Gå til innhold

Søskenforsøk IVF


Lillefrøkenfrue90

Anbefalte innlegg

Hei! Jeg har skrevet anonymt tidligere, uten helt å forstå hvorfor.. Uansett; vi har et barn på 13 mnd, og jeg var på onsdag på klinikken og fikk satt inn en blastocyst. Vi hadde tre liggende på klinikken etter forrige runde, og det første de tinte opp hadde klart seg fint, og nå er det rugetid.

Jeg merker stor forskjell fra forrige gang, for meg er det veldig annerledes å gå inn i en sånn prosess når man faktisk har ett barn, i tillegg så er vi veldig avventende og usikre på om det kommer til å gå, ettersom jeg var 41 da eggene ble tatt ut, og vi hadde 7 forsøk på nummer 1. Det er jo mest sannsynlig eggkvaliteten som gjorde at vi måtte ha så mange forsøk. Jeg er rolig enn så lenge, men når det nærmer seg testing, så stiger helt sikkert nervøsiteten. Skal teste 22. januar.

  • Liker 1
  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

1 hel uke tok det å få svar fra Rikshospitalet denne gangen 🤪 
Men, jeg har fått time allerede på onsdag for vektkontroll ( har ligget og vippet på bmi-grensa)! Jeg var ikke forberedt på å få time så raskt, så kan jeg da tolke det som at vi kan se for oss oppstart allerede denne syklusen?

I skrivende stund er jeg et par kilo over, men har nettopp spist stor lunsj og har mye vann i kroppen, så jeg er absolutt ikke stresset for at jeg ligger over på kontrollen. Rart å bli så fort kastet tilbake i karusellen! Er spent på hvordan livmoren ser ut og håper alt er som det skal nå etter exuen før jul🙂

Siden exuen denne gangen var såpass dramatisk at det hadde gått så dårlig det kan om ikke ambulansen kom når den kom, var mannen virkelig overrasket over at jeg ønsket å prøve igjen. Jeg er så takknemlig for at han ser hva dette gjør med kroppen og sinnet mitt. Dette er ikke lett for han heller, og jeg håper virkelig at vi kommer i mål og at vår lille, vakre familie får det sist tilskuddet vi alle ønsker oss ❤️

 

Miss Irene skrev (2 timer siden):

Hei! Jeg har skrevet anonymt tidligere, uten helt å forstå hvorfor.. Uansett; vi har et barn på 13 mnd, og jeg var på onsdag på klinikken og fikk satt inn en blastocyst. Vi hadde tre liggende på klinikken etter forrige runde, og det første de tinte opp hadde klart seg fint, og nå er det rugetid.

Jeg merker stor forskjell fra forrige gang, for meg er det veldig annerledes å gå inn i en sånn prosess når man faktisk har ett barn, i tillegg så er vi veldig avventende og usikre på om det kommer til å gå, ettersom jeg var 41 da eggene ble tatt ut, og vi hadde 7 forsøk på nummer 1. Det er jo mest sannsynlig eggkvaliteten som gjorde at vi måtte ha så mange forsøk. Jeg er rolig enn så lenge, men når det nærmer seg testing, så stiger helt sikkert nervøsiteten. Skal teste 22. januar.

kjenner meg godt igjen det du skriver. Er veldig annerledes når man alt har barn. Jeg er 37 nå, har prøvd på nummer 2 i 2 år. Førstemann satt på første forsøk og jeg hadde exu nummer 2 nå før jul. Håper at prosessen blir enklere for deg denne gangen ❤️ Er ikke uten grunn "ivf´ere" blir kaldt "Fertility warriors". Jeg må virkelig si at jeg har så uendelig stor respekt for alle som går gjennom dette, inkludert med selv, gang på gang, for å oppnå det vi ønsker så inderlig❤️ 3 blastoer er jo fantastisk! Hos oss har ingen blitt dyrket så lenge. Har du fått andre medisiner denne gangen, eller har de samme opplegg som sist?
 

  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Frk.Pøls skrev (23 minutter siden):

3 blastoer er jo fantastisk! Hos oss har ingen blitt dyrket så lenge. Har du fått andre medisiner denne gangen, eller har de samme opplegg som sist?
 

Jeg har kun gått privat, og har hatt gode nok egg til at de alltid har dyrket i 5 dager (jeg kjenner ei som hadde flere innsett på dag 2 og 3 pga. dårlig utvikling, så jeg vet vi var heldige som kom til dag 5). Jeg hadde 6 uttak, og på de 5 første uttakene så hadde jeg 4 ganger bare 1 egg igjen, og 1 gang hadde jeg 2 egg, så 1 ble fryst. På det 6. forsøket så satt vi igjen med hele 4 blastocyster hvor ett ble til sønnen vår og ett ruger jeg på nå. De to siste ligger fortsatt på frys. 

Det første fryseforsøket (tror det var innsett nummer 4 av 7 på første barn), gikk jeg på Letrozol og hadde eggløsning. På dette fryseforsøket her så har jeg gått på Progynova og ikke hatt eggløsning. De valgte dette fordi jeg såvidt har rukket å få menstruasjon igjen etter amming, så de vet ikke om jeg har stabil syklus eller ikke. Jeg føler jeg har vært mer plaget med bivirkninger av progynova enn jeg var med Letrozol, men jeg vet ikke helt. Fordelen er jo at man kan ha flere alternative dager å tilpasse innsettet til med en sånn styrt syklus, i tillegg til at man kan unngå at ting faller på en søndag når klinikken er stengt.

På ferskforsøkene så hadde jeg litt ulik medisinering, på slutten mener jeg å huske det var Menopur, men jeg startet med Bemfola. Hadde kun korte protokoller.

Før vi lykkes i første runde, hadde jeg to tidlige SA, den ene var de bekymret for om var en exu så jeg måtte på sykehus for å sjekke det ut. Veldig glad det bare var en treg utviklet SA og ikke exu, det høres veldig belastende ut. Håper du lykkes nå!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Frk.Pøls skrev (På 12.1.2024 den 14.04):

1 hel uke tok det å få svar fra Rikshospitalet denne gangen 🤪 
Men, jeg har fått time allerede på onsdag for vektkontroll ( har ligget og vippet på bmi-grensa)! Jeg var ikke forberedt på å få time så raskt, så kan jeg da tolke det som at vi kan se for oss oppstart allerede denne syklusen?

I skrivende stund er jeg et par kilo over, men har nettopp spist stor lunsj og har mye vann i kroppen, så jeg er absolutt ikke stresset for at jeg ligger over på kontrollen. Rart å bli så fort kastet tilbake i karusellen! Er spent på hvordan livmoren ser ut og håper alt er som det skal nå etter exuen før jul🙂

Siden exuen denne gangen var såpass dramatisk at det hadde gått så dårlig det kan om ikke ambulansen kom når den kom, var mannen virkelig overrasket over at jeg ønsket å prøve igjen. Jeg er så takknemlig for at han ser hva dette gjør med kroppen og sinnet mitt. Dette er ikke lett for han heller, og jeg håper virkelig at vi kommer i mål og at vår lille, vakre familie får det sist tilskuddet vi alle ønsker oss ❤️

 

kjenner meg godt igjen det du skriver. Er veldig annerledes når man alt har barn. Jeg er 37 nå, har prøvd på nummer 2 i 2 år. Førstemann satt på første forsøk og jeg hadde exu nummer 2 nå før jul. Håper at prosessen blir enklere for deg denne gangen ❤️ Er ikke uten grunn "ivf´ere" blir kaldt "Fertility warriors". Jeg må virkelig si at jeg har så uendelig stor respekt for alle som går gjennom dette, inkludert med selv, gang på gang, for å oppnå det vi ønsker så inderlig❤️ 3 blastoer er jo fantastisk! Hos oss har ingen blitt dyrket så lenge. Har du fått andre medisiner denne gangen, eller har de samme opplegg som sist?
 

Lykke til idag! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lillefrøkenfrue90 skrev (På 17.1.2024 den 10.02):

Lykke til idag! 

Takk! 🥰 Så hyggelig at du husket det ❤️

Timen gikk fint, snakket mye om det som  skjedde og hvordan operasjonen ble gjennomført. Tok ultralyd og har ingen arrvev inne i livmoren etter dette, noe som er kjempe bra med tanke på ny graviditet. Alt så helt fint ut! Så det er utrolig deilig 😅 Det var allerede satt opp opplegg for nytt (og siste) forsøk, så det var fint. Da skal vi kjøre max dose på gonal f, altså tidenes hestekur på 450 IE for å gå all inn og få best mulig resultat i forhold til antall egg. Så det blir interessant 😅 

Februar var helt fullt og fikk beskjed om at de som er på time nå får beskjed om å melde mens i mars. Så det er det jeg og skal gjøre, så blir det oppstart i april om jeg er klar for det, så er det å håpe igjen på et godt resultat om mulighetene for en januarbebbis i 2025 🙈

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Frk.Pøls skrev (3 minutter siden):

Takk! 🥰 Så hyggelig at du husket det ❤️

Timen gikk fint, snakket mye om det som  skjedde og hvordan operasjonen ble gjennomført. Tok ultralyd og har ingen arrvev inne i livmoren etter dette, noe som er kjempe bra med tanke på ny graviditet. Alt så helt fint ut! Så det er utrolig deilig 😅 Det var allerede satt opp opplegg for nytt (og siste) forsøk, så det var fint. Da skal vi kjøre max dose på gonal f, altså tidenes hestekur på 450 IE for å gå all inn og få best mulig resultat i forhold til antall egg. Så det blir interessant 😅 

Februar var helt fullt og fikk beskjed om at de som er på time nå får beskjed om å melde mens i mars. Så det er det jeg og skal gjøre, så blir det oppstart i april om jeg er klar for det, så er det å håpe igjen på et godt resultat om mulighetene for en januarbebbis i 2025 🙈

Åh, så bra det gikk bra! Dette må gå veien. Heier på januarbaby! Heftig dose med medisiner da, hjelpe med meg. Hva gjør man ikke 😅

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Lillefrøkenfrue90 skrev (9 minutter siden):

Åh, så bra det gikk bra! Dette må gå veien. Heier på januarbaby! Heftig dose med medisiner da, hjelpe med meg. Hva gjør man ikke 😅

Ja, shit.. er helt vilt 😛
Hvordan går det med deg nå? 💕

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Frk.Pøls skrev (7 minutter siden):

Ja, shit.. er helt vilt 😛
Hvordan går det med deg nå? 💕

Jeg er igang med frys, men de har selvfølgelig funnet en follikkel. Så jeg må på ekstra kontroll imorgen. Hvis den ikke har vokst så blir det innsett, hvis ikke blir det avbrutt..så rimelig spent på det kan du si. 

Hvordan er formen din mtp smerter osv?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 uke siden innsett av 5 dagers nå. 
Ingen utslag på tidligtest fra babyplan… 

forbereder meg på at den ikke satt nå.. Kjipt

Anonymkode: 93c6d...884

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (35 minutter siden):

1 uke siden innsett av 5 dagers nå. 
Ingen utslag på tidligtest fra babyplan… 

forbereder meg på at den ikke satt nå.. Kjipt

Anonymkode: 93c6d...884

Uff så kjedelig. Jeg har testdag mandag (satte inn forrige onsdag), og venter med å teste til blodprøven. Har hatt et par erfaringer med å teste positivt med lav hcg, og det endte i SA, så jeg vil se den verdien før jeg konkluderer om forsøket. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lillefrøkenfrue90 skrev (På 18.1.2024 den 13.32):

Jeg er igang med frys, men de har selvfølgelig funnet en follikkel. Så jeg må på ekstra kontroll imorgen. Hvis den ikke har vokst så blir det innsett, hvis ikke blir det avbrutt..så rimelig spent på det kan du si. 

Hvordan er formen din mtp smerter osv?

Har du vært på kontroll? Hvordan gikk det? 💕

Formen er fin, har ingen smerter nå heldigvis 😊 Har fremdeles en vei å gå med blodprosent og jernlagre, men det kommer seg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Frk.Pøls skrev (15 minutter siden):

Har du vært på kontroll? Hvordan gikk det? 💕

Formen er fin, har ingen smerter nå heldigvis 😊 Har fremdeles en vei å gå med blodprosent og jernlagre, men det kommer seg!

Så fint å høre! Det gikk heldigvis bra (måtte bare 3 leger til for å konkludere da😅), men nå blir det innsett neste uke! Det var en stor lettelse.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lillefrøkenfrue90 skrev (1 minutt siden):

Så fint å høre! Det gikk heldigvis bra (måtte bare 3 leger til for å konkludere da😅), men nå blir det innsett neste uke! Det var en stor lettelse.

Godt å høre! Da er de i alle fall enige, så det lover godt😄 Enda ett steg nærmere!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Da testet jeg negativt i dag, 12 dager etter innsett. Så da må vi bare innstille oss på runde nummer 2. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Miss Irene skrev (23 timer siden):

Da testet jeg negativt i dag, 12 dager etter innsett. Så da må vi bare innstille oss på runde nummer 2. 

Åh, så utrolig kjipt ❤️ 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ruger igjen. Tiden går sykt tregt, prøver å fylle den med andre ting 😅

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Ludoe skrev (På 4.1.2024 den 22.21):

Ja innsett imorgen🤞 bare håper det overlever opptining❤️

jeg hadde kontroll på syklusdag 12, innsett på dag 15 😊

Hvordan gikk det med deg? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lillefrøkenfrue90 skrev (31 minutter siden):

Jeg ruger igjen. Tiden går sykt tregt, prøver å fylle den med andre ting 😅

Så spennende, krysser fingrene!

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Negativ blodprøve idag. Så da er det vel bare å forberede seg på ny runde. 

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lillefrøkenfrue90 skrev (På 30.1.2024 den 13.58):

Negativ blodprøve idag. Så da er det vel bare å forberede seg på ny runde. 

Det var leit å lese ❤️ 

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...