Gå til innhold

❤️ Prøverør 2024 ❤️

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Dogmom14 skrev (21 minutter siden):

Hei, liten status fra meg. Tok første blodprøve på tirsdag som viste hcg på 28 og fikk positive graviditetstester. Jeg har aldri vært gravid tidligere og googlet meg ihjel om hcg nivåer som er "normalt". Jeg fikk en dårlig følelse når jeg "bare" fikk 28 og samtalen med klinikken dagen etter bekreftet delvis magefølelsen. Ble satt opp for ny blodprøve i dag og resultatet var hcg på 19. Så da er det vel kjemisk? 💔 Er innstilt på at blødning kommer rett rundt hjørnet. 

Åååh 💔    Det var trist 💔❤️   Sender mange klemmer 🌹    Ja det er da kjemisk 🌹❤️💔

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Idapida567 skrev (4 timer siden):

Aiii… Så leit… Vi har innsett nr 2 neste uke (om den overlever opptining). 

Gjorde dere samme denne gang? Mtp medisiner? 

forrige runde hadde jeg kun Lutinus. Bad om ovitrelle denne runden så er sikre på el. 

Alt var likt, ja. Vi har eggdonasjon, så det er sikkert noen forskjeller. På siste forsøk skal jeg be dem sette meg på hva som helst som kan øke sjansene. Har gått på Progynova og Prolutex på de to første forsøkene. Håper så inderlig at det siste forsøket sitter, men vet ikke om sjansene øker eller reduseres for hvert forsøk som ikke går. 
Har fått svar på blodprøven også, nivå under 5. 

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helene90 skrev (1 time siden):

Åååh 💔    Det var trist 💔❤️   Sender mange klemmer 🌹    Ja det er da kjemisk 🌹❤️💔

Det var veldig trist å lese ❤️ Alle varme tanker ❤️

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor vil ikke kroppen min?!? I oktober fikk vi ut mange egg og endte med 6 blasto på frys med exelent karakter. Fikk svar positiv i går kveld (kan det være otrivelle 12 døgn etter?), men negativ i dag. Legen forstår ikke helt hvorfor jeg ikke er gravid til nå sier han, da kvaliteten er så god. Får både dobbelt av progesteron, klexane og albyl-e...blir knust hver gang 😔

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

baby24*håper* skrev (15 minutter siden):

Hvorfor vil ikke kroppen min?!? I oktober fikk vi ut mange egg og endte med 6 blasto på frys med exelent karakter. Fikk svar positiv i går kveld (kan det være otrivelle 12 døgn etter?), men negativ i dag. Legen forstår ikke helt hvorfor jeg ikke er gravid til nå sier han, da kvaliteten er så god. Får både dobbelt av progesteron, klexane og albyl-e...blir knust hver gang 😔

💔💔  Så leit å høre.. 🌹 

Ang Ovitrelle- det kan skje hos noen at den henger igjen lengre enn 10 dager. 

Kjemisk virker kansje litt rart også med positiv en dag og negativ neste - men det skjer jo det også 💔❤️ 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helene90 skrev (2 timer siden):

💔💔  Så leit å høre.. 🌹 

Ang Ovitrelle- det kan skje hos noen at den henger igjen lengre enn 10 dager. 

Kjemisk virker kansje litt rart også med positiv en dag og negativ neste - men det skjer jo det også 💔❤️ 

Ok, mulig ovitrellen da...leste at den satt maks 10 dager, men finnes jo alltid unntak. Har offisiell testdag på søndag, men tenker at håpet er ute for denne runde siden det ikke er antydning til strek. Tok en til test, tilfelle den første idag var dårlig, men den var nok ikke det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei, er det noen som har erfaring med dette - vi har brukt opp embryoene våre på frysen, siste negative forsøk nå denne uken (offentlig, Riksen), og må da igang med nytt ferskforsøk. Vet dere noe om man må ha noe nye undersøkelser eller samtale osv., eller settes man bare i kø til fersk? Og vet noen noe om ventetid på fersk nå?

Anonymkode: c6473...d31

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser det har vært flere triste utfall i det siste og føler med dere alle💔

Vi fikk beskjed i går at vi kan gå i gang med vårt første IVF-forsøk om 2mnd. Har lest det som leses kan om prosessen og alt det innebærer, men lurer på hvordan tiden før og etter innsett var for dere? Hadde dere bivirkninger av medisinene og hvordan var formen underveis? Har så mange spørsmål at jeg ikke vet hvor jeg skal begynne en gang. Lurer også på hvordan man føler seg med medisiner, uttak, innsett osv med tanke på jobb? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Hei, er det noen som har erfaring med dette - vi har brukt opp embryoene våre på frysen, siste negative forsøk nå denne uken (offentlig, Riksen), og må da igang med nytt ferskforsøk. Vet dere noe om man må ha noe nye undersøkelser eller samtale osv., eller settes man bare i kø til fersk? Og vet noen noe om ventetid på fersk nå?

Anonymkode: c6473...d31

Trenger ikke nye undersøkelser eller samtale før nytt ferskforsøk, er bare å melde inn mens og avtale nytt forsøk. Vi ba derimot om en oppfølgingssamtale, fordi vi hadde behov for å snakke om flere ting. Etter hva jeg har forstått er det lenger ventetid enn vanlig nå, pga den planlagte flyttingen til Ullevål stadion. Jeg har nylig vært gjennom en MA, og neste steg er nytt ferskforsøk. Fikk beskjed om at jeg kommer til å måtte vente 3 måneder fra jeg melder inn neste mens pga aborten, så vet ikke hva vanlig ventetid er nå. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Thehaa skrev (3 timer siden):

Vi fikk beskjed i går at vi kan gå i gang med vårt første IVF-forsøk om 2mnd. Har lest det som leses kan om prosessen og alt det innebærer, men lurer på hvordan tiden før og etter innsett var for dere? Hadde dere bivirkninger av medisinene og hvordan var formen underveis? Har så mange spørsmål at jeg ikke vet hvor jeg skal begynne en gang. Lurer også på hvordan man føler seg med medisiner, uttak, innsett osv med tanke på jobb? 

Bivirkninger etc er kjempe individuelt. 

Noen reagerer mye, andre merker knapt noe som helst. Hvilke medikamenter og dose spiller også en rolle her. 

Jeg hadde lite til ingen bivirkninger under stimulering - noe oppblåst. Etter innsett hadde jeg litt bivirkninger av progesteron støtten, men ikke nevneverdig mye - oppblåst, lett hodepine.. 

Eneste fravær fra jobb var uttaksdag og innsettsdag. Fravær fra jobb vil også være individuelt.. 

Egentlig er hele prosessen /reaksjoner/ bivirkninger /behov  100% individuelt. 

Masse lykke til 🌹

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Thehaa skrev (20 timer siden):

Som Helene90 skriver, så er det veldig individuelt. 

Jeg personlig hadde det bedre enn vanlig mentalt når jeg fikk medisinene fra mens og frem til egguttak (skulle tro jeg trengte påfyll 😅) , men fikk veldig mange graviditetsymptomer av progesteronen. Da vi skulle ha fryseforsøket nå så fikk jeg kun eggløsningsprøyte å den tippet det mentale over i det negative i noen dager. Fått litt symptomer av progesteronen, men minimalt i forhold til sist gang. Så det er nok individuelt fra gang til gang også, hvertfall hos noen. Uttak var ubehagelig, hjalp å puste kontrollert. Innsett var kjapt og fint begge ganger 😊

Masse lykke til ❤️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Under dette forsøket så røk den første tidlig testen på flere år, rett og slett fordi jeg har vært så ekstremt dårlig.. Foretrekker helst å vente til testdag på klinikken men jaja.. 😉 Offesiell test dag på Torsdag, spent på hva hcg ligger på denne gangen. Har pleid å ha sterkere og mer symptomer når hcg er høy tidlig.. Og jeg har absolutt det denne gangen 😉🌹  

Lykke til alle sammen 🌹 Håper alle lykkes i år ❤️  🤞🤞 for at det går hele veien denne gangen, hvis ikke så ses vi plutselig 🌹

• Hjerte 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei! ❤️

Vi begynte å prøve i juni 2022, fikk henvisning til offentlig fertilitetsklinikk i september, første samtale i november og oppstart noen dager etter (Porsgrunn).

Vi fikk beskjed om at jeg har lav eggresereve, selv om jeg bare er 29 år.

Jeg har en sønn fra tidligere forhold, som er 9 år. Mannen har ingen barn.

Har hatt en spontanabort i uke 10, og minst 6 kjemiske.

Har hatt et ferskforsøk, og nettopp satt inn første frosne. Har 2 til på frys. De sa det var veldig høy kvalitet på embryoene, så krysser fingrene. 🤞🏼

• Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei! Har hatt mitt første IVF-forsøk nå, og synes alt har gått så fint, men nå begynner snart den lange ventingen på testdag. Bruker dere å teste før, eller vente til testdag? Tenker vel egentlig at det beste er å vente, men kjenner allerede at det kommer til å bli 2 lange uker... 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

kanidke skrev (45 minutter siden):

Hei! Har hatt mitt første IVF-forsøk nå, og synes alt har gått så fint, men nå begynner snart den lange ventingen på testdag. Bruker dere å teste før, eller vente til testdag? Tenker vel egentlig at det beste er å vente, men kjenner allerede at det kommer til å bli 2 lange uker... 

Er på mitt 8 innsett, og først denne gangen har jeg testet før testdag 😂🙈 Ellers har jeg alltid ventet til testdag, men testet hjemme etter Blodprøven, slik at jeg har vist svaret før de ringer med svar. 

Veldig mange tester tidlig. Dersom du har benyttet Ovitrelle og vil teste tidlig, ville jeg rådet deg til å teste fra nå, for å teste ut Ovitrelle. De sier den sitter i opptil 10 dager, men vet om mange hvor den har sittet i kroppen lengre. 

Dersom du ikke har benyttet Ovitrelle og vil teste tidlig, vær mentalt forberedt på falske negative tester og potensialet for å oppdage eventuell kjemisk graviditet som forsvinner før testdag ❤️  

Det går helt fint å teste tidlig, men viktig med mental forberedelse på hva det kan gjøre med hodet ditt ❤️

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helene90 skrev (1 time siden):

Er på mitt 8 innsett, og først denne gangen har jeg testet før testdag 😂🙈 Ellers har jeg alltid ventet til testdag, men testet hjemme etter Blodprøven, slik at jeg har vist svaret før de ringer med svar. 

Veldig mange tester tidlig. Dersom du har benyttet Ovitrelle og vil teste tidlig, ville jeg rådet deg til å teste fra nå, for å teste ut Ovitrelle. De sier den sitter i opptil 10 dager, men vet om mange hvor den har sittet i kroppen lengre. 

Dersom du ikke har benyttet Ovitrelle og vil teste tidlig, vær mentalt forberedt på falske negative tester og potensialet for å oppdage eventuell kjemisk graviditet som forsvinner før testdag ❤️  

Det går helt fint å teste tidlig, men viktig med mental forberedelse på hva det kan gjøre med hodet ditt ❤️

Takk for svar ♥️ Jeg har testet mye fra før i naturlig syklus (har 1 barn fra før som er hjemmelaget og prøvd en stund hjemme på barn nr 2 😅), men kjenner at jeg ikke helt orker det nå. Så frister å vente til testdag selv om det føles veldig lenge til. Jeg har tatt Ovitrelle, men den burde vel være ute etter 16 dager når testdag er? 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
kanidke skrev (1 minutt siden):

Takk for svar ♥️ Jeg har testet mye fra før i naturlig syklus (har 1 barn fra før som er hjemmelaget og prøvd en stund hjemme på barn nr 2 😅), men kjenner at jeg ikke helt orker det nå. Så frister å vente til testdag selv om det føles veldig lenge til. Jeg har tatt Ovitrelle, men den burde vel være ute etter 16 dager når testdag er? 

Ja til testdag er den ute 👍😉 

Masse lykke til 🤞🌹 

Anonymkode: 89a93...be6

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

kanidke skrev (13 minutter siden):

Til test dag vil den være ute ja - så absolutt 🤞 De 2 ukene er tortur. Ta en dag av dagen du.. Enten så tester du tidlig, eller så venter du 😉 

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei jenter 😃 hvor lenger har dere symptomer/bivirkninger etter stopp av progesteron? Denne kvalmen vil ingen ende ta 🤢 negativ test, så må være den som er grunnen...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ble gravid uten IVF (med letrozol) nå i januar, men det ble spontanabort så jeg må vente et halvt år til på IVF nå sier de fordi det betyr jo at det kan gå uten IVF. Det er litt kjipt når vi i utgangspunktet kunne ha oppstart snart, men samtidig har vi øynet et håp om at det faktisk kan gå uten IVF dette her. 

Anonymkode: 9efda...04e

• Hjerte 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...