Gå til innhold

Søskenforsøk IVF


Lillefrøkenfrue90

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Hei igjen alle, dette er en fortsettelse av tråden som het søskenforsøk IVF 2023. Håper som mange som mulig henger med over. Skriv gjerne litt om deg selv :)  jeg har en 3 år gammel gutt som ble til med IVF, og har hatt et mislykket søskenforsøk så langt. Skal igang igjen etter jul.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg henger meg på her også 😊

Fikk mensen for noen dager siden. Startet med Letrozol i dag, så blir det forhåpentligvis innsett av frys rett før jul 🤞🏻

  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er med i denne også 🙂
Har en ivf gutt på 4, startet prosessen med nummer 2 for 2 år siden. Har hatt flere mislykkede forsøk og prøver nå å komme meg på beina etter en dramatisk EXU 6+1, for en uke siden. Vet ikke når kroppen min er klar for nytt forsøk ettersom livmoren rett og slett må gro. Skal melde mens når den først kommer tilbake og ta en sjekk på hvordan ståa er og hva vi kan forvente. Håper at vi kan starte nytt (og siste offentlige forsøk) i løpet av våren en gang, prøver å ta det som det kommer og la kroppen heles først 🙂
Gleder meg til å følge "nye og gamle" på veien mot søsken 🙂

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blir med videre jeg og :)

Jeg har en sønn fra før på 1 år, begynte med prosessen for nr 2 i vår. Var en lang vei med nr 1 og akkurat nå ser det ut til å bli en lang vei med nr 2 og, uheldigvis. Mange aborter og mislykkete forsøk bak meg. Holder på å gå gjennom en ma, venter på at kroppen skal fikse opp, men har en time den 15 Desember hvis det ikke skulle skje hvor jeg må få medisiner for å fikse det. Må gjennom 2 blødninger (inkludert abort blødningen), før jeg kan gjennomføre det siste forsøket i 3 pakken som vi kjøpte av klinikken, så usikker på når neste forsøket skjer, men mest sannsynlig på vår parten 🙃

Gleder meg til å følge dere ❤️

  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

On 12/4/2023 at 6:22 PM, Frk.Pøls said:

Er med i denne også 🙂
Har en ivf gutt på 4, startet prosessen med nummer 2 for 2 år siden. Har hatt flere mislykkede forsøk og prøver nå å komme meg på beina etter en dramatisk EXU 6+1, for en uke siden. Vet ikke når kroppen min er klar for nytt forsøk ettersom livmoren rett og slett må gro. Skal melde mens når den først kommer tilbake og ta en sjekk på hvordan ståa er og hva vi kan forvente. Håper at vi kan starte nytt (og siste offentlige forsøk) i løpet av våren en gang, prøver å ta det som det kommer og la kroppen heles først 🙂
Gleder meg til å følge "nye og gamle" på veien mot søsken 🙂

Hei 🙂 Kan jeg spørre hva din hcg var på når det ble målt på Riksen? Er også i gang med søskenforsøk på Riksen, men frykter at dette ikke går veien eller er en EXU da hcg var på kun 15 i dag (9 dager etter innsett av blasto).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym-NN skrev (1 time siden):

Hei 🙂 Kan jeg spørre hva din hcg var på når det ble målt på Riksen? Er også i gang med søskenforsøk på Riksen, men frykter at dette ikke går veien eller er en EXU da hcg var på kun 15 i dag (9 dager etter innsett av blasto).

Hei! Jeg ville ikke hengt meg for mye opp i hcg verdiene da dette er veldig individuelt. Min hcg var på 191.
Du får helt sikkert oppfølging ved lav hcg, Min var normal og alt var normalt frem til livmora dessverre revnet. EXU kan være livstruende, som det var i mitt tilfelle. Dette er ikke for å skremme, og det er mange tilfeller der alt er i skjønneste orden, men jeg håper alle slipper å gå gjennom det jeg har gjort nå. Så jeg hadde fulgt nøye med og spurt om du kan få en ultralyd for å bekrefte at embryoet ligger på riktig plass. Eventuelt ta det privat 🙂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 hours ago, Frk.Pøls said:

Hei! Jeg ville ikke hengt meg for mye opp i hcg verdiene da dette er veldig individuelt. Min hcg var på 191.
Du får helt sikkert oppfølging ved lav hcg, Min var normal og alt var normalt frem til livmora dessverre revnet. EXU kan være livstruende, som det var i mitt tilfelle. Dette er ikke for å skremme, og det er mange tilfeller der alt er i skjønneste orden, men jeg håper alle slipper å gå gjennom det jeg har gjort nå. Så jeg hadde fulgt nøye med og spurt om du kan få en ultralyd for å bekrefte at embryoet ligger på riktig plass. Eventuelt ta det privat 🙂

Ja, jeg vet hvor farlig det kan være. Får oppfølgning med ny blodprøve på mandag, så dette blir noen lange dager. Testet positivt 12 dpo - det er jo ikke unormalt sent heller, så prøver å forberede meg på det verste. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei. Vi skal i gang med fryseforsøk i neste syklus. Styrt forsøk siden jeg akkurat har fått tilbake menstruasjonen etter amming og første graviditet, så vi har ikke full kontroll på syklusen og eventuell eggløsning. Dette blir første forsøk med styrt syklus, så jeg er spent på om jeg reagerer på medisinene. Vi har egentlig ikke så store forhåpninger om å lykkes, hadde mange forsøk før vi fikk vårt første barn, og vi er begge 40 + og har ikke helt alderen med oss. Men nå prøver vi med de eggene vi har på frys, og så får vi heller sette strek etterpå dersom vi ikke lykkes med det.

Anonymkode: 89bf1...53d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Hei. Vi skal i gang med fryseforsøk i neste syklus. Styrt forsøk siden jeg akkurat har fått tilbake menstruasjonen etter amming og første graviditet, så vi har ikke full kontroll på syklusen og eventuell eggløsning. Dette blir første forsøk med styrt syklus, så jeg er spent på om jeg reagerer på medisinene. Vi har egentlig ikke så store forhåpninger om å lykkes, hadde mange forsøk før vi fikk vårt første barn, og vi er begge 40 + og har ikke helt alderen med oss. Men nå prøver vi med de eggene vi har på frys, og så får vi heller sette strek etterpå dersom vi ikke lykkes med det.

Anonymkode: 89bf1...53d

Håper gullegget er på frysen ❤️ 

  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Saschi skrev (På 5.12.2023 den 10.53):

Blir med videre jeg og :)

Jeg har en sønn fra før på 1 år, begynte med prosessen for nr 2 i vår. Var en lang vei med nr 1 og akkurat nå ser det ut til å bli en lang vei med nr 2 og, uheldigvis. Mange aborter og mislykkete forsøk bak meg. Holder på å gå gjennom en ma, venter på at kroppen skal fikse opp, men har en time den 15 Desember hvis det ikke skulle skje hvor jeg må få medisiner for å fikse det. Må gjennom 2 blødninger (inkludert abort blødningen), før jeg kan gjennomføre det siste forsøket i 3 pakken som vi kjøpte av klinikken, så usikker på når neste forsøket skjer, men mest sannsynlig på vår parten 🙃

Gleder meg til å følge dere ❤️

Hvordan går det med deg nå? ❤️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kone92 skrev (På 4.12.2023 den 16.27):

Jeg henger meg på her også 😊

Fikk mensen for noen dager siden. Startet med Letrozol i dag, så blir det forhåpentligvis innsett av frys rett før jul 🤞🏻

Hvordan går det med deg? 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Frk.Pøls skrev (På 4.12.2023 den 18.22):

Er med i denne også 🙂
Har en ivf gutt på 4, startet prosessen med nummer 2 for 2 år siden. Har hatt flere mislykkede forsøk og prøver nå å komme meg på beina etter en dramatisk EXU 6+1, for en uke siden. Vet ikke når kroppen min er klar for nytt forsøk ettersom livmoren rett og slett må gro. Skal melde mens når den først kommer tilbake og ta en sjekk på hvordan ståa er og hva vi kan forvente. Håper at vi kan starte nytt (og siste offentlige forsøk) i løpet av våren en gang, prøver å ta det som det kommer og la kroppen heles først 🙂
Gleder meg til å følge "nye og gamle" på veien mot søsken 🙂

Hvordan går det med deg? ❤️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lillefrøkenfrue90 skrev (1 time siden):

Hvordan går det med deg? 😊

Går fint. Skal på kontroll på mandag 😊 Så håper alt ser bra ut da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lillefrøkenfrue90 skrev (11 timer siden):

Håper gullegget er på frysen ❤️ 

Det var så lang prosess frem til nr 1, og så usikkert på om vi kom til å lykkes, så vi hadde egentlig slått fra oss mer enn ett barn. Men på siste uttak så fikk vi ikke bare en vellykket graviditet, men også 3 egg på frys. En helt unormalt god runde for oss å være. Vi håper selvfølgelig på å lykkes, men for oss var det så enormt stort å få ett barn, så jeg håper jeg ikke blir altfor nedtrykt om det ikke går. Selv om jeg allerede nå kjenner på spenning og litt stress overfor det vi skal inn i. Hadde egentlig trodd jeg kom til å være mer avslappet denne gangen. 

Anonymkode: 89bf1...53d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Lillefrøkenfrue90 skrev (21 timer siden):

Hvordan går det med deg nå? ❤️

Blødningen begynte endelig idag, så håper at ting går på skinner med denne MAen men har ikke så store forhåpninger akkurat nå, så ligget i et smertehelvete og paralgin forte fungerer ikke, tar så vidt toppen 😩😑

Hvordan går det med deg?❤️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kone92 skrev (På 8.12.2023 den 22.04):

Går fint. Skal på kontroll på mandag 😊 Så håper alt ser bra ut da.

Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 9.12.2023 den 8.21):

Det var så lang prosess frem til nr 1, og så usikkert på om vi kom til å lykkes, så vi hadde egentlig slått fra oss mer enn ett barn. Men på siste uttak så fikk vi ikke bare en vellykket graviditet, men også 3 egg på frys. En helt unormalt god runde for oss å være. Vi håper selvfølgelig på å lykkes, men for oss var det så enormt stort å få ett barn, så jeg håper jeg ikke blir altfor nedtrykt om det ikke går. Selv om jeg allerede nå kjenner på spenning og litt stress overfor det vi skal inn i. Hadde egentlig trodd jeg kom til å være mer avslappet denne gangen. 

Anonymkode: 89bf1...53d

Det skjønner jeg! Hadde også forventninger om å være mer avslappet denne gangen..har vært gjennom det før og alt. Men det ble ikke helt tilfelle gitt! Men man vet hvertfall hvordan det funker 🙂 det er tre gode sjanser da! Blir spennende. 

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Saschi skrev (På 9.12.2023 den 18.00):

Blødningen begynte endelig idag, så håper at ting går på skinner med denne MAen men har ikke så store forhåpninger akkurat nå, så ligget i et smertehelvete og paralgin forte fungerer ikke, tar så vidt toppen 😩😑

Hvordan går det med deg?❤️

Sender deg alt av varme klemmer ❤️❤️ hvordan går det nå? Alt man skal gjennom..

Det går ikke så verst, denne gangen har det vært veldig veldig godt med en pause. De andre gangene har bare villet kjøre på i rasende fart, men nå har jeg lært at det ikke er lurt. Synes og det er lettere med en pause nå som jeg er "inne i systemet" hvis du skjønner. Jeg håper alt går bra med innsett i januar. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...