AnonymBruker Skrevet 16. februar #201 Del Skrevet 16. februar MariaIsabel skrev (2 timer siden): Sterk positiv 11 dager etter innsett (fryseforsøk) 🥹❤️ Gratulerer så mye. Men vennligst slett innlegget ditt da du bryter trådens regler. Anonymkode: 17f98...b4a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. februar #202 Del Skrevet 16. februar AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Gratulerer så mye. Men vennligst slett innlegget ditt da du bryter trådens regler. Anonymkode: 17f98...b4a Nei det gjør det ikke. Man skal ikke poste bilder av tester. Ingenting tilsier at man ikke kan opplyse om vellykket forsøk. Anonymkode: 89a93...be6 3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. februar #203 Del Skrevet 16. februar AnonymBruker skrev (58 minutter siden): Nei det gjør det ikke. Man skal ikke poste bilder av tester. Ingenting tilsier at man ikke kan opplyse om vellykket forsøk. Anonymkode: 89a93...be6 Kommer kanskje an på hva man tenker «graviditetsoppdateringer» innebærer😅 Anonymkode: 1550c...fe7 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. februar #204 Del Skrevet 16. februar AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Kommer kanskje an på hva man tenker «graviditetsoppdateringer» innebærer😅 Anonymkode: 1550c...fe7 Å informere om at et forsøk er vellykket i et forum for prøverør. Gruppen heter faktisk Prøverør 2024. burde være en selvfølge at er greit. Videre oppdateringer er noe annet. Skal man stenge ute alle som er prøvere men ikke prøverør også da eller? Anonymkode: 89a93...be6 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hjertefisk Skrevet 16. februar #205 Del Skrevet 16. februar Synes det er fint å høre når andre som går igjennom denne tunge reisen, klarer å bli gravide. Gir håp og optimisme. Synes det er fint, jeg. Vi vet alle at det ikke har vært lett. Å lese om en graviditet i en IVF tråd er veldig annerledes enn andre graviditetstråder her inne, som jeg nå skyr som pesten fordi det virker som om de har det alt for lettvint. Klarer bare ikke relatere til de folka lengre hehe 😛 5 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Neutral90 Skrevet 16. februar #206 Del Skrevet 16. februar AnonymBruker skrev (5 timer siden): Kommer kanskje an på hva man tenker «graviditetsoppdateringer» innebærer😅 Anonymkode: 1550c...fe7 Jeg tror jeg forstår hva du mener, noen år siden var det en bruker som la ut ukentlige oppdatering om graviditet fra pos test til fødsel og det ble aldeles for mye for meg i alle fall 😅 personlig tenker jeg helt greit å dele at man har lykkes, det blir jo helsvart om tråden bare skal være om prosess... 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cassandra95 Skrevet 16. februar #207 Del Skrevet 16. februar MariaIsabel skrev (9 timer siden): Sterk positiv 11 dager etter innsett (fryseforsøk) 🥹❤️ Gratulerer! Så gøy å lese at IVF funker når man skal inn i prosessen selv. Gir håp 🥰 1 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MariaIsabel Skrevet 16. februar #208 Del Skrevet 16. februar Takk for gratulasjoner ❤️ Jeg synes selv det har vært positivt å høre om andre som lykkes før jeg lyktes selv, da det ga håp. ❤️ Jeg ønsket selvsagt ikke at noen skulle få vonde følelser av det, og beklager hvis noen reagerte slik. ❤️ Jeg tolket reglene som at man ikke skulle dele videre oppdateringer og slikt, og ikke legge ut sånne "er denne positiv?"-innlegg av tester. Om det var feil, så beklager jeg, men det ser ut til at det er flere som også tolker det slik. 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
luv Skrevet 16. februar #209 Del Skrevet 16. februar Et hjertesukk fra meg.. Jeg syns denne venting og uvissheten er mye tyngre og vanskeligere å håndtere enn jeg var forberedt på. På tross av alle erfaringer jeg både hørte og leste fra andre så trodde jeg (av en eller annen grunn) at dette ikke kom til å være SÅ vanskelig. Sikkert naivt. Nå føles det som at jeg kommer til å melde mens for evig.. Fikk resepter på medisiner for to uker siden, så vi fikk et nytt håp. Jeg skrev en ny dialogmelding på tirsdag og spurte om de kunne gi oss svar på om jeg kunne begynne neste mens eller ikke. Det er utrolig slitsomt å ikke vite om det blir denne syklusen eller ikke. Hver måned.. syns det er rart de ikke kan gi oss en dato/måned vi kan forholde oss til. Jeg er imponert over hvor sterke dere som har vært i dette så lenge som jeg ser at mange av dere dessverre har vært. Hodet jobber overtid i kveld så jeg måtte bare få ut litt.. 4 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Emmis98 Skrevet 16. februar #210 Del Skrevet 16. februar Hei❤️ Skal igang med IVF, men har møtt på utfordringer med stoffskiftet. Har for høy TSH. Begynte på lav dose da tsh var 3,6, men den hadde økt opp til 4,2 ved forrige måling… Det var en skikkelig kjip beskjed og nå blir det nokk ikke noe forsøk før etter påsken, men alt avhenger av TSH målingene. Fikk trippel dose med levaxin så håper virkelig det skal få ned nivåene. Må være under 2 har jeg fått beskjed om.. Man blir bare så fortvilet av all venting, når man endelig skal få begynne oppstår et nytt problem. Er det noen her som har noen erfaringer med dette og IVF? 😊 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
samantha93 Skrevet 16. februar #211 Del Skrevet 16. februar (endret) kanidke skrev (På 16.2.2024 den 8.25): Tusen takk for motivasjon ♥️ Litt usikker på rd, men hadde uttak mandag forrige uke og innsett torsdag. Så har tenkt at jeg er ca DPO 11 i dag? Jeg fikk faktisk positiv 1-2 uker med cb digital med ukesindikator i dag. Men ser egentlig ingen økning på babyplan vanlige strimler. Så vet ikke helt hva jeg skal tro 😅de er svaake. Hadde negativ digital i går. Om du allerede har testet positivt så er du nok gravid. Gratulerer 😃 Svært sjeldent at det viser falsk positiv. Alle graviditetstester har ulike målinger når det kommer til hcg. Så kan være babyplan strimlene krever litt høyere hcg. Men om det er svaak positiv strek så er det en positiv strek uansett. Mine tester var også veeeldig svake frem til dag 11. Først da turte jeg å endelig tro på at de faktisk var positive 😄 Endret 17. februar av samantha93 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. februar #212 Del Skrevet 17. februar AnonymBruker skrev (På 13.2.2024 den 16.27): Hei dere, går mot at jeg havner i denne gruppen etterhvert. Henvisningen til IVF blir sendt til Oslo universitetssykehus denne uken. Er det noen som nylig har blitt henvist, eller som er i behandling som kan si noe om ventetiden i Oslo for tiden? 🥰 Ser det står 16 uker på HelseNorge sin oversikt, er dette ventetiden til forsamtalen, eller til selve behandlingen er i gang? Regner med jeg får mer info i innkallingsbrevet, men er så spent på hva som skal skje videre.. ☺️ Anonymkode: 95372...ebf Hei, jeg ble henvist i aug23 og fikk time til forsamtale etter bare 4 uker (sept23). Oppstart behandling ble deretter to sykluser senere, så altså desember og uttak ble gjort i januar😊 jeg er ganske positivt overrasket over at det gikk såpass fort som det gjorde, hadde hørt historier om både 6 og 9 måneder ventetid. Anonymkode: b9482...aae Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. februar #213 Del Skrevet 17. februar samantha93 skrev (6 timer siden): Hvis du hadde innsett forrige torsdag så er du bare på rugedag 8 idag. Dpo 1 regnes for første dag etter innsett. Å om du allerede har testet positivt så er du nok gravid. Gratulerer 😃 Svært sjeldent at det viser falsk positiv. Alle graviditetstester har ulike målinger når det kommer til hcg. Så kan være babyplan strimlene krever litt høyere hcg. Men om det er svaak positiv strek så er det en positiv strek uansett. Mine tester var også veeeldig svake frem til dag 11. Først da turte jeg å endelig tro på at de faktisk var positive 😄 Du blander DPO og DPT. Dpo = days past ovulation. Dpt = days past transfer. Setter man inn en blasto er man allerede 5dpo. Dagen etter innsett er man 6dpo1dpt. kanidke skrev (22 timer siden): Tusen takk for motivasjon ♥️ Litt usikker på rd, men hadde uttak mandag forrige uke og innsett torsdag. Så har tenkt at jeg er ca DPO 11 i dag? Jeg fikk faktisk positiv 1-2 uker med cb digital med ukesindikator i dag. Men ser egentlig ingen økning på babyplan vanlige strimler. Så vet ikke helt hva jeg skal tro 😅de er svaake. Hadde negativ digital i går. Uttaket er på eggløsningsdagen. Dagen etter uttak = 1dpo. Dagen etter innsett = 1dpt. Anonymkode: 49fe1...797 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. februar #214 Del Skrevet 17. februar kanidke skrev (22 timer siden): Tusen takk for motivasjon ♥️ Litt usikker på rd, men hadde uttak mandag forrige uke og innsett torsdag. Så har tenkt at jeg er ca DPO 11 i dag? Jeg fikk faktisk positiv 1-2 uker med cb digital med ukesindikator i dag. Men ser egentlig ingen økning på babyplan vanlige strimler. Så vet ikke helt hva jeg skal tro 😅de er svaake. Hadde negativ digital i går. Så det stemmer at du var 11dpo da du skrev dette innlegget. 😊 Anonymkode: 49fe1...797 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
luv Skrevet 17. februar #215 Del Skrevet 17. februar Mye frustrasjon om dagen.. Jeg våknet i dag til melding på helsenorge om at vi kke får startet før vi har vært på fødeavdelingen for prekonsepsjonell veiledning. (Jeg har crohns) Det har visstnok skjedd en feil da de hadde henvist oss i høst og vi har trodd vi har hatt den timen. Vi har hatt to timer på fødeavdelingen før jul, hvor vi bla ble fortalt om risiko ved forløsning og at den måtte planlegges på Ullevål. Dette var visstnok ikke den prekonsepsjonelle samtalen de hadde henvist oss til likevel. Nå må vi vente på timen 8.3 før de vil "planlegge behandling". En time vi kunne hatt for lenge siden (mens vi likevel ventet). Jeg har også skrevet tydelig til dem, etter vi var på fødeavdelingen i desember, at vi (som jo ikke vet hva en prekonsepsjonell veiledning skal innholde) ikke vet om det er det vi hadde. Dette skrev jeg flere ganger nettopp fordi jeg ikke ville oppleve flere utsettelser pga misforståelser. Først nå på mandag fant de ut at vi ikke hadde blitt henvist til rett samtale og ny henvisning ble sendt.. I dag fikk jeg endelig svar på om vi må vente til den er over eller ikke. Og det må vi. Det føles som mye unødvendig rot. Jeg er sliten av alle opp-, men mest nedturer vi har hatt det siste året og vi har ikke engang begynt behandlingen.. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hjertefisk Skrevet 17. februar #216 Del Skrevet 17. februar Ultralydkontroll på dag 10 i dag, og plutselig hadde det poppet opp 3 ekstra follikler! Så nå har jeg 10 follikler mellom 12-20mm. 8 av de vokser jevnt og fint, og 2 av de er små på rundt 12mm. Jeg klarer ikke tro det jeg ser. Jeg som hadde så forferdelig dårlig AMH/FSH. Hadde aldri forventet at det skulle gå så bra. 😭 Egguttak skjer på tirsdag. Så får vi bare se hvor mange av dem som overlever. Jeg vet jo at jeg med min høye FSH ikke kan forvente at det er så bra kvalitet på dem... 🥲 1 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Vameam96 Skrevet 17. februar #217 Del Skrevet 17. februar Yogasoul skrev (På 14.2.2024 den 12.54): Heia. Hvordan gikk det med egguttak? Håper formen er bra 🤞hvilke medisiner brukte du for stimulering? Du har sikkert nevnt det tidligere 😇🙏 Hei! Gikk veldig fint. 14 egg ut og 13 befruktet. 4 stk utviklet seg til blasto. En inn idag og 3 på frys🙏🏻 Jeg gikk på gonal-f og fyremadel. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. februar #218 Del Skrevet 17. februar Da fikk jeg negativt svar i dag også 😢 tok en test i kveld, tisset en time før jeg tok testen. Veit jo man skal teste med morgenurin. Tror dere det er noe vits i å teste en ekstra gang på testdato 19 ? Anonymkode: 6c72e...383 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
samantha93 Skrevet 17. februar #219 Del Skrevet 17. februar AnonymBruker skrev (16 timer siden): Du blander DPO og DPT. Dpo = days past ovulation. Dpt = days past transfer. Setter man inn en blasto er man allerede 5dpo. Dagen etter innsett er man 6dpo1dpt. Uttaket er på eggløsningsdagen. Dagen etter uttak = 1dpo. Dagen etter innsett = 1dpt. Anonymkode: 49fe1...797 Det stemmer det, tullet litt og blandet sammen dpo og dpt når jeg skrev innlegget i går natt. Sorry 🙄 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
kanidke Skrevet 18. februar #220 Del Skrevet 18. februar AnonymBruker skrev (12 timer siden): Da fikk jeg negativt svar i dag også 😢 tok en test i kveld, tisset en time før jeg tok testen. Veit jo man skal teste med morgenurin. Tror dere det er noe vits i å teste en ekstra gang på testdato 19 ? Anonymkode: 6c72e...383 Føler med deg ♥️ Tenker selv at jeg uansett skal teste på testdagen uavhengig av tester i dagene før Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå