Gå til innhold

Hva har du kvittet deg med i dag? - vi som rydder, downsizer, og er (aspirerende) minimalister ...


MiniMjau

Anbefalte innlegg

MiniMjau skrev (18 minutter siden):

Fått solgt 2 ting på finn denne uka. Så det pakkes og sendes.  Synes sånn fixferdig og helt hjem er helt genialt. :)

 

ellers skal jeg kjøre masse pappsøppel (fra jula) til dynga. Pappdunkene i borettslaget er smekkfulle...😥og jeg gidder ikke ha alt i boden... 

og så skal jeg levere en kasse med diverse til donering :)

Skeptisk til Helt hjem...ikke alltid det kommer hjem 😳 Så kun posten nå.

Anonymkode: b8b7a...e88

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg bruker helt hjem på det som har liten verdi og dersom kjøper ønsker. Men er også skeptisk, i og med at folk åpenbart snoker i postkassene her.

Denne tråden er inspirerende! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kokkos skrev (5 minutter siden):

Jeg bruker helt hjem på det som har liten verdi og dersom kjøper ønsker. Men er også skeptisk, i og med at folk åpenbart snoker i postkassene her.

Denne tråden er inspirerende! 

Bor man i leilighet blir det lagt foran døra....lett å stjele. Har mistet flere leveringer, aner ikke hvor de har blitt av.

Anonymkode: b8b7a...e88

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk kjørt et lass til gjenbruksstasjonen igår 🥳🥳 

Noe var rett og slett søppel, type papp, plastikk, en bærepose med batteri(det går en del i jula 🥴) hardplastikk (gamle ødelagte vannflasker som barnet har brukt, babyskjeer etc), glassflasker, en knekt gardinstang.

3 poser med klær gikk til fretex.

Og så ga vi støttehjul, babyakebrett, skøyter som barnet har vokst ut av, noe nips og 2 poser med leker samt 2 poser med bøker som barnet ikke bruker lengre til gjenvinningsbutikken 👏 

Veldig fornøyd med oppryddingen. Føler huset får puste 😅 Og så er det litt fint å ta barnet med i prosessen. Han fikk gå gjennom sine leker og bøker og plukke ut det han ikke bruker lengre for så å gi det videre 😊👍

Anonymkode: a0562...0b5

  • Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (18 minutter siden):

Bor man i leilighet blir det lagt foran døra....lett å stjele. Har mistet flere leveringer, aner ikke hvor de har blitt av.

Anonymkode: b8b7a...e88

Ja, kan tenke meg man er veldig utsatt i blokk :-/ Da ville jeg valgt posten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har kastet tre sjal i polyester. Hm hva er best egentlig. Det er jo plast. Hadde det vært bedre å gi det på gjenbruksbutikken?

Anonymkode: c3cd0...1a1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nå har jeg plukket fram noen julegardiner som ikke passer i mitt nye hjem. Siden julen er over kommer jeg til å pakke dem i en eske, gjemme den i boden, og prøve å selge dem til høsten. Der er 7 lengder. Har også tatt fram juleservise, middag. Dette blir donert snarest. Har også til enhver tid en pose hengende som jeg fyller med klær og sko som ikke blir brukt. Når posen er full blir den donert. Jeg er ikke minimalist, men har tatt skikkelig tak det siste året. Hver gang jeg åpnet en eske ble halvparten kastet eller donert. Fikk ryddet skikkelig ved siste flytting. 

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

En pose med garn som ikke kommer til å bli brukt er pakket og klar til å leveres til bruktbutikken

I går fant jeg et tomt fotoalbum som også går til bruktbutikken

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har alvorlige planer om å straks selge en køyeseng. Det har jeg hatt i ca fem år.

Anonymkode: 6d0af...80f

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Har alvorlige planer om å straks selge en køyeseng. Det har jeg hatt i ca fem år.

Anonymkode: 6d0af...80f

Jeg har alvorlige planer om å selge babytingene mine også. Yngste er straks fem år. Så vi kan heie på hverandre ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her skal jeg kanskje bli kvitt to par sko,må bare vente til eieren kommer hjem på påskeferie.

Anonymkode: 3b19d...8c1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Har alvorlige planer om å straks selge en køyeseng. Det har jeg hatt i ca fem år.

Anonymkode: 6d0af...80f

 

Beloved skrev (2 timer siden):

Jeg har alvorlige planer om å selge babytingene mine også. Yngste er straks fem år. Så vi kan heie på hverandre ;)

Garnet jeg samlet sammen i dag har nok fort ligget på vent i 5+ år det også gitt😂

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ble inspirert og fant 5 rundpinner som også går til bruktbutikken, grenser for hvor mange man trenger i samme størrelse😅

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var i skikkelig ryddemodus i kveld jeg, så jeg gikk gjennom en bunke notatbøker i tillegg. De som var skrevet ut ble kastet, rev ut ark jeg ikke trang fra de andre og så var plutselig en skuff tom🎉 Tok også bilder av noen plagg som skal selges tidligere i dag, så jeg skal bare dobbeltsjekke størrelse på alt før jeg legger det ut

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har solgt to ting på finn, hvorav den ene faktisk tok litt plass. Utrolig deilig å få det ut! Begge tingene har blitt liggende lenger enn det burde,  i påvente av at noen tok tak 🙄

(men når denne noen tok tak 🙋‍♀️, havnet også vippsen på dennes konto ;-))

Anonymkode: fa592...7cd

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg har kvittet meg med 7 klesplagg, noen papirer, litt dill og dall som bare ligger i esker, og ei veske.

Anonymkode: 222f7...0bd

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kvittet meg med en haug med natt-tøy som jeg har slitt ut men ikke har hatt hjerte til å kaste. Nå var det heldigvis flere av dem, så da følte jeg at tøyet var i godt selskap og ikke ble sendt avgårde i ensomhet 😂 Kvittet meg også med store mengder sokker jeg aldri kommer til å bruke. 

Anonymkode: 799e6...00c

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

I yttergangen står flere poser med diverse ting og bøker jeg skal gi vekk til bruktbutikker.

Anonymkode: 3b19d...8c1

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå to poser med bøker og en pose med diverse kjøkkenutstyr levert til en bruktbutikk i byen. Så nå er det ryddig i gangen igjen. Og jeg fikk hentet en pose til gamle medisiner,så blir jeg kvitt de også.

Den her siden gir meg et spark bak til virkelig få ting ut av hus,og ikke bare flytte det fra rom til rom.

Anonymkode: 3b19d...8c1

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...