Gå til innhold

Søskenforsøk IVF


Lillefrøkenfrue90

Anbefalte innlegg

Lillefrøkenfrue90 skrev (På 30.1.2024 den 13.58):

Negativ blodprøve idag. Så da er det vel bare å forberede seg på ny runde. 

Åhh så leit! Beklager, sender deg en klem ❤️

  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

  • 3 uker senere...

Jeg må melde meg inn igjen her...

De siste par dagene har vært beintøffe. Begynte å blø på søndag, og på ultralyd på mandag fant de et foster uten liv.. har gjennomgått en heftig abort med mye smerter, har besvimt, oppkast osv. Tilbrakte hele dagen i går på sykehus. Endte med utsuging uten annet enn intravenøs bedøvelse for å få ut alt tilslutt. Jeg var 12+2 når jeg mistet.. men fosteret hadde sluttet å utvikle seg i uke 9.

  • Hjerte 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kone92 skrev (6 timer siden):

Jeg må melde meg inn igjen her...

De siste par dagene har vært beintøffe. Begynte å blø på søndag, og på ultralyd på mandag fant de et foster uten liv.. har gjennomgått en heftig abort med mye smerter, har besvimt, oppkast osv. Tilbrakte hele dagen i går på sykehus. Endte med utsuging uten annet enn intravenøs bedøvelse for å få ut alt tilslutt. Jeg var 12+2 når jeg mistet.. men fosteret hadde sluttet å utvikle seg i uke 9.

Så utrolig trist å høre. Det hørtes beinhardt ut. Og så vanvittig urettferdig når du har vært gjennom hele IVF prosessen først i tillegg ❤️ sender klem!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kone92 skrev (På 28.2.2024 den 9.55):

Jeg må melde meg inn igjen her...

De siste par dagene har vært beintøffe. Begynte å blø på søndag, og på ultralyd på mandag fant de et foster uten liv.. har gjennomgått en heftig abort med mye smerter, har besvimt, oppkast osv. Tilbrakte hele dagen i går på sykehus. Endte med utsuging uten annet enn intravenøs bedøvelse for å få ut alt tilslutt. Jeg var 12+2 når jeg mistet.. men fosteret hadde sluttet å utvikle seg i uke 9.

Dette var vondt å lese ❤️ Håper du og din kjære tar vare på dere selv så godt det lar seg gjøre ❤️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kone92 skrev (På 28.2.2024 den 9.55):

Jeg må melde meg inn igjen her...

De siste par dagene har vært beintøffe. Begynte å blø på søndag, og på ultralyd på mandag fant de et foster uten liv.. har gjennomgått en heftig abort med mye smerter, har besvimt, oppkast osv. Tilbrakte hele dagen i går på sykehus. Endte med utsuging uten annet enn intravenøs bedøvelse for å få ut alt tilslutt. Jeg var 12+2 når jeg mistet.. men fosteret hadde sluttet å utvikle seg i uke 9.

Føler med deg. SA er beintøft❤️

Anonymkode: e7643...6a5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 uker senere...

Annonse

Hei alle sammen ❤️ Hvordan går det med dere? 
 

Har begynt på primolut for å få mensen til rette tid. Skal ta siste pillen på Tirsdag, så kjøper sprøytene da. Gruer meg, blir det siste forsøket privat 😕 

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Saschi skrev (1 time siden):

Hei alle sammen ❤️ Hvordan går det med dere? 
 

Har begynt på primolut for å få mensen til rette tid. Skal ta siste pillen på Tirsdag, så kjøper sprøytene da. Gruer meg, blir det siste forsøket privat 😕 

Hei! 
Forstår du gruer deg ❤️ Begynner du med nytt forsøk etter mens?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Frk.Pøls skrev (21 timer siden):

Hei! 
Forstår du gruer deg ❤️ Begynner du med nytt forsøk etter mens?

Ja, begynner når «mensen» kommer, den pleier å komme noen dager etter siste tabletten med primolut. Første sprøyte blir nok satt på søndag.

Hvordan ligger du an?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Saschi skrev (22 timer siden):

Ja, begynner når «mensen» kommer, den pleier å komme noen dager etter siste tabletten med primolut. Første sprøyte blir nok satt på søndag.

Hvordan ligger du an?

Det blir spennende ❤️ Blir fint å følge deg på veien!

Jeg er godkjent for å starte på siste forsøk, men jeg er ikke helt klar enda. Nådde bunnen for ikke lenge siden og jobber meg oppover igjen nå. Jeg trenger å komme meg litt i form igjen fysisk også, så tenker jeg venter med å melde mens til mai så blir det et forsøk før sommeren en gang 🙂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Frk.Pøls skrev (På 26.3.2024 den 18.17):

Det blir spennende ❤️ Blir fint å følge deg på veien!

Jeg er godkjent for å starte på siste forsøk, men jeg er ikke helt klar enda. Nådde bunnen for ikke lenge siden og jobber meg oppover igjen nå. Jeg trenger å komme meg litt i form igjen fysisk også, så tenker jeg venter med å melde mens til mai så blir det et forsøk før sommeren en gang 🙂

Det høres ikke godt ut, håper det går bedre med deg nå ❤️ Vi skal takle mye og gå gjennom mye i denne prosessen 😒 

Gleder meg til å følge deg når den tiden kommer 😊

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Saschi skrev (9 timer siden):

Det høres ikke godt ut, håper det går bedre med deg nå ❤️ Vi skal takle mye og gå gjennom mye i denne prosessen 😒 

Gleder meg til å følge deg når den tiden kommer 😊

Det kommer til å gå bra 🙂 Blir fint og skummelt samtidig å starte igjen! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg sendte en melding til Riksen da jeg fikk beskjed om at jeg skulle melde mens for mars, sist jeg var på kontroll. Planen var å vente en måned eller to, men tenkte bare jeg skulle høre i forhold til ventetid. 
Og det var bra jeg gjorde! Fikk satt opp uttak i uke 24, som er det første ledige de har, i følge sykepleier. Altså i midten av juni, når vi tenkte at vi skulle kjøre på. Hadde vi ventet, så hadde det nok ikke blitt forsøk før til høsten, og det, må jeg innrømme hadde vært kjipt 😅

Sååå, da er skal jeg melde mens i april og regner med oppstart med gonapeptyl rundt midten/slutten av mai en gang. Og nok en gang håpe på at vi endelig får vårt siste tilskudd til familien rundt mars neste år❤️

Ting snur jaggu fort i denne prosessen! Rart å ha uke for uttak nå. Men, det er samtidig fint å ha en spesifikk uke å "jobbe mot".

Hvordan går det med dere andre nå? ❤️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg tenkte kanskje det var best å spørre i denne tråden fremfor å lage en ny.

Får man mulighet til å få flerlinger ved første forsøk på IVF mtp søsken? Jeg er 35 år og skal i gang med IVF og jeg vil gjerne forsøke med søsken med en gang (mest fordi jeg allerede er 35) og vil gjerne ha søsken til et evnt barn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kahaki skrev (20 minutter siden):

Jeg tenkte kanskje det var best å spørre i denne tråden fremfor å lage en ny.

Får man mulighet til å få flerlinger ved første forsøk på IVF mtp søsken? Jeg er 35 år og skal i gang med IVF og jeg vil gjerne forsøke med søsken med en gang (mest fordi jeg allerede er 35) og vil gjerne ha søsken til et evnt barn.

Jeg er 39 år og fikk mulighet til å sette inn to embryo ved første innsett under første runde med IVF. Hørt om mange som ikke får muligheten til det, men Rikshospitalet tilbudte meg det ihvertfall. 

Anonymkode: 7aee7...99e

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

kahaki skrev (På 4.4.2024 den 19.47):

Jeg tenkte kanskje det var best å spørre i denne tråden fremfor å lage en ny.

Får man mulighet til å få flerlinger ved første forsøk på IVF mtp søsken? Jeg er 35 år og skal i gang med IVF og jeg vil gjerne forsøke med søsken med en gang (mest fordi jeg allerede er 35) og vil gjerne ha søsken til et evnt barn.

Det kommer an på forskjellige faktorer:

  • De mener at sjansen for å bli gravid er lavere enn forventet, slik som hos kvinner med nedsatt embryokvalitet.
  • Kvinner som har fått satt tilbake embryo flere ganger uten å bli gravid.
  • Kvinner som har nedsatt eggstokkfunksjon og eggkvalitet, uansett alder.
  • Alder i noen tilfeller, de som er eldre (over 35), har større sjanse for å få satt inn 2 egg.

Tanken er at sjansen for å bli gravid er høyere når de fører tilbake to embryo, men sjansen for flerlinger er lavere enn normalt på grunn av at embryokvaliteten er nedsatt. Sjansen for at ett av embryoene utvikle seg videre er høyere mens sjansen for et begge embryoene utvikler seg videre er lavere enn normalt.

Jeg vil også understreke at de alltid gjør individuelle vurderinger, og at de i tillegg til den faglige vurdering tar hensyn til parets egne ønsker.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Frk.Pøls skrev (På 3.4.2024 den 14.38):

Jeg sendte en melding til Riksen da jeg fikk beskjed om at jeg skulle melde mens for mars, sist jeg var på kontroll. Planen var å vente en måned eller to, men tenkte bare jeg skulle høre i forhold til ventetid. 
Og det var bra jeg gjorde! Fikk satt opp uttak i uke 24, som er det første ledige de har, i følge sykepleier. Altså i midten av juni, når vi tenkte at vi skulle kjøre på. Hadde vi ventet, så hadde det nok ikke blitt forsøk før til høsten, og det, må jeg innrømme hadde vært kjipt 😅

Sååå, da er skal jeg melde mens i april og regner med oppstart med gonapeptyl rundt midten/slutten av mai en gang. Og nok en gang håpe på at vi endelig får vårt siste tilskudd til familien rundt mars neste år❤️

Ting snur jaggu fort i denne prosessen! Rart å ha uke for uttak nå. Men, det er samtidig fint å ha en spesifikk uke å "jobbe mot".

Hvordan går det med dere andre nå? ❤️

Så bra! Hvorfor skal du ta gonapeptyl? Er det nedregulering? Jeg krysser fingrene for at dette forsøket så kommer gullegget for begge to ❤️ 

Jeg er på min 4 dag med stimulering, men kjenner det er et tveegget sverd. Dette blir mitt siste forsøk privat, men får ikke innsett før tidligst juni siden jeg går på en hard antibiotika (har 82 dager igjen). Kan gå på dem under stimulering men ikke når jeg er gravid men det går fint, må vente på mensen uansett og det kan ta noen måneder😂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Heisann! Vi sendte inn henvisning for ca en måned siden, og ser at den står som vurdert hos Riksen nå, så vidt jeg skjønner betyr det at vi skal få tildelt time. Noen som vet omtrent hvor lang ventetid det er? Vi har embryo på frys fra sist om det har noe å si.

Anonymkode: 54fbc...3c7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Saschi skrev (På 7.4.2024 den 12.56):

Så bra! Hvorfor skal du ta gonapeptyl? Er det nedregulering? Jeg krysser fingrene for at dette forsøket så kommer gullegget for begge to ❤️ 

Jeg er på min 4 dag med stimulering, men kjenner det er et tveegget sverd. Dette blir mitt siste forsøk privat, men får ikke innsett før tidligst juni siden jeg går på en hard antibiotika (har 82 dager igjen). Kan gå på dem under stimulering men ikke når jeg er gravid men det går fint, må vente på mensen uansett og det kan ta noen måneder😂

Har ikke fulgte med her ser jeg 😅

Gonapeptyl er for nedregulering ja, i stedet for synarela. Er så mye lettere! Synarela er nesespray man tar 3 ganger om dagen, gonapeptyl er en sprøyte hver morgen. Kjempe greit!

Hvordan går det med deg nå? Høres heftig ut med en sånn antibiotika-kur, hvorfor går du gjennom det?💕
 
Blir forhåpentligvis innsett i juni her også 🙂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Heisann! Vi sendte inn henvisning for ca en måned siden, og ser at den står som vurdert hos Riksen nå, så vidt jeg skjønner betyr det at vi skal få tildelt time. Noen som vet omtrent hvor lang ventetid det er? Vi har embryo på frys fra sist om det har noe å si.

Anonymkode: 54fbc...3c7

Ventetiden på fryseforsøk pleier ikke å være så lang, så dere kommer nok i gang etter de har sommerstengt en gang, tenker jeg 🙂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...