Gå til innhold

Søskenforsøk IVF


Lillefrøkenfrue90

Anbefalte innlegg

Saschi skrev (2 timer siden):

JA! Gratulerer ❤️ Dette må feires :nordvesta:

Takk 😍 Klarer ikke helt å innse det helt enda, gikk jo så fort ift forrige gang.  Og mye kan jo skje enda..men aldri sett en positiv test før utenom når jeg var gravid med dattera vår.

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Kone92 skrev (15 minutter siden):

Takk 😍 Klarer ikke helt å innse det helt enda, gikk jo så fort ift forrige gang.  Og mye kan jo skje enda..men aldri sett en positiv test før utenom når jeg var gravid med dattera vår.

Awww kjenner jeg er så glad på dine vegne nå 😍 Herregud vennen, du er gravid ❤️ Nyt det så lenge du kan, dette kommer til å gå bra ;) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kone92 skrev (21 timer siden):

Takk 😍 Klarer ikke helt å innse det helt enda, gikk jo så fort ift forrige gang.  Og mye kan jo skje enda..men aldri sett en positiv test før utenom når jeg var gravid med dattera vår.

Wow, gratulerer! Håper den klamrer seg fast!

Anonymkode: 89bf1...53d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er i gang med medisiner for fryseforsøk. Styrt syklus, tar progynova for å hemme eggløsning. Første sjekk på CD 2 var fin, nå er det bare å håpe at neste sjekk på CD 10 viser slimhinne med riktig tykkelse og ingen store follikler. Jeg prøver å holde optimismen i sjakk, fordi vi hadde mange forsøk på nr 1, men det er umulig å ikke tenke at «hvis jeg blir gravid vil det være termin i månedsskiftet september/oktober». Blir spennende dager i januar. 

Anonymkode: 89bf1...53d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (48 minutter siden):

Jeg er i gang med medisiner for fryseforsøk. Styrt syklus, tar progynova for å hemme eggløsning. Første sjekk på CD 2 var fin, nå er det bare å håpe at neste sjekk på CD 10 viser slimhinne med riktig tykkelse og ingen store follikler. Jeg prøver å holde optimismen i sjakk, fordi vi hadde mange forsøk på nr 1, men det er umulig å ikke tenke at «hvis jeg blir gravid vil det være termin i månedsskiftet september/oktober». Blir spennende dager i januar. 

Anonymkode: 89bf1...53d

Sønnen min er født i November og jeg syns det er helt greit ;) I våres situasjon så må vi ta det når vi kan, vi har ikke luksusen med å bestemme 🙃

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 hours ago, AnonymBruker said:

Jeg er i gang med medisiner for fryseforsøk. Styrt syklus, tar progynova for å hemme eggløsning. Første sjekk på CD 2 var fin, nå er det bare å håpe at neste sjekk på CD 10 viser slimhinne med riktig tykkelse og ingen store follikler. Jeg prøver å holde optimismen i sjakk, fordi vi hadde mange forsøk på nr 1, men det er umulig å ikke tenke at «hvis jeg blir gravid vil det være termin i månedsskiftet september/oktober». Blir spennende dager i januar. 

Anonymkode: 89bf1...53d

Er der farlig å være født i september / oktober? Jeg tenker det er ikke et aspekt jeg har tenkt på et øyeblikk når jeg har gått gjennom IVF. 

Anonymkode: 229b7...45d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Er der farlig å være født i september / oktober? Jeg tenker det er ikke et aspekt jeg har tenkt på et øyeblikk når jeg har gått gjennom IVF. 

Anonymkode: 229b7...45d

Jeg mente ikke det var negativt med fødsel i september/oktober. Vår første er født i november, vi tar det vi får :) Jeg mener bare at jeg får tanker som at «da er jeg så-og-så mye gravid i sommer», «termin vil være nær broren min sin bursdag» osv. At jeg  allerede nå ser for meg et svangerskap som starter nå, selv om vi reelt sett regner sjansen for at vi lykkes som liten (pga alder og at vi brukte så lang tid på første). 

Anonymkode: 89bf1...53d

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kone92 skrev (På 29.12.2023 den 17.24):

Ja, testet på kvelden nå. 12 dpo. Fin og klar strek 😍

Gratulerer så mye ❤️❤️ så fantastisk!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 30.12.2023 den 16.49):

Jeg er i gang med medisiner for fryseforsøk. Styrt syklus, tar progynova for å hemme eggløsning. Første sjekk på CD 2 var fin, nå er det bare å håpe at neste sjekk på CD 10 viser slimhinne med riktig tykkelse og ingen store follikler. Jeg prøver å holde optimismen i sjakk, fordi vi hadde mange forsøk på nr 1, men det er umulig å ikke tenke at «hvis jeg blir gravid vil det være termin i månedsskiftet september/oktober». Blir spennende dager i januar. 

Anonymkode: 89bf1...53d

Masse lykke til!! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lillefrøkenfrue90 skrev (11 timer siden):

Masse lykke til!! 

Tusen takk! Har slitt litt med bivirkninger (hodepine og kvalme), og vært litt nedstemt med tanke på at jeg må gå på disse medisinene i 10 uker om jeg skulle være så heldig å bli gravid på første forsøk. Hadde det bare vært meg selv og jobben som måtte lide litt så hadde det vært én ting, men nå har jeg jo en ettåring som jeg har lyst til å ha overskudd til å være sammen med. Hatt en bedre dag i dag, så kanskje det ikke er medisinene likevel, men andre tilfeldigheter som har gjort at jeg har følt meg dårlig. 

Anonymkode: 89bf1...53d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

jeg vil gjerne være med her og😊

Jeg skal ha mitt første (og siste) fryseforsøk nå.

Det er i styrt syklus med progynova og progesteron. Startet med sistnevnte igår og kjenner allerede at jeg er småamper og er øm og oppblåst i magen. 
Men, dere som tar progesteron er det gjennomførbart å ligge i ca 30 min etter den er satt? Jeg har en toåring og har ikke sjangs på morgenen til å få til det! Noen tips?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, 

Bare lurer på (dette gjelder offentlig) må man gå gjennom hele søknadsprosessen og henvisning osv på nytt ved søskenforsøk? Vi har ingen på frys. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ludoe skrev (7 timer siden):

Hei!

jeg vil gjerne være med her og😊

Jeg skal ha mitt første (og siste) fryseforsøk nå.

Det er i styrt syklus med progynova og progesteron. Startet med sistnevnte igår og kjenner allerede at jeg er småamper og er øm og oppblåst i magen. 
Men, dere som tar progesteron er det gjennomførbart å ligge i ca 30 min etter den er satt? Jeg har en toåring og har ikke sjangs på morgenen til å få til det! Noen tips?

Jeg starter også med styrt fryseførsøk nå, starta med progynova igår! Ang. progesteron har jeg ikke fått beskjed om det, men det kan hende vi ikke tar samme type.. Men høres ikke helt gjennomførbart ut nei! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Eris skrev (7 timer siden):

Hei, 

Bare lurer på (dette gjelder offentlig) må man gå gjennom hele søknadsprosessen og henvisning osv på nytt ved søskenforsøk? Vi har ingen på frys. 

Jeg er noe usikker, da vi hadde på frys, vet ikke om det er annerledes. Da fikk vi beskjed om å sende inn oppdaterte politiattester + henvisning fra fastlegen som måtte inneholde fødselsnummer på begge. Trengte ikke ny utredning osv,, problematikken er jo den samme. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lillefrøkenfrue90 skrev (Akkurat nå):

Jeg er noe usikker, da vi hadde på frys, vet ikke om det er annerledes. Da fikk vi beskjed om å sende inn oppdaterte politiattester + henvisning fra fastlegen som måtte inneholde fødselsnummer på begge. Trengte ikke ny utredning osv,, problematikken er jo den samme. 

Glemte å skrive at når jeg da fikk svar fra sykehuset, var det vedlagt rekvisisjon til nye blodprøver for meg og mannen, så det "ordnet de". 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eris skrev (7 timer siden):

Hei, 

Bare lurer på (dette gjelder offentlig) må man gå gjennom hele søknadsprosessen og henvisning osv på nytt ved søskenforsøk? Vi har ingen på frys. 

Hei😊

Viss du tilhører Riksen så må du ha ny henvisning desverre. Men tror ikke at st.olavs krever det.

vi måtte ha ny henvisning selv om vi hadde ett embryo på frys

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Hei Lillefrøkenfrue

så spennende🥰 og vi er omtrent på samme sted i forsøkene vi da!

Jeg tar cyklogest, kan heller ikke huske at det ble sagt da jeg ved ferskforsøket brukte crinone

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ludoe skrev (1 minutt siden):

Hei Lillefrøkenfrue

så spennende🥰 og vi er omtrent på samme sted i forsøkene vi da!

Jeg tar cyklogest, kan heller ikke huske at det ble sagt da jeg ved ferskforsøket brukte crinone

 

Det er vi! Hmm, jeg tar også det denne gangen. Og ikke fått beskjed om det 😅 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lillefrøkenfrue90 skrev (2 timer siden):

Det er vi! Hmm, jeg tar også det denne gangen. Og ikke fått beskjed om det 😅 

Ikke sant! Da tenker jeg at det sikkert ikke er så nøye med de 30 minuttene🫣😅

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ludoe skrev (3 timer siden):

Ikke sant! Da tenker jeg at det sikkert ikke er så nøye med de 30 minuttene🫣😅

Du nærmer deg kanskje innsett du nå? Jeg venter på time til kontroll, regner med innsett blir i uke 3. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...