Gå til innhold

Hva har du kvittet deg med i dag? - vi som rydder, downsizer, og er (aspirerende) minimalister ...


MiniMjau

Anbefalte innlegg

Diamant20 skrev (19 timer siden):

Flere som er med på å virkelig ta en sjau nå på nyåret? Kaste, selge og gi bort, og kanskje begrense shopping i tillegg?

Gjerne! Det siste er jeg allerede god på, men skal bli enda bedre. 

Jeg starter med badet. Der er det en overkommelig mengde ting, og jeg finner alltids en morken hårstrikk eller to og noe utgått medisin å lempe. For min del er det vanskeligste å komme i gang, så jeg må starte med noe lett.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

kokkos skrev (11 minutter siden):

Gjerne! Det siste er jeg allerede god på, men skal bli enda bedre. 

Jeg starter med badet. Der er det en overkommelig mengde ting, og jeg finner alltids en morken hårstrikk eller to og noe utgått medisin å lempe. For min del er det vanskeligste å komme i gang, så jeg må starte med noe lett.

Lurt å starte et sted man vet man finner ting å kvitte seg med enkelt ja🙌🏼

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Slenger meg med! 

 

I går ryddet vi bort julen. Gikk strengt gjennom julepynten og kvittet meg med det som sjelden blir tatt frem, men som bare bor i kassene. Kommer til å bli SÅ glad i desember når kassene hentes frem igjen.

Har et gjesterom som nærmest fungerer som bod. Helt tullete, for boder har jeg jo.. skal ta bit for bit. Starter nå!

Elise😺

Anonymkode: e0ca7...235

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ryddet ut av frysen, ble fire matsøppelposer med mat som har ligget alt for lenge. Har masse som skal ryddes bort fra mitt hjem men det snør så inni hampen så jeg står fast akkurat nå.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Duff skrev (1 time siden):

Ryddet ut av frysen, ble fire matsøppelposer med mat som har ligget alt for lenge. Har masse som skal ryddes bort fra mitt hjem men det snør så inni hampen så jeg står fast akkurat nå.

Kjenner på det med snøen sjæl, her endte papirene jeg skulle kaste i ovnen, for jeg orket ikke måke frem søppeldunken enda en gang😂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har blitt flinkere og flinkere til å kaste ting. Etter innflytting i ny leilighet, med vanvittig mye skapplass, har jeg likevel kvittet meg med mye. Donerte 3 søppelsekker med klær i 2023. Har også kastet nips og kjøkkenting som ikke brukes.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

En rabattkupong og en ødelagt kam gikk i søpla

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 2.1.2024 den 19.26):

Slenger meg med! 

 

I går ryddet vi bort julen. Gikk strengt gjennom julepynten og kvittet meg med det som sjelden blir tatt frem, men som bare bor i kassene. Kommer til å bli SÅ glad i desember når kassene hentes frem igjen.

Har et gjesterom som nærmest fungerer som bod. Helt tullete, for boder har jeg jo.. skal ta bit for bit. Starter nå!

Elise😺

Anonymkode: e0ca7...235

Kult!  Da er du igang! 

Ja, det ble et par julepynt ting og en juleduk til donering nå. Jeg har en veldig streng regel på EN KASSE med julepynt og juleting. En sånn stor smartstoreboks. Aldri noe mer enn det. Inkl julestjerner, juletrepynt, julestrømpene, gaveinnpakning  og et par vattnisser som bruker stå på en hylle :)

Greitt å begynne med noe "lett". Husker jeg startet med håndvesken, for et par tre år siden!  så tok jeg lette kategorier/områder i huset.  Tok lang tid før jeg kom til foto og sånne ting.  Du må selv velge hva som er "lett kategori" for deg.   

  • Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et viskelær og en penn gikk i søpla, begge deler var ødelagte. Noen juleduker går til bruktbutikken

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er det ikke så veldig lenge til loppemarked-sesongen starter i Oslo. Jeg har ordnet klart div esker (leker, klær, hus) og så legger jeg ting i de etter hvert som jeg kommer over noe jeg ikke trenger. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kvittet meg med så mye ting som mulig...gått over lang tid. I helgen gikk en reol, som samlet mye støv 😅.

Alt jeg har igjen av møbler nå: Sofa, sengen, lenestol og et bord med spiseplass til 6stk. Så kun tv på veggen med skjult kabler inni veggen.

Utrolig deilig å ha LITE! :) Med tanke på rengjøring etc. Tømt bodene mine, lagrer ikke på en dritt mer! I boden har jeg full oversikt, der står bare noen få ting som brukes av og til.

Samme med skap over skuffer på kjøkkenet, kun minimum av utstyr :) 

Anonymkode: b8b7a...e88

  • Liker 4
  • Hjerte 2
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

I det siste har jeg gitt bort litt klær og støvler til bhg som kan brukes til låneklær, solgt et lekekjøkken, gitt bort kosedyr og leker, en sekk med klær står klar i gangen til å doneres bort osv. Jeg har SÅ mye greier å kvitte meg med!

Opplever at det er vanskelig å selge ting brukt, så her gis det stort sett bort til hjelpegruppe på Facebook hvis det ikke er et stort tap. 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har ikke bil så får ikke kjørt ting på dynga men har samlet opp litt ting jeg skal få kvittet meg med  å bare vente til jeg har penger nok til å betale og bestille en fyr jeg pleier å bruke til det sånn typ 1 gang i året på våren kontakter jeg han og får kastet ting. Kjenner at det irriterer meg at jeg ikke får gjort det nå 😂er ting som skal kastes og ikke poeng legge ut noe sted. 

Men inspirert av tråden skal jeg gå gjennom noen kjøkken skuffer og rydde der i morgen. Pleier gjøre det før jul men i år ble det ikke tid. 

Har sjelden suksess på finn men skal ta en titt og prøve meg igjen å legge ut☺️Fant noen pene ubrukte skinnsko på vår ryddinga i fjor fortsatt i esken og ubrukt viste seg umulig å selge 🤔men vet jeg har noen for små bunad sko jeg har tenkt forsøke legge ut 🤞

Anonymkode: 9f8ff...43e

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Jeg har ikke bil så får ikke kjørt ting på dynga men har samlet opp litt ting jeg skal få kvittet meg med  å bare vente til jeg har penger nok til å betale og bestille en fyr jeg pleier å bruke til det sånn typ 1 gang i året på våren kontakter jeg han og får kastet ting. Kjenner at det irriterer meg at jeg ikke får gjort det nå 😂er ting som skal kastes og ikke poeng legge ut noe sted. 

Men inspirert av tråden skal jeg gå gjennom noen kjøkken skuffer og rydde der i morgen. Pleier gjøre det før jul men i år ble det ikke tid. 

Har sjelden suksess på finn men skal ta en titt og prøve meg igjen å legge ut☺️Fant noen pene ubrukte skinnsko på vår ryddinga i fjor fortsatt i esken og ubrukt viste seg umulig å selge 🤔men vet jeg har noen for små bunad sko jeg har tenkt forsøke legge ut 🤞

Anonymkode: 9f8ff...43e

Skulle ikke være anonym 😂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fikk solgt en genser på finn i går🥳

Taktikken der er å legge ut billig med en gang, det er bedre sjanser for å få solgt da enn å legge ut til høyere pris og sette ned prisen synes jeg

Anonymkode: 79f1a...681

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Jeg fikk solgt en genser på finn i går🥳

Taktikken der er å legge ut billig med en gang, det er bedre sjanser for å få solgt da enn å legge ut til høyere pris og sette ned prisen synes jeg

Anonymkode: 79f1a...681

Skulle ikke være anonym da😂

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det man ikke får solgt på finn.no etter 2 runder kan legges på gis bort...da går det rimelig fort om du bor litt sentralt. Ofte bare 5-10min før det kommer en melding...

Utrolig kjekt! Slipper å kjøre ting på søppla. Folk tømmer din bolig om du vil det, gratis! :) 

Anonymkode: b8b7a...e88

Lenke til kommentar
Del på andre sider

La ut en panelovn på gis bort i går, den har stått i boden som tidligere eier brukte som kontor. Den var eldre og ikke pen i lakken. Men ble gitt bort på 10min 😃

Anonymkode: f668b...312

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fått solgt 2 ting på finn denne uka. Så det pakkes og sendes.  Synes sånn fixferdig og helt hjem er helt genialt. :)

 

ellers skal jeg kjøre masse pappsøppel (fra jula) til dynga. Pappdunkene i borettslaget er smekkfulle...😥og jeg gidder ikke ha alt i boden... 

og så skal jeg levere en kasse med diverse til donering :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...