Gå til innhold

Hva har du kvittet deg med i dag? - vi som rydder, downsizer, og er (aspirerende) minimalister ...


MiniMjau

Anbefalte innlegg

Fikk byttet stasjonære pcen min mot en laptop, så nå tar det mindre plass

Anonymkode: cb634...58c

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

South skrev (På 25.3.2024 den 9.54):

Går mye tid til å vurdere om ting skal beholdes eller kastes syne jeg. Vil helst bruke tida mi på noe annet en det. Derfor prøver jeg å være streng når jeg kjøper nye ting så det ikke blir en evig runddans.

Det finnes mange teknikker for å slippe å bruke tid på dette. Her i hus snur jeg for eksempel kleshengerene etter bruk, og de klærne som ikke har blitt brukt på x antall år blir solgt eller gitt bort. Man ser jo fort hva man får bruk for på kjøkkenet, og hva som støver ned. Noen sitter på store hus med god lagringsplass, men lite slår følelsen av god plass og ting man setter pris på og faktisk bruker, og at huset ikke fungerer som "oppbevaring" i tilfelle man trenger noe hver 5. eller 10. år. Da er det bedre å selge unna.

 

Anonymkode: 98509...257

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (17 timer siden):

Har du ikke mulighet til å makulere på jobb? Eller brenne/klippe i småbiter?

Anonymkode: 38ec9...556

Nei, jeg har ikke mulighet og her har jeg ikke ovn. Å klippe i småbiter vil jeg ikke.

Anonymkode: 3b19d...8c1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (32 minutter siden):

Nei, jeg har ikke mulighet og her har jeg ikke ovn. Å klippe i småbiter vil jeg ikke.

Anonymkode: 3b19d...8c1

Putt papirene i en striesekk sammen med noen stener og kast de i sjøen.

 

Anonymkode: 81910...551

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 28.3.2024 den 9.41):

Putt papirene i en striesekk sammen med noen stener og kast de i sjøen.

 

Anonymkode: 81910...551

Nei takk jeg er ikke et miljøsvin.

Anonymkode: 3b19d...8c1

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag har jeg tømt deler av et kjøkkenskap. Fjernet flere kopper jeg aldri bruker, de går i esken: donasjon. Klær går jeg igjennom hver 6. mnd. Donerer det meste, unntaket er enkelte plagg som blir solgt på Finn. 

Har en utfordring. Skal kvitte meg med masse bøker. Dette er hele serier, det meste krim. Har plukket ut 3 serier; Henning Mankell, Jan Guillou, og John Grisham. Alle bøkene er fra 30 år tilbake i tid. Disse bøkene alene er sikkert 60 bøker. Jeg hater å kaste bøker. Har dog jobbet på gjenbruksbutikk. Vet at folk i dag ikke kjøper disse bøkene. 

Jeg kommer ikke til å lese bøkene igjen. Har hatt stor glede av dem tidligere. Men, det kommer stadig ut nye og gode bøker. Det er på tide å kvitte seg med dem. De går nok i søpla, papir blir gjenbrukt. En liten trøst. 

Om noen vil lese disse bøkene finnes de helt sikkert på biblioteket. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har kvitta meg med en del godteri fra skapet 😇

Håper å komme i gang med litt vårrydding nå på tampen av ferien. Plutselig har det lokale korpset loppemarked igjen, og det er så deilig å sende av sted saker og ting dit. Men ikke det som strengt tatt er søppel, det går i søpla. 

Anonymkode: fa592...7cd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...