Gå til innhold

Søskenforsøk IVF


Lillefrøkenfrue90

Anbefalte innlegg

Lillefrøkenfrue90 skrev (På 8.12.2023 den 20.48):

Hvordan går det med deg? ❤️

Akkurat nå går alt litt i ett. Er to uker siden jeg opererte, men har fremdeles mye smerter og ingen krefter. Har fått tilbake litt farge i på leppene og hendene etter det store blodtapet, men er så uendelig svak og skjør. Kroppen tåler ingenting. Prøvde å kjøre bil i går, og etter det måtte jeg bare legge meg fordi smertene i livmora var så store. Det føles som om jeg bare eksisterer.. Jeg bruker all energien på å holde det så normalt som mulig med sønnen min, alt annet er bare som grøt. 
Jeg har endelig sluttet å blø og lurer på når jeg får mensen tilbake. 

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Frk.Pøls skrev (4 timer siden):

Akkurat nå går alt litt i ett. Er to uker siden jeg opererte, men har fremdeles mye smerter og ingen krefter. Har fått tilbake litt farge i på leppene og hendene etter det store blodtapet, men er så uendelig svak og skjør. Kroppen tåler ingenting. Prøvde å kjøre bil i går, og etter det måtte jeg bare legge meg fordi smertene i livmora var så store. Det føles som om jeg bare eksisterer.. Jeg bruker all energien på å holde det så normalt som mulig med sønnen min, alt annet er bare som grøt. 
Jeg har endelig sluttet å blø og lurer på når jeg får mensen tilbake. 

For en runde du har vært/er igjennom ❤️❤️ sender gode klemmer!! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alt så bra ut på kontroll i dag! Så hvis jeg får positiv eggløsningstest i dag blir det innsett på torsdag. Hvis jeg får positiv test i morgen blir det fredag. Og hvis jeg derimot ikke får positiv test setter jeg ovitrelle i morgen, og innsett fredag da også. 

 

Spennende tider 🤞🏻

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kone92 skrev (15 minutter siden):

Alt så bra ut på kontroll i dag! Så hvis jeg får positiv eggløsningstest i dag blir det innsett på torsdag. Hvis jeg får positiv test i morgen blir det fredag. Og hvis jeg derimot ikke får positiv test setter jeg ovitrelle i morgen, og innsett fredag da også. 

 

Spennende tider 🤞🏻

Hurra, så bra! Det blir veldig spennende :D det er naturlig syklus?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lillefrøkenfrue90 skrev (8 minutter siden):

Hurra, så bra! Det blir veldig spennende :D det er naturlig syklus?

Tja, er vel naturlig. Men har brukt letotzol for å styre syklusen litt 😊 Og må jo evt bruke ovitrelle om testen ikke blir positiv i morgen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lykke til med forsøk nå før jul!

Jeg blir også med i tråden her.
Vi har en gutt på 14 mdr som ble til på 4. ferskforsøk på privatklinikk. Kjørte dobbelløp på Riksen og hadde to egg på frys der da det endelig klaffet. 
Fikk mensen tilbake i mai og har hatt fryseforsøk på Riksen nå i november som ikke gikk veien. Blir nytt egguttak med lang protokoll i januar. 
Rart å være inne i hele denne verden igjen. Vi er dypt takknemmelig for vår lille gutt, men jeg kjenner det likevel går inn på meg med negative tester igjen…

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Dansken skrev (21 timer siden):

Lykke til med forsøk nå før jul!

Jeg blir også med i tråden her.
Vi har en gutt på 14 mdr som ble til på 4. ferskforsøk på privatklinikk. Kjørte dobbelløp på Riksen og hadde to egg på frys der da det endelig klaffet. 
Fikk mensen tilbake i mai og har hatt fryseforsøk på Riksen nå i november som ikke gikk veien. Blir nytt egguttak med lang protokoll i januar. 
Rart å være inne i hele denne verden igjen. Vi er dypt takknemmelig for vår lille gutt, men jeg kjenner det likevel går inn på meg med negative tester igjen…

Velkommen hit ❤️ skjønner deg så godt! Det har ingenting med takknemlighet å gjøre tenker jeg. Synes det er så rart at man kan bli beskyldt for manglende takknmelighet for det barnet man har når man ønsker et til, i denne prosessen. Jeg tror alle IVF-ere er dypt dypt takknemlig for det eller de barna man får ❤️ krysser fingrene for at neste år er året!

  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var ute en liten tur i dag... er vel andre gangen jeg har klart å gå ut alene etter exuen. Selvfølgelig møter jeg en venninne, som forteller veldig lykkelig at de venter en baby til.. fader altså.. det slår jo aldri feil. 


Men, jeg kjenner ikke til hennes historie heller, vi er ikke så nærme at vi snakkes ofte, så jeg prøvde så godt jeg kunne å være nysgjerrig og støttende. Hun har et skolebarn fra før og det kan jo alltids tenkes at hun også har vært gjennom sitt i og med at det h*n er 6/7 år.

Men det var sårt... kjente litt ekstra på smertene i magen og smertene i psyken etterpå... 

  • Hjerte 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Frk.Pøls skrev (1 time siden):

Jeg var ute en liten tur i dag... er vel andre gangen jeg har klart å gå ut alene etter exuen. Selvfølgelig møter jeg en venninne, som forteller veldig lykkelig at de venter en baby til.. fader altså.. det slår jo aldri feil. 


Men, jeg kjenner ikke til hennes historie heller, vi er ikke så nærme at vi snakkes ofte, så jeg prøvde så godt jeg kunne å være nysgjerrig og støttende. Hun har et skolebarn fra før og det kan jo alltids tenkes at hun også har vært gjennom sitt i og med at det h*n er 6/7 år.

Men det var sårt... kjente litt ekstra på smertene i magen og smertene i psyken etterpå... 

Det er så typisk!

Husker den dagen jeg fikk vite at jeg hadde kjemisk og dro til butikken for å kjøpe sjokolade så møter jeg en gammel kollega som triller på sin nye baby. Ut i samtalen sier hun som veldig mange gjør "du må jo få barn snart, du begynner å bli gammel".

Jo takk jeg prøver. Bare 2 år med IVF bak meg og har nettopp fått drømmen knust. Men sånt kan man ikke si, så man må bare smile tappert og le det bort.

Skulle ønske det var noe man kunne si som var sånn passe frekt, opplysende og informativt uten å være utleverende. Jeg ønsker ikke at alle skal vite at jeg gjennomgår IVF, men skulle gjerne sluppet sånne kommentarer og si noe som gjør at folk forstår at sånt sier man ikke.

Anonymkode: 9dfa1...aea

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (25 minutter siden):

Det er så typisk!

Husker den dagen jeg fikk vite at jeg hadde kjemisk og dro til butikken for å kjøpe sjokolade så møter jeg en gammel kollega som triller på sin nye baby. Ut i samtalen sier hun som veldig mange gjør "du må jo få barn snart, du begynner å bli gammel".

Jo takk jeg prøver. Bare 2 år med IVF bak meg og har nettopp fått drømmen knust. Men sånt kan man ikke si, så man må bare smile tappert og le det bort.

Skulle ønske det var noe man kunne si som var sånn passe frekt, opplysende og informativt uten å være utleverende. Jeg ønsker ikke at alle skal vite at jeg gjennomgår IVF, men skulle gjerne sluppet sånne kommentarer og si noe som gjør at folk forstår at sånt sier man ikke.

Anonymkode: 9dfa1...aea

jess, er alltid sånn. Har holdt på med søskenforsøk i 2 år vi og, og når det endelig klaffer, så er det enda en exu. Man blir jo ekstra sensitiv når man har mistet, men jeg skulle så gjerne ønske at jeg slapp annonseringene akkurat nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Frk.Pøls skrev (14 timer siden):

Jeg var ute en liten tur i dag... er vel andre gangen jeg har klart å gå ut alene etter exuen. Selvfølgelig møter jeg en venninne, som forteller veldig lykkelig at de venter en baby til.. fader altså.. det slår jo aldri feil. 


Men, jeg kjenner ikke til hennes historie heller, vi er ikke så nærme at vi snakkes ofte, så jeg prøvde så godt jeg kunne å være nysgjerrig og støttende. Hun har et skolebarn fra før og det kan jo alltids tenkes at hun også har vært gjennom sitt i og med at det h*n er 6/7 år.

Men det var sårt... kjente litt ekstra på smertene i magen og smertene i psyken etterpå... 

Du har helt rett, slår aldri feil det der..skjønner godt at det er sårt i din situasjon! ❤️ her blir den ene etter den andre gravid rundt meg føles det som. Prøver så godt jeg kan å være støttende og glad, men det pirker jo bort i sorgen man har. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lillefrøkenfrue90 skrev (10 timer siden):

Du har helt rett, slår aldri feil det der..skjønner godt at det er sårt i din situasjon! ❤️ her blir den ene etter den andre gravid rundt meg føles det som. Prøver så godt jeg kan å være støttende og glad, men det pirker jo bort i sorgen man har. 

Det er rett og slett noe drit. Men, jeg lener meg veldig på at sist jeg hadde EXU, så var jeg gravid på første forsøk 6 måneder etterpå. Så er bare å krysse alt vi har får at siste forsøket går bra 💕

Hvordan går det med deg? Har du fått dato for oppstart med medisiner? ❤️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Frk.Pøls skrev (13 timer siden):

Det er rett og slett noe drit. Men, jeg lener meg veldig på at sist jeg hadde EXU, så var jeg gravid på første forsøk 6 måneder etterpå. Så er bare å krysse alt vi har får at siste forsøket går bra 💕

Hvordan går det med deg? Har du fått dato for oppstart med medisiner? ❤️

Ja, etter dette MÅ det jo gå bra ❤️ synes det skal være grenser for hva du må gjennom! 

Det har vært godt med en pause her. Jeg begynner i starten av januar, så hvis alt går etter planen tipper jeg innsett tredje uken i januar. Så det blir en spennende start på året..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kone92 skrev (På 15.12.2023 den 14.20):

Alt så bra ut på kontroll i dag! Så hvis jeg får positiv eggløsningstest i dag blir det innsett på torsdag. Hvis jeg får positiv test i morgen blir det fredag. Og hvis jeg derimot ikke får positiv test setter jeg ovitrelle i morgen, og innsett fredag da også. 

 

Spennende tider 🤞🏻

Ble det innsett idag? 🙂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vil ønske alle dere flotte damene her inne en fin og god jul ❤️ jeg håper dere alle klarer å lade batteriene litt hvor enn dere er i prosessen eller hva dere står i. Dere er råe alle som en og jeg er så glad og takknemlig for at dere dele her inne! ❤️❤️ håper virkelig 2024 er året det skjer for oss alle sammen!! 

  • Hjerte 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Kone92 skrev (På 26.12.2023 den 10.10):

Tok en test i dag 10 dpo, og kan skimte en strek🙊

Spennende 😁 Testet noe mer?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Saschi skrev (33 minutter siden):

Spennende 😁 Testet noe mer?

Ja, testet på kvelden nå. 12 dpo. Fin og klar strek 😍

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kone92 skrev (1 minutt siden):

Ja, testet på kvelden nå. 12 dpo. Fin og klar strek 😍

JA! Gratulerer ❤️ Dette må feires :nordvesta:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...