Gå til innhold

Hva har du kvittet deg med i dag? - vi som rydder, downsizer, og er (aspirerende) minimalister ...


MiniMjau

Anbefalte innlegg

Gitt bort en pose med klær, og klargjort to poser til som andre barn skal arve. Ga bort 3 fulle ikeaposer med klær til er bruktmarked for noen uker siden! Merker ikke at det mangler noe engang. Har til gjengjeld fått sikkert halvparten så mye i arv fra andre, så det er sortert og gjort klart til bruk etterhvert som barna vokser til 👍🏻

Anonymkode: ca52e...647

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Men det viktigste er å begrense mengden som kommer inn! Det synes jeg det fokuseres litt for lite på her i verden...

  • Liker 4
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

mirjia skrev (1 time siden):

I dag la jeg ut en parkas for salg på finn. Små skritt, men kontinuerlig :)

Pluss to messinglysestaker.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har en del til salgs på finn.no. det går litt sakte, men en og en ting selges sakte men sikkert. 

Irriterer meg litt over den haugen med tingtil salgs i boden... Men håper den forsvinner nå i løpet av en mnd ell3r to.

Hvor lenge lar dere ting ligge for salg før dere "gir opp" og gir bort/donerer?

  • Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Husker tilbake på julaftener...som et Mareritt... bæreposene med gaver som skulle hjem.  Dette er et tydelig minne helt fra tenårene (når vi sluttet å få leker som gaver og hadde flyttet hjemmefra) ..HVOR skal jeg putte alle de greiene jeg fikk i gave! Og ofte rare ting jeg aldri hadde ønsket meg. 

Dette var lenge før minimalismens tid. 🤣 nå har jeg lært meg å ønske meg ting jeg VIRKELIG trenger. Ting som kan spises opp, erstatte ting som er ødelagt...opplevelser. og så har jo antallet gaver blitt færre etter at jeg ble voksen. (80-90 tallet, mye nips)

Hva ønsker du deg til jul? Er du tydelig til familie om hva du ikke ønsker deg?

Endret av MiniMjau
  • Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

En sekk med gamle gardiner jeg har spart på, har vert greit å ha å ta av når ungene har flytta rundt i leide boliger men nå gikk det ut. En kasse DVDer gikk ut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

MiniMjau skrev (6 timer siden):

Jeg har en del til salgs på finn.no. det går litt sakte, men en og en ting selges sakte men sikkert. 

Irriterer meg litt over den haugen med tingtil salgs i boden... Men håper den forsvinner nå i løpet av en mnd ell3r to.

Hvor lenge lar dere ting ligge for salg før dere "gir opp" og gir bort/donerer?

Jeg pleier å putte de små finntingene i en eske som leveres på det lokale loppemarkedet hvert halvår. Det gjelder de billigste tingene. Dyre ting setter jeg enten ned prisen på til det blir solgt, eller lar ligge til det blir solgt for den prisen jeg ønsker for å selge den. Vanligvis ikke mer enn et halvt år, altså. 

Anonymkode: fa592...7cd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

MiniMjau skrev (6 timer siden):

Jeg har en del til salgs på finn.no. det går litt sakte, men en og en ting selges sakte men sikkert. 

Irriterer meg litt over den haugen med tingtil salgs i boden... Men håper den forsvinner nå i løpet av en mnd ell3r to.

Hvor lenge lar dere ting ligge for salg før dere "gir opp" og gir bort/donerer?

Om det ikke er solgt innen en uke dettes prisen ned. Det gjentar jeg hver uke. 

Etter 30 dager donerer jeg eller gir bort. 

Men jeg selger ikke feks sandaler på vinteren. Er det svært dyre ting (over 1500) kan jeg bruke mer enn 30 dager. 

Anonymkode: f93a9...e98

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

MarianneE skrev (På 1.11.2023 den 8.32):

I forrige uke sendte jeg avgårde 3 store søppelsekker med klesdonasjon til Røde Kors ihvertfall. 

Og jeg som trodde JEG hadde masse klær😅😅😅

Anonymkode: f766a...121

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (23 minutter siden):

Og jeg som trodde JEG hadde masse klær😅😅😅

Anonymkode: f766a...121

Jobber i klesbutikk på 9. året. #Yrkesskade 

  • Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

MarianneE skrev (Akkurat nå):

Jobber i klesbutikk på 9. året. #Yrkesskade 

Tre store søppelsekker tror jeg faktisk kan romme alle klærne jeg har 🙃

Anonymkode: 99795...621

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (12 timer siden):

Og jeg som trodde JEG hadde masse klær😅😅😅

Anonymkode: f766a...121

Akkurat som datteren min dette :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har lagt ut masse garn i ei gis bort gruppe, skal ned på barneskolen og høre om de vil ha en eske malesaker og en eske med filt. Rydder stort i HOBBY saker jeg aldri bruker.

Anonymkode: 35ab2...69c

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg flyttet fra hus til leilighet for fem år siden, og driver fortsatt og rydder, gir bort, kaster og selger :ler: 

I dag har jeg vært borte på universitetet i nærheten her og lagt en masse ting på gi bort-bordet deres. Har også en stappfull søplesekk med klær etter ungene som skal leveres til en lokal hjelpeorganisasjon. I går solgte jeg en barnebunad på finn som ble sendt i dag, i går sendte jeg en turndrakt. 

Jeg har maaaaange barnebøker etter ungene (tenåringer og voksne nå) som jeg ikke får solgt, og som er alt for fine til å kastes. La altså ut bøker på bookis til fem og ti, maks 20 kr stykket, solgte ingenting... Pleier å gi ting til krisesenteret til jul, men de vil ikke ha bøker 😮 Hva gjør dere med bøker?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Apple- skrev (32 minutter siden):

Jeg flyttet fra hus til leilighet for fem år siden, og driver fortsatt og rydder, gir bort, kaster og selger :ler: 

I dag har jeg vært borte på universitetet i nærheten her og lagt en masse ting på gi bort-bordet deres. Har også en stappfull søplesekk med klær etter ungene som skal leveres til en lokal hjelpeorganisasjon. I går solgte jeg en barnebunad på finn som ble sendt i dag, i går sendte jeg en turndrakt. 

Jeg har maaaaange barnebøker etter ungene (tenåringer og voksne nå) som jeg ikke får solgt, og som er alt for fine til å kastes. La altså ut bøker på bookis til fem og ti, maks 20 kr stykket, solgte ingenting... Pleier å gi ting til krisesenteret til jul, men de vil ikke ha bøker 😮 Hva gjør dere med bøker?

Det er kanskje en fare for at de er litt utdaterte dersom barn dine er store nå? Her jeg bor, er det stadig ildsjeler på skolebibliotekene som fyller opp utvalget ved å spørre i lokale bydelsgrupper om noen vil donere, eller kikke på loppis. Budsjettet de får til nye innkjøp et dessverre langt lavere enn behovet. Kanskje du kan høre om noe er interessant for de nærmeste skolebibliotekene?

Jeg pleier å gi de som ikke arves videre til loppemarked. Da blir i alle fall noe solgt, og bøkene presenteres for et større marked potensielle kjøpere.

Anonymkode: fa592...7cd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Det er kanskje en fare for at de er litt utdaterte dersom barn dine er store nå? Her jeg bor, er det stadig ildsjeler på skolebibliotekene som fyller opp utvalget ved å spørre i lokale bydelsgrupper om noen vil donere, eller kikke på loppis. Budsjettet de får til nye innkjøp et dessverre langt lavere enn behovet. Kanskje du kan høre om noe er interessant for de nærmeste skolebibliotekene?

Jeg pleier å gi de som ikke arves videre til loppemarked. Da blir i alle fall noe solgt, og bøkene presenteres for et større marked potensielle kjøpere.

Anonymkode: fa592...7cd

Tror ikke de er utdaterte, mye klassisk. Har ikke tenkt på skolebiblioteket, visste ikke engang at det var aktuelt. Loppis gir jeg ikke bøker til, her blir de alltid sittende igjen med hundrevis av bøker... 

Åpen for andre forslag :nigo: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Apple- skrev (15 minutter siden):

Tror ikke de er utdaterte, mye klassisk. Har ikke tenkt på skolebiblioteket, visste ikke engang at det var aktuelt. Loppis gir jeg ikke bøker til, her blir de alltid sittende igjen med hundrevis av bøker... 

Åpen for andre forslag :nigo: 

Ja, sånn er det dessverre på mitt lokale loppis også. Mye bøker til overs. Men jeg tror de ofte gis videre til neste korps ut. Og en del av det er ikke salgbart lenger, og burde nok vært sendt rett på dynga i stedet.

Anonymkode: fa592...7cd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har fått ut diverse ting til brukte i dag. Litt hobbyting, ullundertøy til barn, vegghyller etc. Full bil er nå tom. Har en stor sekk med garn som skal bli hentet og enda mere hobbysaker som jeg enda ikke vet hvor jeg skal gjøre av.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjøpte en ting ny, men fikk lagt ut gammel ting jeg ikke liker så godt i samme slengen, så da går det i 0. Har funnet noen ting som skal selges, må bare vaske de først😅

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...