Gå til innhold

Hva har du kvittet deg med i dag? - vi som rydder, downsizer, og er (aspirerende) minimalister ...


MiniMjau

Anbefalte innlegg

Et par slalomski som var alt for små.

Gitt bort på finn.

 

Har er par ski som skal selges og det samme med en takboks. 

Anonymkode: 22d18...ed9

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ryddet i skapet med kopper og fat og flasker til ungene. Halvparten forsvant. 

Ryddet i alt av kluter til rengjøring og tekstil til kjøkkenet, 75% forsvant der. 😯

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dere er veldig målrettede. Jeg er ikke i kastemodus selv for tiden, men heier på dere som får det til. :klappe: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I forrige uke sendte jeg avgårde 3 store søppelsekker med klesdonasjon til Røde Kors ihvertfall. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har drevet på ei stund med å kaste og gi bort ting. Men jeg føler fortsatt at det er veldig mye hjem her. Når julepynten skal opp i år så skal jeg gå igjennom alt. Spørre om ungene vil ha noe. Og gi bort det dem ikke vil ha. Så har jeg to kommoder på soverommet som skal bli til en. Så jeg må kvitte meg med en del klær eller vesker. Men det synes jeg er vanskeligst av alt. Jeg er veldig knytta til klær ser jeg. Mye jeg tenker enn hvis jeg klarer å gå ned igjen da. Da blir jo disse klærene fine på meg igjen🤦🏼‍♀️ 

Anonymkode: f0deb...2d4

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

FantasDick skrev (7 timer siden):

Ryddet i skapet med kopper og fat og flasker til ungene. Halvparten forsvant. 

Ryddet i alt av kluter til rengjøring og tekstil til kjøkkenet, 75% forsvant der. 😯

Ikke sant, når en tenker over hva en FAKTISK trenger...og ikke tenker at en skal ta vare på alt tilfelle rottefelle en vakker dag...

Det er jo ikke noe fasitsvar på feks ANTALL kluter, det må du kjenne på selv. Evt så begynn med å ta bort noen , og prøve med det. Før du evt tar bort enda flere. 

Min erfaring er at hvis en feks har for mange kluter...så hoper det seg jo opp, feks i skittentøyet. 😄 at så lenge en har en utømmelig skuff med kluter, så blir det ikke vasket. 

 

Flasker og matbokser...Jeg har en boks til hvert barn, og en i reserve. så vaskes de når de kommer hjem fra skolen og er klar for ny dag. Samme med flasker, en flaske til hvert barn, og en i reserve.

  • Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heiv en gammel overmadrass. Trenger å kvitte meg med mye mer, har liten leilighet. 

Anonymkode: dbf03...525

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Leverte i dag to sekker med klær jeg ikke passer lenger, som jeg nå var klar for å bli kvitt etter å holdt vekt nedgangen i snart to år. Har også levert en bærepose med stearinlys som har samlet seg opp til en vekst bedrift i kommunen som lager tennbriketter 😊 

Skal også gå over julepynten i løpet av uken, det skal reduseres å leveres til bruktbutikken vi har som støtter idrettslaget 😊 

Anonymkode: 9fb6d...931

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (52 minutter siden):

Leverte i dag to sekker med klær jeg ikke passer lenger, som jeg nå var klar for å bli kvitt etter å holdt vekt nedgangen i snart to år. Har også levert en bærepose med stearinlys som har samlet seg opp til en vekst bedrift i kommunen som lager tennbriketter 😊 

Skal også gå over julepynten i løpet av uken, det skal reduseres å leveres til bruktbutikken vi har som støtter idrettslaget 😊 

Anonymkode: 9fb6d...931

Bra jobba!  Fint at noen kan bruke stearinlysene til noe nyttig! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bestilte ny lampe, og la ut den gamle til salgs med én gang. Den er allerede ute av huset.

Ellers har jeg funnet flere interiør- og kjøkkensaker som jeg har lagt ut på Finn. Dette er dyre og fine ting, så jeg vil ikke bare gi dem bort. Ser at folk lagrer annonsene, så jeg får forhåpentligvis solgt ganske raskt.

Ellers har jeg ryddet i verktøy på boden, og funnet ut at jeg har dobbelt opp av skiftenøkler og hammere. De ble gitt bort til en lokal organisasjon som hjelper folk med å reparere ting. :) 

Anonymkode: e3e63...45f

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag fikk jeg endelig levert to poser til Fretex med diverse pynteting , en mugge, to små ildfaste former og en lampeskjerm. Jeg orker ikke å beholde alt jeg har i tilfelle min datter vil ha noe av det når hun flytter i egen leilighet engang.

Og jeg har levert en bok tilbake til biblioteket.

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

En sekk klær, en kasse div papirer OL sortert ut av kontoret, muligens en frityrkoker (den må i så fall erstattes men jeg får den ikke ren).

Nedskalerer fra 280 kvadrat pluss dobbel garasje til 100 kvadrat og utendørs kjeller...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Duff skrev (5 timer siden):

En sekk klær, en kasse div papirer OL sortert ut av kontoret, muligens en frityrkoker (den må i så fall erstattes men jeg får den ikke ren).

Nedskalerer fra 280 kvadrat pluss dobbel garasje til 100 kvadrat og utendørs kjeller...

Minimalisten i meg spør:

Sikker på at du må erstatte den? 

Hva ville du gjort om du ikke hadde den? 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gamle sengtrekk som aldri ble brukt. Masse skjerf, samlet gjennom mange år...

Har nå begynt på kjøkkenet. Har mye som aldri blir brukt, så det blir bra å få orden i skuffer og skap

Anonymkode: fe8c7...4d7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har grovryddet i mine egne klær og vesker, samlet alle veskene mine og lagt ut flesteparten for salg. Jeg bruker stort sett bare få vesker og hadde vesker fra flere år siden som nå har blitt trendy igjen (y2k moten, Friis vesker osv) og div andre vesker jeg ikke bruker. Tok bilde og la ut på Finn og allerede sendt avgårde noen som har blitt solgt. Vinn vinn for alle, både miljøet, litt penger inn, jeg får mer plass, og kjøper får noe «nytt» brukt. 
Har også bladd igjennom kjolene mine og lagt ut flere for salg, penkjoler jeg ikke liker og ikke føler meg vel i men som kan være fine på noen andre.
 

Mye lettere å ta sånne små tak som bare tar halvtime enn full opprydding av alle klærne mine synes jeg. Vesker og kjoler er ferdig ryddet, men burde rydde i sko til kast/salg/gi bort også. 
 

Det jeg har gjort i det siste:

-ryddet og minimert vesker, kjoler. Lagt ut alt jeg ikke liker på Finn, beholder kun det jeg liker. 
-ryddet i kjøkkenting. Gis bort og salg på Finn, mest gis bort. 
 

Det jeg skal gjøre nå i helgen:

-rydde i barnas fravokste klær og leker. Legge ut på Finn. Det tar stor plass og er i veien. Barnas leker synes jeg det er vanskelig å kvitte oss med, jeg har masse følelser for duplo, lekebiler, bøker, bamser. Barna er forbi den alderen og de vil ikke ha det på rommet lenger.

Anonymkode: aa5ac...d09

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

AnonymBruker skrev (33 minutter siden):

Jeg har grovryddet i mine egne klær og vesker, samlet alle veskene mine og lagt ut flesteparten for salg. Jeg bruker stort sett bare få vesker og hadde vesker fra flere år siden som nå har blitt trendy igjen (y2k moten, Friis vesker osv) og div andre vesker jeg ikke bruker. Tok bilde og la ut på Finn og allerede sendt avgårde noen som har blitt solgt. Vinn vinn for alle, både miljøet, litt penger inn, jeg får mer plass, og kjøper får noe «nytt» brukt. 
Har også bladd igjennom kjolene mine og lagt ut flere for salg, penkjoler jeg ikke liker og ikke føler meg vel i men som kan være fine på noen andre.
 

Mye lettere å ta sånne små tak som bare tar halvtime enn full opprydding av alle klærne mine synes jeg. Vesker og kjoler er ferdig ryddet, men burde rydde i sko til kast/salg/gi bort også. 
 

Det jeg har gjort i det siste:

-ryddet og minimert vesker, kjoler. Lagt ut alt jeg ikke liker på Finn, beholder kun det jeg liker. 
-ryddet i kjøkkenting. Gis bort og salg på Finn, mest gis bort. 
 

Det jeg skal gjøre nå i helgen:

-rydde i barnas fravokste klær og leker. Legge ut på Finn. Det tar stor plass og er i veien. Barnas leker synes jeg det er vanskelig å kvitte oss med, jeg har masse følelser for duplo, lekebiler, bøker, bamser. Barna er forbi den alderen og de vil ikke ha det på rommet lenger.

Anonymkode: aa5ac...d09

Mine barn er litt større, jeg sparte på leker/bamser og alskens tidligere, men når jeg har ryddet igjennom igjen nå, så har jeg vært klar for å kvitte meg med det.   Så om du trenger beholde det nå, så gjør det, så kan du heller rydde gjennom sakene igjen om et år eller to :) 

Jeg har beholdt en kasse med Lego. Jeg har laget også laget en smartstore boks til hver av barna til minner. Et lite utvalg av bursdagskort som betyr mye, litt fra dåp/fødsel, litt tegninger og annet fra skole og bhg. Men absolutt ikke ALT. 

Jeg har akkurat vært en sånn ruunde hjemme hos foreldrene mine, der de hadde spart på alt fra min barndom.(leker, skolebøker, litt klær, blader, skoledagbøker...)  Jeg gikk gjennom det og mye av det var for meg bare søppel nå. Men en del var veldig gøy å se igjen, og jeg prøver å ta med meg erfaringene fra dette, når jeg sparer på ting fra egne barn. 

  • Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag har jeg kvittet meg med noen gamle klær som jeg ikke har brukt på lenge. Jeg donerte dem til en veldedig organisasjon. Det føles godt å gi ting videre til noen som kan ha nytte av dem!

Anonymkode: f89ca...6ad

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lagt klesplagg ut på Tise, så får jeg se om de blir solgt. Har ikke brukt sånt før..

Anonymkode: 7480a...bcc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Funnet en jumpsuit i klesskapet som skal til bruktbutikken

Anonymkode: 79f1a...681

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...