Gå til innhold

Søskenforsøk IVF


Lillefrøkenfrue90

Anbefalte innlegg

Lillefrøkenfrue90 skrev (7 timer siden):

Du nærmer deg kanskje innsett du nå? Jeg venter på time til kontroll, regner med innsett blir i uke 3. 

Ja innsett imorgen🤞 bare håper det overlever opptining❤️

jeg hadde kontroll på syklusdag 12, innsett på dag 15 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Slenger meg med her ❤️ 

Har en IVF gutt på 3,5 år som gikk på første forsøk (fersk), og fikk 4 stk på frys, 1 stk 5 dagers & 3 stk 2 dagers. 
Hadde så lyst å få til søsken selv, men slik gitt det altså ikke. 
 

Nå skal vi forhåpentligvis få satt inn en eskimo neste uke i naturlig syklus (eggløsning skal i teorien være rundt mandag ☺️).
Hva skjer om det ikke overlever opptining? Må vi vente til neste syklus da? 🫣 

2 av de som er 2. dagers ligger i samme «strå». Vil det da si at de må brukes samtidig? 

Anonymkode: 93c6d...884

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ludoe skrev (10 timer siden):

Ja innsett imorgen🤞 bare håper det overlever opptining❤️

jeg hadde kontroll på syklusdag 12, innsett på dag 15 😊

Så spennende! Lykke til! Du må holde oss oppdatert :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Slenger meg med her ❤️ 

Har en IVF gutt på 3,5 år som gikk på første forsøk (fersk), og fikk 4 stk på frys, 1 stk 5 dagers & 3 stk 2 dagers. 
Hadde så lyst å få til søsken selv, men slik gitt det altså ikke. 
 

Nå skal vi forhåpentligvis få satt inn en eskimo neste uke i naturlig syklus (eggløsning skal i teorien være rundt mandag ☺️).
Hva skjer om det ikke overlever opptining? Må vi vente til neste syklus da? 🫣 

2 av de som er 2. dagers ligger i samme «strå». Vil det da si at de må brukes samtidig? 

Anonymkode: 93c6d...884

Så fint å ha deg med! Spennende med innsett neste uke da! 

Jeg er faktisk usikker på de spørsmålene dine, lurer egentlig på det samme..skal nemlig tine et strå med to i neste innsett..så spennende å høre om noen andre vet noe om det. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Slenger meg med her ❤️ 

Har en IVF gutt på 3,5 år som gikk på første forsøk (fersk), og fikk 4 stk på frys, 1 stk 5 dagers & 3 stk 2 dagers. 
Hadde så lyst å få til søsken selv, men slik gitt det altså ikke. 
 

Nå skal vi forhåpentligvis få satt inn en eskimo neste uke i naturlig syklus (eggløsning skal i teorien være rundt mandag ☺️).
Hva skjer om det ikke overlever opptining? Må vi vente til neste syklus da? 🫣 

2 av de som er 2. dagers ligger i samme «strå». Vil det da si at de må brukes samtidig? 

Anonymkode: 93c6d...884

Lykke til 🥰

 

Hvis et ikke overlever, tiner de et nytt. Og de som er lagret i samme strå må brukes samtidig.

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kone92 skrev (5 minutter siden):

Lykke til 🥰

 

Hvis et ikke overlever, tiner de et nytt. Og de som er lagret i samme strå må brukes samtidig.

Vet du noe om de setter inn to hvis begge overlever i samme strå? Det er vel ganske sjeldent? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Lillefrøkenfrue90 skrev (5 minutter siden):

Vet du noe om de setter inn to hvis begge overlever i samme strå? Det er vel ganske sjeldent? 

Jeg har alltid gjort det i hvert fall 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lillefrøkenfrue90 skrev (7 minutter siden):

Vet du noe om de setter inn to hvis begge overlever i samme strå? Det er vel ganske sjeldent? 

De setter inn begge hvis de overlever. Sjeldent men siden det er snakk om 2 dagers egg kan det vær at kvaliteten ikke er toppscore kanskje 🤔 Uansett, lykke til ❤️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Saschi skrev (33 minutter siden):

De setter inn begge hvis de overlever. Sjeldent men siden det er snakk om 2 dagers egg kan det vær at kvaliteten ikke er toppscore kanskje 🤔 Uansett, lykke til ❤️

takk! Ja skjønner. For min del er det snakk om fem dagers. Forrige gang det var tilfelle døde det ene så da var det ikke noe spørsmål. Så får se hva som skjer denne gangen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei alle nye og "gamle" 🙂

I dag har jeg endelig fått tilbake mensen etter EXU'en før jul og har fått meldt i fra til Riksen. Er spent på svaret og veien videre. Er glad for at "systemet" fungerer igjen, men livmora er ganske mye vondere enn ved "normal" mens. Forventet det, men blir greit å få sjekket at livmora har grodd riktig etter at kanten der den revnet ble fjernet. Så, er spent på kontroll og veien videre! Håper vi kan komme i gang i mars kanskje? 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Frk.Pøls skrev (14 minutter siden):

Hei alle nye og "gamle" 🙂

I dag har jeg endelig fått tilbake mensen etter EXU'en før jul og har fått meldt i fra til Riksen. Er spent på svaret og veien videre. Er glad for at "systemet" fungerer igjen, men livmora er ganske mye vondere enn ved "normal" mens. Forventet det, men blir greit å få sjekket at livmora har grodd riktig etter at kanten der den revnet ble fjernet. Så, er spent på kontroll og veien videre! Håper vi kan komme i gang i mars kanskje? 😊

Så fint å ha deg ordentlig tilbake her! Blir veldig spennende med kontroll, håper det ikke går lang tid før du får komme inn ❤️ 

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 hours ago, Lillefrøkenfrue90 said:

Så fint å ha deg med! Spennende med innsett neste uke da! 

Jeg er faktisk usikker på de spørsmålene dine, lurer egentlig på det samme..skal nemlig tine et strå med to i neste innsett..så spennende å høre om noen andre vet noe om det. 

Til oss fortalte riksen at om begge i samme strå overlevde opptining, var det opp til oss om vi ville sette inn bare en eller begge to, siden det gir en viss sjanse for tvillinger. Om vi valgte å sette inn bare den ene, skulle de fryse ned den andre på nytt. Vi har 2 blastoer som er fryst ned i samme strå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kroppen har respondert som den skal på medisinene, så det blir innsett på onsdag. Foreløpig rolig, men det blir nok nervøst når det nærmer seg. 

Anonymkode: 89bf1...53d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Lillefrøkenfrue90 skrev (På 5.1.2024 den 9.52):

takk! Ja skjønner. For min del er det snakk om fem dagers. Forrige gang det var tilfelle døde det ene så da var det ikke noe spørsmål. Så får se hva som skjer denne gangen!

Ahh, sorry. Syns det er rart de ble fryst ned i samme strå når det er snakk om blastocyst. Vet du kvaliteten på dem?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Saschi skrev (15 timer siden):

Ahh, sorry. Syns det er rart de ble fryst ned i samme strå når det er snakk om blastocyst. Vet du kvaliteten på dem?

Nei, vet egentlig ingenting om kvaliteten. Er veldig nysgjerrig på det. Skal spørre dem ved innsett neste gang. 

Men når jeg fikk sønnen min var han faktisk fra et strå med to, men det andre overlevde da ikke opptining. Men jeg husker ikke hva de sa om kvaliteten da, er så lenge siden. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lillefrøkenfrue90 skrev (11 timer siden):

Nei, vet egentlig ingenting om kvaliteten. Er veldig nysgjerrig på det. Skal spørre dem ved innsett neste gang. 

Men når jeg fikk sønnen min var han faktisk fra et strå med to, men det andre overlevde da ikke opptining. Men jeg husker ikke hva de sa om kvaliteten da, er så lenge siden. 

Det går helt fint, de vet nok hva de gjør, så hadde ikke uroet meg ;) Har aldri hørt om 2 blastoer i et strå før så var bare nysgjerrig🙈

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Dere som har hatt frys - hvilken dag i syklus har dere hatt innsett? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lillefrøkenfrue90 skrev (51 minutter siden):

Dere som har hatt frys - hvilken dag i syklus har dere hatt innsett? 

Jeg fikk positiv eggløsningstest i går (syklus dag 10) og skal ha innsett av 5 dagers på fredag  (syklus dag 15)🤞🏻🤞🏻

Anonymkode: 93c6d...884

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lillefrøkenfrue90 skrev (På 8.1.2024 den 9.23):

Dere som har hatt frys - hvilken dag i syklus har dere hatt innsett? 

14 - ble ikke gravid

15 - Gravid begge gangene

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 8.1.2024 den 10.17):

Jeg fikk positiv eggløsningstest i går (syklus dag 10) og skal ha innsett av 5 dagers på fredag  (syklus dag 15)🤞🏻🤞🏻

Anonymkode: 93c6d...884

Lykke til! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...