Gå til innhold

Hva har du kvittet deg med i dag? - vi som rydder, downsizer, og er (aspirerende) minimalister ...


MiniMjau

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Vi skal snart flytte, så vi rydder oss gjennom rom for rom. Legger ut masse for salg, enten på finn, Facebook eller på stand på bruktbutikker og bruktmarkeder når de åpner for privatpersoner. Mye av det for små nærmest symbolske summer, men er mye lettere å motivere seg selv for jobben når du vet at det blir litt penger av det i andre enden. 

Så nå har vi alltid en pose og en eske stående til slikt som skal til standen eller være med på neste loppis.

Anonymkode: f111d...37a

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har rydda i skapet med plastbokser! 🥳💪😆

Det føles veldig godt.

Anonymkode: fa592...7cd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 uker senere...

Lå ut en klespakke med noen plagg på finn i dag, la den ut sjukt billig men fikk dermed også solgt det med en gang! De har tatt plass i en skuff og i 3 måneder har planen vært å selge de…. Fryktet et par av de var tungsolgte så derfor jeg tok de i pakke og la det ut billig og er egentlig fornøyd med det. 
 

Fikk også mer motivasjon til å gå gjennom mer ting så nå har jeg en bærepose med ting som skal legges ut for salg i morgen😅 Ga bort litt kosmetikk til ei venninne i kveld også, og samler sammen til bruktbutikken. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å legge ut noe til salg har jeg gitt totalt opp. Så her skal annonser slettes og tingene gies vekk til Fretex istedet.

Ellers skal en skibukse gies vekk til Fretex i dag.

Anonymkode: 3b19d...8c1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er i teorien motivert for å få ut flere ting før julaften. Har to barn, og selv om vi er moderate på gavefronten, blir det likevel en del nye ting inn i et ikke spesielt stort hus. Har samlet en haug med fravokst tøy som skal arves videre før jul, samt lagt litt sportsutstyr på finn. 

Anonymkode: fa592...7cd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

I dag kom det dessverre bare ting inn i hus. Oppbevaringskasser, vel og merke.

Ellers har jeg sortert ut noen småting som skal leveres i en Fretex-container før jobb i morgen. ☺️

Anonymkode: e3e63...45f

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fått solgt litt mer på finn, noe gikk i posten i går og mere går i posten i dag, deilig! Har bare hatt det liggende i evigheter uten å legge det ut for salg🙈 Kommer litt ting inn også altså, men jeg blir mer bevisst på hva som brukes. I tillegg er det for meg forskjell på å kjøpe nytt som er litt «forbruksvarer» ala hobbyting, sminke og hudpleie, og ting som bare blir hengende i et skap😅

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fått ryddet ut klær poden vokste ut av etter sommeren og fjorårets vintertøy . Ble levert til sending til Ukraina . De trengte også sko, så nå har jeg fått motivasjon til å gå igjennom skapet i gangen også 👍🏻

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fått solgt to plagg på finn i dag, går i posten i ettermiddag

Finner stadig også småting som går i en pose som går til bruktbutikken. 
 

Nå i desember har jeg faktisk tjent 2000kr på salg av ting på finn, og selvom det ikke er en kjempestor sum er det litt motiverende. Spesielt når jeg trenger nye vintersko, og kan kjøpe noe ordnentlig jeg faktisk blir fornøyd med, fremfor å kjøpe noe halvbra, som funker til en viss grad. 

  • Liker 4
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Tidligere i uka:

- En gammel regnjakke og noen champagneglass i plast gikk til Fretex.

- Et par kokebøker ble solgt på Finn.


I dag:

- Jeg hadde mistet skrutrekkeren min og vurderte å kjøpe en ny, fordi jeg hadde noe som måtte fikses med én gang. Så fikk jeg låne av kjæresten isteden. Den gamle dukker garantert opp igjen, så da slapp jeg å kjøpe ny.

- Har kjøpt nytt smykkeskrin og noen smykker på januarsalg. Da blir det gamle skrinet og noen smykker som ikke brukes lenger lagt ut på Finn. 

Anonymkode: e3e63...45f

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg rydder i kontorsakene mine. Veldig deilig! Mye jeg klarer å kaste nå, som jeg ikke klarte i forrige runde.

Anonymkode: fa592...7cd

  • Liker 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Flere som er med på å virkelig ta en sjau nå på nyåret? Kaste, selge og gi bort, og kanskje begrense shopping i tillegg?

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Diamant20 skrev (9 minutter siden):

Flere som er med på å virkelig ta en sjau nå på nyåret? Kaste, selge og gi bort, og kanskje begrense shopping i tillegg?

Shoppestop her 👍

Anonymkode: c1f02...a09

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Diamant20 skrev (14 minutter siden):

Flere som er med på å virkelig ta en sjau nå på nyåret? Kaste, selge og gi bort, og kanskje begrense shopping i tillegg?

Ja:)) jeg skal ta en sjau...driv som regel med en sjau jeg da :))

Endret av MiniMjau
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Diamant20 skrev (1 time siden):

Flere som er med på å virkelig ta en sjau nå på nyåret? Kaste, selge og gi bort, og kanskje begrense shopping i tillegg?

Skulle nesten ønske det! Men jeg har hatt så mange sjauer at det er bare vedlikehold som gjenstår. En dings her og der. Og en kontinuerlig bremsing av hva som kommer inn. Men jeg fortsetter i 2024!

Anonymkode: 99795...621

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk gitt bort bittelitt sminke til søstra mi i går, og ellers må jeg bruke opp mer av det jeg har før jeg kjøper nytt🙈

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gikk gjennom papirer i dag, og ble kvitt en god del ark🥳 Skikkelig tiltak, for boksen med papirer står på toppen i et skap og er tung å løfte ned😅

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Skulle nesten ønske det! Men jeg har hatt så mange sjauer at det er bare vedlikehold som gjenstår. En dings her og der. Og en kontinuerlig bremsing av hva som kommer inn. Men jeg fortsetter i 2024!

Anonymkode: 99795...621

Skjønner hva du mener, for det er veldig godt å bli kvitt ting og se at man plutselig får mer plass🥳 Jeg har holdt på jevnt og trutt en stund å kvitte meg med ting, men merket det hadde hopet seg opp og var på tide med en ny sjau nå😅

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...