er nesten 190 høy, har aktiv jobb og kan gå ned raskt med strengt kosthold. 

Spørsmålet er, når er pleier første kontroll etter oppstart med gonapeptyl å være? Om det er to uker etter oppstart, så klarer jeg det, men er det bare 1 uke etter oppstart, så spørs det. Og jeg vil virkelig ikke risikere at forsøket blir avbrutt fordi jeg veier et par kilo over grensa. 

Jeg kan vente, men da må jeg vente til august, og det føles så lenge ut nå som jeg da har mulighet til å starte nå.

Fikk mensen nå på onsdag, så hopper rett på fryseforsøk og gru gleder meg til dette forsøket. Sliter med det samme som deg, har gått opp noen kose kiloer som jeg gjerne skulle mistet men er innenfor. Lever sunnere nå enn jeg pleier for å miste dem litt. Kjenner ennå MAen på kroppen men tenker at dette skal vi klare sammen ❤️

Jeg går privat så mitt svar er basert på det. Mine kontroller når jeg skal begynne variere mellom 10 - 12 dager. Jeg ville tatt sjansen, hvis ikke så kommer du til å spør deg selv hva om, hadde jeg klart det? Hadde jeg nådd målet?

Vet du hvor mye over grensen du er? Er de strenge på det?

Jeg hadde kjørt på og så tatt konsekvensene hvis det er noen for å vær ærlig. Det verste som kan skje er at du må vente til August men da prøvde du iallfall og det tror jeg kommet til å være det viktigste for deg akkurat nå ❤️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Saschi skrev (50 minutter siden):

Fikk mensen nå på onsdag, så hopper rett på fryseforsøk og gru gleder meg til dette forsøket. Sliter med det samme som deg, har gått opp noen kose kiloer som jeg gjerne skulle mistet men er innenfor. Lever sunnere nå enn jeg pleier for å miste dem litt. Kjenner ennå MAen på kroppen men tenker at dette skal vi klare sammen ❤️

Jeg går privat så mitt svar er basert på det. Mine kontroller når jeg skal begynne variere mellom 10 - 12 dager. Jeg ville tatt sjansen, hvis ikke så kommer du til å spør deg selv hva om, hadde jeg klart det? Hadde jeg nådd målet?

Vet du hvor mye over grensen du er? Er de strenge på det?

Jeg hadde kjørt på og så tatt konsekvensene hvis det er noen for å vær ærlig. Det verste som kan skje er at du må vente til August men da prøvde du iallfall og det tror jeg kommet til å være det viktigste for deg akkurat nå ❤️

Takk for svar, gode du! 🥰Det hjalp masse! 😂
Merker kroppen henger etter selv, så skjønner så godt hva du mener. Hadde vært helt supert å ha din støtte gjennom enda et forsøk ❤️ Så spennende med forsøk med en gang! Hvordan føler du deg psykisk nå? 💕

Det er faktisk hele 8 kilo. Så det er en del. Jeg har gått ned 7 kilo på 3 uker tidligere ( da ikke på grunn av et forsøk, men et  ønske om å gå ned i vekt generelt) så det burde i teorien gå med 8 på 4 uker? 🙈

De er ganske strenge dessverre, men under sist forsøk lå jeg et par kilo over, som de visste om. Eller, i alle fall hun ene legen som spurte da jeg var på kontroll før uttak. Hun sa at de ikke ville avbryte på grunn av noen få kilo på det tidspunktet, men da var jeg jo midt inni forsøket. Er litt annerledes nå om de plutselig bestemmer seg for å veie meg på første kontroll.
Da ønsker jeg heller å være litt føre var og gjøre alt jeg kan nå for å slippe å komme i den situasjonen med avbrutt forsøk.

Det er veldig sant det du sier, jeg skal klare det! Og blir det ingen tilfeldig kontroll, så vet jeg i alle fall selv at jeg er innenfor kravene med god samvittighet 😅

Endret av Frk.Pøls
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Frk.Pøls skrev (1 time siden):

Takk for svar, gode du! 🥰Det hjalp masse! 😂
Merker kroppen henger etter selv, så skjønner så godt hva du mener. Hadde vært helt supert å ha din støtte gjennom enda et forsøk ❤️ Så spennende med forsøk med en gang! Hvordan føler du deg psykisk nå? 💕

Det er faktisk hele 8 kilo. Så det er en del. Jeg har gått ned 7 kilo på 3 uker tidligere ( da ikke på grunn av et forsøk, men et  ønske om å gå ned i vekt generelt) så det burde i teorien gå med 8 på 4 uker? 🙈

De er ganske strenge dessverre, men under sist forsøk lå jeg et par kilo over, som de visste om. Eller, i alle fall hun ene legen som spurte da jeg var på kontroll før uttak. Hun sa at de ikke ville avbryte på grunn av noen få kilo på det tidspunktet, men da var jeg jo midt inni forsøket. Er litt annerledes nå om de plutselig bestemmer seg for å veie meg på første kontroll.
Da ønsker jeg heller å være litt føre var og gjøre alt jeg kan nå for å slippe å komme i den situasjonen med avbrutt forsøk.

Det er veldig sant det du sier, jeg skal klare det! Og blir det ingen tilfeldig kontroll, så vet jeg i alle fall selv at jeg er innenfor kravene med god samvittighet 😅

Så bra at det hjalp noe iallfall, jeg kommer til å heie på deg mer enn familien din inkludert mannen din. Ser du en rar lav dame (er 164 cm) som heier utforbi sykehuset med dusker og skriker av full hals: « Dette klarer du fri pøls», så er det ikke meg, bare sånn at du vet det! Ja, psyken, den er for tiden på bærtur oppi fjellet og plukker bær som ikke finnes😅 Nei da, kanskje litt. Tankene går tilbake på MAen, på din exu. Tenker hele tiden på det og klarer ikke å tenke på det uten at tankene går tilbake til MAen, det skal ikke være lett dette her og du har vært gjennom dette med søskenforsøk enn jeg har 🙈

Jeg har troen på at dette klarer du, måtte gå ned rundt det samme på 3 uker for å starte med mitt første forsøk. Når premien våres er så stor og etterlengtet som den er, så er det overraskende hvor stae vi blir. VI OG DA MENER JEG VI, VI SKAL KLARE DETTE!!! Kan være vi er heldige og de veier deg ikke, men hvem vet. Ingen kan spå fremtiden. Kanskje vi er heldige og de veier deg ikke 🤔 De trenger ikke å vite alt, det de ikke vet, har de ikke godt av 😎

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 3 uker senere...
Gjest Lillefrøkenfrue90

Hvordan går det med dere her inne? ❤️ Har måttet ha meg en liten pause rett og slett. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Lillefrøkenfrue90 skrev (2 timer siden):

Hvordan går det med dere her inne? ❤️ Har måttet ha meg en liten pause rett og slett. 

Det er forståelig og veldig gjenkjennelig ❤️ 

Har startet nytt forsøk nå og har gått på gonapeptyl i en uke i morgen. Skal begynne med max dose gonal f den 24. mai, var det vel, og har kontroll 31. mai. Har blandede følelser, men om jeg skulle vente enda lenger, så ble det ikke før august, så da kjører vi på nå 🙂 er litt rart egentlig, kan nesten ikke tro at det er 6 måneder siden exuen. Tiden har gått mye fortere enn det det føles som. Men, så har jeg bodd under en stein disse månedene og, så det har vel noe med det å gjøre 😛

Hvordan går det med deg nå? ❤️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lillefrøkenfrue90 skrev (3 timer siden):

Jeg hadde fryseforsøk forrige syklus, men endte dessverre med negativ test 😕 Fikk mensen i går, og skal ha nytt fryseforsøk denne syklusen.

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lillefrøkenfrue90
Frk.Pøls skrev (11 timer siden):

Det er forståelig og veldig gjenkjennelig ❤️ 

Har startet nytt forsøk nå og har gått på gonapeptyl i en uke i morgen. Skal begynne med max dose gonal f den 24. mai, var det vel, og har kontroll 31. mai. Har blandede følelser, men om jeg skulle vente enda lenger, så ble det ikke før august, så da kjører vi på nå 🙂 er litt rart egentlig, kan nesten ikke tro at det er 6 måneder siden exuen. Tiden har gått mye fortere enn det det føles som. Men, så har jeg bodd under en stein disse månedene og, så det har vel noe med det å gjøre 😛

Hvordan går det med deg nå? ❤️

Så spennende, da blir det forhåpentligvis innsett i juni da? 

Det går greit her, jeg har av en eller annen grunn gitt litt opp. Jeg ruger faktisk nå, testdag neste uke. Etter det er jeg usikker på veien videre egentlig, vi vurderer litt å si oss fornøyd (selvom jeg kjenner at det føles litt umulig). 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lillefrøkenfrue90
Kone92 skrev (10 timer siden):

Jeg hadde fryseforsøk forrige syklus, men endte dessverre med negativ test 😕 Fikk mensen i går, og skal ha nytt fryseforsøk denne syklusen.

Så kjipt med negativ test :( fantastisk resultat på frys da, jeg krysser alt jeg har for at lillebror eller søster ligger der!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...