Cassandra95 Skrevet 13. februar #181 Del Skrevet 13. februar Verdens dummeste spørsmål 😅 I forbindelse med adresseskjema og oppstart til IVF, ber de om «bilde». Ikke mer info enn det. Hva mener de med det? Et bilde av oss som par? Selfie? 😂 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Skogsjente Skrevet 13. februar #182 Del Skrevet 13. februar Cassandra95 skrev (29 minutter siden): Verdens dummeste spørsmål 😅 I forbindelse med adresseskjema og oppstart til IVF, ber de om «bilde». Ikke mer info enn det. Hva mener de med det? Et bilde av oss som par? Selfie? 😂 Vi sendte bryllupsbilde av oss 😅 Da hadde Porsgrunn klippet ut ansiktet til hver av oss, og lagt på hver sin profil. Så både selfie og bilde sammen funker sikkert ☺️ Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Helene90 Skrevet 13. februar #183 Del Skrevet 13. februar Cassandra95 skrev (32 minutter siden): Verdens dummeste spørsmål 😅 I forbindelse med adresseskjema og oppstart til IVF, ber de om «bilde». Ikke mer info enn det. Hva mener de med det? Et bilde av oss som par? Selfie? 😂 Det fikk vi beskjed om å bare droppe 😂 Stusset over det selv, så spurte klinikken 😂 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cassandra95 Skrevet 13. februar #184 Del Skrevet 13. februar Skogsjente skrev (53 minutter siden): Vi sendte bryllupsbilde av oss 😅 Da hadde Porsgrunn klippet ut ansiktet til hver av oss, og lagt på hver sin profil. Så både selfie og bilde sammen funker sikkert ☺️ Takk til dere begge for svar! Da la jeg ved bryllupsbilde 😅 Jeg sa også at jeg gjerne legger meg på ringeliste. Noen som vet om det er noe sannsynlighet for det? Saken er at jeg kan rekke et forsøk til «naturlig» med provera/letrozol/ovitrelle/cyclogest 😅 Men er redd for starte, også plutselig kan jeg slippe til tidligere. Eller får en SA, også må jeg vente lengre før jeg får gå i gang. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. februar #185 Del Skrevet 13. februar Hei dere, går mot at jeg havner i denne gruppen etterhvert. Henvisningen til IVF blir sendt til Oslo universitetssykehus denne uken. Er det noen som nylig har blitt henvist, eller som er i behandling som kan si noe om ventetiden i Oslo for tiden? 🥰 Ser det står 16 uker på HelseNorge sin oversikt, er dette ventetiden til forsamtalen, eller til selve behandlingen er i gang? Regner med jeg får mer info i innkallingsbrevet, men er så spent på hva som skal skje videre.. ☺️ Anonymkode: 95372...ebf Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
kanidke Skrevet 13. februar #186 Del Skrevet 13. februar Fortsatt noen dager til testdag, og kjenner at motivasjonen faller 😕 Har fått akkurat samme symtomer jeg får hver måned før jeg får mensen. Har vært gravid før og da hadde jeg helt annerledes symptomer, men vet samtidig at medisinene kan tulle med kroppen. Så er det noen som har hatt annerledes symptomer i en IVF-graviditet kontra en umedisinert? Om det gir mening 😅 har lyst til å holde motet oppe men det er vanskelig. Har hatt ferskforsøk med kort protokoll 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. februar #187 Del Skrevet 13. februar Da er jeg ruger av en blasto igjen. Etter 7 negative innsett offentlig over 3 år, 2 kjemiske og en MA privat det siste året så er jeg faktisk ganske håpefull denne gangen. På tross av en gradering 5BB, som bare er average og ikke engang good. Håper så inderlig at denne sitter, tanken om ny ventetid og nytt uttak blir for overveldende akkurat nå. Så jeg velger å være positiv til det motsatte er bevist. Det blir noen seige dager fremover, men forhåpentligvis verdt det. 🥰 Anonymkode: 49fe1...797 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. februar #188 Del Skrevet 14. februar AnonymBruker skrev (13 timer siden): Da er jeg ruger av en blasto igjen. Etter 7 negative innsett offentlig over 3 år, 2 kjemiske og en MA privat det siste året så er jeg faktisk ganske håpefull denne gangen. På tross av en gradering 5BB, som bare er average og ikke engang good. Håper så inderlig at denne sitter, tanken om ny ventetid og nytt uttak blir for overveldende akkurat nå. Så jeg velger å være positiv til det motsatte er bevist. Det blir noen seige dager fremover, men forhåpentligvis verdt det. 🥰 Anonymkode: 49fe1...797 Krysser fingrer og tær for at den sitter ddenne gangen 🤞🏻❤️ Sa legen gradering eller måtte du spør? jeg er på innsett nr 2 med blastocyst nå (rugedag 8). Legen var så entusiastisk over hvor fint «egget» var (noe han ikke sa ved forrige innsett). Så, når sykepleieren også kommenterte dette, måtte jeg spør om gradering. Men fikk bare til svar at den var «svært god». Anonymkode: 14d8e...4fe Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Yogasoul Skrevet 14. februar #189 Del Skrevet 14. februar On 2/9/2024 at 5:23 PM, Vameam96 said: Har nå vært på ultralyd etter 8 dager med stimulering. Endometrium på 11mm. 11 folliker over 10mm alt fra 12-18 mm. Klar for egguttak på Mandag. Dette blir spennende 😁 dette er vårt første forsøk. Heia. Hvordan gikk det med egguttak? Håper formen er bra 🤞hvilke medisiner brukte du for stimulering? Du har sikkert nevnt det tidligere 😇🙏 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. februar #190 Del Skrevet 14. februar AnonymBruker skrev (På 13.2.2024 den 16.27): Hei dere, går mot at jeg havner i denne gruppen etterhvert. Henvisningen til IVF blir sendt til Oslo universitetssykehus denne uken. Er det noen som nylig har blitt henvist, eller som er i behandling som kan si noe om ventetiden i Oslo for tiden? 🥰 Ser det står 16 uker på HelseNorge sin oversikt, er dette ventetiden til forsamtalen, eller til selve behandlingen er i gang? Regner med jeg får mer info i innkallingsbrevet, men er så spent på hva som skal skje videre.. ☺️ Anonymkode: 95372...ebf Ble henvist for snart to år siden, og da stod det 12 ukers ventetid på Helse-Norge. Ble henvist i mars, fikk oppstartssamtale i september og første forsøk i månedsskifte februar/mars året etter. Så ikke stol helt på de 16 ukene😅 vet dog ikke hvordan det er der nå, men måtte vente helt fra mars til august igjen for fryseforsøk, og etter negativt forsøk i august trodde de ikke jeg kunne få nytt fryseforsøk før januar. Så vi ga opp riksen og gikk privat før jul. Så belag deg på lang ventetid og mye venting 😅 Anonymkode: 06da8...1c9 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. februar #191 Del Skrevet 15. februar Hiver meg på her 🙈 litt sent i runden. Har test dag 19 februar. Satt inn blastocyst. Føler absolutt ingen symptomer, bortsett fra stikninger helt nederst på siden i magen, litt vondt i korsryggen. Tror selvfølgelig at alt håp er ute 😩😩 Anonymkode: 6c72e...383 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
samantha93 Skrevet 15. februar #192 Del Skrevet 15. februar Hjertefisk skrev (På 12.2.2024 den 14.04): Første ultralyd i dag og legen så 7 follikler på syklusdag 5. Med tanke på min sørgelige AMH var jeg egentlig fornøyd med hva jeg så på skjermen. Foreløpig ser det ut til at de vokser sånn passe jevnt. Et par var på 12mm og de andre rundt 10mm-ish. Ber til alle himmelgudene om at de fortsetter å vokse i samme tempo! Noen som vet om det er vanlig at folliklene vokser jevnt i starten, for så å vokse ujevnt? At noen stopper opp? Pessimisten i meg vil gjerne vite hva som er realistisk å forvente. 😐 Til meg fant de 11 follikler under de første ultralydene, men mange sluttet og vokse og falt ifra til neste ultralyd. Jeg ble ganske skuffet når de kun fikk ut 4 egg. Men, til min store overraskelse så ble alle befruktet og nådde blastocyst stadiet. Alle 4 ble fryst ned, og jeg ble gravid på første egginnsett og er idag 13 uker på vei. (Etter å ha prøvd på egen hånd i over 10 år å bli gravid med sambo. Uforklarlig infertilitet) Så kvalitet før kvantitet som legene på sykehuset sa. Noen får ut kanskje 20 egg, der bare 2-3 når blastocyst stadiet og er gode nok til innsett. Noen gang er alle av dårlig kvalitet tiltross for mange egg. Mens noen kanskje får ut bare 5 hvor de fleste er av god kvalitet. Så prøv å ikke stress for mye med det. Lykke til 🙂 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
samantha93 Skrevet 15. februar #193 Del Skrevet 15. februar AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Hiver meg på her 🙈 litt sent i runden. Har test dag 19 februar. Satt inn blastocyst. Føler absolutt ingen symptomer, bortsett fra stikninger helt nederst på siden i magen, litt vondt i korsryggen. Tror selvfølgelig at alt håp er ute 😩😩 Anonymkode: 6c72e...383 Jeg ble gravid med blastocyst. Klarte ikke å holde meg til testdato, så testet jevnlig fra rugedag 5. 😅 Første positiv test ble 8 rugedag. Og eneste symptomene jeg da kjente på var stikninger nederst i magen. Så ikke mist håpet, krysser fingrene for at den sitter hos deg 😀 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
kanidke Skrevet 15. februar #194 Del Skrevet 15. februar kanidke skrev (På 13.2.2024 den 18.43): Fortsatt noen dager til testdag, og kjenner at motivasjonen faller 😕 Har fått akkurat samme symtomer jeg får hver måned før jeg får mensen. Har vært gravid før og da hadde jeg helt annerledes symptomer, men vet samtidig at medisinene kan tulle med kroppen. Så er det noen som har hatt annerledes symptomer i en IVF-graviditet kontra en umedisinert? Om det gir mening 😅 har lyst til å holde motet oppe men det er vanskelig. Har hatt ferskforsøk med kort protokoll Kan svare meg selv her, siden jeg tenkte at jeg uansett kunne teste i går siden det kom til å være negativt. Fikk en veldig svak strek på testen. Innenfor tidsvinduet men den brukte lang tid på å komme opp. Jeg syntes den var altfor svak selv om det fortsatt er tidlig. I dag var den egentlig ikke noe sterkere. Regner med at det er en god sjanse for at det ikke blir noe av. Er vel en grunn til at man skal vente på testdagen... 😊 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. februar #195 Del Skrevet 15. februar samantha93 skrev (12 timer siden): Jeg ble gravid med blastocyst. Klarte ikke å holde meg til testdato, så testet jevnlig fra rugedag 5. 😅 Første positiv test ble 8 rugedag. Og eneste symptomene jeg da kjente på var stikninger nederst i magen. Så ikke mist håpet, krysser fingrene for at den sitter hos deg 😀 Får virkelig håpe jeg tar feil 😩 nå er jeg på rugedag 6 å jeg føler meg helt normal Anonymkode: 6c72e...383 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
samantha93 Skrevet 16. februar #196 Del Skrevet 16. februar kanidke skrev (14 timer siden): Kan svare meg selv her, siden jeg tenkte at jeg uansett kunne teste i går siden det kom til å være negativt. Fikk en veldig svak strek på testen. Innenfor tidsvinduet men den brukte lang tid på å komme opp. Jeg syntes den var altfor svak selv om det fortsatt er tidlig. I dag var den egentlig ikke noe sterkere. Regner med at det er en god sjanse for at det ikke blir noe av. Er vel en grunn til at man skal vente på testdagen... 😊 Hvilken rugedag er du på? Og var det blastocyst du satte inn? Jeg satte inn en 5 dagers blastocyst, fikk en veeeldig svak strek på rugedag 8, 9 og 10. Først på rugedag 11 og utover ble streken sterkere. Krysser fingrene for deg 😊 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
kanidke Skrevet 16. februar #197 Del Skrevet 16. februar samantha93 skrev (6 timer siden): Hvilken rugedag er du på? Og var det blastocyst du satte inn? Jeg satte inn en 5 dagers blastocyst, fikk en veeeldig svak strek på rugedag 8, 9 og 10. Først på rugedag 11 og utover ble streken sterkere. Krysser fingrene for deg 😊 Tusen takk for motivasjon ♥️ Litt usikker på rd, men hadde uttak mandag forrige uke og innsett torsdag. Så har tenkt at jeg er ca DPO 11 i dag? Jeg fikk faktisk positiv 1-2 uker med cb digital med ukesindikator i dag. Men ser egentlig ingen økning på babyplan vanlige strimler. Så vet ikke helt hva jeg skal tro 😅de er svaake. Hadde negativ digital i går. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MariaIsabel Skrevet 16. februar #198 Del Skrevet 16. februar Sterk positiv 11 dager etter innsett (fryseforsøk) 🥹❤️ 1 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Somle Skrevet 16. februar #199 Del Skrevet 16. februar MariaIsabel skrev (5 minutter siden): Sterk positiv 11 dager etter innsett (fryseforsøk) 🥹❤️ Gratulerer så mye ❤️ 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
kanidke Skrevet 16. februar #200 Del Skrevet 16. februar MariaIsabel skrev (40 minutter siden): Sterk positiv 11 dager etter innsett (fryseforsøk) 🥹❤️ Gratulerer! 😊 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå